Topic: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
3301 posts, 519092 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
subway guru
Raza minima la TBM e 250m si punct, restul sunt baliverne…
Raza minima la TBM e 250m si punct, restul sunt baliverne…
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
andrei11
Hai să revenim la ale noastre, curba 13 Septembrie / Tudor Vladimirescu.
Guru, mie nu-mi ies 250 metri nici cu forcepsul, nici cu cea mai mare bunăvoinţă. Cu siguranţă cei care au proiectat traseul au instrumente mult mai precise decât Google Earth Pro ! Şi atenţie, noi n-am ţinut seama de clotoide, mai mănâncă şi astea ceva metri. Şi nu poţi fără ele, că-ţi deraiază metroul când se angajează în curbă ! Sau când iese din ea.
Hai să revenim la ale noastre, curba 13 Septembrie / Tudor Vladimirescu.
Guru, mie nu-mi ies 250 metri nici cu forcepsul, nici cu cea mai mare bunăvoinţă. Cu siguranţă cei care au proiectat traseul au instrumente mult mai precise decât Google Earth Pro ! Şi atenţie, noi n-am ţinut seama de clotoide, mai mănâncă şi astea ceva metri. Şi nu poţi fără ele, că-ţi deraiază metroul când se angajează în curbă ! Sau când iese din ea.
- Costin
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
Costin
Posteaza te rog articolul (sau un extras continand ideile principale), si nu doar un link care posibil sa dispara in timp, asa cum cere regulamentul. Multumim.
orex wrote here:
Din categoria asta, pot face si ”minunatii” d-astea?!
Posteaza te rog articolul (sau un extras continand ideile principale), si nu doar un link care posibil sa dispara in timp, asa cum cere regulamentul. Multumim.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
subway guru
@andrei11
Problema critica e pe firul interior. Daca pe firul exterior o mai pacalesti cu raza de 250m, pe firul interior fara o galerie cu raza de 200m nu prea vad cum o scoti la iveala, oricate alte artificii maiestre ai imagina…pentru ca marja de manevra e cam restransa. Partea proasta e ca toate astea te imping si cu statia mai departe de intersectie inspre Chirigiu. Dintre toate imobilele adiacente cel mai putin m-ar ingrijora cladirea de birouri construita de Tungal, (actual sediu si al Astaldi), care e cea mai noua si e facuta conform celor mai noi prescriptii. Cu blocurile de locuinte treaba e mai delicata, risti un conflict cu zeci si sute de persoane. Nu se compara cu situatia de la AM unde s-au subtraversat pe o directie un camin studentesc si pe cealalta cateva cocioabe cu cel mult parter cu un etaj…asa ca asteptam sa vedem care va fi solutia finala pentru curba 13Septembrie-Tudor Vladimirescu atunci cand vom avea un PT, ca fara PT oricum nu se poate construi nimic!
@andrei11
Problema critica e pe firul interior. Daca pe firul exterior o mai pacalesti cu raza de 250m, pe firul interior fara o galerie cu raza de 200m nu prea vad cum o scoti la iveala, oricate alte artificii maiestre ai imagina…pentru ca marja de manevra e cam restransa. Partea proasta e ca toate astea te imping si cu statia mai departe de intersectie inspre Chirigiu. Dintre toate imobilele adiacente cel mai putin m-ar ingrijora cladirea de birouri construita de Tungal, (actual sediu si al Astaldi), care e cea mai noua si e facuta conform celor mai noi prescriptii. Cu blocurile de locuinte treaba e mai delicata, risti un conflict cu zeci si sute de persoane. Nu se compara cu situatia de la AM unde s-au subtraversat pe o directie un camin studentesc si pe cealalta cateva cocioabe cu cel mult parter cu un etaj…asa ca asteptam sa vedem care va fi solutia finala pentru curba 13Septembrie-Tudor Vladimirescu atunci cand vom avea un PT, ca fara PT oricum nu se poate construi nimic!
- sab
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
sab
Daca citesc corect aceasta schiță, M4 va veni dinspre sud către nord, adică dinspre Uranus către Hașdeu. Vad ca puțul pentru spargerea pereților mulați ai M1(semnul rotund cu verde) este intre M1 si Uranus ( in parc, probabil...). Asta înseamnă ca se va sapa "manual" pe sub galeria M1 ca să se spargă si celălalt PM, cel dinspre Dâmbovița ?
Daca citesc corect aceasta schiță, M4 va veni dinspre sud către nord, adică dinspre Uranus către Hașdeu. Vad ca puțul pentru spargerea pereților mulați ai M1(semnul rotund cu verde) este intre M1 si Uranus ( in parc, probabil...). Asta înseamnă ca se va sapa "manual" pe sub galeria M1 ca să se spargă si celălalt PM, cel dinspre Dâmbovița ?
Screenshot 2022-01-16 075531.jpg (36.34 KB; downloaded 2396 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
andrei11
Ca să nu muncesc degeaba, cât trebuie să fie distanţa minimă între tunel / respectiv perete mulat şi blocurile aflate în intersecţie ?
La M 5.1, la curba spre Valea Ialomiţei pare-se că peretele mulat al galeriei trece la 3 - 5 metri de bloc.
__________________________
Nimeni nu sesizează că după aproximativ 250 m după intersecţie, pe TV mai avem o curbă dificilă ? Nu cunosc zona, dar m-aş mira ca pe terenul viran de acolo să nu fie deja construcţii.
Ca să nu muncesc degeaba, cât trebuie să fie distanţa minimă între tunel / respectiv perete mulat şi blocurile aflate în intersecţie ?
La M 5.1, la curba spre Valea Ialomiţei pare-se că peretele mulat al galeriei trece la 3 - 5 metri de bloc.
__________________________
Nimeni nu sesizează că după aproximativ 250 m după intersecţie, pe TV mai avem o curbă dificilă ? Nu cunosc zona, dar m-aş mira ca pe terenul viran de acolo să nu fie deja construcţii.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
subway guru
As lua 2m pana la peretele mulat. La tunel nu exista o regula.
Zona de care vorbesti e in demolari, se face un Lidl.
@sab
Avand in vedere termenele stranse de implementare din PNRR vor face o licitatie proiectare+executie ceea ce permite o mai larga posibilitate constructorului de a alege metoda de executie.
As lua 2m pana la peretele mulat. La tunel nu exista o regula.
Zona de care vorbesti e in demolari, se face un Lidl.
@sab
Avand in vedere termenele stranse de implementare din PNRR vor face o licitatie proiectare+executie ceea ce permite o mai larga posibilitate constructorului de a alege metoda de executie.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
andrei11
Ce prezint eu acum e o simplă idee, o schiţă << la prima strigare >>. Dacă e cât de cât ok mergem mai departe, dacă nu, modificăm pe baza ideilor voastre.
Ideea mea este că în curba cu pricina traseul trebuie construit prin săpătură deschisă. Oricât te-ai munci acolo, curbă cu raza peste 200 metri slabe speranţe.
Staţia George Rozorea eu aş vedea-o cu peron dreapta şi poziţionată ca în desenul următor
Staţia e cumva în curbă ?
Guru a mai făcut o observaţie, cum că staţia va fi amplasată la oarece distanţă faţă de intersecţie.
Exemple mai sunt la metroul bucureştean, şi anume:
1) Staţia Mihai Bravu
2) Staţia Dristor 1
3) Staţia Nicolae Grigorescu
4) Staţia Costin Georgian
5) Staţia Piaţa Sudului
Toate aceste staţii ( or mai fi şi altele ) sunt la oarecare distanţă de intersecţiile respective.
Ce prezint eu acum e o simplă idee, o schiţă << la prima strigare >>. Dacă e cât de cât ok mergem mai departe, dacă nu, modificăm pe baza ideilor voastre.
Ideea mea este că în curba cu pricina traseul trebuie construit prin săpătură deschisă. Oricât te-ai munci acolo, curbă cu raza peste 200 metri slabe speranţe.
1.png (1.63 MB; downloaded 3289 times)
Staţia George Rozorea eu aş vedea-o cu peron dreapta şi poziţionată ca în desenul următor
3.png (1.41 MB; downloaded 3289 times)
2.png (444.82 KB; downloaded 3289 times)
Guru a mai făcut o observaţie, cum că staţia va fi amplasată la oarece distanţă faţă de intersecţie.
Exemple mai sunt la metroul bucureştean, şi anume:
1) Staţia Mihai Bravu
2) Staţia Dristor 1
3) Staţia Nicolae Grigorescu
4) Staţia Costin Georgian
5) Staţia Piaţa Sudului
Toate aceste staţii ( or mai fi şi altele ) sunt la oarecare distanţă de intersecţiile respective.
- sab
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
sab
La toate stațiile respective este implicata o curba. Poate cea mai grea este cea de la D1.
Stația Rozorea va fi in ampriza bulevardului, nu cred ca va fi oblica. Asta pentru ca trebuie sa se intre cat de cat firesc in statie, dupa curba de la 13 Septembrie. Daca statia va fi in curba, se schimba putin povestea, însă nu pare a fi în curba.
@subway guru
O fi avand constructorul o mai mare flexibilitate, insa tot se loveste de ambii PM.
Doar daca nu se duce la -30m , sa "scape" de ei. Totul cred ca depinde si de cum este traseul M5 in zona de intersectie.
Dupa mine, sa faci putul in albia Dambovitei este dificil.
La toate stațiile respective este implicata o curba. Poate cea mai grea este cea de la D1.
Stația Rozorea va fi in ampriza bulevardului, nu cred ca va fi oblica. Asta pentru ca trebuie sa se intre cat de cat firesc in statie, dupa curba de la 13 Septembrie. Daca statia va fi in curba, se schimba putin povestea, însă nu pare a fi în curba.
@subway guru
O fi avand constructorul o mai mare flexibilitate, insa tot se loveste de ambii PM.
Doar daca nu se duce la -30m , sa "scape" de ei. Totul cred ca depinde si de cum este traseul M5 in zona de intersectie.
Dupa mine, sa faci putul in albia Dambovitei este dificil.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
subway guru
In discutiile de pana acum am luat in considerare o solutie gen Eroilor pentru ca e o situatie asemanatoare si metoda a fost verificata in practica dar nu e singura posibila. La Eroilor s-au discutat vreo trei metode diferite. Chiar si Astaldi la Varsovia intr-o situatie oarecum asemanatoare a folosit o metoda diferita.
Daca e proiectare+executie raspunderea pentru solutia tehnica revine integral anteprenorului indiferent daca in SF scrie altceva sau nu.
O statie in curba e de evitat pe cat posibil ca sa scapi de mind the gap intre vagon si peron.
Un unghi obtuz cu statia amplasata oblic usureaza problema curbei prea stranse.
In discutiile de pana acum am luat in considerare o solutie gen Eroilor pentru ca e o situatie asemanatoare si metoda a fost verificata in practica dar nu e singura posibila. La Eroilor s-au discutat vreo trei metode diferite. Chiar si Astaldi la Varsovia intr-o situatie oarecum asemanatoare a folosit o metoda diferita.
Daca e proiectare+executie raspunderea pentru solutia tehnica revine integral anteprenorului indiferent daca in SF scrie altceva sau nu.
O statie in curba e de evitat pe cat posibil ca sa scapi de mind the gap intre vagon si peron.
Un unghi obtuz cu statia amplasata oblic usureaza problema curbei prea stranse.
- sab
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
sab
Diferența esențială fata de Eroilor este ca aici nu mai ai o stație pe cealaltă parte, pe unde poți sa spargi unul dintre pereti.
La Hașdeu ori faci 2 puțuri (de o parte si de alta a galeriei), ori faci unul singur si sapi pe sub galerie sa ajungi la celălalt PM, nu vad alta soluție. Doar daca nu ai adâncime mare sa se treacă pe sub PM. Totul depinde cum va fi M5, ca M5 dictează adâncimea, părerea mea...
Diferența esențială fata de Eroilor este ca aici nu mai ai o stație pe cealaltă parte, pe unde poți sa spargi unul dintre pereti.
La Hașdeu ori faci 2 puțuri (de o parte si de alta a galeriei), ori faci unul singur si sapi pe sub galerie sa ajungi la celălalt PM, nu vad alta soluție. Doar daca nu ai adâncime mare sa se treacă pe sub PM. Totul depinde cum va fi M5, ca M5 dictează adâncimea, părerea mea...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
subway guru
Solutia cu buzunare de o parte si de cealalta e cea mai simpla dar nu e unica.
Nu vad ce mare diferenta ar fi fata de Eroilor.
Solutia intersectarii M4-M5 evident ca dicteaza restul.
Solutia cu buzunare de o parte si de cealalta e cea mai simpla dar nu e unica.
Nu vad ce mare diferenta ar fi fata de Eroilor.
Solutia intersectarii M4-M5 evident ca dicteaza restul.
- sab
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
sab
La Eroilor "buzunarul" a fost sub carosabil. Aici...s-ar putea sa fie...in apa .
Ce m-a mirat este ca recent nu s-a aprobat o stație Hașdeu suprapusa pe M5...
La Eroilor "buzunarul" a fost sub carosabil. Aici...s-ar putea sa fie...in apa .
Ce m-a mirat este ca recent nu s-a aprobat o stație Hașdeu suprapusa pe M5...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
subway guru
Probabil ai vrut sa spui in lighean!!!
Ligheanul poate fi pus la uscat extrem de simplu…
Probabil ai vrut sa spui in lighean!!!
Ligheanul poate fi pus la uscat extrem de simplu…
📖 Pagination options