Topic: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2023
989 posts, 292262 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
andrei11
1) De ce articulate ? Cele simple ce au ?
2) Ţi se pare că autobuzele au viaţă veşnică ?
Cică cel mai mare cimitir de avioane din lume se află în Arizona.
3) Diferenţa între un autobuz electric şi un troleibuz este flexibilitatea traseului...
1) De ce articulate ? Cele simple ce au ?
2) Ţi se pare că autobuzele au viaţă veşnică ?
Cică cel mai mare cimitir de avioane din lume se află în Arizona.
3) Diferenţa între un autobuz electric şi un troleibuz este flexibilitatea traseului...
- Costin
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Costin
@TPB daca citeai in urma ai fi aflat ca aceasta achizitie
- este gandita pentru un set fix de trasee, pentru care vehiculele articulate nu sunt neaparat necesare
- este imposibila repartizarea autobuzelor electrice pe alte trasee decat cele din proiectul initial
- nu este gandita sa inlocuiasca complet autobuzele vechi din parcul STB
- are deja finantarea asigurata
Legat de durata de viata, din pacate avem doua optiuni. Acceptam modelele teoretice din prezent, sau mai asteptam rveo 10 ani pentru a vedea cum se comporta in viata reala. Un risc rezonabil pentru orice tehnologie noua. Stim, in prezent, ca PMB a ales sa isi asume acest risc, cu aprobarea Comisiei Eurpene care asigura finantarea.
Bonus, exista intentia de a achizitiona troleibuze si cu autonomie, si de 18m, si cu extinderea retelei (in sectiunea dedicata de pe forum). Deci in total vedem niste intentii complementare.
@TPB daca citeai in urma ai fi aflat ca aceasta achizitie
- este gandita pentru un set fix de trasee, pentru care vehiculele articulate nu sunt neaparat necesare
- este imposibila repartizarea autobuzelor electrice pe alte trasee decat cele din proiectul initial
- nu este gandita sa inlocuiasca complet autobuzele vechi din parcul STB
- are deja finantarea asigurata
Legat de durata de viata, din pacate avem doua optiuni. Acceptam modelele teoretice din prezent, sau mai asteptam rveo 10 ani pentru a vedea cum se comporta in viata reala. Un risc rezonabil pentru orice tehnologie noua. Stim, in prezent, ca PMB a ales sa isi asume acest risc, cu aprobarea Comisiei Eurpene care asigura finantarea.
Bonus, exista intentia de a achizitiona troleibuze si cu autonomie, si de 18m, si cu extinderea retelei (in sectiunea dedicata de pe forum). Deci in total vedem niste intentii complementare.
- V2A
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
V2A
Clarificări:
Clarificări:
Raspuns consolidat 20.01.2022.pdf
Raspuns consolidat 20.01.2022.pdf (7.49 MB; downloaded 147 times)
- Solaris
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Solaris
In urma clarificarilor se pare ca Bucurestiul are deja o optiune. 6 potentiali ofertanti (inclusiv Solaris) au cerut eliminarea cerintei ca autobuzelel sa fie echipate cu supercapacitori pe langa baterii. PMB a respins cererea si a mentinut cerinta. Singurii de care stiu sa aiba solutia asta sunt cei de la Higer.
Mentionez ca aceasta cerinta are caracter eliminatoriu.
In urma clarificarilor se pare ca Bucurestiul are deja o optiune. 6 potentiali ofertanti (inclusiv Solaris) au cerut eliminarea cerintei ca autobuzelel sa fie echipate cu supercapacitori pe langa baterii. PMB a respins cererea si a mentinut cerinta. Singurii de care stiu sa aiba solutia asta sunt cei de la Higer.
Mentionez ca aceasta cerinta are caracter eliminatoriu.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
punmeister
Am observat ca prin clarificari se accepta si rampe actionate electric, cumva voi ati cerut-o?
Am observat ca prin clarificari se accepta si rampe actionate electric, cumva voi ati cerut-o?
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
andreiiul
Iar avem licitatie cu dedicatie? Nu inteleg de ce insista pe supercapacitori cand tehnologia permite bateriilor sa recupereze eficient energia generata la franare.
Mai degraba acesti supercapacitori se doresc cred pt a mai spori autonomia autobuzului si mai ales a bateriei.
Iar avem licitatie cu dedicatie? Nu inteleg de ce insista pe supercapacitori cand tehnologia permite bateriilor sa recupereze eficient energia generata la franare.
Mai degraba acesti supercapacitori se doresc cred pt a mai spori autonomia autobuzului si mai ales a bateriei.
- gexge
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
gexge
Higer oferă soluția cu supercapacitori, dar nu are niciun autobuz LF pe toată suprafața in gamă. Toate modelele lor au trepte in spate, iar cerința privind podea LF pe toată suprafața tot caracter eliminatoriu are (din CS: Caroseria va fi autoportantă de tip cheson si va avea podeaua complet coborâtă, pe toată suprafața disponibilă pentru pasagerii in picioare. Nu se admit trepte.). Îmi e teamă că și această procedură va fi anulată. Și e ultima strigare, nu mai avem timp de organizarea unei noi licitații. Autobuzele trebuie sa fie in garaje pana la 31.12.2023.
In altă ordine de idei, la CNSC nu se poate face nimic? E vreun potențial ofertant care a participat la runda de clarificări și nu a cerut eliminarea cerinței privind supercapacitorii? Nu se poate trece de cerință utilizând baterii NMC?
Higer oferă soluția cu supercapacitori, dar nu are niciun autobuz LF pe toată suprafața in gamă. Toate modelele lor au trepte in spate, iar cerința privind podea LF pe toată suprafața tot caracter eliminatoriu are (din CS: Caroseria va fi autoportantă de tip cheson si va avea podeaua complet coborâtă, pe toată suprafața disponibilă pentru pasagerii in picioare. Nu se admit trepte.). Îmi e teamă că și această procedură va fi anulată. Și e ultima strigare, nu mai avem timp de organizarea unei noi licitații. Autobuzele trebuie sa fie in garaje pana la 31.12.2023.
In altă ordine de idei, la CNSC nu se poate face nimic? E vreun potențial ofertant care a participat la runda de clarificări și nu a cerut eliminarea cerinței privind supercapacitorii? Nu se poate trece de cerință utilizând baterii NMC?
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
punmeister
N-are nicio treaba tipul bateriilor (daca e NMC sau LiFePO4), dar da, se poate contesta si elimina cerinta.
N-are nicio treaba tipul bateriilor (daca e NMC sau LiFePO4), dar da, se poate contesta si elimina cerinta.
- Solaris
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Solaris
Nu. Costa bani si nu aduce punctaj in plus.
punmeister wrote here:
Am observat ca prin clarificari se accepta si rampe actionate electric, cumva voi ati cerut-o?
Nu. Costa bani si nu aduce punctaj in plus.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Albert
Sunt convins ca dacă cei 6 potențiali ofertanți vor depune contestații, sigur Autoritatea Contractanta va face un pas in spate, asa cum au făcut cu termenele de livrare și cu termenul de depunere. Sunt disperați să aibă ofertanți la licitație și nu unul singur pentru a nu pierde finanțarea.
Sunt convins ca dacă cei 6 potențiali ofertanți vor depune contestații, sigur Autoritatea Contractanta va face un pas in spate, asa cum au făcut cu termenele de livrare și cu termenul de depunere. Sunt disperați să aibă ofertanți la licitație și nu unul singur pentru a nu pierde finanțarea.
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Andrei98
Doar Iveco ar putea oferi rampa electrica, Paris mereu a cerut asa ceva și ei au livrat mult acolo.
Doar Iveco ar putea oferi rampa electrica, Paris mereu a cerut asa ceva și ei au livrat mult acolo.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
punmeister
Atentie! Conform clarificarilor, se accepta SI rampe electrice, dar in continuare pot fi oferite si rampe mecanice ca pana acum.
Atentie! Conform clarificarilor, se accepta SI rampe electrice, dar in continuare pot fi oferite si rampe mecanice ca pana acum.
- gexge
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
gexge
M-am mai documentat putin intre timp. La o prima vedere nu prea exista nimeni care sa facă autobuze electrice si cu baterii și cu supercapacitori. Exista ori una, ori alta. Sofia are autobuze electrice Higer pe supercapacitori, dar autonomia e mică (40–50km maxim, PMB vrea minim 200) si necesită încărcari multiple prin pantograf de-a lungul traseului. Deci nu stiu ce sa zic. Autobuze electrice Higer pe supercapacitori exista și la Torino, dar autonomia e putin peste 40km.
https://www.sustainable-bus.com/news/sma ... acitors/
M-am mai documentat putin intre timp. La o prima vedere nu prea exista nimeni care sa facă autobuze electrice si cu baterii și cu supercapacitori. Exista ori una, ori alta. Sofia are autobuze electrice Higer pe supercapacitori, dar autonomia e mică (40–50km maxim, PMB vrea minim 200) si necesită încărcari multiple prin pantograf de-a lungul traseului. Deci nu stiu ce sa zic. Autobuze electrice Higer pe supercapacitori exista și la Torino, dar autonomia e putin peste 40km.
https://www.sustainable-bus.com/news/sma ... acitors/
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Albert
Deci pana la urma a reușit cineva sa găsească vreun model care sa se plieze pe cerintele PMB?
Deci pana la urma a reușit cineva sa găsească vreun model care sa se plieze pe cerintele PMB?
📖 Pagination options