Topic: Rocar Autodromo #98 (1998-2014)
302 posts, 128567 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Rocar Autodromo #98 (1998-2014)
Utilizator anonim
Acest autobuz a fost singurul din aceasta serie, prototip realizat de Rocar in anul 1998 cand RATB dorea modernizarea parcului auto cu autobuze moderne cu podea coborata.
Initial a circulat pe linia 104 in cadrul programului RATB Plus (derulat pe liniile 86, 104, 21). Ulterior a inceput sa circule pe liniile autobazei Militari. La ora actuala circula pe toate liniile autobazei Militari, inclusiv cele cu autobuze Mercedes.
Acest autobuz a fost singurul din aceasta serie, prototip realizat de Rocar in anul 1998 cand RATB dorea modernizarea parcului auto cu autobuze moderne cu podea coborata.
Initial a circulat pe linia 104 in cadrul programului RATB Plus (derulat pe liniile 86, 104, 21). Ulterior a inceput sa circule pe liniile autobazei Militari. La ora actuala circula pe toate liniile autobazei Militari, inclusiv cele cu autobuze Mercedes.
098-105-02.JPG (438.81 KB; downloaded 11405 times)
- costi
-
Posted:
-
Re: Rocar Autodromo #98
costi
CARACTERISTICI TEHNICE
Lungime:12000 mm
Latime:2500 mm
Ampartament:5875 mm
Consola fata:2760 mm
Consola spate:3365 mm
Garda minima(in sarcina):190 mm
Inaltimea maxima(descarcat):2950
Masa proprie:10120 kg
Masa utitla:7480 kg
Masa totala:17600 kg
Masa totala pe axa fata:6208 kg
Masa totala pe axa spate:11392 kg
Locuri pe scaune:25+1
Locuri in picioare:83
Capacitatea totala:108+1
Capacitatea rezervorului de combustibil:290 l
Raza minima de viraj:18,8m
Motor:MAN D 0820 LUH 13
Aprindere:prin comprimare si injectie directa
Cilindree:6871 cmc
Putere maxima:260CP/2300rpm
Cutie viteze:VOITH DIVA D851.3,automata,3+1 trepte
Raport de transmisie la treapta:
I-5,8
II-1,43
III-1
Mers inapoi-4,7
Anvelope:tubeless,275/70 R22,5
Nr. roti:6
Directie:servodirectie hidraulica
Frana:pneumatica,ABS,ASR
Suspensie:pneumatica,cu sistem electronic de control
Numar de usi:3
CARACTERISTICI TEHNICE
Lungime:12000 mm
Latime:2500 mm
Ampartament:5875 mm
Consola fata:2760 mm
Consola spate:3365 mm
Garda minima(in sarcina):190 mm
Inaltimea maxima(descarcat):2950
Masa proprie:10120 kg
Masa utitla:7480 kg
Masa totala:17600 kg
Masa totala pe axa fata:6208 kg
Masa totala pe axa spate:11392 kg
Locuri pe scaune:25+1
Locuri in picioare:83
Capacitatea totala:108+1
Capacitatea rezervorului de combustibil:290 l
Raza minima de viraj:18,8m
Motor:MAN D 0820 LUH 13
Aprindere:prin comprimare si injectie directa
Cilindree:6871 cmc
Putere maxima:260CP/2300rpm
Cutie viteze:VOITH DIVA D851.3,automata,3+1 trepte
Raport de transmisie la treapta:
I-5,8
II-1,43
III-1
Mers inapoi-4,7
Anvelope:tubeless,275/70 R22,5
Nr. roti:6
Directie:servodirectie hidraulica
Frana:pneumatica,ABS,ASR
Suspensie:pneumatica,cu sistem electronic de control
Numar de usi:3
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Rocar Autodromo #98
Gabi23
Rocar Autodromo #98, circula fara probleme aproape zilnic si il putem gasi pe una din liniile (in aceasta ordine) 173/136/635. Este o bijuterie de autobuz, singura problema pe care incepe sa o aiba odata cu trecerea anilor este legata de linoleu, care ar cam fi cazul sa fie inlocuit. Calatorind in el astazi de la Eroii Revolutiei pana la Valea Argesului, mi-am amintit cu multa placere de vremea cand era titular pe linia 105. Dupa parerea mea, daca la inceputul anilor 2000, am fi avut vreo 200-300 de astfel de masini ar fi aratat tare bine "flota" RATB si deasemenea ar fi salvat poate, uzina ROCAR de la disparitie. Merita pe deplin sa circule printre Citaro la Militari, fiind mare pacat sa ajunga sa circule (cum patise in vara lui 2008) pe la Domnesti, Teghes, Chiajna sau Zurbaua. Aceasta stare excelenta a acestui autobuz se datoreaza in mare masura soferilor titulari, care o ingrijesc foarte mult. Daca lipseste din traseu, se datoreaza faptului ca aceasta masina nu este condusa decat de un singur echipaj.
Rocar Autodromo #98, circula fara probleme aproape zilnic si il putem gasi pe una din liniile (in aceasta ordine) 173/136/635. Este o bijuterie de autobuz, singura problema pe care incepe sa o aiba odata cu trecerea anilor este legata de linoleu, care ar cam fi cazul sa fie inlocuit. Calatorind in el astazi de la Eroii Revolutiei pana la Valea Argesului, mi-am amintit cu multa placere de vremea cand era titular pe linia 105. Dupa parerea mea, daca la inceputul anilor 2000, am fi avut vreo 200-300 de astfel de masini ar fi aratat tare bine "flota" RATB si deasemenea ar fi salvat poate, uzina ROCAR de la disparitie. Merita pe deplin sa circule printre Citaro la Militari, fiind mare pacat sa ajunga sa circule (cum patise in vara lui 2008) pe la Domnesti, Teghes, Chiajna sau Zurbaua. Aceasta stare excelenta a acestui autobuz se datoreaza in mare masura soferilor titulari, care o ingrijesc foarte mult. Daca lipseste din traseu, se datoreaza faptului ca aceasta masina nu este condusa decat de un singur echipaj.
- 3mil
-
Posted:
-
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Rocar Autodromo #98
Utilizator anonim
Ce mi se pare foarte interesant la acest unicat este ca nu a fost tamponat aproape deloc si arata aproape impecabil desi face 10 ani de exploatare. Oricum felicitari si titularilor care il ingrijesc. Acum un an a circulat aproximativ 2 luni ca titular pe linia 336 printre Citaro, un lucru destul de interesant avand in vedere ca pe aceasta linie nu a circulat prea des nici cand nu erau Citaro.
Ce mi se pare foarte interesant la acest unicat este ca nu a fost tamponat aproape deloc si arata aproape impecabil desi face 10 ani de exploatare. Oricum felicitari si titularilor care il ingrijesc. Acum un an a circulat aproximativ 2 luni ca titular pe linia 336 printre Citaro, un lucru destul de interesant avand in vedere ca pe aceasta linie nu a circulat prea des nici cand nu erau Citaro.
98-336-05.09.2011 (2).JPG (245.95 KB; downloaded 11149 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Rocar Autodromo #98
Gabi23
Andrei, din ce imi amintesc eu cand l-ai pozat tu pe 336 era rezerva in acea zi fiind titular pe 178 luna aceea. De regula de cand a revenit printre Citaro, l-am urmarit pe unde a circulat cat ieseam la pozat si nu numai dadeam de el. L-am vazut pe toate liniile de la Militari (mai putin 138) dar cel mai mult pe 173 circula. Cand eram anul trecut in ultimul an de liceu, il vedeam zilnic aproape in zona Drumul Taberei, si am calatorit cu el de multe ori. Este intretinut bine si eu sunt uimit de cat de fiabil este. Din unele surse am aflat ca este cel mai rapid autobuz al Autobazei Militari .
Andrei, din ce imi amintesc eu cand l-ai pozat tu pe 336 era rezerva in acea zi fiind titular pe 178 luna aceea. De regula de cand a revenit printre Citaro, l-am urmarit pe unde a circulat cat ieseam la pozat si nu numai dadeam de el. L-am vazut pe toate liniile de la Militari (mai putin 138) dar cel mai mult pe 173 circula. Cand eram anul trecut in ultimul an de liceu, il vedeam zilnic aproape in zona Drumul Taberei, si am calatorit cu el de multe ori. Este intretinut bine si eu sunt uimit de cat de fiabil este. Din unele surse am aflat ca este cel mai rapid autobuz al Autobazei Militari .
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Rocar Autodromo #98
Utilizator anonim
A fost si pe 178 o perioada destul de lunga, cam in primavara lui 2009 a facut linii de prin Apusului (336, 178).
Macar bine ca nu il mai scot pe tot felul de linii mizere gen 408, 106...
A fost si pe 178 o perioada destul de lunga, cam in primavara lui 2009 a facut linii de prin Apusului (336, 178).
Macar bine ca nu il mai scot pe tot felul de linii mizere gen 408, 106...
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Rocar Autodromo #98
Gabi23
Da pai a fost mare scandal din cauza asta, multumita soferilor lui, dar si unor reclamatii de la calatorii binevoitori (si eu am facut la vremea respectiva) a fost reintrodus din luna august 2008 pe liniile cu Citaro. A fost un cosmar perioada aprilie-iulie 2008 pentru aceasta masina. Stiu sigur ca a circulat pe 106, 221, 406, 408 si 635 (cu Rocar). La Crangasi nu am vazut-o in 162-163.
Uitati mai jos cateva poze cu ea din 2008-2009:
(scuzati calitatea pozelor, eram la inceput si nu prea imi ieseau asa bine )
Da pai a fost mare scandal din cauza asta, multumita soferilor lui, dar si unor reclamatii de la calatorii binevoitori (si eu am facut la vremea respectiva) a fost reintrodus din luna august 2008 pe liniile cu Citaro. A fost un cosmar perioada aprilie-iulie 2008 pentru aceasta masina. Stiu sigur ca a circulat pe 106, 221, 406, 408 si 635 (cu Rocar). La Crangasi nu am vazut-o in 162-163.
Uitati mai jos cateva poze cu ea din 2008-2009:
(scuzati calitatea pozelor, eram la inceput si nu prea imi ieseau asa bine )
98 - 408 - 25.06.2008.JPG (447.28 KB; downloaded 10548 times)
98 - 635 - 17.06.2008.JPG (424.75 KB; downloaded 10536 times)
98 - 221 - 16.06.2008.JPG (438.69 KB; downloaded 10545 times)
98 - 137 - 09.08.2008.JPG (380.02 KB; downloaded 10537 times)
98 - 178 - 14.03.2009.JPG (393.46 KB; downloaded 10537 times)
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Rocar Autodromo #98
Dr2005
Hmm... mă îndoiesc că pe 106, 221 şi chiar 408 au fost probleme. Probleme mai mari erau dacă îl trimeteau pe 405 sau alte rute cu colonii de rromi pe traseu.
Hmm... mă îndoiesc că pe 106, 221 şi chiar 408 au fost probleme. Probleme mai mari erau dacă îl trimeteau pe 405 sau alte rute cu colonii de rromi pe traseu.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Rocar Autodromo #98
Utilizator anonim
Astazi pe linia 636
Astazi pe linia 636
98-636-29.05.2010.JPG (275.69 KB; downloaded 11152 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Rocar Autodromo #98
Gabi23
Linii 136 si 173 sunt "legate" si de obicei autobuzele fac cu schimbul intre aceste 2 linii si a treia ca rezerva este 635. Astfel #98 circula de exemplu 2 zile pe 136 apoi 3 pe 173 apoi revine pe 136 si tot asa. In aprilie a circulat vreo 2 saptamani constant in 178.
Linii 136 si 173 sunt "legate" si de obicei autobuzele fac cu schimbul intre aceste 2 linii si a treia ca rezerva este 635. Astfel #98 circula de exemplu 2 zile pe 136 apoi 3 pe 173 apoi revine pe 136 si tot asa. In aprilie a circulat vreo 2 saptamani constant in 178.
- autob368
-
Posted:
-
Re: Rocar Autodromo #98
autob368
#98 este un autobuz foarte ingrijit. Are soferi titulari si in acest moment liniile de baza sunt 136 / 173 / 635. Pana sa fie dat 105 Alexandriei cu Citaro, acesta a circulat aproape exclusiv in 105, foarte rar aparand si pe alte linii ale autobazei. In concluzie sa dea Dumnezeu sa il mai vedem de aici incolo inca vreo 5-6 ani, doar la Militari... sa nu ajunga pe la vreo alta autobaza.
#98 este un autobuz foarte ingrijit. Are soferi titulari si in acest moment liniile de baza sunt 136 / 173 / 635. Pana sa fie dat 105 Alexandriei cu Citaro, acesta a circulat aproape exclusiv in 105, foarte rar aparand si pe alte linii ale autobazei. In concluzie sa dea Dumnezeu sa il mai vedem de aici incolo inca vreo 5-6 ani, doar la Militari... sa nu ajunga pe la vreo alta autobaza.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Rocar Autodromo #98
Gabi23
Autodromo astazi bronzandu-se la Valea Argesului .
Autodromo astazi bronzandu-se la Valea Argesului .
98 - 173 - 10.06.2010 (1).JPG (725.42 KB; downloaded 10586 times)
98 - 173 - 10.06.2010 (4).JPG (667.79 KB; downloaded 10562 times)
98 - 173 - 10.06.2010 (8).JPG (625.28 KB; downloaded 10560 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Rocar Autodromo #98
Gabi23
Tot pe linia 173 il gasim mai mult, circuland aproape zilnic.
Tot pe linia 173 il gasim mai mult, circuland aproape zilnic.
98 - 173 - 03.08.2010.JPG (693.31 KB; downloaded 9718 times)
📖 Pagination options