Topic: Autobuze IK4 modificate pentru intervenții (198x-2012)
2 posts, 766 views- ADK
-
Posted:
Tuesday, 10.05.2022, 19:13 -
Autobuze IK4 modificate pentru intervenții (198x-2012)
ADK
Nu știu dacă este cel mai bun loc, însă aceste autobuze au făcut și ele parte din flota de intervenții în special în epoca RATB-istă. Din niște surse, primele au apărut chiar în anii '80, urmând a fi modificate mai multe după ce erau scoase din uz imediat după anul 1990. Au fost și destule vândute la diverși particulari care și le-au modificat probabil tot prin intermediul URAC-ului, unele rezistând cu brio încă și pe la mijlocul anilor 2000 (și unul chiar și azi, celebrul B 36 JAN).
În vechia flotă RATB puțin după mijlocul aniilor 2000 mai existau sigur:
B 18 VNP/027 (Autobaza Titan, modificat în urma unui accident frontal, casat în 2008);
B 22 FZV (Autobaza Floreasca, deja scos din uz, casat în 2007);
B 24 CYE (Autobaza Pipera, casat în 2009);
B 24 LUD/621 (Autobaza Militari, casat în 2010);
B 25 DKF/2451 (Autobaza Alexandria, casat în 2009);
B 25 ZSA/1998 (Autobaza Ferentari, deja scos din uz, casat în 2006);
B 26 BHV/3413 (Autobaza Alexandria(?), casat în 2006);
B 26 MUY/255 (probabil Secția Intervenții, casat în 2006);
B 43 PGH (URAC, deja scos din uz, casat în 2006);
B 98 RTB/1611 (Autobaza Ferentari, retras în 2012(? la sfârșitul lui 2011 făcuse o vizită URAC-ului), ultimul mohican existent până în anul 2018);
Au mai existat, probabil până prin anii 2000:
36 B 499 (nu cunosc informații);
+ altele neidentificate.
Din câte știu B 98 RTB/1611 nu mai era funcțional tehnic, ultima dată intrând tractat în Autobaza Ferentari. Nu pot să înțeleg de ce la unele li s-au montat uși manuale, iar altele au rămas cu o singură ușă și nu s-au păstrat ambele ușile duble.
Ca fapt-divers, ”fratele” său tăiat în anul 2006, pare să fie dintr-un lot mai vechi de IK4-uri venite în București. Poate colegul ”1689” sau altcineva cunoscător poate confirma.
Ultimul mohican existent și în anul 2011, când încă circula:
Autor: Iasmin Sandu
Nu am mai urcat și alte fotografii, deoarece mai sunt pe forum postate plus că cele de pe stfp sunt prea cunoscute.
Nu știu dacă este cel mai bun loc, însă aceste autobuze au făcut și ele parte din flota de intervenții în special în epoca RATB-istă. Din niște surse, primele au apărut chiar în anii '80, urmând a fi modificate mai multe după ce erau scoase din uz imediat după anul 1990. Au fost și destule vândute la diverși particulari care și le-au modificat probabil tot prin intermediul URAC-ului, unele rezistând cu brio încă și pe la mijlocul anilor 2000 (și unul chiar și azi, celebrul B 36 JAN).
În vechia flotă RATB puțin după mijlocul aniilor 2000 mai existau sigur:
B 18 VNP/027 (Autobaza Titan, modificat în urma unui accident frontal, casat în 2008);
B 22 FZV (Autobaza Floreasca, deja scos din uz, casat în 2007);
B 24 CYE (Autobaza Pipera, casat în 2009);
B 24 LUD/621 (Autobaza Militari, casat în 2010);
B 25 DKF/2451 (Autobaza Alexandria, casat în 2009);
B 25 ZSA/1998 (Autobaza Ferentari, deja scos din uz, casat în 2006);
B 26 BHV/3413 (Autobaza Alexandria(?), casat în 2006);
B 26 MUY/255 (probabil Secția Intervenții, casat în 2006);
B 43 PGH (URAC, deja scos din uz, casat în 2006);
B 98 RTB/1611 (Autobaza Ferentari, retras în 2012(? la sfârșitul lui 2011 făcuse o vizită URAC-ului), ultimul mohican existent până în anul 2018);
Au mai existat, probabil până prin anii 2000:
36 B 499 (nu cunosc informații);
+ altele neidentificate.
Din câte știu B 98 RTB/1611 nu mai era funcțional tehnic, ultima dată intrând tractat în Autobaza Ferentari. Nu pot să înțeleg de ce la unele li s-au montat uși manuale, iar altele au rămas cu o singură ușă și nu s-au păstrat ambele ușile duble.
Ca fapt-divers, ”fratele” său tăiat în anul 2006, pare să fie dintr-un lot mai vechi de IK4-uri venite în București. Poate colegul ”1689” sau altcineva cunoscător poate confirma.
Ultimul mohican existent și în anul 2011, când încă circula:
B 98 RTB, Autobaza Ferentari, 16-09-2011, foto (0).JPG (107.64 KB; downloaded 1056 times)
Autor: Iasmin Sandu
Nu am mai urcat și alte fotografii, deoarece mai sunt pe forum postate plus că cele de pe stfp sunt prea cunoscute.
- ADK
-
Posted:
Wednesday, 11.05.2022, 12:07 -
Re: (ex) Autobuzele IK4 modificate pentru intervenții (198x-2012(?))
ADK
A mai existat și 32 B 7233, ulterior reînmatriculat B 24 FBT.
Sursa 1: www.pic-upload.de
Sursa 2: Cătălin Ghiță
O mică remarcă a lui 1611 - în ultimii 2 ani de circulație, probabil după golirea magaziei de piese de Ikarus a garajului cineva s-a gândit să-i pună capace protectoare a prezoanelor din față. Da, după ~30 de ani...
Oare B 20 WON să fi aparținut tot de RATB? văd că unele, care aparțineau, nu aveau nici-o siglă sau altă identificare.
A mai existat și 32 B 7233, ulterior reînmatriculat B 24 FBT.
Sursa 1: www.pic-upload.de
Sursa 2: Cătălin Ghiță
ik4_840.jpg (110.91 KB; downloaded 930 times)
b24fbt_18425_186.jpg (69.19 KB; downloaded 922 times)
O mică remarcă a lui 1611 - în ultimii 2 ani de circulație, probabil după golirea magaziei de piese de Ikarus a garajului cineva s-a gândit să-i pună capace protectoare a prezoanelor din față. Da, după ~30 de ani...
Oare B 20 WON să fi aparținut tot de RATB? văd că unele, care aparțineau, nu aveau nici-o siglă sau altă identificare.