Topic: Evoluția istorică a rețelei de troleibuze din București
94 posts, 36429 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
ByOnu
@rosetti61, unde vezi vechea bucla mai precis? Eu unul vad clar cele doua linii care vin dinspre Baneasa si converg pe Kiseleff, respectiv dinspre Miorita (traseul vechi) si dinspre Poligrafiei (traseul nou).
@rosetti61, unde vezi vechea bucla mai precis? Eu unul vad clar cele doua linii care vin dinspre Baneasa si converg pe Kiseleff, respectiv dinspre Miorita (traseul vechi) si dinspre Poligrafiei (traseul nou).
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
rosetti61
Pe fundalul casei Scanteii se vede firul, in dreptul etajului 2. In dreptul stalpului din rond se mai vede ceea ce pare a fi un rest de retea.
Pe fundalul casei Scanteii se vede firul, in dreptul etajului 2. In dreptul stalpului din rond se mai vede ceea ce pare a fi un rest de retea.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
andrei11
"Restul de reţea" nu e chiar un rest de reţea, e o reţea care ajuta la întoarcerea de 180* în caz de necesitate. Fără macazuri.
"Restul de reţea" nu e chiar un rest de reţea, e o reţea care ajuta la întoarcerea de 180* în caz de necesitate. Fără macazuri.
PS.jpg (434.39 KB; downloaded 3718 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
ByOnu
Cred ca ceea ce a desenat Andrei deasupra nu este la ce se refera Rosetti61. Evident ca nu ma las pana ce nu ma asigur ca am inteles.
Configuratia pare insa identica si in 1956, troleibuzul prototip 4009, T12-ACITB, venind dinspre Miorita in acest clip filmat in martie '56: https://facebook.com/InitiativaMTB/video ... 47980544
_________________________________________________________
Pana (si daca) primesc o confirmare la schita pe care am postat-o mai sus, vin de pe acum inca o intrebare.
Ce era cu reteaua de troleibuz de pe Bd. Ficusului? Par a fi fost doua fire (1/sens).
rosetti61 wrote here:
Pe fundalul casei Scanteii se vede firul, in dreptul etajului 2. In dreptul stalpului din rond se mai vede ceea ce pare a fi un rest de retea.
Cred ca ceea ce a desenat Andrei deasupra nu este la ce se refera Rosetti61. Evident ca nu ma las pana ce nu ma asigur ca am inteles.
Fotopata Casa Scanteii retea troleibuz - Copy.png (1.64 MB; downloaded 3652 times)
Configuratia pare insa identica si in 1956, troleibuzul prototip 4009, T12-ACITB, venind dinspre Miorita in acest clip filmat in martie '56: https://facebook.com/InitiativaMTB/video ... 47980544
1956 scanteii troleibuz onu.png (1.33 MB; downloaded 3624 times)
_________________________________________________________
Pana (si daca) primesc o confirmare la schita pe care am postat-o mai sus, vin de pe acum inca o intrebare.
Ce era cu reteaua de troleibuz de pe Bd. Ficusului? Par a fi fost doua fire (1/sens).
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
andrei11
De unde ai dedus că pe Ficusului a fost troleibuz ?
Poate numai o legătură a garajului de acolo ( că la un moment dat a fost garaj de troleibuze ) cu reţeaua după ce s-a electrificat Bucureşti - Constanţa.
Pe de altă parte nu mi-e clar troleibuzul de pe Şoseaua Nordului unde întorcea...
De unde ai dedus că pe Ficusului a fost troleibuz ?
Poate numai o legătură a garajului de acolo ( că la un moment dat a fost garaj de troleibuze ) cu reţeaua după ce s-a electrificat Bucureşti - Constanţa.
Pe de altă parte nu mi-e clar troleibuzul de pe Şoseaua Nordului unde întorcea...
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
ByOnu
Pe Ficusului sunt clare urmele consolelor de troleibuz. Elementele sunt vizibile si astazi, cel putin pana la Statia STB Horia Macelaru, unde este chiar ancora si firul de ancorare al consolei.
Sunt cel putin 3 inele de prindere a consolelor si multe inelene de ancore.
Pe Ficusului sunt clare urmele consolelor de troleibuz. Elementele sunt vizibile si astazi, cel putin pana la Statia STB Horia Macelaru, unde este chiar ancora si firul de ancorare al consolei.
Sunt cel putin 3 inele de prindere a consolelor si multe inelene de ancore.
20220516_194636.jpg (1.17 MB; downloaded 3617 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
andrei11
Totuşi parcă 83 nu întorcea la Aeroportul Băneasa.
Am circulat destul de mult cu avionul pe intern înainte de 1989, din ce îmi aduc eu aminte la Băneasa întorceau numai liniile 81 şi 82, posibil şi un autobuz, dar nu mai ştiu linia.
Casa de bilete de la aeroport avea program NON STOP, ca şi cea de la Gara de Nord. Erau singurele case de bilete cu program permanent.
Totuşi parcă 83 nu întorcea la Aeroportul Băneasa.
Am circulat destul de mult cu avionul pe intern înainte de 1989, din ce îmi aduc eu aminte la Băneasa întorceau numai liniile 81 şi 82, posibil şi un autobuz, dar nu mai ştiu linia.
Casa de bilete de la aeroport avea program NON STOP, ca şi cea de la Gara de Nord. Erau singurele case de bilete cu program permanent.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
ByOnu
Stai putin, ca le amestecam. 83 inteleg ca a intors mereu unde se termina Sos. Nordului acum. Intr-un timp, reteaua trecea pur si simplu peste M800 si s-a putut asigura legatura directa intre terminalul Nordului (83) cu Depoul Nordului -- asta pana la electrificarea CF, moment in care legatura Sos. Nordului - Elena Vacarescu a disparut.
In schimb, exista oricum reteaua DN1 - Elena Vacarescu - Depoul Nordului.
Incerc insa sa-mi dau seama ce era cu reteaua dubla de pe Ficusului: ce facea, unde ajungea, etc?
Stai putin, ca le amestecam. 83 inteleg ca a intors mereu unde se termina Sos. Nordului acum. Intr-un timp, reteaua trecea pur si simplu peste M800 si s-a putut asigura legatura directa intre terminalul Nordului (83) cu Depoul Nordului -- asta pana la electrificarea CF, moment in care legatura Sos. Nordului - Elena Vacarescu a disparut.
In schimb, exista oricum reteaua DN1 - Elena Vacarescu - Depoul Nordului.
Incerc insa sa-mi dau seama ce era cu reteaua dubla de pe Ficusului: ce facea, unde ajungea, etc?
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
rosetti61
Capatul lui 83 se afla la intrarea in Parcul Herastrau de pe sos. Nordului; de la bucla de intoarcere reteaua se continua mai departe in ambele sensuri pe sos. Nordului pana la depoul Nordului - nu stiu daca prin intrarea actuala sau prin Ficusului si Capriorului. Din sos Buc-Ploiesti de asemenea, pornea retea (dubla) pe Elena Vacarescu spre autobaza. La un moment dat - nu stiu pentru cat timp - au circulat la anumite ore troleibuze din 83 pana la IRMA - intorceau intr-o bucla prin Ficusului -Aerogarii - Belizarie - Baneasa - Ficusului. Inainte de marile suprimari de retea din anii 80, linia 82 a fost orientata pe sensul spre aeroport (sau in ambele sensuri?) prin Elena Vacarescu - Ficusului - Aerogarii.
La Aeroport mai intorcea 334 si linia de noapte 401.
Capatul lui 83 se afla la intrarea in Parcul Herastrau de pe sos. Nordului; de la bucla de intoarcere reteaua se continua mai departe in ambele sensuri pe sos. Nordului pana la depoul Nordului - nu stiu daca prin intrarea actuala sau prin Ficusului si Capriorului. Din sos Buc-Ploiesti de asemenea, pornea retea (dubla) pe Elena Vacarescu spre autobaza. La un moment dat - nu stiu pentru cat timp - au circulat la anumite ore troleibuze din 83 pana la IRMA - intorceau intr-o bucla prin Ficusului -Aerogarii - Belizarie - Baneasa - Ficusului. Inainte de marile suprimari de retea din anii 80, linia 82 a fost orientata pe sensul spre aeroport (sau in ambele sensuri?) prin Elena Vacarescu - Ficusului - Aerogarii.
La Aeroport mai intorcea 334 si linia de noapte 401.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
nokia2110
Ce era I.R.M.A.?
Pe Ion Mincu nu se retrăgea 81 la Nordului?
Ce era I.R.M.A.?
Pe Ion Mincu nu se retrăgea 81 la Nordului?
- omirica
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
omirica
IRMA = Întreprinderea de Reparații Material Aeronautic (ROMAERO)
IRMA = Întreprinderea de Reparații Material Aeronautic (ROMAERO)
- 1689
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
1689
Cred ca aceasta varianta a fost folosita foarte putin timp si numai pe sensul spre aeroport...
Bucla era exact in dreptul aleii care ducea spre roata mare din Herastrau, pe partea opusa parcului (cea cu pepiniera).
rosetti61 wrote here:
[...] Inainte de marile suprimari de retea din anii 80, linia 82 a fost orientata pe sensul spre aeroport (sau in ambele sensuri?) prin Elena Vacarescu - Ficusului - Aerogarii.
[...]
Cred ca aceasta varianta a fost folosita foarte putin timp si numai pe sensul spre aeroport...
rosetti61 wrote here:
Capatul lui 83 se afla la intrarea in Parcul Herastrau de pe sos. Nordului; [...]
Bucla era exact in dreptul aleii care ducea spre roata mare din Herastrau, pe partea opusa parcului (cea cu pepiniera).
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
rosetti61
Reteaua de pe Ion Mincu a fost folosita special pentru retragerea liniei 83 spre garajul de la Hipodrom, pana s-au dat in functiune Nordului si Vatra Luminoasa apoi a fost abandonata. La statuia Aviatorilor se putea intra doar dinspre capatul de la Herastrau iar catre oras in ambele sensuri - in Kiseleff raspundea doar catre Hipodrom. La momentul 1958, cand apare si 83, nu existau decat 81 si 84, doua linii "cap in cap" - pentru 84 era cel mai simplu sa se retraga la Hipodrom pe traseul lui 81. Dupa construirea noilor depouri si a retelelor de serviciu aferente, 81 (si ulterior 82) se vor retrage la Nordului prin Elena Vacarescu (dublu racord spre aeroport, racord simplu dinspre podul Baneasa) - Ficusului - Capriorilor - depou Nordului. 83 foloseste reteaua in prelungire pe sos Nordului - Ficusului - Capriorilor.
Reteaua de pe Ion Mincu a fost folosita special pentru retragerea liniei 83 spre garajul de la Hipodrom, pana s-au dat in functiune Nordului si Vatra Luminoasa apoi a fost abandonata. La statuia Aviatorilor se putea intra doar dinspre capatul de la Herastrau iar catre oras in ambele sensuri - in Kiseleff raspundea doar catre Hipodrom. La momentul 1958, cand apare si 83, nu existau decat 81 si 84, doua linii "cap in cap" - pentru 84 era cel mai simplu sa se retraga la Hipodrom pe traseul lui 81. Dupa construirea noilor depouri si a retelelor de serviciu aferente, 81 (si ulterior 82) se vor retrage la Nordului prin Elena Vacarescu (dublu racord spre aeroport, racord simplu dinspre podul Baneasa) - Ficusului - Capriorilor - depou Nordului. 83 foloseste reteaua in prelungire pe sos Nordului - Ficusului - Capriorilor.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
ByOnu
Bariera CFR de pe Sos. Nordului. Se remarca reteaua de troleibuz peste CF. Fotografie: 1975.
Sursa fotografie: Studiourile Buftea ( https://www.facebook.com/studioulbuftea/ ... 95137661 )
Sos. Bucuresti-Ploiesti intre podul CF Bucuresti-Constanta si podul peste lac. Se remarca reteaua de troleibuz. Fotografii: 1971.
Sursa fotografie: Cineclic ( https://www.facebook.com/Cineclic.ro/pho ... 43392244 )
Sursa fotografie: Cineclic ( https://www.facebook.com/Cineclic.ro/pho ... 23392236 )
Bariera CFR de pe Sos. Nordului. Se remarca reteaua de troleibuz peste CF. Fotografie: 1975.
1975_Sos_Nordului_bariera tren CFR M800 Constanta.png (576.32 KB; downloaded 3227 times)
Sursa fotografie: Studiourile Buftea ( https://www.facebook.com/studioulbuftea/ ... 95137661 )
Sos. Bucuresti-Ploiesti intre podul CF Bucuresti-Constanta si podul peste lac. Se remarca reteaua de troleibuz. Fotografii: 1971.
1971_Sos_Bucuresti_Ploiesti_DN1_Baneasa_Herastrau_troleibuz_TV.png (376.76 KB; downloaded 3227 times)
Sursa fotografie: Cineclic ( https://www.facebook.com/Cineclic.ro/pho ... 43392244 )
1971_Sos_Bucuresti_Ploiesti_DN1_Baneasa_Herastrau_troleibuz_IK4.png (439.96 KB; downloaded 3227 times)
Sursa fotografie: Cineclic ( https://www.facebook.com/Cineclic.ro/pho ... 23392236 )
📖 Pagination options