Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIstoria rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Evoluția istorică a rețelei de troleibuze din București

94 posts, 36419 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

@rosetti61, unde vezi vechea bucla mai precis? Eu unul vad clar cele doua linii care vin dinspre Baneasa si converg pe Kiseleff, respectiv dinspre Miorita (traseul vechi) si dinspre Poligrafiei (traseul nou).

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti rosetti61

Pe fundalul casei Scanteii se vede firul, in dreptul etajului 2. In dreptul stalpului din rond se mai vede ceea ce pare a fi un rest de retea.

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti andrei11

"Restul de reţea" nu e chiar un rest de reţea, e o reţea care ajuta la întoarcerea de 180* în caz de necesitate. Fără macazuri.
PS.jpg (434.39 KB; downloaded 3716 times)

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

rosetti61 wrote here:
Pe fundalul casei Scanteii se vede firul, in dreptul etajului 2. In dreptul stalpului din rond se mai vede ceea ce pare a fi un rest de retea.


Cred ca ceea ce a desenat Andrei deasupra nu este la ce se refera Rosetti61. :think:  Evident ca nu ma las pana ce nu ma asigur ca am inteles. :cry:

Fotopata Casa Scanteii retea troleibuz - Copy.png (1.64 MB; downloaded 3650 times)



Configuratia pare insa identica si in 1956, troleibuzul prototip 4009, T12-ACITB, venind dinspre Miorita in acest clip filmat in martie '56: https://facebook.com/InitiativaMTB/video ... 47980544

1956 scanteii troleibuz onu.png (1.33 MB; downloaded 3622 times)



_________________________________________________________



Pana (si daca) primesc o confirmare la schita pe care am postat-o mai sus, vin de pe acum inca o intrebare.

Ce era cu reteaua de troleibuz de pe Bd. Ficusului? Par a fi fost doua fire (1/sens).

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti andrei11

De unde ai dedus că pe Ficusului a fost troleibuz ?
Poate numai o legătură  a garajului de acolo ( că la un moment dat a fost garaj de troleibuze ) cu reţeaua după ce s-a electrificat Bucureşti - Constanţa.
Pe de altă parte nu mi-e clar troleibuzul de pe  Şoseaua Nordului unde întorcea...

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

Pe Ficusului sunt clare urmele consolelor de troleibuz. Elementele sunt vizibile si astazi, cel putin pana la Statia STB Horia Macelaru, unde este chiar ancora si firul de ancorare al consolei.

Sunt cel putin 3 inele de prindere a consolelor si multe inelene de ancore.
20220516_194636.jpg (1.17 MB; downloaded 3615 times)

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti andrei11

Totuşi parcă 83 nu întorcea la Aeroportul Băneasa.
Am circulat destul de mult cu avionul pe intern înainte de 1989,  din ce îmi aduc eu aminte la Băneasa întorceau numai liniile 81 şi 82,  posibil şi un autobuz, dar nu mai ştiu linia.
Casa de bilete de la aeroport avea program NON STOP, ca şi cea de la Gara de Nord. Erau singurele case de bilete cu program permanent.

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

Stai putin, ca le amestecam. 83 inteleg ca a intors mereu unde se termina Sos. Nordului acum. Intr-un timp, reteaua trecea pur si simplu peste M800 si s-a putut asigura legatura directa intre terminalul Nordului (83) cu Depoul Nordului -- asta pana la electrificarea CF, moment in care legatura Sos. Nordului - Elena Vacarescu a disparut.

In schimb, exista oricum reteaua DN1 - Elena Vacarescu - Depoul Nordului.

Incerc insa sa-mi dau seama ce era cu reteaua dubla de pe Ficusului: ce facea, unde ajungea, etc?

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti rosetti61

Capatul lui 83 se afla la intrarea in Parcul Herastrau de pe sos. Nordului; de la bucla de intoarcere reteaua se continua mai departe in ambele sensuri pe sos. Nordului pana la depoul Nordului - nu stiu daca prin intrarea actuala sau prin Ficusului si Capriorului. Din sos Buc-Ploiesti de asemenea, pornea retea (dubla) pe Elena Vacarescu spre autobaza. La un moment dat - nu stiu pentru cat timp - au circulat la anumite ore troleibuze din 83 pana la IRMA - intorceau intr-o bucla prin Ficusului -Aerogarii - Belizarie - Baneasa - Ficusului. Inainte de marile suprimari de retea din anii 80, linia 82 a fost orientata pe sensul spre aeroport (sau in ambele sensuri?) prin Elena Vacarescu - Ficusului - Aerogarii.
La Aeroport mai intorcea 334 si linia de noapte 401.

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti nokia2110

Ce era I.R.M.A.?
Pe Ion Mincu nu se retrăgea 81 la Nordului?

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti omirica

IRMA = Întreprinderea de Reparații Material Aeronautic (ROMAERO)

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti 1689

rosetti61 wrote here:
[...] Inainte de marile suprimari de retea din anii 80, linia 82 a fost orientata pe sensul spre aeroport (sau in ambele sensuri?) prin Elena Vacarescu - Ficusului - Aerogarii.
[...]

Cred ca aceasta varianta a fost folosita foarte putin timp si numai pe sensul spre aeroport...

rosetti61 wrote here:
Capatul lui 83 se afla la intrarea in Parcul Herastrau de pe sos. Nordului; [...]

Bucla era exact in dreptul aleii care ducea spre roata mare din Herastrau, pe partea opusa parcului (cea cu pepiniera).

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti rosetti61

Reteaua de pe Ion Mincu a fost folosita special pentru retragerea liniei 83 spre garajul de la Hipodrom, pana s-au dat in functiune Nordului si Vatra Luminoasa apoi a fost abandonata. La statuia Aviatorilor se putea intra doar dinspre capatul de la Herastrau iar catre oras in ambele sensuri - in Kiseleff raspundea doar catre Hipodrom. La momentul 1958, cand apare si 83, nu existau decat 81 si 84, doua linii "cap in cap" - pentru 84 era cel mai simplu sa se retraga la Hipodrom pe traseul lui 81. Dupa construirea noilor depouri si a retelelor de serviciu aferente, 81 (si ulterior 82) se vor retrage la Nordului prin Elena Vacarescu (dublu racord spre aeroport, racord simplu dinspre podul Baneasa) - Ficusului - Capriorilor - depou Nordului. 83 foloseste reteaua in prelungire pe sos Nordului - Ficusului - Capriorilor.

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

Bariera CFR de pe Sos. Nordului. Se remarca reteaua de troleibuz peste CF. Fotografie: 1975.

1975_Sos_Nordului_bariera tren CFR M800 Constanta.png (576.32 KB; downloaded 3225 times)

Sursa fotografie: Studiourile Buftea ( https://www.facebook.com/studioulbuftea/ ... 95137661 )


Sos. Bucuresti-Ploiesti intre podul CF Bucuresti-Constanta si podul peste lac. Se remarca reteaua de troleibuz. Fotografii: 1971.

1971_Sos_Bucuresti_Ploiesti_DN1_Baneasa_Herastrau_troleibuz_TV.png (376.76 KB; downloaded 3225 times)

Sursa fotografie: Cineclic ( https://www.facebook.com/Cineclic.ro/pho ... 43392244 )

1971_Sos_Bucuresti_Ploiesti_DN1_Baneasa_Herastrau_troleibuz_IK4.png (439.96 KB; downloaded 3225 times)

Sursa fotografie: Cineclic ( https://www.facebook.com/Cineclic.ro/pho ... 23392236 )

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2436 forum members have written 435106 posts in 5422 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use