Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

150 posts, 76164 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective orex

Grindeanu: Primele 84 de vagoane din cele 700 care blochează liniile de tren din Portul Constanța au fost mutate
Primele 84 de vagoane de marfă din cele aproximativ 700 care blochează liniile de tren din Portul Constanța au fost deja mutate, iar alte 40 de vagoane urmează să fie relocate în cursul zilei, a anunțat vineri ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Deblocarea totală a infrastructurii feroviare pentru transportul de marfă în Portul Constanța este vitală în contextul războiului din Ucraina, pentru că volumul de marfă a crescut foarte mult, cu cca. 30.000 tone/zi, de la 130.000 la 160.000 de tone pe zi, fiind procesate suplimentar cca. 7.000 de containere/zi.

Marți, Grindeanu le-a cerut șefilor CFR Infrastructură și CFR Marfă să prezinte un plan pentru mutarea vagoanelor, ceea ce se întâmplă deja: „… le-am cerut ca în două zile să prezinte un plan de măsuri astfel încât să degajăm mare parte din liniile (n.r. de tren) care sunt blocate cu un număr de 700 de vagoane, unele dintre ele care stau de zeci de ani prin care au crescut pomi și vegetație, altele care, sigur pot fi valorificate, dar care acum blochează activitatea Portului Constanța”, spunea marți Grindeanu.

Pentru repararea liniilor de tren și operaționalizarea terminalului de feribot se lucrează la Proiectul unei Ordonanțe de Urgență, a explicat Grindeanu: „Au fost degajate primele 84 de vagoane care blochează de ani de zile liniile de cale ferată din Portul Constanța! Astăzi, CFR Marfă pregătește pentru expediere un nou convoi format din peste 40 de vagoane staționate pe liniile de cale ferată. Portul Constanța a devenit cel mai important port la Marea Neagră, iar infrastructura acestuia trebuie pusă la punct urgent! Ca urmare a conflictului din Ucraina fluxului de mărfuri transportate crește constant și în aceste condiții este necesar să valorificăm inclusiv întregul potențial feroviar al portului. Ordonanța urmează să asigure și cadrul necesar funcționării terminalului de feribot prin integrarea pasajului superior peste calea ferată și a racordului peste DN39 la complexul de linii din portul Constanța și la infrastructura portuară”.

PS
Daca don ministru crede ca a rezolvat intreaga problema prin degajarea liniilor din portul Constanta se inseala amarnic. De acolo sau pana acolo, luati-o cum vreti, infrastructura de cale ferata e ”beton” nu?!  :bleah:

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Adică cum au fost mutate ? Unde ?

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Uite asa usor, usor, ca nu le-au luat pe sus!
Unde?
Are cea mai mica importanta!
PS
Tu stiai ca zac la Soare, ”pudrate” cu sare 700 de vagoane in portul Constanta?! Eu unul nu, cred ca nici tu! :yes:

 


Re: Stiri, noutati, perspective shoppy

Stai linistit ca pasionatii stiau, si cel mai probabil le-au dus in triajul abandonat Valul lui Traian https://www.google.ro/maps/@44.1633322,2 ... !3m1!1e3

Mai important, voi intelegeti ce vrea sa spuna aici: "Ordonanța urmează să asigure și cadrul necesar funcționării terminalului de feribot prin integrarea pasajului superior peste calea ferată și a racordului peste DN39 la complexul de linii din portul Constanța și la infrastructura portuară"?
Peste DN39 nu trece nici o CF iar singurul pasaj rutier peste DN39 este A4, vorbeste de tunelul lui Saligny?

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Din pacate tunelul lui Saligny nu-i de actualitate...

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Tunelul era pentru cale dublă. Eu l-am apucat în funcţiune înainte de 1989.

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Remember?
Tunelul lui Anghel Saligny din Portul Constanța, primul tunel urban din România
TUNELUL lui Anghel Saligny din Portul Constanța (primul tunel urban din România), a fost construit la sfârșitul secolului al XIX-lea. Acesta este inclus pe lista patrimoniului national.

Tunelul a fost realizat între anii 1895-1900, după planurile inginerului Anghel Saligny. Proiectat și forat pentru cale ferată dublă, el are 490 metri lungime, 8,36 metri lățime și 6,15 metri înălțime la cheia de boltă. A fost căptușit la interior cu cărămizi legate cu mortar și ranforsate cu o acoperire de beton fundată pe un pat din piatră. În zidăria tunelului au fost realizate nișe de adăpostire la fiecare 20 de metri, pentru a proteja personalul de mentenanță în momentul trecerii trenurilor. Tunelul a fost supus unor lucrări de reparații în anul 1965.

În anii 1970, a fost pusă în exploatare spre Portul Constanța o linie ferată nouă, electrificată, iar traficul de marfă prin tunel a scăzut considerabil. Tunelul a fost menținut în uz până în 1992, când, după niște ploi torențiale, tunelul a fost inundat. În 2012, statul a cheltuit peste un milion de lei pentru consolidare şi oprirea infiltraţiilor. Tunelul de cale ferată, din zona Portului este o comoară arhitecturală și inginerească, care din păcate, nu este apreciată la adevărată ei valoare. Tunelul aparține în prezent de Căile Ferate Române.



Arhitectul Radu Cornescu, vicepreședinte al Ordinului Arhitecților din România, filiala Dobrogea declara: ”Ceea ce a fost o adevărată capodoperă arhitecturală, acum se degradează, pentru că de ani de zile zona tunelului a fost lăsată în paragină. S-au adunat gunoaiele, vegetația a crescut, iar tunelul a fost dat uitării”.

Saligny şi misteriosul său tunel (galerie foto)
Un tunel finalizat în anul 1900 străbate un cartier al Constanţei. Pe sub pământul cartierului Abator trece tunelul numit în vremea sa de glorie „Regele Carol", construit de celebrul Anghel Saligny.

Poate cel mai mare constructor pe care România l-a avut, Anghel Saligny şi-a pus amprenta nu numai la hotar de judeţ, prin podul de la Cernavodă, ci şi prin construirea Portului. Din această amplă lucrare face parte şi tunelul care începe între Gară şi Abator şi se finalizează între Porţile 3 şi 4 ale portului. Gura de tunel este îngrădită acum de frica contrabandiştilor. Vremea şi-a pus amprenta pe tunelul care aducea trenurile în Portul lui Saligny, iar apele pluviale au început să se infiltreze în structura acestuia. Din această cauză, CFR SA, administratorul tunelului, a întocmit un proiect pentru reabilitarea acestuia. Contractul pentru consolidarea şi asigurarea scurgerii apelor în tunelul CF km 224+670/225+160 linia Palas-Port vechi a fost semnat cu SC Sopmet SA Bucureşti pe 2 noiembrie 2011.Preţul reabilitării este de 1.191.112,97 lei fără TVA, iar data de finalizare este 23 august 2012. „Structura de rezistenţă nu era afectată, au fost doar probleme de hidroizolaţie. Practic, am dirijat apele pluviale. S-a etanşat şi consolidat tunelul prin injecţii cu răşini poliuretanice bicomponente în zonele cu infiltraţii puternice. De asemenea, s-au efectuat lucrări de căptuşiri de zidărie prin betonare pentru stoparea fenomenului de degradare şi readucere a structurii la forma iniţială", a declarat Dorin Maer, directorul regionalei CFR Constanţa. Proiectul a fost efectuat de Bridge Consulting şi Geodor Proiect, iar expert a fost Teodor Iftime, şeful catedrei de tunele din cadrul Universităţii Bucureşti. Deasupra tunelului trece şoseaua Mangaliei, bulevardul 1 Mai, o clădire de birouri şi o parcare. Obiectivul a fost construit între 1895 şi 1900 şi are 490 m lungime. După finalizarea lucrărilor, tunelul nu va putea fi redat circulaţiei feroviare, ci va fi închis. În 2004, Primăria a dorit să îl ia în administrare, însă planul a fost abandonat. În orice caz, concluzionează specialiştii, tunelul lui Anghel Saligny nu reprezintă niciun pericol pentru populaţia din zona Abator.

Deci, o batem in gura ca pe coasa de mai bine de...11 ani! :headbash:
cap_3.jpg (34.4 KB; downloaded 3122 times)

tunel_2.jpg (33.99 KB; downloaded 3122 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

CFR Infrastructură a primit 5 oferte la licitația de 800 milioane lei pentru reparații la 2500 de treceri la nivel cu linia de cale ferată/Lucrările vor permite eliminarea restricțiilor de viteză cauzate de starea șinelor
CFR Infrastructură a primit 5 oferte la licitația de 792 de milioane de lei pentru reparații și întreținere la maximum 2500 de treceri la nivel cu linia de cale ferată, jumătate din totalul de 5025 de treceri din toată țara. Reparațiile șinelor de tren de la intersecțiile cu Drumurile Naționale, județene sau din zonele urbane vor permite eliminarea restricțiilor de viteză pentru trenurile de călători și de marfă, limitări cauzate de starea de degradare a liniilor. Contractul pe patru ani a fost scos la licitație în februarie 2022 pentru toate cele 8 Regionale CFR SA. și cuprinde reparații pentru minimum 320 de treceri și 2560 metri liniari și maximum 2500 de treceri cu 20 000 metri liniari. Administratorul rețelei feroviare răspunde și de starea carosabilului, marcaje și semnalizare la o distanță de 5 metri de la linie.

La termenul limită au depus oferte următorii constructori/ asocieri :
1.Construcții Complexe Buzău, loturile 7 și 6 (Regionalele Galați și Iași)
2.Arcada, loturile 8 și 7 (Constanța și Galați)
3.Asocierea Europan Prod (Lider) -Construcții Complexe Buzău, loturile 4, 8 și 3 (Cluj, Constanța și Timișoara)
4.Asociere Daria Construct (Lider) – Arcada, loturile 6 și 4. (Iași și Cluj)
5.Asocierea Antrepriza de Construcții Căi Ferate (Lider) Euro Construct Trading, loturile 1,2,3,4,5,6,7 și 8 (București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Galați și Constanța)

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a lansat licitația pentru Lucrări de întreținere și reparație a trecerilor la nivel cu calea ferată (8loturi), care au drept scop înlocuirea elementelor componente cu altele noi de același tip pe o lungime cumulată propusă de minimum 2.560 m liniari de trecere la nivel cu calea ferată (aproximativ 320 TN) și maximum 20.480 m liniari de trecere la nivel cu calea ferată (aproximativ 2.500 TN). Valoarea totală estimată a acordului-cadru, împărțit în 8 loturi, este de minimum 59.467.776 lei fără TVA și de maximum 792.903.680 de lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat. Prin execuția acestor lucrări se va realiza înlocuirea elementelor componente a trecerii la nivel cu calea ferată și ale suprastructurii căii, având ca rezultat, eliminarea restricțiilor de viteză datorate stării căii pentru aducerea liniei în parametrii de exploatare proiectați și implicit asigurarea confortului sporit și a siguranței circulației rutiere prin realizarea planeității zonei carosabile a trecerii la nivel cu calea ferată.” – a transmis CFR Infrastructură.

Semnalizarea la trecerile de tren :
Un număr de 3.449 de treceri la nivel cu linia de cale ferată (69%) din cele 5.025 existente pe drumurile din România erau semnalizate în 2021 doar cu indicator rutier, respectiv „Crucea Sfântului Andrei”, arată un răspuns transmis de CFR Infrastructură la solicitarea Economedia. Potrivit Companiei, 1.576 de treceri la nivel cu linia de cale ferată au „protecţie activă”, astfel: 252 au barieră automată, 436 au barieră mecanică şi 888 au semnale acustice şi luminoase. „Pe rețeaua administrată de CFR SA sunt 5.025 treceri la nivel cu calea ferată (TN), dintre care, 252 sunt prevăzute cu barieră automată, 888 sunt prevăzute cu semnale acustice și luminoase, 436 sunt prevăzute cu bariere mecanice și 3449 sunt semnalizate cu indicator rutier (Crucea Sfântului Andrei)”, a transmis CFR Infrastructură.

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Dacă trimitem un vagon de la Arad până în portul Constanţa, face vreo două săptămâni / Am ajuns la performanţa ca mărfarele să circule cu 17 km/h
Am ajuns la performanţa ca mărfarele să circule cu 17 km/h. Deci dacă trimitem un vagon de la Arad până în portul Constanţa, o să facă vreo două săptămâni", a declarat Grigore Mare, președintele Federației Naționale Feroviare Mișcare Comercial Vagoane la dezbaterea DC News "Upgrade România: Este nevoie de un pact național de transporturi".Întrebat dacă a mai fost vreo situaţie similară de când există căi ferate în România, Grigore Mare a spus că "acum am ajuns cel mai jos posibil din istoria căii ferate. Nici pe vremuri nu circulam cu viteze din astea, erau viteze mai mari".
:no:

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Are vreo dovadă ?
Uită să spună respectivul că există mai multe tipuri de trenuri de marfă, exact ca la trenurile de persoane, dacă plăteşti mai mult îţi ajunge vagonul mult mai repede. Dacă plăteşti tarif de << moka >> posibil să facă şi 14 zile.

 


Re: Stiri, noutati, perspective shoppy

Bine ar fi sa mai trimita cineva cate un vagon, ar insemna mai putine camioane pe sosele, dar nu, cine are un vagon trimite un camion, daca nu ai cateva vagoane saptamanal pe aceasi ruta nu se deranjeaza nimeni.

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

andrei11 wrote here:
Are vreo dovadă ?
Uită să spună respectivul că există mai multe tipuri de trenuri de marfă, exact ca la trenurile de persoane, dacă plăteşti mai mult îţi ajunge vagonul mult mai repede. Dacă plăteşti tarif de << moka >> posibil să facă şi 14 zile.

1. Ai vazut tu marfar sa aiba verde ca Orient Express?
2. Si ”asea”, mai putin de 14 ore, nu faci pe aceasta ruta de 815km, in loc de sub jumatate! ;)  :yes:

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Nu se compară, totuşi, 336 de ore cu 14 !

 


Re: Stiri, noutati, perspective Chev Celios

Sincer am vazut o chestie interesanta luna trecuta cu ocazia unui drum cu trenul de la Oradea la Budapesta. In gara Oradea am vazut un tren ,cred ca un RO-LA mai special, pentru ca ducea doar semiremorci. Ce a fost mai interesant este ca pe noapte la intoarcere pe A1 pana in Sibiu intalnesc cateva din semiremorcile din trenul respectiv. Toate capetele tractor aveau numere de Arad si erau vopsite la fel ca si semiremorcile. Deci se pare ca se vine pe tren pana la Arad si de acolo devine rutier.

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433302 posts in 5394 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use