Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.AVehicule utilitare

 

Topic: Autobuze IK4 modificate pentru intervenții (198x-2012)

2 posts, 768 views
  • ADK
  • Posted: Tuesday, 10.05.2022, 19:13
  •  

Autobuze IK4 modificate pentru intervenții (198x-2012) ADK

Nu știu dacă este cel mai bun loc, însă aceste autobuze au făcut și ele parte din flota de intervenții în special în epoca RATB-istă. Din niște surse, primele au apărut chiar în anii '80, urmând a fi modificate mai multe după ce erau scoase din uz imediat după anul 1990. Au fost și destule vândute la diverși particulari care și le-au modificat probabil tot prin intermediul URAC-ului, unele rezistând cu brio încă și pe la mijlocul anilor 2000 (și unul chiar și azi, celebrul B 36 JAN).

În vechia flotă RATB puțin după mijlocul aniilor 2000 mai existau sigur:
B 18 VNP/027 (Autobaza Titan, modificat în urma unui accident frontal, casat în 2008);
B 22 FZV (Autobaza Floreasca, deja scos din uz, casat în 2007);
B 24 CYE (Autobaza Pipera, casat în 2009);
B 24 LUD/621 (Autobaza Militari, casat în 2010);
B 25 DKF/2451 (Autobaza Alexandria, casat în 2009);
B 25 ZSA/1998 (Autobaza Ferentari, deja scos din uz, casat în 2006);
B 26 BHV/3413 (Autobaza Alexandria(?), casat în 2006);
B 26 MUY/255 (probabil Secția Intervenții, casat în 2006);
B 43 PGH (URAC, deja scos din uz, casat în 2006);
B 98 RTB/1611 (Autobaza Ferentari, retras în 2012(? la sfârșitul lui 2011 făcuse o vizită URAC-ului), ultimul mohican existent până în anul 2018);

Au mai existat, probabil până prin anii 2000:
36 B 499 (nu cunosc informații);
+ altele neidentificate.

Din câte știu B 98 RTB/1611 nu mai era funcțional tehnic, ultima dată intrând tractat în Autobaza Ferentari. Nu pot să înțeleg de ce la unele li s-au montat uși manuale, iar altele au rămas cu o singură ușă și nu s-au păstrat ambele ușile duble.
Ca fapt-divers, ”fratele” său tăiat în anul 2006, pare să fie dintr-un lot mai vechi de IK4-uri venite în București. Poate colegul ”1689” sau altcineva cunoscător poate confirma.

Ultimul mohican existent și în anul 2011, când încă circula:
B 98 RTB, Autobaza Ferentari, 16-09-2011, foto (0).JPG (107.64 KB; downloaded 1058 times)

Autor: Iasmin Sandu

Nu am mai urcat și alte fotografii, deoarece mai sunt pe forum postate plus că cele de pe stfp sunt prea cunoscute.

 


  • ADK
  • Posted: Wednesday, 11.05.2022, 12:07
  •  

Re: (ex) Autobuzele IK4 modificate pentru intervenții (198x-2012(?)) ADK

A mai existat și 32 B 7233, ulterior reînmatriculat B 24 FBT.
Sursa 1: www.pic-upload.de
Sursa 2: Cătălin Ghiță
ik4_840.jpg (110.91 KB; downloaded 932 times)

b24fbt_18425_186.jpg (69.19 KB; downloaded 924 times)


O mică remarcă a lui 1611 - în ultimii 2 ani de circulație, probabil după golirea magaziei de piese de Ikarus a garajului cineva s-a gândit să-i pună capace protectoare a prezoanelor din față. Da, după ~30 de ani...

Oare B 20 WON să fi aparținut tot de RATB? văd că unele, care aparțineau, nu aveau nici-o siglă sau altă identificare.

 


Home page  • 
Parent forum: Vehicule utilitare  • 
Choose destination

Since Saturday, 26.12.2009, 12:29 our 2459 forum members have written 437185 posts in 5460 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use