Topic: Bune practici: stațiile de transport public
4 posts, 1181 views- ByOnu
-
Posted:
-
Bune practici: stațiile de transport public
ByOnu
Primul subiect pe lista:
statiile de autobuz/troleibuz -> cu buzunar sau fara.
Alveolele BUS din Bucuresti (dar si din orasele mari din tara as zice) se dovedesc a fi nu doar inutile, dar chiar daunatoare transportului public si calatorilor. De la simplul fapt ca unele sunt atat de prost proiectate incat efectiv nici sa vrei nu le poti accesa corespunzator pentru a putea opri decent la bordura, majoritatea sunt cosntant ocupate de masini parcate ilegal. Unele primarii mai incearca sa le goleasca, dar imediat dupa plecare echipajelor, acestea devin iar locuri gratuite si convenabile de parcare. Si pana la urma poti sa faci politie pentru cateva sute de alveole din tot orasul? Este eficient economic? Isi mai ating ele scopul? Un alt dezavantaj este faptul ca cei care asteapta autobuzul/troleibuzul nu au contact vizual si asa ca ies deseori si asteapta vehiculul in alveola, facand intrarea imposibila sau costisitoare ca timp. De asemenea, neoprind la bordura, alveolele sunt un loc in care balteste apa/zapada si orice ai face, pentru a intra in vehicul trebuie sa cobori de pe trotuar fix in balti. Insa cel mai grav, persoanelor cu dizabilitati le este practic imposibil sau foarte dificil sa coboare mai intai bordura, pentru a urca mai apoi in vehicul.
Solutia?
Simplu. Alveole < pe dos >. Practic, pe arterele pe care ai parcari la bordura, scoti trotuarul/peronul pana la prima banda reala unde ar opri oricum autobuzul. Astfel, nu-ti mai faci griji pentru blocarea alveolei cu masini parcate sau imposibilitatea tehnica de a trage la bordura.
Va las atasat un manual de la TfL (Londra) gasit de colegul @Trole. Remarcam clar ca buzunarele interioare atat de dragi autoritatilor din Romania sunt NERECOMANDATE decat in situatii foarte specifice. La noi insa, acestea sunt regula. De ce? < Pentru ca nu vrem ca transportul public sa incurce traficul >.
Desigur, nici platformele extinse nu se recomanda oriunde, ci doar acolo unde se parcheaza la bordura (de preferat, legal), pentru a nu obliga autobuzul/troleibuzul sa faca manevre care ar ingreuna opritul la bordura, respectiv care ar face imposibil opritul la bordura. Pe Magheru sau pe Elisabeta / Carol I unde transportul public circula la bordura si nu se parcheaza, situatia optima este cea actuala, cu bordura continua. Desigur, aici intervine problema carosabilului (acesta sa permita rotilor sa se apropie de bordura), precum si problema soferilor comozi/nepasatori, dar aia este deja alta problema.
Primul subiect pe lista:
statiile de autobuz/troleibuz -> cu buzunar sau fara.
Alveolele BUS din Bucuresti (dar si din orasele mari din tara as zice) se dovedesc a fi nu doar inutile, dar chiar daunatoare transportului public si calatorilor. De la simplul fapt ca unele sunt atat de prost proiectate incat efectiv nici sa vrei nu le poti accesa corespunzator pentru a putea opri decent la bordura, majoritatea sunt cosntant ocupate de masini parcate ilegal. Unele primarii mai incearca sa le goleasca, dar imediat dupa plecare echipajelor, acestea devin iar locuri gratuite si convenabile de parcare. Si pana la urma poti sa faci politie pentru cateva sute de alveole din tot orasul? Este eficient economic? Isi mai ating ele scopul? Un alt dezavantaj este faptul ca cei care asteapta autobuzul/troleibuzul nu au contact vizual si asa ca ies deseori si asteapta vehiculul in alveola, facand intrarea imposibila sau costisitoare ca timp. De asemenea, neoprind la bordura, alveolele sunt un loc in care balteste apa/zapada si orice ai face, pentru a intra in vehicul trebuie sa cobori de pe trotuar fix in balti. Insa cel mai grav, persoanelor cu dizabilitati le este practic imposibil sau foarte dificil sa coboare mai intai bordura, pentru a urca mai apoi in vehicul.
Solutia?
Simplu. Alveole < pe dos >. Practic, pe arterele pe care ai parcari la bordura, scoti trotuarul/peronul pana la prima banda reala unde ar opri oricum autobuzul. Astfel, nu-ti mai faci griji pentru blocarea alveolei cu masini parcate sau imposibilitatea tehnica de a trage la bordura.
Va las atasat un manual de la TfL (Londra) gasit de colegul @Trole. Remarcam clar ca buzunarele interioare atat de dragi autoritatilor din Romania sunt NERECOMANDATE decat in situatii foarte specifice. La noi insa, acestea sunt regula. De ce? < Pentru ca nu vrem ca transportul public sa incurce traficul >.
Desigur, nici platformele extinse nu se recomanda oriunde, ci doar acolo unde se parcheaza la bordura (de preferat, legal), pentru a nu obliga autobuzul/troleibuzul sa faca manevre care ar ingreuna opritul la bordura, respectiv care ar face imposibil opritul la bordura. Pe Magheru sau pe Elisabeta / Carol I unde transportul public circula la bordura si nu se parcheaza, situatia optima este cea actuala, cu bordura continua. Desigur, aici intervine problema carosabilului (acesta sa permita rotilor sa se apropie de bordura), precum si problema soferilor comozi/nepasatori, dar aia este deja alta problema.
bus-stop-design-guidance.pdf
bus-stop-design-guidance.pdf (5.55 MB; downloaded 702 times)
alveole exterioare.jpg (298.78 KB; downloaded 1211 times)
alveole interioare.jpg (336.02 KB; downloaded 1207 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Bune practici: stațiile de transport public
ByOnu
...
...
20220923_001129.jpg (1.08 MB; downloaded 1014 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Bune practici: stațiile de transport public
ByOnu
Un exemplu de urmat pentru marcarea corespunzatoare a statiilor suspendate.
In ultima luna am asistat in Bucuresti la doua statii suspendate fara informarea corespunzutoare a calatorilor: Piata Sf. Gheorge, linia 16, sens spre periferie (unde nu doar ca nu s-a marcat inchiderea statiei, dar STB a instalat eronat o placa de statie pentru 605), precum si Piata Rosetti (ex-311). Deseori am gasit oameni asteptand in aceste statii si i-am redirectionat.
Trebuie sa scrie mare si clar ca este o statie inchisa.
Un exemplu de urmat pentru marcarea corespunzatoare a statiilor suspendate.
In ultima luna am asistat in Bucuresti la doua statii suspendate fara informarea corespunzutoare a calatorilor: Piata Sf. Gheorge, linia 16, sens spre periferie (unde nu doar ca nu s-a marcat inchiderea statiei, dar STB a instalat eronat o placa de statie pentru 605), precum si Piata Rosetti (ex-311). Deseori am gasit oameni asteptand in aceste statii si i-am redirectionat.
Trebuie sa scrie mare si clar ca este o statie inchisa.
20240505_193206.jpg (1.63 MB; downloaded 513 times)
20240505_193212.jpg (1.67 MB; downloaded 513 times)
20240505_193223.jpg (1.63 MB; downloaded 513 times)
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Bune practici: stațiile de transport public
WT_fan06
Încă un exemplu de semnalizare a stațiilor suspendate: acoperirea lor cu o husă.
Așa cum se vede și-n imagine, exemplul vine de la Oxford. Însă, acesta NU este rezultatul unor studii avansate realizate de cercetătorii britanici, ci este vorba doar despre un minimum de bun simț.
Încă un exemplu de semnalizare a stațiilor suspendate: acoperirea lor cu o husă.
Așa cum se vede și-n imagine, exemplul vine de la Oxford. Însă, acesta NU este rezultatul unor studii avansate realizate de cercetătorii britanici, ci este vorba doar despre un minimum de bun simț.
IMG_20240511_142534.jpg (1.82 MB; downloaded 353 times)