Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiInfrastructura pentru sport și agrement din București

 

Topic: Patinoarul "Mihai Flamaropol"

29 posts, 10173 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Patinoarul "Mihai Flamaropol" TibiV

Nu era nici o miscare, nimic-nimic?...

 


Re: Patinoarul "Mihai Flamaropol" PinkyHog

Am pozat dupa ora 19...

 


Re: Patinoarul "Mihai Flamaropol" Adrian Rosca

Hai ca s-a rezolvat si cu asta:

Primăria Capitalei a reziliat contractul de lucrări de la patinoarul Flamaropol

Primăria Municipiului București a luat decizia rezilierii contractului de lucrări la Patinoarul Flamaropol, întrucât lucrările la acest obiectiv de investitii au înregistrat întârzieri majore, iar constructorul nu a luat măsuri pentru remedierea situației. Lucrările ar fi trebuit să se încheie în această vară.
...
În prezent, lucrările la Patinoarul Flamaropol, începute în anul 2017, sunt executate în proporție de 35%. Au fost finalizate lucrările de fundare, pentru corpurile de clădire A, B, C și D și lucrările de suprastructură ale Corpului A, cu excepția etajului tehnic.

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit ... l-19045409

 


Re: Patinoarul "Mihai Flamaropol" Gabi23

Patinoarul Mihai Flamaropol din București, abandonat de Primărie. Acuzații grave de la UTI: “Nu își propuseseră să îl termine și nici să plătească pentru lucrările executate”

Patinoarul Mihai Flamaropol a fost închis în 2012, în 8 ani e gata doar în proporție de 35%, iar din septembrie anul trecut, după ce Primăria Capitalei a reziliat contractul cu asocierea UTI-Astaldi, constructorul care câștigase contractul de 22 de milioane de euro în urma licitației, nu s-a mai mișcat un pai.
Din cauza diverselor probleme, ridicarea propriu-zisă a noii arene a început abia în septembrie 2017! Acum, între UTI-Astaldi și PMB există mai multe litigii pe rolul instanțelor de judecată, niciunul dintre acestea nefiind soluționat! “PMB redusese bugetul alocat construcției încă de la debutul lui 2019, cu jumătate de an înainte de rezilierea contractului, ceea ce arată că nu își propusese să îl termine și nici să plătească asocierea pentru lucrările executate. PMB nu a înțeles nici în ultimul moment necesitatea de a acorda importanța cuvenită unui obiectiv de importanță semnificativă pentru bucureșteni”, susțin reprezentanții firmei UTI. “Încă de anul trecut, Primăria Municipiului București a solicitat antreprenorului transmiterea unui program de execuție revizuit, justificarea întârzierilor înregistrate, modalitățile de recuperare a acestora, cu precizarea fermă a măsurilor și resurselor ce urmează a fi utilizate, însă, deși au existat numeroase întâlniri între reprezentanții PMB și constructor, acesta nu și-a asumat nici un termen”, mai spunea primarul.
De atunci, nici o veste despre patinoarul promis, a cărui reconstrucție a devenit un vis pentru cei care au ajuns să se pregătească în malluri. Există informații că PMB vrea să reconstruiască arena prin Compania Națională de Investiții (CNI), conform unor surse Libertatea. Ministrul tineretului și sportului ar fi promis că sprijină demersul.

-Care este situația?
– Așa cum ați mai scris, asocierea UTI Grup SA – Astaldi SpA a fost entitatea desemnată să execute lucrarea de construcție a patinoarului Flamaropol. Totuși, pentru a se putea demara lucrările trebuia ca PMB să pună la dispoziție amplasamentul liber de sarcini. Cu toate acestea, deși contractul de execuție a fost semnat în iunie 2015, lucrările au început cu o întârziere de peste 27 de luni din cauză că PMB, pe de o parte, nu a eliberat amplasamentul în toată această perioadă, iar, pe de altă parte, autorizația de demolare a clădirilor aflate pe amplasament nu a fost eliberată până în septembrie 2017, fapt ce a condus atât la începerea cu întârziere a lucrărilor, cât și la adoptarea unor proceduri tehnice de execuție diferite față de programul de execuție inițial conceput pentru situația prevăzută în contract. Au survenit și alți factori care au îngreunat dezvoltarea proiectului, cum sunt cei derivați din modificarea legislației care reglementează piața de construcții și costul forței de muncă prin intrarea în vigoare a Ordonanței 114/ 2018,  care a determinat creșterea semnificativă a costurilor salariale, precum și creșterea prețurilor materialelor de construcții comparativ cu perioada în care a fost elaborată oferta, care au determinat investiții financiare majore ale asocierii și care nu erau acoperite de prețul contractului.
-Ideea de a rupe contractul apăruse încă dinainte de vara trecută…
–Da, Primăria Municipiului București a transmis către asocierea UTI Grup SA – Astaldi SpA o notificare de reziliere a contractului de lucrări, pentru o pretinsă culpă în execuția contractului, deși, în realitate, problemele erau generate chiar de conduita PMB, care, pe lângă încălcările numeroase ale contractului, nici nu a înțeles să își onoreze obligațiile de plată față de asociere. Noi am notificat Primăria Municipiului București cu privire la rezilierea contractului de lucrări pentru motive ce țin de culpa acesteia și care făceau imposibilă continuarea executării contractului.
-Ce s-a întâmplat cu predarea lucrării? Anunțul de reziliere a venit în iunie, predarea s-a făcut în toamnă.
– Conduita oscilantă a PMB a continuat și în procesul de preluare a șantierului.  Asocierea a răspuns afirmativ solicitării PMB de a-i fi predate lucrările executate, însă concret, la momentul predării, reprezentanții PMB nu s-au mai prezentat! În fapt, a mai durat câteva săptămâni până când s-au hotărât să se prezinte pentru a începe preluarea. Mai mult decât atât, în prezent, PMB refuză în mod abuziv plata unei facturi emise de asociere pentru lucrări executate fără a avea o justificare reală pentru conduita sa. “În octombrie 2018, asociatul nostru în acest proiect a intrat în procedură de concordat, fapt ce a condus la blocarea temporară a finanțării acordate de bancă. Lucrările nu au fost întrerupte, dar limitările impuse de dificultățile financiare au determinat o scădere a numărului de persoane alocate de asociere pentru execuție. În prezent, aceste dificultăți au fost depășite”
-De când nu mai efectuați lucrări?
– Am predat obiectivul către PMB la data de 12 septembrie 2019.

Citeşte întreaga ştire: Patinoarul Mihai Flamaropol din București, abandonat de Primărie. Acuzații grave de la UTI: “Nu își propuseseră să îl termine și nici să plătească pentru lucrările executate”

Sursa: https://www.libertatea.ro/stiri/patinoa ... te-2880188

 


Re: Patinoarul "Mihai Flamaropol" andreiiul

Vom mai sta mult si bine fara un patinoar in Bucuresti.
https://www.digi24.ro/special/statul-la-stat/statul-la-stat-abandonata-de-3-ani-structura-noului-patinoar-din-capitala-ar-putea-fi-demolata-iar-lucrarile-reluate-de-la-zero-1889243
Statul la stat. Abandonată de 3 ani, structura noului patinoar din Capitală ar putea fi demolată, iar lucrările reluate de la zero
În fiecare zi demonstrăm că suntem departe de lumea civilizată. Bucureștiul este singura capitală europeană care nu are un patinoar olimpic. Reconstrucția patinoarului Flamaropol este un adevarat chin și eșec pentru autorități. Noua structură este abandonată de trei ani și ar putea fi demolată iar lucrările reluate de la zero. Zeci de milioane de lei aruncați în vânt. Fără o pază adecvată, șantierul a devenit un real pericol pentru copiii care se joacă în preajma betoanelor. Urmăriți un nou episod al campaniei „Statul la stat”.
Reporter: Aici gardul a căzut cu totul și din parc poate intra practic oricine, direct de aici, orice copilaș poate intra pe aici. Un loc extrem, extrem de periculos. Aici este o groapă, trebuie să pășești direct aici pe pământ, cu mare, foarte mare atenție. Te ajut? Ușor, ușor. Undeva aici la intrare, în față, este și un paznic. Noi suntem de aproximativ o oră și filmăm aici, am trecut, undeva pe lângă el, nu ne-a băgat în seamă, n-are nicio treabă. Nici nu știe că suntem aici, și dacă ne-o fi văzut nu a venit să ne întrebe nimic. Mergem noi la el să îl întrebăm.

Reporter: Bună ziua.
Paznic: Pe unde ași venit?
Reporter: Poftiți?
Paznic: Pe unde ați intrat?
Reporter: Oare pe unde credeți că am intrat?
Paznic: Păi pe poartă, nu.
Reporter: Pe poartă nu, dar, pe unde am intrat.
Paznic: Probabil pe aici.
Reporter: Am intrat prin spate unde este gardul distrus de tot. Știți că este gardul distrus acolo?
Paznic: Nu.

Reporter: Și aici vă faceți ceva de mâncare, ce este ăsta? Un reșou?
Paznic: Da, să prăjim niște pâine.

Reporter: Ia, haideți, să vă arăt. Veniți și dumneavostră cu mine? Haideți și dumneavostră cu mine, haideți să vă arăt. Când ați fost ultima dată pe aici? Nici nu mai țineți minte. Ați fost vreodată pe aici?
Paznic: Nu.
Reporter: Nu ați fost niciodată. Păi ce să zic!? Felicitări. Dumneavostră păziți doar o poartă acolo, atât.
Paznic: Poarta și porțiunea pe care o am eu.
Reporter: Poarta și porțiunea. Și aici cine păzește?
Paznic: Aici aveam post de patrulare, dar nu există.
Reporter: Aveați post de patrulare, dar nu există. Păi, unde este postul de patrulare?
Paznic: Sunt alte persoane.
Reporter: Și unde este persoana aia?
Paznic: Nu știu ce să vă spun.
Reporter: Ar trebui să fie aici și nu este?
Paznic: Ar trebui să patruleze.

Reporter: Poate intra oricine pe aici?
Paznic: Da.
Reporter: Pot intra copilași pe aici?
Paznic: Cu furtunile astea, probabil...
Reporter: De la furtună? Eu nu cred că de la furtună și e de mult timp așa, să știți.

În urmă cu trei ani lucrările au fost sistate brusc. O lovitură puternică dată cluburilor de hochei și patinaj
Un risc enorm pe care cei doi paznici par să nu îl înțeleagă. În 2016, vechiul patinoar era demolat și începea construcția celui nou. În urmă cu trei ani lucrările au fost sistate brusc. O lovitură puternică dată cluburilor de hochei și patinaj dar și tuturor bucureștenilor care își petreceau timpul liber aici.

Alexandru Hălăucă, președintele Federației Române de Hochei: La vremea respectivă aveam peste 1.500 de copii, care, absolut, s-au lăsat toți, pentru că nu mai aveau unde să se ducă, nu mai aveam niciun patinoar în București.

Octavian Beizdadea este unul dintre copiii care nu a renunțat. Pasiunea a fost mult prea mare. La început s-a antrenat pe uscat. Apoi, a mers la patinoarele din parcările hypermarketurilor sau la cele din mall-uri, chiar dacă nu erau potrivite deloc pentru hochei.

Octavian Beizdadea, sportiv: A fost spațiul foarte mic, și mirosul de mâncare... te leșina la stomac, și căldura, mai ales că echipamentul acesta este greu, îți ține de cald pentru vremea din patinoar.

George Pogăcean, antrenor hochei: Au ajuns puc-urile și pe masă, când serveau masa, și i-au lovit și în spate și în cap, dar nu au comentat, adică au înțeles, faptul că erau copii nu au făcut niciun fel de reclamație, nici nouă, nici părinților, nimănui.

Între timp s-a construit un patinoar privat la Otopeni. Pentru micuții sportivi a fost o gură de oxigen, însă nu este deloc comod să bată drumul până aici. Altă opțiune însă, nu au.

Daria: Noi stăm în Sectorul 4, deci parcurgem cam vreo oră să ajungem, și de aici până acasă tot o oră. Stăm așa, departe. Nu e greu deloc, doar că stăm mult în trafic și câteodată întârziem cam mult.

Reporter: Îmi spui și mie de ce te-ai apucat de hochei?
Fetiță: Pentru că așa mi-a zis mami și tati.
Reporter: Am înțeles, dar îți place?
Fetiță: Da.
Reporter: Ce îți place la hochei atât de mult?
Fetiță: Îmi place că patinez.
Reporter: Că patinezi. Foarte drăguț, și cu crosa te descurci?
Fetiță: Nu prea.
Reporter: Dar înveți.
Fetiță: Da, învăț.

Maria face patinaj de performață de 11 ani. Primii trei i-a petrecut pe patinoarul Flamaropol, apoi ca și colegii hocheiști a luat calea mall-urilor, până când a ajuns la Otopeni. Are acces pe gheață doar dimineața, la ora șapte și jumătate. Așa că, în fiecare zi trebuie să se trezescă la ora cinci.

Maria Ionescu, patinatoare: Pentru mine deja a devenit o obișnuință, și efortul nu mai este la fel de mare, sau cel puțin nu îl mai simt.
Reporter: Cât faci de acasă până aici?
Maria Ionescu: Cam 40 de minute.
Reporter: Destul de mult.
Maria Ionescu: Da.

Nicușor Dan anunță că anul acesta se va face o expertiză tehnică, iar actuala structură, adică tot ce s-a construit până acum, ar putea fi din nou demolată
Cornel Gheorghe, antrenor patinaj: Noi a trebuit să improvizăm, să mergem prin mall-uri, prin patinoarele din mall, chiar și cu copiii de performanță, să facem destul de multe weekenduri în provincie, la Brasov, la Miercurea Ciuc, la Târgul Secuiesc, acolo unde sunt patinoare de dimensiuni olimpice.

Rușinos este faptul că Bucureștiul este singura capitală europeană care nu are un patinoar de dimensiuni olimpice. După șase ani, patinoarul mult visat a rămas doar un amestec de betoane, fiare, mizerie și multă, foarte multă nepăsare.

Toma Petcu, reporter Digi24: Și am ajuns și jos, în arenă, cum s-ar zice, locul în care ar fi trebuit, în acest moment, să fie gheață, să fie sportivi - de la copii, juniori, la seniori, care se antrenează, care participă la competiții sportive. Evident că nu se întâmplă lucrul ăsta, avem foarte mult noroi, avem foarte mulți copaci destul de mari crescuți aici, avem foarte multe bălării și avem și un lac acolo, un lac pe care am văzut mai devreme și două rațe.

Explicația este simplă. În 2019, primăria a reziliat contractul cu constructorul pe motiv ca întârzie lucrările. La rândul său, constructorul a susținut că autoritățile nu au eliberat toate avizele la timp, și s-a ajuns în instanță.

Eduard Novak, ministrul Sportului: Când am preluat acest minister am avut discuții și cu domnul primar și cu constructorul, am înțeles situația, și constructorul a fost de bunăvoie și a renunțat la proces, adică, a făcut un pas cred că foarte important, nu se mai află în litigiu acest patinoar și se pot termina aceste lucrări.

Acum mai apare o problemă. Primarul general anunță că anul acesta se va face o expertiză tehnică iar actuala structură, adică tot ce s-a construit până acum, ar putea fi din nou demolată și totul reluat de la zero. Construcția este realizată în proporție de doar 24 la sută, și au fost investiți 27,5 milioane de lei, bani care ar putea să se piardă în vânt.

Nicușor Dan, primarul general al Capitalei: În ipoteza fericită că nu trebuie să demolăm și că putem să continuăm din faza în care sunt ele acum, ne-ar mai trebui doi ani, și ne-ar mai trebui 100 de milioane de lei. Și în ipoteza nefericită ne-ar trebui 150 de milioane de lei și probabil că cu tot cu procedură de achiziții vreo doi ani și jumătate.

Bani pe care actualul primar nu prea vede de unde ar putea să îi ia. Așa că, în următorii ani, Capitala nu va avea un patinoar. Sportivii vor continua să bată drumul în alte localități din țară, iar bucureștenii să admire din stradă șantierul cu fiarele care se prăbușesc unele peste altele, și să se roage ca, în timp ce paznicii sprijină o poartă și își prăjesc pâine, niciun copil să nu intre printre betoane, astfel încât să se întâmple vreo tragedie.

 


Re: Patinoarul "Mihai Flamaropol" messe

Erau bune si niste fotografii ca sa vada toata lumea cum arata bataia de joc la adresa banului public.

 


Re: Patinoarul "Mihai Flamaropol" ByOnu

Este un video, daca accesezi linkul.

 



Re: Patinoarul "Mihai Flamaropol" cris_m

Pot sa incerc sa fac si eu poze in perioada urmatoare, am tot trecut prin zona.

 


Re: Patinoarul "Mihai Flamaropol" messe

Cristi, daca iti permite timpul, chapeau-bas! Si cu multumiri in acelasi timp!  :yes:

 


Re: Patinoarul "Mihai Flamaropol" andreiiul

@cris_m nu cred ca vei mai gasi acea gaura in gard ca sa poti intra in santier (ar fi chiar delasatori, ca sa fiu civilizat, sa nu fi refacut gardul in zona).
Nicusor s-a rezumat doar la a spune ca nu are bani sa continue lucrarea. Nimic despre faptul ca madam predecesoarea a ingropat 2 lucrari mari din zona doar ca sa se razbune pe anumite firme (patinoar si polivalenta). Ambele cladiri trebuiau folosite la euro 2020 pt presa. Noroc cu asta micu de si-a facut de cap

 


Re: Patinoarul "Mihai Flamaropol" Gabi23

Sursa: https://www.gsp.ro/sporturi/altele/patin ... 438.html
Patinoar de 52 milioane de euro în București! Cum va arăta + când ar putea fi gata

La 10 ani de la primele promisiuni pentru un nou patinoar în București, municipalitatea a aprobat refacerea și modernizarea patinoarului „Mihai Flamaropol”, plus spații adiacente necesare desfășurării activităților sportive și de agrement ♦ Au fost alocate 46 de milioane de euro, pe lângă cele șase deja cheltuite pentru cele 24 de procente din construcție deja realizată.

Povestea e veche... A început în aula Bibliotecii Centrale Universitare, în 2013. Atunci, primarul Sorin Oprescu anunța că bucureștenii vor beneficia de un patinoar modern cu 6.100 de locuri, ce se va ridica cu 25 de milioane de euro. Din planurile lui Oprescu mai făceau parte o sală de sport, o academie de tenis, o sală de atletism, dar şi un complex de nataţie.
Primul corp adăpostea patinoarul olimpic şi spaţii comerciale şi de alimentaţie publică. În cel de-al doilea urma să funcţioneze centrul sportiv şi de agrement cu bazin semiolimpic, teren de sport. Plus o zonă de SPA cu terasă exterioară, o cafenea şi un restaurant panoramic cu terasă, iar acoperişul ar fi fost loc de promenadă, pentru că urma să conțină gazon. Suna grozav!

Firea a tăiat 50% din capacitate
Oprescu a plecat din scaunul de edil și a venit Gabriela Firea. În februarie 2017, aceasta anunța începerea lucrărilor la patinoar, dar tăia capacitatea cu 50 la sută! Prețul rămăsese același: 25 de milioane de euro. Ordinul de pornire a lucrărilor era programat pentru 9 ianuarie 2017, doar că din cauza diverselor probleme, ridicarea noii arene a început abia în septembrie 2017.
Muncitorii au pornit lucrările, dar iarăși au intervenit probleme. Primăria București a transmis către UTI Grup SA și Astaldi SpA, firmele câștigătoare, o notificare de reziliere a contractului de lucrări, pentru o culpă în execuția contractului. Au urmat procese și scandal, dar lucrările s-au oprit.

Nicușor era gata să-l dărâme
Bucureștenii au mai schimbat un primar. A venit Nicușor Dan. Care a primit o primă veste bună în decembrie 2021: atunci constructorul s-a retras din proces pentru ca Primăria să poată finaliza acest patinoar.
În urmă cu un an, primarul mărturisea: "Dacă structura de rezistență nu mai e bună după atâția ani, atunci dărâmăm patinoarul și facem altul!".
A mai trecut un an! Suntem în ianuarie 2023, iar de la ultimul șurub mutat pe șantier au trecut patru ani! În care picior de muncitor n-a mai intrat acolo. Nicușor Dan a cerut o expertiză tehnică a structurii metalice și a primit răspunsul după alte 10 luni.
Conform expertizei, la patinoar urmează "schimbarea unor elemente metalice din structura acoperișului, repararea acestora sau schimbarea funcționalității terasei prin eliminarea plăcii de beton armat și înlocuirea acestuia cu un alt tip de material".

... dar prețul s-a mărit!
Detaliile proiectului nu s-au schimbat, ci doar suma investită! Dacă în 2013, Oprescu se lăuda cu un patinoar ridicat cu 25 de milioane de euro, acum Primăria a aprobat un buget de 227.426.852,82 lei, adică 46 de milioane de euro, cu 21 de milioane mai scump decât planurile de acum zece ani. Până în acest moment, în patinoar au fost investiți deja 6 milioane de euro, ceea ce reprezintă 24 la sută din lucrări.
Motivul invocat pentru creșterea abruptă a prețului? "Valoarea restului rămas de executat a fost actualizat cu indicele de cost în construcții pentru reparații capitale de 176,5% publicat pe site-ul INS în luna august 2022", se arată în proiectul de modernizare trecut de vot.
Durata de realizare a investiției este de 24 luni din momentul reluării lucrărilor, municipalitatea fiind optimistă: se gândește la o inaugurare în 2025.

Proiect Flamaropol.jpg (84.13 KB; downloaded 1664 times)

 


Re: Patinoarul "Mihai Flamaropol" Gabi23

O ruină ce aduce aminte de tristețea aniilor 90, cu clădiri rămase nefinalizate datorită evenimentelor din decembrie 89.
Construcția nouă rămasă abandonată e degradată, poate intra oricine, gardul e căzut, mizerie foarte multă, o rușine a PMB!   :popa:  
Patinoarul București - 10.03.2024 (1).jpg (1.68 MB; downloaded 737 times)
Patinoarul București - 10.03.2024 (2).jpg (508.42 KB; downloaded 737 times)
Patinoarul București - 10.03.2024 (3).jpg (566.11 KB; downloaded 737 times)
Patinoarul București - 10.03.2024 (4).jpg (667.46 KB; downloaded 737 times)

 


Re: Patinoarul "Mihai Flamaropol" florin

Primăria Capitalei a primit patru oferte la licitația pentru continuarea lucrărilor la noul patinoar Mihai Flamaropol. Este vorba despre Construcții Erbașu, Strabag, Concelex și Leviatan Design.

„Urmează etapa de analiză a ofertelor depuse, iar în scurt timp vom desemna câștigătorul procedurii, astfel încât să intrăm în linie dreaptă cu actualizarea și completarea documentaţiei pentru continuarea lucrărilor de refacere și modernizare a patinoarului”, a transmis primarul general, Nicușor Dan.

Inaugurat în anul 1952, Patinoarul Mihai Flamaropol a devenit nefuncțional în 2012. În 2014, Primăria Capitalei, condusă la vremea respectivă de Sorin Oprescu, a încheiat cu cu Asocierea Astaldi-UTI un contract pentru realizarea unui nou patinoar, dotat la standardele secolului 21, fix în aceeași locație.

Doi ani mai târziu, în 2016, vechiul patinoar a fost demolat iar constructorii au început lucrările la noua arenă. Numai că proiectul nu a mers deloc cu ar fi trebuit pentru ca, în final, asocierea Astaldi-UTI să abandoneze șantierul, lăsând lucrările la un avans de 37%. În 2019, municipalitatea a reziliat contractul, promițând că va căuta un nou constructor.

Pentru lansarea unei noi licitații în vederea atribuirii contractului de execuția a lucrărilor era nevoie de o expertiză tehnică care să spună cu exactitate dacă structura de rezistență realizată de Astaldi mai este bună, având în vedere că nu fusese protejată, dar și ce lucrări mai sunt de efectuat.

Abia anul trecut primăria condusă de Nicușor Dan a reușit să găsească un proiectant, care a și finalizat expertiza. Veștile au fost bune. Structura realizată de Astaldi nu trebuie dărâmată. Cu toate acestea, PMB trebuie să aloce sume importante de bani pentru terminarea lucrărilor. Primul deviz a generat un cost total de 227,4 milioane lei, TVA inclus. Sumă considerată prea mică, după consultarea pieței, astfel că PMB i-a cerut proiectantului să actualizeze devizul, ținând cont de evoluțiile prețurilor.


Sursa.

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Infrastructura pentru sport și agrement din București  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433263 posts in 5394 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use