Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Discuții diverse despre transportul în comun

2193 posts, 601338 views
 
Go to page:  1  ... 119 120 121 122 123 124 125  ... 157
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București WT_fan06

Nu sunt LED-urile singura soluție. În toată Europa se schimbă constant afișele, orarele, anunțurile, etc. și nu plânge nimeni. Trebuie doar să ai un departament care doar cu asta se ocupă. Momentan, avem aceste hărți, care în contextul actual par a fi niște minuni. Am speranța că, încet, încet, lucrurile vor evolua în această direcție...

 


Discuții diverse despre transportul în comun din București Andrei Andraș

Problema devierilor de trasee se putea rezolva ușor prin regândirea modului de afișare a hărții în stații. La Brașov, harta și orarele de circulație sunt afișaje într-o ramă de plastic unde au acces doar angajații RATBV. Nu mai spun că aceste rame se pot curăța mult mai ușor în urma vandalismului de orice fel.
IMG_4779.JPG (235.2 KB; downloaded 4525 times)

 



  • TPB
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București TPB

Eu am urmărit videoclipul cu domnul Criț...
Ați văzut voi sisteme de validare cu cardul în tramvaiele liniei 1? Nu.

Ați văzut voi autobuze turistice anul trecut în București? Nu.
Pentru că acele autobuze etajate erau închiriate de la RATC (actuala companie CT Bus). Cei drept, au fost, dar nu ne putem lăuda cu ele. Poate tramvaiele de colecție, din depoul Dudești, folosite pentru diverse evenimente.

O altă ciudățenie: domnul director a venit până la sediul B1 ... pe jos? Nu cu 178? Ia să vedem noi, ce autobuze circulă pe 178? Sunt cumva hibridele de la Mercedes-Benz? Citaro C2? Wow, nu îmi vine să cred. Și le-a refuzat domnul director?
Tramvaiele Bucur LF: au construit ,,cele mai multe". Oare câte avem? 16? 16 sunt multe? Pentru un oraș ca Bucureștiul?
Aaaa, autobuzele electrice vor fi verzi. Le-au văzut pe cele de la STV și ,,se inspiră". Și să nu uităm de RATBV...

Validare cu cardul... în Ikarus. Sau Tatra. Sau V3A-93M-FAUR...

Mijloace de transport în comun noi. La Sfântul așteaptă.

Cartele nu luăm de la metrou? La STB sunt carduri.

Am să mai comentez despre acest videoclip, nu spun acum tot, ca să nu explodez. Mi-ar fi rușine mie, ca director general, să scot pe traseu vehicule vandalizate sau defecte. Sau să scot tramvaiele pe sine de tip O.R.
Am fost drăguț când am spus ,,domnul director". Poate sunt eu nervos, dar mă abțin.
O societate de transport este apreciată doar atunci când toate vehiculele respectă orarele de circulație, toate sunt funcționale, toate au aceleași stickere puse perfect, toate au climatizare, afișaje funcționale ș.a.m.d. . Defecțiuni să fie cât mai puține, să se vândă vehiculele vechi și să apară altele noi, electrice sau pe CNG.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București SirVlady

Legat de prima întrebare, chiar nu le-ai văzut pe cele prezente pe linia 1 sau faci mișto?  :headbash:
2-scaled.jpeg (356.26 KB; downloaded 4302 times)


În altă ordine de idei, nu ți se pare că te-ai cam inflamat din nimic? Auzi domle, Criț a mers pe jos... aia era, n-a mers cu autobuzul. Păi și voiai să meargă cu șoferul personal într-un E Class/X6/A7/Seria 7?  :lol: Ce ai spus tu aici sunt practic frustrări și complexe de inferioritate în care încerci să pari tu mai superior decât Criț.
Ca să închei, nici eu nu sunt fan Criț, însă, față de perioada din 2010-2011 când a fost director la RATB, unde a făcut un dezastru colosal, acum pare mai pus pe fapte, dar vorba aia: "fapte, nu vorbe", în plus, depinde și de primar.

 


  • TPB
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București TPB

Spune-mi te rog în ce tramvai găsesc validatoare albastre (am observat că fotografia făcută de tine este la Piața Presei intr-un V3A-93-CH-PPC de la depoul Alexandria, și nu de la Dudești).
Nu sunt complexe de inferioritate. Sunt nemulțumit.
Da, au cumpărat 530 autobuze, au mai modernizat tramvaie (dar foarte puține). Și troleibuzele? Sunt din ce în ce mai puține. Și nimeni nu face nimic.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București PTMZ

Aparate pentru carduri sunt și la tramvaiele CH-PPC de Dudești. 4027, ca să dau un exemplu. Mai sunt și altele, dar nu prea le știu după numere de parc care au și care nu.

"Nimeni nu face nimic" este o exagerare. De multe ori, când s-a făcut ceva, s-a făcut prost, iar acum se lucrează la pregătirea unor alternative (să sperăm) mai bune. Uite un exemplu, la troleele de 12m este în curs de elaborare o nouă documentație pentru o nouă licitație. Deci ceva tot se face. Dar durează.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București FabiM

TPB wrote here:
Validare cu cardul... în Ikarus. Sau Tatra. Sau V3A-93M-FAUR...

In completarea lui @SirVlady, îl completez la V3A 93M Faur.
Și cred ca lista poate continua…
3311DB72-3AA8-48E2-84DE-930168D46598.jpeg (1.49 MB; downloaded 4108 times)

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București Celestin Draganescu

TPB wrote here:
Și troleibuzele? Sunt din ce în ce mai puține. Și nimeni nu face nimic.


Ai remarcat faptul ca s-au activat multe Citelis-uri in ultimul an?

Tare usor este  sa il luam pe "nimic" in brațe.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București barbuandrei

Revenirea catorva Irisbus nu se remarca, deoarece tot mai multe Ikarus sunt retrase definitiv din circulatie.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București shoppy

Scuze, sper ca aici sa nu fim offtopi.

ADK wrote here:
@shoppy e ușor să spui toate astea de parcă nici nu știi cum merg la noi treburile, cel mai sigur nici nu ești vre-un angajat cu acte în regulă al STB-ului sau nu ai stat zile întregi cu ei să vezi cum decurg cu adevărat treburile, nu știu ce vezi tu cine știe de unde sau ce reușești să deduci ca și alții în cele poate 40 min de mers cu autobuzul/tramvaiul toată ziua. Păcat că mulți d-ăștia veniți din tot felul de domenii care n-au legătură nici în clin nici în mânecă cu ce se ocupă în prezent nu știu sau nu iau în considerare pe ce trebuie să pună accent sau să rezolve, și copiază ca elevul după tablă ce vede la alții considerați ”mai în față”. La noi tot ce face omul face și maimuța, adică ce face neamțul sau mai știu eu care face și românul, indiferent dacă-i bine sau nu sau dacă e de competența respectivului sau dacă suntem de-a dreptul pregătiți pentru o nouă evoluție. ”Noroc” cu neamțul și tătarul că altfel cine știe cât de rău ne era în prezent.


Faci o greseala pentru ca ataci persoana si nu ideea, daca un nebun spune ca 1+1 face 2 nu inseamna ca 1+1 face altceva(chestie trecuta defapt si in regulament).

Ideea ca "numai noi stim cum este la noi, si noi stim ca nu se poate, si oricine din afara nu stie ce stim noi, deci nu are cum sa inteleaga, deci nu poate trage concluzii corecte" este gresita; la nemti sau la francezi lucrurile nu merg bine pentru ca soferii, mecanicii si sefii de depou le stiu pe toate si sunt lasati sa faca tot ce vor, ci pentru ca toata lumea si-au dat seama ca soferii, mecanicii si sefii de depou stiu doar meseria lor, iar problemele complexe sunt deasupra competentelor lor. Asa ca in lumea civilizata problemele se iau foarte in serios, atat de catre administratie cat si de sindicate, asa ca se aduc din afara experti adevarati a caror treaba este fix sa inteleaga si sa rezolve problemele complexe, experti cum ar fi:
- ingineri automatisti care pot privi totul ca pe un sistem ce poate fi optimizat sau automatizat
- experti in management si planificare
- experti in comunicare
- psihologi
Si asa se ajunge, dupa multa negociere, sa se aplice solutiile cele mai bune pe termen lung pentru toti angajatii.

Intrebarea este daca romanul chiar isi doreste o solutie buna pe termen lung pentru toti angajatii, sau o solutie buna doar pe termen scurt si doar pentru el insusi.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București ByOnu

Eu simt ca adevarul dezbaterilor dintre voi 2 este fix la mijloc. Unul vrea perfectiune, normalitate si respectarea regulilor, celalalt arata care este realitatea de zi cu zi. Ambele mi se par la fel de valide si intr-un fel, nici macar contradictorii, ci doar etape diferite ale modului in care ne raportam la civilizatie.

Optim si sanatos este sa tragem cu toata puterea spre progres si normalitate. In acelasi timp nu stiu daca este bine sa ignoram circumstantele si realitatea din teren.

Poate este putin naiv a crede ca si daca dai jos din tramvai 10 calatori in intersectie pentru a schimba macazul vezi doamne ar incepe sa sune alarmele in fortareața de la Virgiliu cu Dinicu Golescu. Atat de multe lucruri aberante si anormale au ajuns regula la STB incat nu cred ca mai raspunde cineva la rusine... Circula niste autobuze pe 116, pe 323, de efectiv mai bine iti legi un tomberon dupa autobuz si calatoresti in el decat in salon. Si totusi STB le scoate pe traseu, fara rusine, fara sa incerce sa remedieze problema, fara nimic. Chit ca-s fotografii pe internet, chit ca isi mai iau cate o amenda cand ANPC-ul vrea sa se mai laude in presa ca fac si ei ceva. Nu le pasa. Roata se invarte. Ba mai mult, desi unele autobuze sunt efectiv vopsite cu motorina scursa la exterior, prima reactie a STB este faptul ca pasagerii sunt necivilizati. Nu si-ar asuma o secunda faptul ca ei chiar nu spala ce scot la traseu, cel putin nu corespunzator.

Usa separata de la vatman este gardul liniei de tramvai. In esenta sunt aceleasi probleme sistemice. Punem usa separata la vatman pentru ca macazurile automate sunt defecte si este necesara coborarea rapida si repetata a vatmanului din cabina. Punem garduri la tramvai pentru ca primaria si politia sunt efectiv incapabile sau dezinteresate sa mai aplice legea in orasul asta. Nelegea a devenit regula.

Mai sunt idealisti care vor sa scoata stalpisorii de pe trotuare - si atat. "Scoateti-le domne', pe urma o sa se ocupe politia" ... vezi sa nu. "Scoateti bordurile de la pistele de biciclete, sa fie doar cu marcaje. Promit ca nu parchez pe pista sa moara ...".

Asa ca politicienii, in loc sa aplice legea si sa faca mentenanta, au cautat mereu variante ocolitoare pentru a normaliza anormalul. Aici suntem azi... iar variantele ocolitoare au devenit regula si sunt cele care tin in
miscare orasul asta.

Vrem sa scapam de usa separata de la vatman? -> trebuie intretinute constant si corespunzator elementele de infra. Asta nu se face cu 2 sudori de la Sectia Linii care au echipamente doar cat sa-ti incarce cu sudura nepolizata linia.
Vrem sa scapam de garduri? -> trebuie instalate camere functionale mereu si cadrul legal pentru amenzi instante automate. Fara procese si alte tampenii.
Vrem sa scapam de stalpisori? -> hell, trebuie infiintata POLITIA PARCARILOR care doar asta sa faca si sa fie remunerati si pe baza de performanta.

Nu cred ca putem repara societatea astazi doar scotand variantele ocolitoare din ecuatie. Ca tot cu aceleasi probleme ramai la baza.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București ADK

Momentan în intersecțiile care rămân blocate și trebuie să treacă și tramvaiul treaba decurge cam fix în felul următor, cea mai civilizată variantă - click aici (îmi cer scuze că nu am posibilitatea de a pune direct clipul, acesta este preluat de pe TikTok), avertizez ironic că este cea mai ”civilizată” situație, dați sonorul mai încet că se lasă cu limbaj vulgar.

@shoppy nu atacul la persoană este motivul principal al mesajului meu ci situația de pe teren care parcă mulți nici nu știți de ea, ce ziceai tu probabil prin 2040 vom vedea. Să sperăm că mai apucă și generația noastră acele timpuri, mai repede ajungi să te muți unde e deja disciplină decât să mai ai pretenții la ai noștri. Mai intervine și pregătirea noastră pentru o nouă evoluție, deoarece e ca și cum te-ai muta de la țară la oraș (teoretic evoluție, practic...) dar nu ești învățat cu disciplina, faci gălăgie câtă vrei, că nah, la țară erai obișnuit să dai drumul la muzică și să găurești pereții indiferent de oră, nu știi să păstrezi liniștea între orele 22-6 și după-amiază câteva ore, te aglomerezi cu borcane de zacuscă și butoaie de varză în balcon iar apoi te miri de ce nu încape mai mult și de ce nu e spațiul și temperatura ca în beciul de la țară, nu știi ce-i aia întreținere și poate nici nu ai bani că la țară plătești apa și gunoiul la câteva luni, dar faci asta că așa ai văzut la olandezi.

Ca fapt-divers, cred că știți cu toții că de acum o lună, mai exact de la - 1 martie 2022 au intrat în vigoare niște noi reguli rutiere mult așteptate care-ți interzic (și te pedepsesc crunt, și la noi crunt înseamnă că te lasă o perioadă fără permis și după poți face din nou ce-ți place) să te mai dai în ”spectacol” la volan, cum ar fi - să pleci cu ”scârțz”, - să pui frâne la intimidare, - să faci o întoarcere ca-n filme și tot așa. Eh, noi toți cei care circulăm și am văzut fiecare poate în fiecare zi astfel de specii la volan, oare de când trebuia adoptată această lege? abia în 2022??? se vede CLAR că respectivii habar nu aveau de situația reală a disciplinei în trafic de au adoptat această lege abia acum și nu prin 2010. Acum rămâne de văzut cum răspunde poliția când vede ”live” acești bombardieri, că tare mă tem că nu se termină aici toată distracția unora.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București essco

Legi fara rost si fara urmari. Cum, vreodata, va face vreunul "spectacol la volan" de fata cu politia.
Odata ce au refuzat proba cu filmari de pe camerele de bord, toata tevatura = 0.

 


Go to page:  1  ... 119 120 121 122 123 124 125  ... 157
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433446 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use