Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5562 posts, 1205655 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
orex
Uite o schita publicata-n...1990, cand noi incepusem sa fim orbiti de Topitop si Jelly Bon, si nu ne mai interesa altceva!
andrei11 wrote here:
Asta e o idee (semi)oficială din anul 1984...Repet, e o idee, nu cred că are nimic concret "la bază". Habar n-am de unde am preluat-o, evident NU e ideea mea.
Uite o schita publicata-n...1990, cand noi incepusem sa fim orbiti de Topitop si Jelly Bon, si nu ne mai interesa altceva!
Harta metroului bucurestean 1990.png (1012.81 KB; downloaded 4799 times)
- subway guru
-
Posted:
-
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
orex
”Expirata” e numai din perspectiva ca lipseste linia catre Henry Coanda. Nicio paguba!
In rest, cu mici ”retusuri”, ne cam scremem (cu sensul a depune eforturi deosebite), si tot nu ne iese, nici dupa 30 de ani, aceasta harta!
”Expirata” e numai din perspectiva ca lipseste linia catre Henry Coanda. Nicio paguba!
In rest, cu mici ”retusuri”, ne cam scremem (cu sensul a depune eforturi deosebite), si tot nu ne iese, nici dupa 30 de ani, aceasta harta!
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
sab
Sunt restricții de viteza pe M2, la ieșirea din Eroii Revolutiei către Brâncoveanu.
Sunt restricții de viteza pe M2, la ieșirea din Eroii Revolutiei către Brâncoveanu.
- GPS
-
Posted:
-
- punmeister
-
Posted:
-
Proiecte de Regenerare Urbana in jurul statiilor de metrou Piata Unirii M2 (zona de pe raza PS4) - Berceni
punmeister
In sedinta CGMB de pe data de 30 martie va fi votat un proiect de hotarare privind imputernicirea expresa a PS4, MTI si Metrorex pentru un proiect amplu de regenerare urbana. Aici se propun urmatoarele:
- Crearea de noi cai de acces;
- Pasaje pietonale subterane de legatura;
- Modernizarea si/sau reconfigurarea zonelor interioare si exterioare ale statiilor de metrou (sau alte tipuri de interventii necesare)
Zona vizata este Piata Unirii (ce e pe raza PS4) - Berceni.
https://doc.pmb.ro/consiliu/sedinte/466/oz/10483.pdf
In sedinta CGMB de pe data de 30 martie va fi votat un proiect de hotarare privind imputernicirea expresa a PS4, MTI si Metrorex pentru un proiect amplu de regenerare urbana. Aici se propun urmatoarele:
- Crearea de noi cai de acces;
- Pasaje pietonale subterane de legatura;
- Modernizarea si/sau reconfigurarea zonelor interioare si exterioare ale statiilor de metrou (sau alte tipuri de interventii necesare)
Zona vizata este Piata Unirii (ce e pe raza PS4) - Berceni.
https://doc.pmb.ro/consiliu/sedinte/466/oz/10483.pdf
- survola
-
Posted:
-
Re: Proiecte de Regenerare Urbana in jurul statiilor de metrou Piata Unirii M2 (zona de pe raza PS4) - Berceni
survola
Pasaje subterane ar fi bine de făcut la C. Brâncoveanu (pe sub bulevard, spre blocuri) și la Tineretului (spre liceu).
Poate finalizează și pasajul de la Eroii Revoluției cu ocazia aceasta.
Ce ar mai fi, la Apărători ieșirea vestită a lui Piedone?
Pasaje subterane ar fi bine de făcut la C. Brâncoveanu (pe sub bulevard, spre blocuri) și la Tineretului (spre liceu).
Poate finalizează și pasajul de la Eroii Revoluției cu ocazia aceasta.
Ce ar mai fi, la Apărători ieșirea vestită a lui Piedone?
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Proiecte de Regenerare Urbana in jurul statiilor de metrou Piata Unirii M2 (zona de pe raza PS4) - Berceni
punmeister
Probabil ca da, ca si Asociatia a mentionat.
Probabil ca da, ca si Asociatia a mentionat.
- survola
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
survola
Cum se explică această diferență în numărul de pasageri transportați?
Vienna U-Bahn Bucharest Metro
an deschidere 1976 1979
an ultima extindere 2017 2020
număr stații 98 63
lungime linii 83.3 km (51.8 mi) 78.5 km (48.8 mi)
pasageri anual (2019) 459.8 mil 179.2 mil
Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_metro_systems
Oare provine din densitatea / numărul stațiilor?
Sau din numărul de trenuri/ vagoane?
trenuri 127 59 (?)
vagoane 758 354
Sursa: https://www.wienerlinien.at/media/files/ ... 8275.pdf (Viena)
Sursa: http://www.metrorex.ro/Resurse/RaportAct ... 0_ro.pdf (București)
Cum se explică această diferență în numărul de pasageri transportați?
Vienna U-Bahn Bucharest Metro
an deschidere 1976 1979
an ultima extindere 2017 2020
număr stații 98 63
lungime linii 83.3 km (51.8 mi) 78.5 km (48.8 mi)
pasageri anual (2019) 459.8 mil 179.2 mil
Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_metro_systems
Oare provine din densitatea / numărul stațiilor?
Sau din numărul de trenuri/ vagoane?
trenuri 127 59 (?)
vagoane 758 354
Sursa: https://www.wienerlinien.at/media/files/ ... 8275.pdf (Viena)
Sursa: http://www.metrorex.ro/Resurse/RaportAct ... 0_ro.pdf (București)
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
sab
Putem sa pornim discuția de la o harta actuala a metroului vienez .
Se observa ușor ca metroul lor acoperă destul de bine orașul, spre deosebire de al nostru. Si vienezii nu se opresc aici, vor sa duca noi linii către periferii. Noi , in loc sa avem un plan sa acoperim rapid orașul, astfel încât omul sa simtă ca metroul este o alternativa reala, ce facem ? Mergem la Otopeni, prioritatea numărul 1 in acest moment...
Asta cu toate ca avem 2 linii începute si neterminate...
Aaa, si un amănunt important pentru ei, care la noi nu prea contează. La ei liniile fac schimb de calatori, daca se intersectează. Exista chiar si cate 2 intersecții intre aceleași linii, astfel încât metroul sa fie atractiv si sa nu pierzi timp cu schimburi si ocolit aiurea. Nu li se pare prea mult sau aberant, nici măcar sa ai doua stații de schimb consecutive (a se vedea U1 in centru, cu 3 stații de schimb la rând, doua cu aceeași linie). La noi acest lucru nu se accepta...Au si 3 stații in centru la Karlplatz, pentru un schimb ușor U2-U3-U4. Noi ne gândim sa ocolim puțin M7, ca este dificil sa facem o intersecție corecta la Unirii. Ei sapa si pe sub clădiri, doar sa facă o rețea corecta pentru calator. Noi ne temem ca de de acest lucru....
Deci diferența de mentalitate in proiectare, in primul rând. Ei au calatorul pe primul plan, la noi contează sa fie ieftin si ușor de construit. Si nici nu sufera ca nu au metrou la aeroport, la noi a fost tragedie națională când M6 nu a primit finanțare pentru tronsonul 2.
Desigur ca si frecventa este importanta, la ei nu stai 7-8 minute la ora de vârf ca la noi...
Mai jos planul de viitor, in care vor modifica inelul central si vor acoperi noi zone. Noi cred ca o sa rămânem pe veci cu aberația de "inel" M1...
Singura ciudățenie la ei este reprezentata de linia U6, care nu se intersectează cu toate liniile. Dar exista o explicație istorica, este o fosta linie de tramvai care si acum arata mai mult a tramvai decât a metrou (funcționează cu linie de contact aeriana, de exemplu, este mai mult light metro). Si la noi, daca ai transforma 41 in metrou, nu ai putea sa-l intersectezi cu toate liniile fără sa-i schimbi/ prelungești linia.
Putem sa pornim discuția de la o harta actuala a metroului vienez .
vienna-metro-map.png (1.96 MB; downloaded 3844 times)
Se observa ușor ca metroul lor acoperă destul de bine orașul, spre deosebire de al nostru. Si vienezii nu se opresc aici, vor sa duca noi linii către periferii. Noi , in loc sa avem un plan sa acoperim rapid orașul, astfel încât omul sa simtă ca metroul este o alternativa reala, ce facem ? Mergem la Otopeni, prioritatea numărul 1 in acest moment...
Asta cu toate ca avem 2 linii începute si neterminate...
Aaa, si un amănunt important pentru ei, care la noi nu prea contează. La ei liniile fac schimb de calatori, daca se intersectează. Exista chiar si cate 2 intersecții intre aceleași linii, astfel încât metroul sa fie atractiv si sa nu pierzi timp cu schimburi si ocolit aiurea. Nu li se pare prea mult sau aberant, nici măcar sa ai doua stații de schimb consecutive (a se vedea U1 in centru, cu 3 stații de schimb la rând, doua cu aceeași linie). La noi acest lucru nu se accepta...Au si 3 stații in centru la Karlplatz, pentru un schimb ușor U2-U3-U4. Noi ne gândim sa ocolim puțin M7, ca este dificil sa facem o intersecție corecta la Unirii. Ei sapa si pe sub clădiri, doar sa facă o rețea corecta pentru calator. Noi ne temem ca de de acest lucru....
Deci diferența de mentalitate in proiectare, in primul rând. Ei au calatorul pe primul plan, la noi contează sa fie ieftin si ușor de construit. Si nici nu sufera ca nu au metrou la aeroport, la noi a fost tragedie națională când M6 nu a primit finanțare pentru tronsonul 2.
Desigur ca si frecventa este importanta, la ei nu stai 7-8 minute la ora de vârf ca la noi...
Mai jos planul de viitor, in care vor modifica inelul central si vor acoperi noi zone. Noi cred ca o sa rămânem pe veci cu aberația de "inel" M1...
Singura ciudățenie la ei este reprezentata de linia U6, care nu se intersectează cu toate liniile. Dar exista o explicație istorica, este o fosta linie de tramvai care si acum arata mai mult a tramvai decât a metrou (funcționează cu linie de contact aeriana, de exemplu, este mai mult light metro). Si la noi, daca ai transforma 41 in metrou, nu ai putea sa-l intersectezi cu toate liniile fără sa-i schimbi/ prelungești linia.
largemap2027.png (98.3 KB; downloaded 3844 times)
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
punmeister
Pam pam. Sper sa miste grindeanu ceva.
Pam pam. Sper sa miste grindeanu ceva.
20220715_194555.jpg (919.11 KB; downloaded 3402 times)
- cris_m
-
Posted:
-
- macheta218
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
macheta218
În stația Piața Iancului 55 sens Pantelimon.
În stația Piața Iancului 55 sens Pantelimon.
IMG_20220725_130301.jpg (802.65 KB; downloaded 3056 times)
- survola
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
survola
Super!
Cine are obiecții sau propuneri , acum e momentul să strălucească.
Super!
Cine are obiecții sau propuneri , acum e momentul să strălucească.
📖 Pagination options