Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.ATramvaie

 

Topic: EP/V3A (1976-200x)

238 posts, 101235 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 17
 
 

📖 Pagination options
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) COSTACHE MIHAIL

Tramvaiul 6009-6209 nu prea a avut parte de viata lunga. Eu mi-l amintesc pe cand era la Depoul Splaiul Unirii si circula pe linia 1. Insa la Victoria 6009 precum si 6013, au circulat foarte putin, apoi nu mai stiu nimic de ele.


PS: Trix, de ce spui ca sunt poze ale nemtilor cu astfel de vagoane si nu le poti posta? Nici daca specifici sursa nu ai voie? Sau macar daca ne postezi link-ul?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Tom

Initial, au fost 80 remorci EP/V3A: 6201..6280, iar V12/V3A au fost dela 6281 la 6372 (92 bucati). Dupa o serie de renumerotari, au ajuns amestecate.
Dintre remorcile V12/V3A, doua (sau poate mai multe) aveau canalul acela de colectare si scurgere a apei, ca si vagoanele EP: 6285 si 6299.
La depoul Bucurestii Noi erau cateva remorci EP/V3A: 6320, 6325II, 6333, 6340II(ex 6270), 6360, plus 6366(?) si 6367 care nu cred ca stateau acolo, iar la Victoria erau remorci V12/V3A cu numere mici: 6208, 6223(?), 6224(?), 6267(I), 6269, 6270, 6280 si altele.
____
Legat de pozele nemtilor:
Am pus un fragment de poza cu un tramvai de marfa din Iasi, probabil singura poza existenta cu el, si m-am ales cu scandal, deci, cum spuneau si Trix: "C'est la vie"

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Dominatrix

Trix wrote:
Initial, au fost 80 remorci EP/V3A: 6201..6280, iar V12/V3A au fost dela 6281 la 6372 (92 bucati).
De fapt, a fost exact invers. Conform statisticilor ITB, din 268 de vagoane motor Festival si EP, 4 au disparut inainte de 1975. Din cele 264 de vagoane ramase, s-au modernizat 172 de vagoane motor(6001-6172), iar restul de 92 de vagoane motor au ajuns remorci EP, care au fost initial numerotate de la 6201 la 6293 (cu exceptia vagonului 6287, care a fost prototipul V12/V3A in formatia 6087+6287). Din V12 s-au fabricat restul de 80 de remorci pana la totalul de 172. Chiar statisticile ITB indica intotdeauna 92 de remorci EP/V3A si 80 de remorci V12/V3A, iar in listele de parc din perioada respectiva, (anii '70 - inceputul anilor '80) numarul de noi vagoane EP/V3A (motoare si remorci) coincide cu numarul de vagoane vechi EP si Festival disparute. Chiar si dupa renumerotarile din anii '90, majoritatea remorcilor din plaja 6281-6293 erau EP/V3A, nu V12/V3A (cu exceptia remorcilor 6281 - probabil renumerotata, si 6287 care a fost V12/V3A de la inceput).  
Trix wrote:
La depoul Bucurestii Noi erau cateva remorci EP/V3A: 6320, 6325II, 6333, 6340II(ex 6270), 6360, plus 6366(?) si 6367 care nu cred ca stateau acolo, iar la Victoria erau remorci V12/V3A cu numere mici: 6208, 6223(?), 6224(?), 6267(I), 6269, 6270, 6280 si altele.
6325 de la Bucurestii Noi apare in lista mea ca V12/V3A, si in schema rosie si in schema galbena. 6366 a circulat in formatia 6165+6366+6365, deci probabil ca apartinea de Victoria. 6367 nu am vazut niciodata, deci nu comentez. Dupa renumerotarile de la inceputul anilor '90, la Victoria am vazut urmatoarele remorci V12/V3A: 6207 (poate e acceasi care a ajuns la Timisoara, daca nu a fost renumerotata, cum au facut cu 6026), 6215, 6223, 6269, 6270, 6271, 6276, 6281 + 6287 (care a fost de la inceput V12/V3A). Pe 6067 + 6267 l-am vazut ca EP/V3A + EP/V3A, si in anii '80 cand era vopsit rosu si spre sfarsitul vietii cand a circulat ca vagon de scoala, nu ca V12/V3A.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Tom

Dominatrix wrote:
De fapt, a fost exact invers.
Oops, le-am incurcat. Scuze.
Dominatrix wrote:
Chiar si dupa renumerotarile din anii '90, majoritatea remorcilor din plaja 6281-6293 erau EP/V3A, nu V12/V3A (cu exceptia remorcilor 6281 - probabil renumerotata, si 6287 care a fost V12/V3A de la inceput).
Plus 6285, care semana cu 6299. Probabil ca a fost si ea renumerotata. Cu o singura exceptie (6300), 6300..6306 erau EP/V3A, deci au fost V12/V3A renumerotate cu numere mai mici.
Dominatrix wrote:
6325 de la Bucurestii Noi apare in lista mea ca V12/V3A, si in schema rosie si in schema galbena.
6325 EP a fost undeva spre sfarsitul existentei acestor tramvaie (2000).
Dominatrix wrote:
6366 a circulat in formatia 6165+6366+6365, deci probabil ca apartinea de Victoria. 6367 nu am vazut niciodata, deci nu comentez.
6165+6366+6365 era la Bucurestii Noi, dar a disparut inainte de 1992. E posibil sa-l fi vazut atunci. 6367 era in componenta unui tramvai 60xx+6367+62xx, deci dela Victoria, pe linia metroului basesc, pe atunci doar jumatate EP jumatate roz. Dupa 1992, mai erau in circulatie din seria 616X: 6160+6360, 6161+6361 (a disparut repede), 6162+6362, 6164+6364 si 6168+6368. Am mai vazut si 6363 intr'un tren cu 2 remorci V12/V3A pe linia 41 cand erau la Bucurestii Noi, deci inainte de 1992.
Dominatrix wrote:
Dupa renumerotarile de la inceputul anilor '90, la Victoria am vazut urmatoarele remorci V12/V3A: 6207 (poate e acceasi care a ajuns la Timisoara, daca nu a fost renumerotata, cum au facut cu 6026), 6215, 6223, 6269, 6270, 6271, 6276, 6281 + 6287 (care a fost de la inceput V12/V3A). Pe 6067 + 6267 l-am vazut ca EP/V3A + EP/V3A, si in anii '80 cand era vopsit rosu si spre sfarsitul vietii cand a circulat ca vagon de scoala, nu ca V12/V3A.
6207 dela Timisoara pare si el renumerotat, dar cred ca 6207 si 6208 au fost V12/V3A dupa 1989. 6267 V12 a fost in 1989-1990, de atunci a mai trecut prin RK'uri si a ajuns tramvaiul 6067+6267 de scoala si cu remorca EP.

Dupa statisticile d'lui Sterian, preluate de Andrzej Brzozowski, cam asta s'a casat in 1995 dintre vagoanele EP/V3A:
EP/V3A - 55 (6004-6006,6008,6009,6012-6020,6023-6025,6028-6031,6033,6034,6036,
6039,6045,6052,6057-6060,6064,6075,6084,6096,6100,6124,6126-6129,6137,6138,6141,
6145,6149,6161,6162,6165-6167,6169)

EP/V3A rem.- 40 (6204-6206,6208,6209,6212-
6220,6223-6225,6228-6231,6233,6234,6236,6238,6239,6245,6248,6252,6257-6260,6264,
6269,6275,6284)

V12/V3A - 18 (6296,6300,6324,6326-6329,6337,6338,6341,6345,6349,
6361,6362,6365-6367,6369)

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Dominatrix

Trix wrote:
6163+6363?+63xx
Cel mai probabil este vorba de 6163+6337+6363. Asa a circulat in anii '80 pe liniile 41 si 45. Nu stiam ca Bucurestii Noi trimitea si pe linia 24 urbane de 3 vagoane.

Legat de poza cu remorca 6285, probabil ca e vorba de o renumerotare, fiindca 6285 a fost initial remorca EP/V3A. A circulat la sfarsitul anilor '80 si in varianta 6044 + 6244 + 6285, conform listei mele, dar nu am notat daca remorca era V12/V3A sau EP/V3A, in perioada cat a circulat ca remorca 2 (renumerotarile au inceput la aparitia urbanelor cu 3 vagoane).

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) Gabi23

Gabi23 wrote:
Utilizator anonim wrote:
In anul 2007 inca mai exista o ramasita de EP/V3A, caroseria lui 6077.

Acea caroserie a lui #6077, e inca neclintita, si dupa parerea mea mai rezista ani buni nederanjata, decat doar poate de trecerea vremii, ca de fiinta umana in nici un caz  :lol:.

A mai trecut aproape un an de la mesajul din 12 feb 2010, si 6077 si afirmatia e valabila  :D.

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) ByOnu

Dr2005 wrote:
#6270 în Depoul Colentina


Oare de ce nu o restaureaza si pe aceasta daca tot il fac pe #6001. Este foarte frumos ca RATB restaureaza, este pacat insa ca nu avem decat o remorca "restaurata". (acea remorca oricum nu e produsul restaurarii vagonului dupa modelul istoric, e doar ceva modernizat de fapt pentru festivitati) Deci dupa cele scrise in paranteza, consider ca ar fi nevoie si de o remorca restaurata pe bune.

Apropo, caroseria lui #6077 are cumva si boghiurile?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Tom

Din ceea ce am vazut in ultima perioada in transportul din Romania, nu cred ca vor restaura remorci.
Singura exceptie este remorca V12 platforma, utilitata initial pentru reclama si apoi pentru fanfara la diverse parade.

In rest, la Iasi nu s'a restaurat o remorca V58, desi in 1998 mai exista una, chiar daca modificata, la Arad remorca 47 rugineste in depou, iar la Timisoara remorca V12/V3A ex RATB 6207 rugineste si ea. La Sibiu sa zicem merçi daca mai exista inca tramvaiul spre Rasinari, iar la Galati am vazut niste vagoane "restaurate" in Photoshop. Nu mai sunt la moda remorcile :(

Singura sansa e sa ramana vreun magar EP/V3A si sa se gandeasca cineva sa pastreze si remorca, dar ma tem ca il vor pastra precum tramvaiul Timis la Iasi, adica exista, dar rugineste in pace.

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Dominatrix

In forma EP + remorca + remorca au circulat pana in 1991 sau 1992. Unul din ultimele cupluri a fost 6130 + 6327 + 6330. Varianta EP + EP + remorca a disparut mai devreme, in 1990. Nu se vede din poze, dar "tripleta" din pozele de aici e facuta "artificial", intrucat remorca din mijloc (6334) nici macar nu are mufe pentru cuplarea remorcii 2 (6270).

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Dominatrix

Asa este, imi cer scuze, trenurile EP + 2 remorci au rezistat ceva mai mult. Totusi, am impresia ca ultimele exemplare au fost la Bucurestii Noi, nu la Victoria. Cel putin 6130 + 6327 + 6330, care cred ca a fost ultimul "triplet" vazut de mine in circulatie, de la Buc. Noi era. Ca fapt divers, la Victoria au avut ambele variante (adica EP + 2 remorci si EP + EP + remorca), dar la Buc. Noi numai EP + 2 remorci.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Tom

6130+6327+6330 si 6133+6333+6357 au fost ultimele dela Bucurestii Noi. Ultimul a disparut undeva pe la jumatatea lui 1992, cand a reaparut 6157+6357. In 1994 inca mai erau cateva pe linia 41, unele avand remorci EP/V3A cu numere mari: 6366 si 6367, dar in componenta unor vagoane de Bonaparte (Victoria). Am prins si trenul EP/V3A 6140+6340 (actualul 6270). 6140+6340(V12/v3A) a fost (cred) al 2'lea tramvai dupa 6144+6344 (pe asta l-am vazut eu primul :D ) care a primit culoarea galben inchis si decupaje mari la boghiuri.

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Dominatrix

La cele spuse de Tom, as adauga ca tramvaiul 6140+6340 a fost ultimul vopsit in schema actuala a RATB, si ambele vagoane inca mai exista. 6140 a devenit utiliarul 6047, in prezent S04, iar 6340 este actualul 6270.
Tom wrote:
In 1994 inca mai erau cateva pe linia 41, unele avand remorci EP/V3A cu numere mari: 6366 si 6367, dar in componenta unor vagoane de Bonaparte (Victoria).
Pe vremea aceea incepusera deja renumerotarile, deci nu cred ca era vorba de vagoanele originale. Cu atat mai mult cu cat 6366 si 6367 in anii '90 erau remorci EP/V3A, nu V12/V3A asa cum erau majoritatea din seria 63XX. In anii '80, 6366 a circulat ca remorci intermediare in tripletele 6165+6366+6365. 6367 in anii '80 nu am vazut, deci nu comentez.

In legatura cu decupajele mari de la boghiuri, poate va amintiti ca tabla era ondulata la majoritatea vagoanelor, datorita numeroaselor deraieri pe care EP/V3A le sufereau, in special remorcile. Cred ca de asta au ajuns sa aiba decupajele acelea.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Tom

Decupajele s'au "exportat" apoi si la V3A. Nu as putea spune daca decupajele dela V3A93 sunt la fel de mari.
Interesant este ca si la Iasi s'au facut decupaje mari la vagoanele Timis, dar partea superioara, practic ce s'a decupat in plus, era acoperita de o masca de cauciuc. Nu prea era estetica, dar solutia a ramas pana la disparitia acestor vagoane.

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) ByOnu

Unde a fost facuta poza urmatoare? (preluare: stfp)
Locatia e putin ciudata, un capat de linie de tramvai, insa un peron industrial foarte inalt... prea inalt pentru tramvaie. Despre ce este vorba mai exact?
Dar in prezent #6077 unde sta, tot acolo?  :?:

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 17
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2334 forum members have written 425731 posts in 5294 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use