MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Știri și articole din presă

2073 posts, 627158 views
 
Go to page:  1  ... 139 140 141 142 143 144 145  ... 149
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă sab

Sper ca ai date reale, pentru ca "ochiometric" in 2021 traficul a crescut fata de 2020. Mulți au revenit in 2021 la lucrul in birou sau măcar in sistem hibrid.

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Sunt date preluate din presa, nu-mi permit sa inventez cifre…Oricum cifrele din presa nu sunt oficiale (se si vede ca sunt rotunjite grosso-modo), cifrele oficiale sunt cele din rapoartele anuale ale Mrex la bilant.

 



  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă sab

Sindicatul de la metrou revine „la butoane”: Metrorex face angajări de personal pentru funcții de execuție / Ce a discutat ministrul Grindeanu cu Sindicatul
https://economedia.ro/sindicatul-de-la-m ... ZsupBxPY
Compania Metrorex va face angajări de personal pentru funcții de execuție, decizia urmând să fie luată în urma „analizei comune între sindicat și noua administrație Metrorex”, potrivit unui document pe care l-a consultat Economedia.

Este rezultatul întâlnirii de marți, 25 ianuarie, la care au participat Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, consilierul guvernamental Florin Manole și secretarul general al Sindicatului Marian Artimon.

De săptămâna trecută, la conducerea Metrorex a revenit Mariana Miclăuș, apropiată sindicatului și care a mai fost director general Metrorex în 2020.
Practic, după o perioadă în care Sindicatul USLM (condus până anul trecut de Ion Rădoi) nu a mai avut acces la deciziile care privesc managementul Companiei, Ministerul Transporturilor și noua conducere a Metrorex readuc Sindicatul „la butoane”: „Totodată se va demara angajarea de personal pe funcții de execuție, in urma analizei comune intre sindicat si noua administrație Metrorex. Ministrul Grindeanu a spus ca prioritar este aprobarea unui BVC Metrorex 2022. Întâlnirea s-a incheiat cu un acord verbal ferm ca dialogul social la nivel de Metrorcx va continua, iar reprezentanții USLM vor avea un partener de dialog social in persoana domnului Ministru, urmând ca USLM sa fie invitat la toate ședințele CA Metrorex”.

Anul trecut, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, în plin război cu Sindicatul condus de Ion Rădoi, anulase un ordin al Ministrului Transporturilor care permitea participarea sindicatului la ședințele Consiliului de Administrație, însă Grindeanu a anulat ordinul lui Drulă, invitând astfel, Sindicatul USLM la „masa deciziilor”.

Liber la angajări

Potrivit documentului prin care „se dă liber la angajări” în Metrorex, angajările sunt motivate prin „deficitul de personal și siguranța transportului călătorilor, mai ales că după punerea în funcțiune a Magistralei M5 din Drumul Taberei nu s-au mai făcut angajări, iar deficitul ar fi de câteva sute de persoane, astfel:

„- deficitul de finanțare, buget insuficient pentru desfășurare în condiții de minimă siguranță a activității;
– deficitul de personal, angajarea urgentă de personal de execuție;
– reluarea dialogului social prin participarea reprezentanților USLM în cadrul ședințelor CA Metrorex;
– aplicarea prevederilor CCM, așa cum sunt prevăzute, pentru toți salariații Metrorex.

 


Re: Știri și articole din presă orex

Sigur dom'soarele care strajuiesc din ”borcan”/ ”acvariu” accesurile celor 10 statii au fost osandite sa presteze pe M5.1, uitandu-se agale la cele, cate doua automate de procurare a cartelelor de calatorie amplasate la fiecare dintre cele doua vestibule al statiilor (cu exceptia Eroilor)! Ce surghiun! :rofl:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă sab

Metrorex și-a făcut calculul: Cu toate subvențiile de la stat, pierderile vor crește cu 50% față de 2021, la aproape 420 de milioane de lei
https://www.stiripesurse.ro/metrorex-si- ... 950.html

Metrorex a întocmit proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2022 dezechilibrat, cu o pierdere mai mare cu 47,54% decât cea realizată/preliminată la data de 31 decembrie 2021, respectiv în valoare de 418,355 milioane de lei.

Potrivit proiectului de Hotărâre de Guvern privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2022 al Societăţii Comerciale de Transport cu Metroul Bucureşti "Metrorex", aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, veniturile totale au fost estimate în creştere în anul 2022 faţă de cele realizate/preliminate în 2021 cu 13,04%, respectiv 262,958 milioane de lei, de la 2,017 miliarde de lei anul trecut la 2,280 miliarde de lei anul acesta. Creşterea este datorată în principal înregistrării sumei de 1,112 miliarde lei la capitolul "Alte venituri din exploatare", poziţia bugetară "venituri din subvenţii pentru investiţii", reprezentând valoarea obiectivelor de investiţii ce urmează a fi înscrise în patrimoniul public la finele anului 2022.

În structură, veniturile din exploatare deţin o pondere 99,99%, iar veniturile financiare 0,01% în veniturile totale.

Veniturile din exploatare au fost estimate în creştere cu 13,03% faţă de cele realizate la data de 31.12.2021.

Cifra de afaceri în anul 2022 va creşte cu 51,32%, respectiv cu suma de 100,015 milioane de lei, de la 194,892 milioane de lei în 2021 la 294,906 milioane de lei.

Veniturile din serviciile prestate, respectiv veniturile din activitatea de transport călători cu metroul, vor creşte în anul 2022 cu 55,70%, respectiv cu suma de 95,804 milioane de lei, la 267,8 milioane de lei.

"În sensul celor prezentate, în anul 2022 se estimează o creştere a numărului de călători cu 38.439.829 călători, de la 91.560.171 călători realizat/preliminat la finele anului 2021 la un număr de 130.000.000 călători (anul 2022)", se arată în nota de fundamentare care însoţeşte proiectul de HG.

Anul acesta, subvenţia/compensaţia alocată Metrorex, prin Legea bugetului de stat pentru anul 2022, are aceeaşi valoare ca în 2021, respectiv 818 milioane de lei. În urma reţinerii rezervei de 10%, în proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2022 valoarea acestei subvenţii/compensaţii este de 736,2 milioane de lei.

Indicatorul "Alte venituri din exploatare" (care cuprinde şi veniturile din subvenţii pentru investiţii) a fost estimat în creştere cu 24,36%, la 1,249 miliarde de lei.

Veniturile financiare au fost estimate pe plus anul acesta cu 140,66%, respectiv cu suma de 116.890 lei faţă de valorile preliminate/realizate ale anului 2021, ca urmare a diferenţelor favorabile de curs valutar.

În ceea ce priveşte cheltuielile totale, în 2022 acestea sunt estimate în creştere cu 17,29% faţă de cele realizate/preliminate la data de 31.12.2021, respectiv cu suma de 397,755 milioane de lei, de la 2,301 miliarde de lei în anul 2021 la 2,698 miliarde de lei, ţinând seama de introducerea sumei de 1,112 miliarde lei la capitolul "Alte cheltuieli de exploatare - cheltuieli privind activele imobilizate". Aceste cheltuieli reprezintă valoarea obiectivelor de investiţii care au fost puse în funcţiune şi care se vor înscrie în patrimoniul public în anul 2022, se menţionează în document.

"În anul 2021, în contextul economic precar, o serie de cheltuieli de exploatare au fost prioritizate, diminuate şi amânate pentru anul 2022 de exemplu: cheltuielile cu materialele consumabile şi piesele de schimb, cheltuielile cu obiectele de inventar, cheltuielile cu energia, cheltuielile cu personalul. În structura cheltuielilor totale, cheltuielile din exploatare deţin o pondere 99,99%, iar cheltuielile financiare deţin o pondere de 0,01%", se arată în nota de fundamentare.

Cheltuielile din exploatare au fost estimate în anul 2022 în creştere cu 17,28% faţă de cele realizate la data de 31.12.2021. În cadrul cheltuielilor de exploatare, indicatorul "cheltuieli cu bunuri şi servicii" deţine o pondere de 21,67%, indicatorul "cheltuieli cu impozite, taxe şi vărsăminte asimilate" deţine o pondere de 0,13%, indicatorul "cheltuieli cu personalul" deţine o pondere de 30,05%, iar indicatorul "alte cheltuieli de exploatare" are o pondere de 48,14%.

În structură, cheltuielile cu bunuri şi servicii au fost programate în anul 2022 în creştere cu 68,39% faţă de cele realizate/preliminate la data de 31 decembrie 2021. Cheltuielile cu bunuri şi Servicii deţin o pondere de 21,67% în total cheltuieli de exploatare.

Cheltuielile cu materialele consumabile, piesele de schimb, combustibilul se estimează în creştere în anul 2022 faţă de valorile preliminate/realizate ale anului 2021, cu 179,29%, avându-se în vedere prioritizarea, diminuarea şi amânarea acestora în anul 2021, ca urmare atât a continuării evoluţiei situaţiei epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, cât şi a faptului că în anul 2021 Metrorex nu a avut un buget de venituri şi cheltuieli aprobat, iar societatea a funcţionat în limita a 90% din totalul cheltuielilor aprobate prin bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul 2020, respectând prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2013.

"Precizăm că nerealizarea întreţinerii şi reparaţiei căii de rulare (înlocuiri parţiale ale elementelor ce intră în componenţa acesteia) va conduce la încălcarea normelor de siguranţă a circulaţiei cu repercusiuni majore, deoarece neefectuarea acestor lucrări va determina în mod obligatoriu: introducerea de limitări de viteză, cu consecinţe directe în scăderea veniturilor din încasări, ca urmare a diminuării numărului de călători transportaţi (scăderea vitezei determină creşterea intervalului de succedare a trenurilor şi implicit scăderea numărului de călători transportaţi); uzura accelerată a elementelor ce intervin în contactul roată - şină, deoarece sistemul de cale de rulare este proiectat să funcţioneze optim în relaţia cu trenurile de metrou, la valori predefinite de viteză, conform normelor de proiectare şi siguranţă feroviară; scăderea coeficientului de siguranţă şi de confort al călătorilor, ca urmare a supra-aglomerării staţiilor şi trenurilor de metrou, cu consecinţe asupra respectării măsurilor de prevenire a răspândirii SARS- Cov-2", potrivit sursei citate.

De asemenea, cheltuielile cu energia electrică, termică şi apă au fost estimate în creştere în anul 2022 faţă de valorile preliminate/realizate ale anului 2021, cu 222,36%, din cauza creşterii preţurilor practicate de furnizorii actuali de energie pe piaţa de profil şi la nivel internaţional, a creşterii preţurilor practicate de furnizorii de ultimă instanţă (FUI) şi de nefinalizarea procedurilor de achiziţie prin licitaţie deschisă la preţurile estimate.

Cheltuielile cu alte servicii executate de terţi, în valoare totală de 90,771 milioane de lei, au fost estimate în creştere în anul 2022 faţă de valorile preliminate/realizate ale anului 2021, cu 50,03%.

În privinţa cheltuielilor cu personalul, care deţin o pondere de 30,05% în cheltuielile totale, acestea au fost estimate în creştere cu 3,07% faţă de valorile aprobate în bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2020, ca urmare a dării în funcţiune a Magistralei 5 de metrou - Secţiunea Eroilor - Râul Doamnei în luna septembrie 2020 şi care a determinat creşterea numărului mediu de personal.

Pentru anul 2022, cheltuielile de natură salarială, în cuantum de 737,828 milioane de lei au fost calculate pentru un număr mediu necesar de 5.262 persoane.

"În anul 2021, Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti 'Metrorex' SA nu a avut un buget de venituri şi cheltuieli aprobat prin hotărâre de guvern, context în care cheltuielile de natură salarială se vor raporta la bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat pe anul 2020. Cheltuielile de natură salarială prevăzute în proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2022 au fost estimate în creştere cu 5,9%, respectiv cu suma de 41.116,14 mii lei, de la 696.712,05 mii lei (anul 2020) la 737.828,19 mii lei (anul 2022), respectându-se astfel prevederile art. 48, alin. (1), lit. a din Legea bugetului de stat pe anul 2022 nr. 317/2021: '... majorarea cheltuielilor de natură salarială faţă de nivelul programat în ultimul buget de venituri şi cheltuieli aprobat conform prevederilor legale, astfel: a) cu sumele reprezentând creşteri ale cheltuielilor de natură salarială aferente indicelui mediu de creştere a preţurilor prognozat pentru anul 2022', care este de 6,5%", se precizează în document.

Câştigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, recalculat conform OG nr. 26/2013 şi Legii anuale a bugetului de stat nr. 317/2021, reprezintă 94,76% din câştigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) realizat pe anul 2021, ceea ce înseamnă o scădere de 5,24%, respectiv de la 11.408,70 lei/persoană (anul 2021) la 10.811,12 lei/persoană (anul 2022).

Productivitatea muncii creşte cu 47,07%, respectiv de la 43,59 mii lei/persoană la 64,10 mii lei/persoană.

"Precizăm că productivitatea muncii pe anul 2022, determinată în conformitate cu prevederile legii bugetului de stat pe anul 2022 nr. 317/2021, va creşte cu 47,07% faţă de anul 2021. Având în vedere cele prezentate mai sus, se poate observa că indicele de creştere al productivităţii muncii pe anul 2022 este mai mare decât indicele de creştere a câştigului mediu brut/salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, astfel se respectă prevederile art. 48 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2022 nr. 317/2021: 'Operatorii economici pot majora câştigul mediu brut lunar pe salariat în limita sumelor prevăzute la alin. (1), cu condiţia ca indicele de creştere a acestuia să nu depăşească indicele de creştere a productivităţii muncii calculate în unităţi valorice sau fizice, după caz'", potrivit notei de fundamentare.

Numărul de personal programat pentru finele anului 2022, de 5.861 salariaţi, a rămas acelaşi ca cel aprobat în bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2020. Numărul mediu de personal programat pentru finele anului 2022, de 5.262 salariaţi, se încadrează în numărul mediu de personal de 5.513 salariaţi, aprobat în bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2020.

Cheltuielile aferente contractului de mandat pentru directorul general şi membrii Consiliului de Administraţie, sunt la nivelul anului 2021, iar calculul acestora s-a făcut respectând prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, modificările şi completările ulterioare.

Durata mandatului, atât pentru directorul general, cât şi pentru membrii Consiliului de Administraţie, este provizorie, mandatul fiind încheiat pe 4 luni, cu posibilitatea prelungirii până la 6 luni.

La data de 31.12.2021, Metrorex a înregistrat plăţi restante în valoare de 149,864 milioane de lei, din care ponderea cea mai mare o înregistrează Alstom Transport, în procent de 98,87% (servicii de mentenanţă a trenurilor de metrou, în valoare de 127,917 milioane de lei şi datorie conform sentinţei civile nr. 1163/20.07.2020, în valoare de 20,246 milioane lei).

"Având în vedere situaţia economico - financiară a societăţii până în prezent, pentru anul 2022, se estimează plăţi restante în sumă de 145.000,00 mii lei, către Alstom Transport SA şi Sindomet Servcom SA. În anul 2022, Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti 'Metrorex' - SA a prevăzut cheltuieli nedeductibile fiscal în valoare de de 7.056,92 mii lei, din care 7.054,90 mii lei reprezintă cheltuieli cu despăgubiri, amenzi şi penalităţi nedeductibile fiscal", se spune în notă.

Si ei angajeaza.... :popa:

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Metrorex schimbă șinele între stațiile Politehnica și Lujerului de pe M3
https://www.agerpres.ro/economic-intern/ ... --881567

 


Re: Știri și articole din presă orex

Magistrala de Metrou Saligny-Preciziei ar urma să fie extinsă dincolo de stația Preciziei, investiția fiind estimată la 218 milioane de lei. Ce propuneri a primit primarul Ciucu de la dezvoltatorii imobiliari din sectorul 6
Un dezvoltator imobiliar cu proiecte în sectorul 6 colaborează cu Metrorex la proiectul pentru modernizarea și extinderea stației de metrou Preciziei, ultima stație a magistralei de metrou Anghel Saligny-Preciziei, a anunțat joi, la Primăria Sectorului 6, Călin Alexandrescu, reprezentantul firmei VEGO. Precizările acestuia au venit cu ocazia unei întâlniri cu principalii investitori din sector pentru sincronizarea proiectelor imobiliare cu modernizarea infrastructurii de transport și a utilităților. Potrivit acestuia, extinderea magistralei de metrou mai departe de stația Preciziei (cartierul Militari, ieșirea din București spre Autostrada A 1 București-Pitești) are o valoare de 218 milioane lei, estimarea fiind realizată chiar de Metrorex. Dacă va prinde contur, acest demers al fi al doilea proiect pentru prelungirea unei Magistrale cu o stație, primul fiind destul de avansat,  la Berceni, pe M 2 unde Primăria Sectorului 4 extinde linia cu 1,2 kilometri până aproape de Centura București unde se construiește stația Tudor Arghezi.

,,În zona Preciziei, dezvoltatorul Genesis Development, cu o investiție de circa 17 milioane lei, dorește să modernizeze calea ferată și să realizeze un pasaj rutier, suprateran sau subteran, asta urmează să fie stabilit după consultări cu CFR, tocmai pentru a asigura un transport optim în zona dezvoltării lor care a fost văduvită de astfel de investiții. Tot pentru zona Preciziei, același dezvoltator are un dialog extins cu Metrorex pentru extinderea și modernizarea stației de metrou Preciziei, cu o valoare estimată de 218 milioane lei. Această valoare vine dintr-un deviz pe care l-a redactat Metrorex. Pentru ca stația de metrou Preciziei să devină cu adevărat un mod intermodal, să poată asigura conectivitatea cu proiectele dezvoltatorului. Vorbim despre o suprafață care se dorește a fi amenajată de 19 000 mp. Tot acolo se dorește o conexiune feroviară, un shuttle către acest nod intermodal pentru transport între zonele adiacente Centurii, Militari Shopping City și să închidă această buclă cu Preciziei ca o alternativă la transportul rutier, singurul disponibil acum” – Călin Alexandrescu, director Vego.

Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu despre efectele dezvoltării imobiliare haotice : ,,Sunt proprietari de apartamente în blocuri noi care se spală și rămân cu săpun în ochi pentru că apa nu are presiune”
La întâlnirea cu dezvoltatorii imobiliari din sectorul 6, Primarul Ciucu a subliniat că noile construcții trebuie să țină seama de infrastructura rutieră și utilitățile existente și le-a cerut să se implice și pentru a oferi facilități, precum o grădiniță. ,,Discuția este despre cum putem colabora mai bine cu dezvoltatorii, să planificăm de pe acum câteva investiții foarte necesare, mai ales cu funcții sociale, de exemplu o grădiniță. Trebuie să se dezvolte armonios, civilizat. În Militari am blocuri, în spatele unor case, fără drumuri, fără utilități, n-au presiune la apă, se spală pe cap și le rămâne săpunul în ochi…am multe astfel de zone”, a spus Ciucu.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă sab

N-am înțeles nimic...Extind statia  sau extind linia? Fac linie de metrou pana la Centura sau shuttle de tren pana la statia Preciziei care devine intermodala ?

 


Re: Știri și articole din presă punmeister

Extind linia spre Centura Vest.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă sab

Bănuiesc ca este vorba de aceasta "carioca" (poate nu v-ati prins, dar deja exista statia "Terminal M3", nu este una propusa)..
Deci nu stația Preciziei va deveni nod intermodal (asa cum scrie in articol), ci o noua stație, după Preciziei.
Si nu cred ca are un dezvoltator privat puterea financiara sa suporte extinderea unei linii metrou, rămâne de văzut cine va suporta proiectul. Probabil este un exercitiu de PR al dezvoltatorului.
Metrou-extindere-M3.png (694.67 KB; downloaded 2748 times)

Articolul vorbește de "modernizarea stației Preciziei", deci cred ca interesul dezvoltatorului este fix către terenurile de vis-a-vis de stație, in niciun caz către o prelungire spre Centura Vest.
Sunt chestii foarte amestecate...Ce treaba au liniile CFR ? Genesis are treaba cu West Gate, care este departe de Centura. O sa facă Genesis prelungirea străzii Preciziei si un pod la Centura, eventual un giratoriu suspendat ?  :)
Screenshot 2022-03-17 181759.jpg (92.03 KB; downloaded 2737 times)

 


Re: Știri și articole din presă ByOnu

Metroul nu trebuie dus dupa dorintele unor dezvoltatori imobiliari.  Carligul ala nu pare ce trebuie.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă sab

Decât sa bifurci M3 la Păcii, mai bine acest "cârlig", ca sa ajungi la ghetto-ul din Chiajna numit pompos Militari Residence. Cârligul nu este propus de dezvoltatori, ci chiar de MT.
Pana la urma, decât sa duci metroul la cimitir, cum face Băluță, mai bine te orientezi către traficul sigur.
Pe de alta parte, atâta vreme cat nu plătește,  Metrorex vad ca este dispus sa accepte orice bălărie .

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Metrorex trebuie sa-si faca socoteli serioase privind costurile de exploatare ca la investitii e totul moka.

 


Go to page:  1  ... 139 140 141 142 143 144 145  ... 149
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433201 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use