Topic: Tatra T4R
2772 posts, 752017 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
PTMZ
Subscriu consternării lui @deprodio. Renunți la tramvaie "fiabile" pentru că nu mai corespund standardelor actuale: consumul de energie, facilitățile și dotările tehnice nu mai sunt în ton cu realitatea prezentului european, iar piesele de schimb devin tot mai greu de găsit/produs, având și un preț mare. În acest caz, se înlocuiesc tramvaiele cu unele noi corespunzătoare, în limita resurselor financiare disponibile.
Dacă tot ai dat exemplu Aradul, și acolo se înlocuiesc tramvaiele SH de 40-60 de ani cu unele noi de la Astra. Se vrea înlocuirea întregului parc de SH-uri în următorii ani.
Subscriu consternării lui @deprodio. Renunți la tramvaie "fiabile" pentru că nu mai corespund standardelor actuale: consumul de energie, facilitățile și dotările tehnice nu mai sunt în ton cu realitatea prezentului european, iar piesele de schimb devin tot mai greu de găsit/produs, având și un preț mare. În acest caz, se înlocuiesc tramvaiele cu unele noi corespunzătoare, în limita resurselor financiare disponibile.
Dacă tot ai dat exemplu Aradul, și acolo se înlocuiesc tramvaiele SH de 40-60 de ani cu unele noi de la Astra. Se vrea înlocuirea întregului parc de SH-uri în următorii ani.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
ADK
Trebuie și o uniformizare a flotei care să beneficiem de aceleași condiții în orice vehicul STB urmează să urcăm, ceva s-a încercat acum ani buni în urmă când autobuzele s-au înlocuit în totalitate, troleibuzele pe jumătate dar tramvaiele... au rămas aproape aceleași, o mică parte doar au fost modernizate (teoretic, CHPPC-urile sunt defapt construcții noi) și abia de se vede în traficul bucureștean câteva din ”multele” BLF-uri. Într-adevăr, au prețuri diferite autobuzele/troleibuzele/tramvaiele, dar am mai zis cum era mai corect să se fi procedat (nu trebuia să existe 1000 de Citaro aproape de același tip, 500 E3, 500 E4, era nevoie și de articulate iar o foarte mică parte cu capacitatea redusă de călători, de troleibuze articulate nu doar simple, de tramvaie noi care să nu se strice ca BLF-urile, plus că nu trebuia grăbită casarea cam în totalitate a vehiculelor vechi mai ales cu RK, chiar dacă s-au văzut cu o groază de Citaro și cu ceva Citelis noi și încă în garanție). O fi fost București, dar banul public risipit în recondiționarea a câtorva zeci de vehicule nu a răspuns nimeni de el? s-a amortizat investiția atât de repede în nici 2 ani încât profitul și fierul vechi să-și fi scos banii investiți în reconstrucție? nu răspunde nimeni nici pentru întreținerea dezastruoasă a autobuzelor Mercedes care nu eram pregătiți nici dpdv al călătorului să beneficiem de ele? mai mare râsul să stea o mașină pe dreapta cu lunile pentru consumabile și prin interior să lipsească multe elemente, ori unele să fie înlocuite cu ce s-a găsit prin garaj (bări de la uși rupte și puse de U412 ori chiar lipsă, geamuri prin interior sparte și puse tot felul de panouri (nici nu știu dacă sunt tot de pe autobuzele vechi), mâzgăleli peste tot, butoanele de la STOP lipite cu superglue, unde s-a mai văzut așa ceva?).
Fiabile erau și autobuzele și troleibuzele DAC, în felul lor ca și T4R, faptul că nu aveau cam deloc electronică (cel puțin autobuzele) însă tot au dispărut și ele, că eu unul nu am fost de acord când am mai avut și insuficiența aia de parc și nu am știut să exploatăm corect Mercedesurile, e altceva. Nu e vorba neapărat de pasiune, că nu toți suntem pasionați de răgălii și trebuie să fim și cât de cât în ton cu vremurile, dar să știm să le și exploatăm dpdv al conducerii și să le întreținem dpdv al călătorului, așa doar să arătăm lumii că cică suntem și noi europeni... Să fi văzut neamțul că aveam cel puțin un MB tras pe dreapta dinaintea DAF-urilor (4210 în anul 2011), ne recomanda cu căldură să revenim la motorul de RABĂ că dacă se rupe vre-o curea pe traseu merge pus și un ciorap (să-și fi făcut cruce dacă aveam și toate tramvaiele noi). Mă tem că și cu noile tramvaie se va întâmpla aproximativ același lucru, nu știu cât au garanție că măcar în perioada asta beneficiem de ele (dacă au ca la Otokar, e bine), după nu se știe...
Trebuie și o uniformizare a flotei care să beneficiem de aceleași condiții în orice vehicul STB urmează să urcăm, ceva s-a încercat acum ani buni în urmă când autobuzele s-au înlocuit în totalitate, troleibuzele pe jumătate dar tramvaiele... au rămas aproape aceleași, o mică parte doar au fost modernizate (teoretic, CHPPC-urile sunt defapt construcții noi) și abia de se vede în traficul bucureștean câteva din ”multele” BLF-uri. Într-adevăr, au prețuri diferite autobuzele/troleibuzele/tramvaiele, dar am mai zis cum era mai corect să se fi procedat (nu trebuia să existe 1000 de Citaro aproape de același tip, 500 E3, 500 E4, era nevoie și de articulate iar o foarte mică parte cu capacitatea redusă de călători, de troleibuze articulate nu doar simple, de tramvaie noi care să nu se strice ca BLF-urile, plus că nu trebuia grăbită casarea cam în totalitate a vehiculelor vechi mai ales cu RK, chiar dacă s-au văzut cu o groază de Citaro și cu ceva Citelis noi și încă în garanție). O fi fost București, dar banul public risipit în recondiționarea a câtorva zeci de vehicule nu a răspuns nimeni de el? s-a amortizat investiția atât de repede în nici 2 ani încât profitul și fierul vechi să-și fi scos banii investiți în reconstrucție? nu răspunde nimeni nici pentru întreținerea dezastruoasă a autobuzelor Mercedes care nu eram pregătiți nici dpdv al călătorului să beneficiem de ele? mai mare râsul să stea o mașină pe dreapta cu lunile pentru consumabile și prin interior să lipsească multe elemente, ori unele să fie înlocuite cu ce s-a găsit prin garaj (bări de la uși rupte și puse de U412 ori chiar lipsă, geamuri prin interior sparte și puse tot felul de panouri (nici nu știu dacă sunt tot de pe autobuzele vechi), mâzgăleli peste tot, butoanele de la STOP lipite cu superglue, unde s-a mai văzut așa ceva?).
Fiabile erau și autobuzele și troleibuzele DAC, în felul lor ca și T4R, faptul că nu aveau cam deloc electronică (cel puțin autobuzele) însă tot au dispărut și ele, că eu unul nu am fost de acord când am mai avut și insuficiența aia de parc și nu am știut să exploatăm corect Mercedesurile, e altceva. Nu e vorba neapărat de pasiune, că nu toți suntem pasionați de răgălii și trebuie să fim și cât de cât în ton cu vremurile, dar să știm să le și exploatăm dpdv al conducerii și să le întreținem dpdv al călătorului, așa doar să arătăm lumii că cică suntem și noi europeni... Să fi văzut neamțul că aveam cel puțin un MB tras pe dreapta dinaintea DAF-urilor (4210 în anul 2011), ne recomanda cu căldură să revenim la motorul de RABĂ că dacă se rupe vre-o curea pe traseu merge pus și un ciorap (să-și fi făcut cruce dacă aveam și toate tramvaiele noi). Mă tem că și cu noile tramvaie se va întâmpla aproximativ același lucru, nu știu cât au garanție că măcar în perioada asta beneficiem de ele (dacă au ca la Otokar, e bine), după nu se știe...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
shoppy
Nu se poate ca azi sa avem acelasi consum de energie de acum 50 de ani, sa transformam energia de franare in caldura pe care sa o disipam in atmosfera cu ventilatie fortata sau sa avem cativa electricieni care sa le tot repare cu patentul, indiferent ca peste noapte se repara orice sau se iau piesele bune si se reactiveaza altul de la gard.
Aceasta nu este fiabilitate, fiabil este sa nu se strice din capul locului, si aici tehnologia moderna are avantaje imense.
Nu se poate ca azi sa avem acelasi consum de energie de acum 50 de ani, sa transformam energia de franare in caldura pe care sa o disipam in atmosfera cu ventilatie fortata sau sa avem cativa electricieni care sa le tot repare cu patentul, indiferent ca peste noapte se repara orice sau se iau piesele bune si se reactiveaza altul de la gard.
Aceasta nu este fiabilitate, fiabil este sa nu se strice din capul locului, si aici tehnologia moderna are avantaje imense.
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Utilizator anonim 2
Ma amestec si eu: retragerea Tatrelor va fi facuta pe masura ce vor veni tramvaiele noi? Comentariul colegului poate asta a vrut sa evidentieze: sa nu ajungem la deficit de vehicule. Pastram in circulatie ceea ce inca mai functioneaza cu eforturi rezonabile pina cind ajungem la numarul optim de tramvaie apoi incepem sa retragem treptat din circulatie modelele vechi pina cind vor fi inlocuite complet.
Ma amestec si eu: retragerea Tatrelor va fi facuta pe masura ce vor veni tramvaiele noi? Comentariul colegului poate asta a vrut sa evidentieze: sa nu ajungem la deficit de vehicule. Pastram in circulatie ceea ce inca mai functioneaza cu eforturi rezonabile pina cind ajungem la numarul optim de tramvaie apoi incepem sa retragem treptat din circulatie modelele vechi pina cind vor fi inlocuite complet.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
PTMZ
STB mi-a comunicat într-un răspuns la o solicitare că retragerea se va efectua, într-adevăr, etapizat:
STB mi-a comunicat într-un răspuns la o solicitare că retragerea se va efectua, într-adevăr, etapizat:
Având în vedere introducerea în exploatare, începând cu luna august 2022, a noilor tramvaie Astra Imperio de 36 de metri, achiziționate de către municipalitate, tramvaiele Tatra vor fi retrase din circulație etapizat, astfel încât capacitatea de transport pe liniile deservite în prezent de vagoanele T4R să nu fie afectată.
- Media
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Media
Am mers în Praga cu Tatra T3 reconditionate, cu podea parțial coborata și tot confortul.
Am văzut și un T3 transformat în Cabrio, cu bar și mese, închiriabil pentru party în traseu. Nu e cazul la noi ca nu avem rețea în centru vechi.
Nu cred ca trebuie sa casam ceva dor pentru ca e vechi. Dacă cu un cost rezonabil poate fi recondiționat de ce sa nu o facem? Recondiționat cum trebuie nu cu ciocanul și cu patentul. Poate chiar în fabrica la producător nu într-un atelier de întreținere și reparații.
În Vienna circula tramvaie mai vechi de 50 de ani și arata impecabil.
Am mers în Praga cu Tatra T3 reconditionate, cu podea parțial coborata și tot confortul.
Am văzut și un T3 transformat în Cabrio, cu bar și mese, închiriabil pentru party în traseu. Nu e cazul la noi ca nu avem rețea în centru vechi.
Nu cred ca trebuie sa casam ceva dor pentru ca e vechi. Dacă cu un cost rezonabil poate fi recondiționat de ce sa nu o facem? Recondiționat cum trebuie nu cu ciocanul și cu patentul. Poate chiar în fabrica la producător nu într-un atelier de întreținere și reparații.
În Vienna circula tramvaie mai vechi de 50 de ani și arata impecabil.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
shoppy
Pai daca schimbi boghiurile cu unele contemporane, tai toata cutia dintre boghiuri ca sa ii faci PPC in zona de mijloc, schimbi tot acoperisul ca sa poti sa montezi echipamentele de tractiune si aerul conditionat, si din ce a mai ramas tai bucatile ruginite ca sa le inlocuiesti cu altele noi, pai mai ramane ceva din el?
In Hanoi sunt 5 mil de oameni si au o singura linie de metrou cu 12 statii, a doua linie, tot cu 12 statii, se tot construieste de vreo 5 ani si poate se va deschide de craciun, dar doar cele 8 statii supraterane, ca la cele 4 subterane nu au avut bani nici macar sa se apuce de ele, deci mai bine sa nu aducem vorba.
Pai daca schimbi boghiurile cu unele contemporane, tai toata cutia dintre boghiuri ca sa ii faci PPC in zona de mijloc, schimbi tot acoperisul ca sa poti sa montezi echipamentele de tractiune si aerul conditionat, si din ce a mai ramas tai bucatile ruginite ca sa le inlocuiesti cu altele noi, pai mai ramane ceva din el?
In Hanoi sunt 5 mil de oameni si au o singura linie de metrou cu 12 statii, a doua linie, tot cu 12 statii, se tot construieste de vreo 5 ani si poate se va deschide de craciun, dar doar cele 8 statii supraterane, ca la cele 4 subterane nu au avut bani nici macar sa se apuce de ele, deci mai bine sa nu aducem vorba.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
punmeister
Ele sunt in curs de a fi inlocuite cu tramvaie Alstom Flexity Wien pana in 2026.
În Vienna circula tramvaie mai vechi de 50 de ani și arata impecabil.
Ele sunt in curs de a fi inlocuite cu tramvaie Alstom Flexity Wien pana in 2026.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
ADK
Unii străini le întrețin perfect până la retragere, când ajung casate și eventual câteva oprite pentru un muzeu (și nu doar ca obiecte statice), dar restul sunt vândute sau transformate în diverse localuri, spații de joacă sau coșterețe pe la țară. Ei știu că tot ce iese pe stradă trebuie să fie și practic bun tehnic nu doar teoretic, la noi dacă roata se învârte și cu frâna de mână trasă e suficient. Ce să transforme... Mai degrabă să le vândă ca cele pentru Chiajna, păstrează și ei câteva pentru ceva transport tehnologic eventual curse speciale și aia e, restul mai ruginite la fier vechi. Sunt de-o vârstă cu fostele autobuze Roman 112UD care au dispărut prin jurul anului 1990.
Unii străini le întrețin perfect până la retragere, când ajung casate și eventual câteva oprite pentru un muzeu (și nu doar ca obiecte statice), dar restul sunt vândute sau transformate în diverse localuri, spații de joacă sau coșterețe pe la țară. Ei știu că tot ce iese pe stradă trebuie să fie și practic bun tehnic nu doar teoretic, la noi dacă roata se învârte și cu frâna de mână trasă e suficient. Ce să transforme... Mai degrabă să le vândă ca cele pentru Chiajna, păstrează și ei câteva pentru ceva transport tehnologic eventual curse speciale și aia e, restul mai ruginite la fier vechi. Sunt de-o vârstă cu fostele autobuze Roman 112UD care au dispărut prin jurul anului 1990.
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
BGP2597
T3 din Praga n-au avut viața pe care au avut-o T4 și V3A-ul Bucureștean. Tatra T3 a fost ieșit de pe porțile unui producător renumit în zeci de țări, nu din atelierul cooperativa sârmă și ciocan și chiar și azi este modelul de tramvai cu cel mai mare număr de exemplare construite (14.000 !) din lume. T3 la Praga a avut parte de menenanță făcută la timpul ei și cu simț de răspundere, fiindcă oamenii au înțeles necesitatea și importanța transportului public și mai ales a rețelei de tramvai. Diferența între ce a construit ČKD, ce modernizează în adevăratul sens al cuvântului azi UDDP (URAC-ul rețelei de tramvai din Praga) și ce iese din URAC-ul nostru este de la cer la pământ.
T3.PLF nu este modernizat din vagoane existente - poate cel mult boghiurile să provină de la tramvaie casate, însă caroseria este un produs nou - care vine dintr-o bucată la UDDP unde este pusă pe boghiuri și asamblat tramvaiul cu componente NOI. Similar se întâmplă și cu modernizările de KT8 cumpărate din Miskolc care primesc segment central LF - este cumpărat și adus dintr-o bucată în uzină.
T3 din Praga n-au avut viața pe care au avut-o T4 și V3A-ul Bucureștean. Tatra T3 a fost ieșit de pe porțile unui producător renumit în zeci de țări, nu din atelierul cooperativa sârmă și ciocan și chiar și azi este modelul de tramvai cu cel mai mare număr de exemplare construite (14.000 !) din lume. T3 la Praga a avut parte de menenanță făcută la timpul ei și cu simț de răspundere, fiindcă oamenii au înțeles necesitatea și importanța transportului public și mai ales a rețelei de tramvai. Diferența între ce a construit ČKD, ce modernizează în adevăratul sens al cuvântului azi UDDP (URAC-ul rețelei de tramvai din Praga) și ce iese din URAC-ul nostru este de la cer la pământ.
T3.PLF nu este modernizat din vagoane existente - poate cel mult boghiurile să provină de la tramvaie casate, însă caroseria este un produs nou - care vine dintr-o bucată la UDDP unde este pusă pe boghiuri și asamblat tramvaiul cu componente NOI. Similar se întâmplă și cu modernizările de KT8 cumpărate din Miskolc care primesc segment central LF - este cumpărat și adus dintr-o bucată în uzină.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
1689
E1-rile isi arata virsta si se vede ca intretinerea s-a limitat la strictul necesar in ultima vreme.
Categoric insa arata mai bine decit un V3 proaspat iesit de la RK din URAC.
punmeister wrote here:În Vienna circula tramvaie mai vechi de 50 de ani și arata impecabil.
Ele sunt in curs de a fi inlocuite cu tramvaie Alstom Flexity Wien pana in 2026.
E1-rile isi arata virsta si se vede ca intretinerea s-a limitat la strictul necesar in ultima vreme.
Categoric insa arata mai bine decit un V3 proaspat iesit de la RK din URAC.
- deprodio
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
deprodio
Te rog sa revii in prezent, suntem in 2022. Exemplele din Praga si nici din alta parte nu sunt relevante. Tramvaiele astea ar fi trebuit sa fi fost retrase acum 20 de ani si pastrat cate unul pt.ocazii speciale. Am crescut cu Tatra, mi-au placut si imi plac dar... sa circul in 2022 cu un tramvai achizitionat acum 48 de ani, mi se pare o batjocura la adresa calatorilor. Valabil si pt. Bucuresti si pt. Arad.
TPB wrote here:
Da, pentru că eu cred că decizia nu este una prea bună. De ce să renunti la tramvaie fiabile? În Arad de exemplu, au fost tramvaie care au circulat 63 ani, printre care, și o Tatră.
Te rog sa revii in prezent, suntem in 2022. Exemplele din Praga si nici din alta parte nu sunt relevante. Tramvaiele astea ar fi trebuit sa fi fost retrase acum 20 de ani si pastrat cate unul pt.ocazii speciale. Am crescut cu Tatra, mi-au placut si imi plac dar... sa circul in 2022 cu un tramvai achizitionat acum 48 de ani, mi se pare o batjocura la adresa calatorilor. Valabil si pt. Bucuresti si pt. Arad.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
1689
Tramvaie de cam aceeasi virsta circula inca in Viena, Zuerich, Mannheim - si lista poate continua.
Diferenta insa e ca toate acele tramvaie au trecut prin procese de modernizare - ceea ce nu a fost cazul la T4R-urile *TB-ului. Ba, “gratie” capacitatilor tehnologice limitate ale URAC, au involuat prin tot felul de improvizatii si adaptari.
Tramvaie de cam aceeasi virsta circula inca in Viena, Zuerich, Mannheim - si lista poate continua.
Diferenta insa e ca toate acele tramvaie au trecut prin procese de modernizare - ceea ce nu a fost cazul la T4R-urile *TB-ului. Ba, “gratie” capacitatilor tehnologice limitate ale URAC, au involuat prin tot felul de improvizatii si adaptari.
- TPB
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
TPB
Nu putem compara tramvaiele STB cu cele din alte tari. Nu putem compara Tatra T4R cu SGP E1 si E2.
Putem sa facem comparatii intre Tatrele bucurestene si cele care au circulat prin Arad si Iasi. In Arad, ultimul care circula s-a defectat, iar in Iasi au fost inlocuite de cele SH din Germania.
Sau, daca vreti din Bucuresti, o sa vedeti diferentele dintre o Tatra de la depoul Militari si un V3A-93M-FAUR de Alexandria.
Pana la urma, tine de cei de la STB sa aibe grija de ele.
Propun ca 10 Tatre T4R sa devina tramvaie utilitare (pentru a inlocui batranele vagoane Ep/V3A si Rathgeber), 2 pastrate pentru viitorul muzeu si 10 donate orasului Braila (e doar o propunere). Restul, daca mai pot fi vandute cum au fost cele 3 pentru parcul din Chiajna sau ultima optiune, casarea.
Nu putem compara tramvaiele STB cu cele din alte tari. Nu putem compara Tatra T4R cu SGP E1 si E2.
Putem sa facem comparatii intre Tatrele bucurestene si cele care au circulat prin Arad si Iasi. In Arad, ultimul care circula s-a defectat, iar in Iasi au fost inlocuite de cele SH din Germania.
Sau, daca vreti din Bucuresti, o sa vedeti diferentele dintre o Tatra de la depoul Militari si un V3A-93M-FAUR de Alexandria.
Pana la urma, tine de cei de la STB sa aibe grija de ele.
Propun ca 10 Tatre T4R sa devina tramvaie utilitare (pentru a inlocui batranele vagoane Ep/V3A si Rathgeber), 2 pastrate pentru viitorul muzeu si 10 donate orasului Braila (e doar o propunere). Restul, daca mai pot fi vandute cum au fost cele 3 pentru parcul din Chiajna sau ultima optiune, casarea.
📖 Pagination options