Topic: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
658 posts, 203718 views
📖 Pagination options
- punmeister
-
Posted:
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
1689
Mai exista o solutie
STB SA intra in insolventa si toate obligatiile contractuale devin nule.
Mai exista o solutie
STB SA intra in insolventa si toate obligatiile contractuale devin nule.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
punmeister
Nu, contractul cu Astra este cu PMB, nu cu STB.
Nu, contractul cu Astra este cu PMB, nu cu STB.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
Puss in Boots
Ah da corect. Oricum VFU nu are un model de tramvai propriu asa ca ori il inventeaza ori vin cu niste parteneri.
Ah da corect. Oricum VFU nu are un model de tramvai propriu asa ca ori il inventeaza ori vin cu niste parteneri.
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
Linia 43
Daca tramvaiul produs de Pascani va fi un model Vityaz ,cum s-a mai discutat aici si ,daca se intampla ceva urat in Ucraina, va mai putea Electroputere VFU sa livreze produsul ,in conditiile unei foarte probabile blocade economice asupra Rusiei ? Banuiesc ca unele repere ale Vityaz facut pe plaiuri moldovene ar fi fost produse ,cel putin la inceput, in Rusia.
Daca tramvaiul produs de Pascani va fi un model Vityaz ,cum s-a mai discutat aici si ,daca se intampla ceva urat in Ucraina, va mai putea Electroputere VFU sa livreze produsul ,in conditiile unei foarte probabile blocade economice asupra Rusiei ? Banuiesc ca unele repere ale Vityaz facut pe plaiuri moldovene ar fi fost produse ,cel putin la inceput, in Rusia.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
shoppy
Intarzie livrarile pana cand se rezolva, ca si Astra are mari intarzieri si nu a patit nimic.
Intarzie livrarile pana cand se rezolva, ca si Astra are mari intarzieri si nu a patit nimic.
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
Linia 43
"Mari intarzieri " ! De unde ai scos-o ? Astra ,cu PMB ,este in contract. Primul tramvai ar trebui sa ajunga prin mai 2022.
"Mari intarzieri " ! De unde ai scos-o ? Astra ,cu PMB ,este in contract. Primul tramvai ar trebui sa ajunga prin mai 2022.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
PTMZ
August 2022, că Astra sare peste partea de omologare AFER, deci se calculează direct la 15 luni.
Iar întârzieri a tot avut Astra, minim 2-3 luni pentru fiecare contract de tramvaie (excepție Imperio Arad). La Cluj și Oradea chiar au fost măricele.
August 2022, că Astra sare peste partea de omologare AFER, deci se calculează direct la 15 luni.
Iar întârzieri a tot avut Astra, minim 2-3 luni pentru fiecare contract de tramvaie (excepție Imperio Arad). La Cluj și Oradea chiar au fost măricele.
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
Linia 43
Hai sa improspatam putin datele: contractul s-a semnat in mai 2021 + cele 15 luni ,rezulta un comfortabil,intr-adevar, august 2022. Suntem de acord, Deci Astra sta bine ca termen contractual. De unde "marile intarzieri" ale lui @shoppy !?
Dar eu pusesem in discutie o alta problema ,ca s-ar putea ivi un blocaj serios daca VFU au licitat cu Vityaz si se pune EU cu blocada economica pe rusi.
PTMZ wrote here:
August 2022, că Astra sare peste partea de omologare AFER, deci se calculează direct la 15 luni.
Hai sa improspatam putin datele: contractul s-a semnat in mai 2021 + cele 15 luni ,rezulta un comfortabil,intr-adevar, august 2022. Suntem de acord, Deci Astra sta bine ca termen contractual. De unde "marile intarzieri" ale lui @shoppy !?
Dar eu pusesem in discutie o alta problema ,ca s-ar putea ivi un blocaj serios daca VFU au licitat cu Vityaz si se pune EU cu blocada economica pe rusi.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
PTMZ
Poate ca termenul folosit de shoppy e cam vag si relativ, dar Astra a dovedit ca are intarzieri la fiecare comanda din trecut pentru tramvaie. Tu contesti acel "mari" (cu care sunt de acord ca poate fi cam vag), dar faptul ca au fost intarzieri nu poate fi negat.
Cel mai indicat cu rusii ar fi sa asteptam si sa vedem ce va urma, nu stim cu precizie ce va veni.
Poate ca termenul folosit de shoppy e cam vag si relativ, dar Astra a dovedit ca are intarzieri la fiecare comanda din trecut pentru tramvaie. Tu contesti acel "mari" (cu care sunt de acord ca poate fi cam vag), dar faptul ca au fost intarzieri nu poate fi negat.
Cel mai indicat cu rusii ar fi sa asteptam si sa vedem ce va urma, nu stim cu precizie ce va veni.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
PTMZ
Domnul inginer Mihai Cristian Bucșan a venit cu niște completări și clarificări în privința Vityaz-M, precum și a altor aspecte discutate recent. Răspunsurile acordate mesajelor de mai jos aparțin dumnealui:
Tramvaiul TVZ 71-923M VITIAZ M nu putea primi aviz de la AFER. Nu se încadrează în gabaritele tramvaielor ce circulă în România, având, de la bun început, lățimea maximă B = 2550 mm.
În cazul Bucureștiului, lățimea maximă de gabarit, conform standardului pentru gabarite material rulant, este de maxim 2410 mm, deci în CS este o eroare, 2500 mm.
Conform standardului pentru gabarite căi de rulare, între axele a două fire de circulație în aliniament, trebuie să fie o distanță de minim 3000 mm. De aici rezultă că între două vagoane care circulă din sensuri opuse, distața dintre ele va fi de minim 590 mm.
Singurele vagoane cu lățimea de 2350 mm care au circulat în București, au fost cele două cupluri RATHGEBER (vagon-motor articulat P3.16 și vagon-remorcă articulată p3.16), care la o întâlnire din sensuri opuse cu un alt tramvai, nu se puteau înscrie în curbă. Lățimea unui vagon V3A este de 2300 mm iar a unui vagon TATRA T4R este de 2200 mm.
În cazul vagonului TVZ 71- 923M VITIAZ M, acesta are o lățime, după cum am mai spus, de 2550 mm și o lungime de 27500 mm. Rezultă că nu se încadrează în CS. În privința culoarului dintre scaune, acesta a mai evoluat, vagoanele TVZ 71-923AM VITIAZ AM-LENINGRAD, varianta Sankt Petersburg, au primit boghiuri de concepție nouă, care permit un culoar interior între scaune, în aliniament. Însă și lungimea a crescut la 28500 mm. Iar caroseria este construită din aluminiu, ceea ce noi nu ne permitem.
Unde ai văzut că pe plaiuri moldovene se produc repere pentru tramvaiele rusești produse de PKTS?
Componentele pentru tramvaie se produc la TVERSKOI VAGONOSTROITELINÂI ZAVOD din Tver. O parte din vagoane se asamblează final aici și o parte din vagoane se asamblează final la NEVSKII ZAVOD I ELEKTRICIESKII TRANSPORT OP din Sankt Petersburg.
Domnul inginer Mihai Cristian Bucșan a venit cu niște completări și clarificări în privința Vityaz-M, precum și a altor aspecte discutate recent. Răspunsurile acordate mesajelor de mai jos aparțin dumnealui:
PTMZ wrote here:
Legat de model, om trăi și om vedea. @Andrei Andraș a arătat la un moment dat că Vityaz-ul rusesc a primit un aviz de la AFER, deci acesta ar putea fi.
Tramvaiul TVZ 71-923M VITIAZ M nu putea primi aviz de la AFER. Nu se încadrează în gabaritele tramvaielor ce circulă în România, având, de la bun început, lățimea maximă B = 2550 mm.
În cazul Bucureștiului, lățimea maximă de gabarit, conform standardului pentru gabarite material rulant, este de maxim 2410 mm, deci în CS este o eroare, 2500 mm.
Conform standardului pentru gabarite căi de rulare, între axele a două fire de circulație în aliniament, trebuie să fie o distanță de minim 3000 mm. De aici rezultă că între două vagoane care circulă din sensuri opuse, distața dintre ele va fi de minim 590 mm.
Singurele vagoane cu lățimea de 2350 mm care au circulat în București, au fost cele două cupluri RATHGEBER (vagon-motor articulat P3.16 și vagon-remorcă articulată p3.16), care la o întâlnire din sensuri opuse cu un alt tramvai, nu se puteau înscrie în curbă. Lățimea unui vagon V3A este de 2300 mm iar a unui vagon TATRA T4R este de 2200 mm.
punmeister wrote here:
Dupa cum am spus, Vityazul are atat un boghiu fix si culoarul serpuit in zona boghiurilor, asa ca cel mai probabil nu.
PTMZ wrote here:
So what? Nu e ca și cum nu ar putea fi modificat.
În cazul vagonului TVZ 71- 923M VITIAZ M, acesta are o lățime, după cum am mai spus, de 2550 mm și o lungime de 27500 mm. Rezultă că nu se încadrează în CS. În privința culoarului dintre scaune, acesta a mai evoluat, vagoanele TVZ 71-923AM VITIAZ AM-LENINGRAD, varianta Sankt Petersburg, au primit boghiuri de concepție nouă, care permit un culoar interior între scaune, în aliniament. Însă și lungimea a crescut la 28500 mm. Iar caroseria este construită din aluminiu, ceea ce noi nu ne permitem.
download (2).jpeg (389.94 KB; downloaded 2574 times)
download (3).jpeg (593.13 KB; downloaded 2574 times)
download (4).jpeg (759.75 KB; downloaded 2574 times)
download (5).jpeg (177.56 KB; downloaded 2574 times)
download (6).jpeg (76.13 KB; downloaded 2574 times)
download (7).jpeg (186.64 KB; downloaded 2574 times)
Linia 43 wrote here:
Banuiesc ca unele repere ale Vityaz facut pe plaiuri moldovene ar fi fost produse ,cel putin la inceput, in Rusia.
Unde ai văzut că pe plaiuri moldovene se produc repere pentru tramvaiele rusești produse de PKTS?
Componentele pentru tramvaie se produc la TVERSKOI VAGONOSTROITELINÂI ZAVOD din Tver. O parte din vagoane se asamblează final aici și o parte din vagoane se asamblează final la NEVSKII ZAVOD I ELEKTRICIESKII TRANSPORT OP din Sankt Petersburg.
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
Linia 43
Nu am sustinut nicaieri ca se face in acest moment vreun reper al tramvaiului Vityaz in Pascani . Ca sa reformulez ,am spus ca ,in caz ca se vor fabrica tramvaie Vityaz pe plaiuri moldovene banuiesc ca,cel putin ,la inceput unele repere vor fi facute tot in Rusia.
PTMZ wrote here:
Linia 43 a scris aici:
"Banuiesc ca unele repere ale Vityaz facut pe plaiuri moldovene ar fi fost produse ,cel putin la inceput, in Rusia."
Unde ai văzut că pe plaiuri moldovene se produc repere pentru tramvaiele rusești produse de PKTS?
Nu am sustinut nicaieri ca se face in acest moment vreun reper al tramvaiului Vityaz in Pascani . Ca sa reformulez ,am spus ca ,in caz ca se vor fabrica tramvaie Vityaz pe plaiuri moldovene banuiesc ca,cel putin ,la inceput unele repere vor fi facute tot in Rusia.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
PTMZ
De la domnul Bucșan:
"Linia 43",
Îmi cer scuze, când ai scris plaiuri moldovenești, m-am gândit, automat, la cele de peste Prut, la Republica Moldova, că s-ar face repere ale lui VITIAZ acolo. Am citit fraza repede și nu am reținut exact mesajul.
Nu m-am gândit nici o clipă la Pașcani.
Încă o dată, scuze.
M.C.Bucșan.
De la domnul Bucșan:
"Linia 43",
Îmi cer scuze, când ai scris plaiuri moldovenești, m-am gândit, automat, la cele de peste Prut, la Republica Moldova, că s-ar face repere ale lui VITIAZ acolo. Am citit fraza repede și nu am reținut exact mesajul.
Nu m-am gândit nici o clipă la Pașcani.
Încă o dată, scuze.
M.C.Bucșan.
📖 Pagination options