Topic: De la ITB la RATB mai bine sau mai rău?
94 posts, 55274 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?
Utilizator anonim
Se va reduce destul de la 1 martie. Bugetul RATB este cu mult mai mic decat cel de anul trecut care era considerat "exagerat de mic".
Se va reduce destul de la 1 martie. Bugetul RATB este cu mult mai mic decat cel de anul trecut care era considerat "exagerat de mic".
- linia 69
-
Posted:
-
Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?
linia 69
Pe undeva nu ma mira pentru ca atunci, in anii 70, era baza transportului din Bucuresti deoarece metrou nu era iar masina(i) nu avea oricine. Aproape pentru toti oamenii reprezenta singurul mijloc de deplasare (nu-i pun la socoteala pe cei ce aveau carute) si trebuia sa fie bine organizat si dezvoltat. Circulatia pe strazi era rarefiata in comparatie cu ce e azi, autovehiculele ITB-ului erau majoritare.
Azi situatia s-a schimbat cu 180 de grade dar asta nu inseamna ca transportul de suprafata ar trebui sa fie prost.
Pe undeva nu ma mira pentru ca atunci, in anii 70, era baza transportului din Bucuresti deoarece metrou nu era iar masina(i) nu avea oricine. Aproape pentru toti oamenii reprezenta singurul mijloc de deplasare (nu-i pun la socoteala pe cei ce aveau carute) si trebuia sa fie bine organizat si dezvoltat. Circulatia pe strazi era rarefiata in comparatie cu ce e azi, autovehiculele ITB-ului erau majoritare.
Azi situatia s-a schimbat cu 180 de grade dar asta nu inseamna ca transportul de suprafata ar trebui sa fie prost.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?
Dominatrix
Da, este adevarat ca pana la jumatatea anilor '90, "baza" transportului in oras era reprezentat de cel public. Teoretic, odata cu aparitia masiva a vehiculelor de mare capacitate (tramvaie V3A, autobuze articulate) incepand cu a 2'a jumatate a anilor '70, capacitatea de transport a crescut chiar si cu disparitia masiva a vagoanelor vechi in urmatorii ani, dar problema e ca in 30 de ani nici orasul n-a stat pe loc, ba din contra s-a dezvoltat mult. Chiar si cu tot metroul pe care astazi tot il visam, transportul public de suprafata este nesatisfacator, in ciuda Citaro'izarii, Irisbus'arii si CH-PPC'rizarii. Si sa nu uitam ca si metroul - dpdv al intervalelor de succedare - circula mai prost ca in anii '80, dovada stilul "conserva" in care se circula la orele de varf si nu numai.
Ca sa aduci transportul public la un nivel optim, adica sa fie folositor unui numar cat mai mare de calatori e nevoie in primul rand de crearea unor trasee utile (luati o harta din anii '70 si vedeti acolo cat de logice erau gandite traseele) si orare respectate, si prioritizarea transportului public fata de cel general, fie prin benzi dedicate, fie prin cale de rulare separata. Abia pe urma vine "calitatea" vehiculelor. In plus pentru achizitionarea de vehicule noi si proiecte mari de modernizare a infrastructurii e nevoie de 3-4 ani de efort continuu, ceea ce nimeni nu e dispus sa faca, stiind ca de abia peste inca 3-4 ani se vad rezultatele, adica in mandatul altcuiva. Asta e problema.
Da, este adevarat ca pana la jumatatea anilor '90, "baza" transportului in oras era reprezentat de cel public. Teoretic, odata cu aparitia masiva a vehiculelor de mare capacitate (tramvaie V3A, autobuze articulate) incepand cu a 2'a jumatate a anilor '70, capacitatea de transport a crescut chiar si cu disparitia masiva a vagoanelor vechi in urmatorii ani, dar problema e ca in 30 de ani nici orasul n-a stat pe loc, ba din contra s-a dezvoltat mult. Chiar si cu tot metroul pe care astazi tot il visam, transportul public de suprafata este nesatisfacator, in ciuda Citaro'izarii, Irisbus'arii si CH-PPC'rizarii. Si sa nu uitam ca si metroul - dpdv al intervalelor de succedare - circula mai prost ca in anii '80, dovada stilul "conserva" in care se circula la orele de varf si nu numai.
Ca sa aduci transportul public la un nivel optim, adica sa fie folositor unui numar cat mai mare de calatori e nevoie in primul rand de crearea unor trasee utile (luati o harta din anii '70 si vedeti acolo cat de logice erau gandite traseele) si orare respectate, si prioritizarea transportului public fata de cel general, fie prin benzi dedicate, fie prin cale de rulare separata. Abia pe urma vine "calitatea" vehiculelor. In plus pentru achizitionarea de vehicule noi si proiecte mari de modernizare a infrastructurii e nevoie de 3-4 ani de efort continuu, ceea ce nimeni nu e dispus sa faca, stiind ca de abia peste inca 3-4 ani se vad rezultatele, adica in mandatul altcuiva. Asta e problema.
- Lohengrin
-
Posted:
-
Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?
Lohengrin
O statistica din anul 2000 privind capacitatea de parcare din depourile si autobazele RATB. Cele 8 depouri (excludem asadar Giulesti) au deci loc pentru 700 de tramvaie. Tramvaie sa fie, ca loc e destul si-l ocupa cainii. La troleibuze, este loc de mai mult de 400 de bucati - experienta anilor 80 sta marturie.
O statistica din anul 2000 privind capacitatea de parcare din depourile si autobazele RATB. Cele 8 depouri (excludem asadar Giulesti) au deci loc pentru 700 de tramvaie. Tramvaie sa fie, ca loc e destul si-l ocupa cainii. La troleibuze, este loc de mai mult de 400 de bucati - experienta anilor 80 sta marturie.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?
Dominatrix
Oricum, foarte interesanta statistica de mai sus. De unde o ai?
Lohengrin wrote:...cu precizarea ca atunci erau atat de multe troleibuze incat nici nu incapeau in garajele existente, dovada parcarea "in strada" peste noapte pe str. Tony Bulandra langa depoul Vatra Luminoasa si in zona fostului capat de troleibuze din Lacul Tei.
La troleibuze, este loc de mai mult de 400 de bucati - experienta anilor 80 sta marturie.
Oricum, foarte interesanta statistica de mai sus. De unde o ai?
- linia 69
-
Posted:
-
- Lohengrin
-
Posted:
-
Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?
Lohengrin
Statistica de mai sus face parte dintr-un document mai amplu al RATB privind activitatea in anul 2000, pe care l-am scanat cu ceva timp in urma.
Statistica de mai sus face parte dintr-un document mai amplu al RATB privind activitatea in anul 2000, pe care l-am scanat cu ceva timp in urma.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?
Dominatrix
Interesant, multumim pentru aceste informatii. Poate poti pune pe forum tot materialul cand ai timp.
Interesant, multumim pentru aceste informatii. Poate poti pune pe forum tot materialul cand ai timp.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?
Dominatrix
Din alt topic aflam ca linia 34, devenita "brusc" mai mult sau mai putin a 2'a linie de protocol a RATB, va avea numai 34 de ture pe ditamai traseul Ghencea - Calea Vitan. Intervalul de succedare rezultat nu e greu de estimat.
Pentru comparatie, cum ziceam si aici, iata cum se circula la orele de varf (deci turatia maxima) in luna octombrie 1998, pe cateva trasee de tramvai importante pe vremea cand nu existau "metrouri usoare", "green-track'uri", "choppere", "actionare in curent alternativ", "podele coborate", "Bucururi Laude-Fortate", dar jumatate din toate calatoriile cu RATB'ul se facea cu tramvaie. Datele provin de la RATB si au fost puse la dispozitie autorilor studiului JICA. De acolo le am. Orice alt comentariu e de prisos.
34 (Romprim – Gara de Nord) : 38 ture, semicursa 59 minute, interval de succedare 3,10 minute
34 era dublat pe inelul central si de alte linii, ca de exemplu:
1 (Romprim – Cartier Colentina): 6 ture, semicursa 55 minute, interval de succedare 18,3 minute
17 (Lacul Tei – CFR Progresul): 13 ture, semicursa 60 minute, interval de succedare 9,2 minute
46 (Granitul – Gara de Nord): 11 ture, semicursa 46 minute, interval de succedare 8,4 minute.
52 (Baicului – Gara de Nord): 4 ture, semicursa 34 minute, interval de succedare 17 minute.
Alte trasee legate mai mult sau mai putin de zona Basarab:
35 (Depoul Militari – Bd. Schitu Magureanu): 16 ture, semicursa 48 minute, interval de succedare 6 minute.
11 (Romprim – Cartier 16 Februarie): 9 ture, semicursa 62 minute, interval de succedare 13,8 minute
12 (CFR Progresul – Gara Basarab): 34 ture, semicursa 50 minute, interval de succedare: 3 minute
2 (Dep. Alexandria – 16 Februarie): 9 ture, semicursa 49 minute, interval de succedare: 11 minute
44 (Cart. 16 Februarie – Bd. Schitu Magureanu): 12 ture, semicursa 29 minute, interval de succedare 4,9 minute.
Concluziile le poate trage oricine. Se pare ca tocmai cine trebuie nu.
Din alt topic aflam ca linia 34, devenita "brusc" mai mult sau mai putin a 2'a linie de protocol a RATB, va avea numai 34 de ture pe ditamai traseul Ghencea - Calea Vitan. Intervalul de succedare rezultat nu e greu de estimat.
Pentru comparatie, cum ziceam si aici, iata cum se circula la orele de varf (deci turatia maxima) in luna octombrie 1998, pe cateva trasee de tramvai importante pe vremea cand nu existau "metrouri usoare", "green-track'uri", "choppere", "actionare in curent alternativ", "podele coborate", "Bucururi Laude-Fortate", dar jumatate din toate calatoriile cu RATB'ul se facea cu tramvaie. Datele provin de la RATB si au fost puse la dispozitie autorilor studiului JICA. De acolo le am. Orice alt comentariu e de prisos.
34 (Romprim – Gara de Nord) : 38 ture, semicursa 59 minute, interval de succedare 3,10 minute
34 era dublat pe inelul central si de alte linii, ca de exemplu:
1 (Romprim – Cartier Colentina): 6 ture, semicursa 55 minute, interval de succedare 18,3 minute
17 (Lacul Tei – CFR Progresul): 13 ture, semicursa 60 minute, interval de succedare 9,2 minute
46 (Granitul – Gara de Nord): 11 ture, semicursa 46 minute, interval de succedare 8,4 minute.
52 (Baicului – Gara de Nord): 4 ture, semicursa 34 minute, interval de succedare 17 minute.
Alte trasee legate mai mult sau mai putin de zona Basarab:
35 (Depoul Militari – Bd. Schitu Magureanu): 16 ture, semicursa 48 minute, interval de succedare 6 minute.
11 (Romprim – Cartier 16 Februarie): 9 ture, semicursa 62 minute, interval de succedare 13,8 minute
12 (CFR Progresul – Gara Basarab): 34 ture, semicursa 50 minute, interval de succedare: 3 minute
2 (Dep. Alexandria – 16 Februarie): 9 ture, semicursa 49 minute, interval de succedare: 11 minute
44 (Cart. 16 Februarie – Bd. Schitu Magureanu): 12 ture, semicursa 29 minute, interval de succedare 4,9 minute.
Concluziile le poate trage oricine. Se pare ca tocmai cine trebuie nu.
- florin.lifticariu
-
Posted:
-
Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?
florin.lifticariu
Ce tare era 12 atunci....acum vad ca nu-l mai vrea nimeni....
Ce tare era 12 atunci....acum vad ca nu-l mai vrea nimeni....
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?
Dominatrix
In 13 ani fluxurile de calatori s-au mai modificat. Iar dupa deschiderea pasajului Basarab, cu atat mai mult. Si cererea de transport a mai scazut, si din cauza cresterii gradului de motorizare, dar si din cauza inrautatirii serviciului de transport. Intervale de genul 3 minute pe 34, 8-9 minute pe 46 sau 6 minute pe 35 nu cred ca vom mai vedea vreodata.
In 13 ani fluxurile de calatori s-au mai modificat. Iar dupa deschiderea pasajului Basarab, cu atat mai mult. Si cererea de transport a mai scazut, si din cauza cresterii gradului de motorizare, dar si din cauza inrautatirii serviciului de transport. Intervale de genul 3 minute pe 34, 8-9 minute pe 46 sau 6 minute pe 35 nu cred ca vom mai vedea vreodata.
- LArSON
-
Posted:
-
Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?
LArSON
Intervalele mai mari n-ar fi o problema atat de spinoasa daca ar exista niste orare in statii si s-ar respecta. Atunci stii cand sa vii la 330 de ex desi vine la 15 min (spre ex.)- Nu stai in statie ca prostul 20 minute pentru ca autobuzul tocmai a trecut iar urmatorul a plecat cu intarziere de la Faur...
Intervalele mai mari n-ar fi o problema atat de spinoasa daca ar exista niste orare in statii si s-ar respecta. Atunci stii cand sa vii la 330 de ex desi vine la 15 min (spre ex.)- Nu stai in statie ca prostul 20 minute pentru ca autobuzul tocmai a trecut iar urmatorul a plecat cu intarziere de la Faur...
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?
Dr2005
Până una alta am avut azi de mers prin 13 Septembrie... cum am pierdut 47le (a plecat pe roşu din faţa mea; oricum vatmaniţa de pe 11 nu avea de gând să deschidă uşile până nu pleca 47le), ca să pot ajunge la Ghencea a trebuit să merg o staţie pe jos şi să stau vreo 15 minute în staţie, până ce a apărut un 173 full şi fără aer condiţionat (credeaţi că de când s-a scos 11 există şanse să prindeţi măcar un loc în picioare acceptabil într-un 173?).
Bine că au trecut câte două de 1 la fiecare fază a semaforului de la Răzoare, majoritatea având exact 1 călător în ele!
Până una alta am avut azi de mers prin 13 Septembrie... cum am pierdut 47le (a plecat pe roşu din faţa mea; oricum vatmaniţa de pe 11 nu avea de gând să deschidă uşile până nu pleca 47le), ca să pot ajunge la Ghencea a trebuit să merg o staţie pe jos şi să stau vreo 15 minute în staţie, până ce a apărut un 173 full şi fără aer condiţionat (credeaţi că de când s-a scos 11 există şanse să prindeţi măcar un loc în picioare acceptabil într-un 173?).
Bine că au trecut câte două de 1 la fiecare fază a semaforului de la Răzoare, majoritatea având exact 1 călător în ele!
- alchimistul
-
Posted:
-
Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?
alchimistul
Oarecum off-topic :
Sa nu te superi pe mine, dar tu esti putin masochist cu acest 47. Daca stii ca vine cum vine, nu il mai astepta, circula cu altceva, ca nu e 47 singurul mijloc de transport din Ghencea. Nu mai exagera de fiecare data ca Ghencea e iadul pe pamant dpdv al transportului public. Esti tanar, bucura-te de viata si nu transforma pasiunea pentru transport public in motiv de nervi degeaba. Sper sa nu mi-o iei in nume de rau - acest mesaj nu intentioneaza sa fie un atac la persoana.
Oarecum off-topic :
Sa nu te superi pe mine, dar tu esti putin masochist cu acest 47. Daca stii ca vine cum vine, nu il mai astepta, circula cu altceva, ca nu e 47 singurul mijloc de transport din Ghencea. Nu mai exagera de fiecare data ca Ghencea e iadul pe pamant dpdv al transportului public. Esti tanar, bucura-te de viata si nu transforma pasiunea pentru transport public in motiv de nervi degeaba. Sper sa nu mi-o iei in nume de rau - acest mesaj nu intentioneaza sa fie un atac la persoana.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination