Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la drumuri naționale

 

Topic: Construcție centura Giurgiu

24 posts, 7353 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Centura Giurgiu PTMZ

Înainte de 20 decembrie românii vor putea circula pe drumul de intrare în țară dinspre Bulgaria, a anunțat, joi, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu. Șoseaua a fost supranumită „autostrada nemțească”, fiind construită din beton, cu utilaje aduse din Germania.

„S-au finalizat terasamentele și se lucrează la așternerea straturilor de asfalt pe zona giratoriului din proximitatea punctului vamal Giurgiu. Se amplasează parapetul median și se montează sistemul anti-orbire. Săptămâna viitoare vor fi realizate marcajele rutiere și semnalizarea verticală”, a anunțat secretarul de stat.

Potrivit specialiștilor, este prima „autostradă nemțească” din România deoarece drumul expres a fost realizat din beton rutier, care s-a așternut prin turnare continuă. Datele tehnice arată că s-au turnat până la 1.300 de mc de beton pe zi.

„Autostrada nemțească” va fi folosită de șoferii care pleacă din România sau vin din Bulgaria
Nou drum expres va ocoli orașul și va ajunge direct în vama cu Bulgaria. Potrivit lui Scrioșteanu, traficul va fi deschis până la Crăciun, înaintea termenului contractual din aprilie 2022.

„Drumul de legătură DN 5 km 60+500 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400, în lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutieră între DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Acesta se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecție giratorie și continuă spre sud, intersectându-se cu DN 5 și DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, fiind executat la 4 benzi, două pe fiecare sens, cu aceeași structură ca a variantei ocolitoare”, a explicat Irinel Ionel Scrioșteanu.

Lucrările au început în luna octombrie 2021, și au costat 106,6 milioane de lei, fără TVA. Finanțarea a fost asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Sursa: Digi24

 



Re: Varianta Ocolitoare Mihăilești orex

,,Autostrada nemţească” de la Giurgiu, deschisă pe 20 decembrie. Drumul până la Podul Prieteniei, o ruşine naţională

Centura municipiului Giurgiu, o şosea de legătură între Podul Prieteniei Giurgiu -Ruse şi Drumul Naţional 5 Bucureşti – Giurgiu ar urma să fie deschisă circulaţiei pe 20 decembrie, a anunţat marţi, pe şantier, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Constructorul PORR din Austria a început lucrările în octombrie 2020 şi are termen contractual de finalizare aprilie 2022.

Oficialii din transporturi au botezat proiectul ,,autostrada nemţească” pentru că este prima lucrare pe suport din beton de după Revoluţie. Drumul de Legătură între DN 5 (zona Oinacu) şi Vama Giurgiu Ruse va rezolva problemele de circulaţie pe ruta spre principala vamă dintre România şi Bulgaria.
Este prima „autostradă nemțească” din România, un drum expres realizat din beton rutier, care s-a așternut prin turnare continuă. S-au turnat până la 1.300 de mc de beton pe zi, săptămâna trecută, pe 25 noiembrie fiind gata toți cei 33.700 de mc ai drumului.
Ultimul segment al acestei rute trece prin municipiul Giurgiu, iar pe un tronson de aproximativ 2 kilometri şoseaua nu este modernizată, nu are iluminare şi nici semnalizare corespunzătoare: ,,Stadiul fizic de execuție pentru cei 5,72 km (din care 5,10 km lungime drum de legătură si 0,62 km lungime drum reabilitat/lărgit) este de 95%. În aceste condiții termenul estimat pentru darea în trafic este data de 20 decembrie 2021 urmând ca finalizarea tuturor lucrărilor să se realizeze până în luna aprilie 2022.

Ministrul Sorin Grindeanu a spus că va continua vizitele neanunțate pe șantierele obiectivelor de infrastructură și că va verifica împreună cu cei de la CNAIR și antreprenorii care este situația reală din teren. În ceea ce privește obiectivul de infrastructură verificat astăzi, ministrul Sorin Grindeanu a declarat că ”sunt obiective importante pe care trebuie să le livrăm românilor. Era o rușine a noastră ca intrarea în țară să nu arate cum trebuie. Cred ca fiecare dintre noi a văzut cum arăta ieșirea sau intrarea în țară dinspre Bulgaria. Antreprenorul, care este unul serios, s-a mobilizat și putem spune că acum avem și noi un drum demn de zilele noastre. Aș vrea sa văd astfel de drumuri peste tot în țară” a anunţat Grindeanu.Mobilizarea bună a constructorului şi şansele mari de deschidere a şoselei înainte de termen au fost subliniate şi de fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă care i-a cerut, astăzi lui Grindeanu să monitorizeze şantierul pentru a se asigura că şoseaua va fi dată în trafic :,,Drumul de legătură de la Giurgiu (5,7km de drum de beton de ultimă generație) are peste 95% stadiu actual de realizare, cu puțin efort și supraveghere, domnule Grindeanu, îl puteți deschide în decembrie”, a scris Drulă.

:headbash:

 




Re: Centura Giurgiu orex

„Autostradă nemţească” în loc de „ruşine naţională”: Centura Giurgiu de lângă Podul Prieteniei a fost deschisă circulaţiei
Circulaţia a fost deschisă în jurul prânzului, a transmis Compania de Drumuri : ,,Astăzi a fost dat în trafic drumul ce face legătura între DN 5 și Vama Giurgiu.”

„Autostrada Nemţească” în loc de „ruşine naţională” la Giurgiu, pentru că astăzi se deschide circulaţiei un drum de legătură între Podul Prieteniei Giurgiu – Ruse şi Drumul Naţional 5 Bucureşti – Giurgiu, practic o centură a municipiului Giurgiu.
Şoseaua nouă, construită din beton are o lungime de 6 kilometri, iar constructorul PORR din Austria a finalizat lucrările înainte de termenul contractual, aprilie 2022.

La Ministerul Transporturilor i se spune „autostradă nemţească”, pentru că şoseaua de 6 kilometri este construită din beton, fiind primul drum construit cu această tehnologie modernă după perioada comunistă (şi tronsonul Bucureşti – Fundulea de pe Autostrada Soarelui proiectat înainte de anii 90 avea carosabil din beton de ciment care a fost înlocuit cu asfalt).






Drumul nou, cu 4 benzi şi separator median, va prelua circulaţia de pe una dintre cele mai importante rute comerciale din ţară şi foarte tranzitată în sezonul estival, un tronson dintre DN 5 şi Podul Giurgiu – Ruse fiind o aventură pentru şoferi: carosabil cu gropi, neiluminat şi prost semnalizat, mult sub standardele unui drum naţional şi cu indicativ de Drum European, imediat lângă cel mai important punct de trecere a frontierei dintre România şi Bulgaria.

Pe 30 noiembrie, la o verificare pe şantier, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a remarcat starea deplorabilă a şoselei de la intrarea în ţară. „Era o rușine a noastră ca intrarea în țară să nu arate cum trebuie. Cred ca fiecare dintre noi a văzut cum arăta ieșirea sau intrarea în țară dinspre Bulgaria. Antreprenorul, care este unul serios, s-a mobilizat și putem spune că acum avem și noi un drum demn de zilele noastre. Aș vrea sa văd astfel de drumuri peste tot în țară”, spunea Sorin Grindeanu.

Constructorul a început lucrările în octombrie 2020, iar finanţarea contractului de 106 milioane lei este asigurată din fonduri europene.

Este primul drum cu tehnologie din beton după experimentul eşuat de pe Autostrada Soarelui (segmentul Bucureşti-Fundulea) explica fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă. „Avem un proiect de care eu sunt foarte mândru că îl facem. La intrarea dinspre Bulgaria, la Giurgiu, ne vom urca pe un drum nou, un drum expres, ca o autostradă de 6 kilometri, care ocolește complet Giurgiu și ne scoate în DN5 la nord de oraș. Este un drum cu patru benzi, cu separare pe mijloc, realizat din beton. E o premieră după experimentul eșuat din anii ’90 București-Fundulea. Soluția de atunci a dat greș. A fost un exemplu de așa NU. Lângă Giurgiu se va lucra mecanizat de către o firmă austriacă ce a mai făcut în România piste de aterizare din beton, deci ar trebui să iasă totul brici”, afirma Cătălin Drulă.

 


Re: Centura Giurgiu orex

Drum de legatura DN5 km 60+500 - Soseaua de Centura - Pod Prieteniei km 61+400
Compania Naționala de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării nerambursabile alocate prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, a finalizat în data de 20.12.2021 contractul aferent investiției ”Drum de legatura DN5 km 60+500 - Soseaua de Centura - Pod Prieteniei km 61+400”.
Obiectivul general al proiectului, astfel cum este definit în MPGT, este de a îmbunatati eficienta economica a retelei nationale de transport din România prin reducerea timpilor de calatorie în reteaua TEN-T Core, precum si asigurarea unei conectivitati îmbunatatite între poli de crestere economica nationala , atât pentru transportul de pasageri, cât si pentru cel de marfa.

Proiectul este destinat atingerii urmatoarelor obiective generale:
• Asigurarea calatoriilor sigure si confortabile ca urmare a infrastructurii de înalta calitate si eliminarea traficului de tranzit din zonele urbane;
• Îmbunatatirea infrastructurii rutiere, cu impact direct asupra îmbunatatirii calitatii vietii si a mediului de viata;
• Îmbunatatirea performantei retelei de drumuri nationale si TEN-T prin cresterea vitezei de deplasare si reducerea timpului de calatorie;
• Reducerea expunerii persoanelor care traiesc de-a lungul drumului national existent la poluarea aerului, zgomot si accidente de trafic.

Rezultatele finale în urma implementării proiectului:
Construirea a 5,72 km de drum, din care: realizarea a 5.10 km de drum nou si reabilitarea/largirea a 0,62 km de drum.
2. Construirea unei parcari stanga/dreapta la km 2+500
3. Reducerea timpului de parcurs pe reteaua TEN-T de la 89.6 min la 78 min (cu 11.6 min, reprezentand aprox. 13%).

Valoarea totală a proiectului:                  152,985,339.80 lei;
Valoarea cofinanțării UE:                        110,540,514.30 lei;
Valoarea cofinanțării:                              19,507,149.57 lei;
Valoarea neeligibilă inclusiv TVA:           22,937,675.93 lei.

Perioada de implementare a Proiectului este de 78 luni, respectiv între data  04.04.2016 și data 30.09.2022 la care se adaugă, după caz, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Cod proiect: 135147

 


Re: Centura Giurgiu DocOctavius

Finalizat pe 20.12.2021 dar pe 13.01.2022 accesul in parcări nu era permis și erau o mulțime de veste cu lopata in mână.
La cât de mare e coada de tiruri spre graniță mai trebuiau doua benzi de “parcare” ca să elibereze DN5.
Oricum să vedem cum se comportă in timp betonul rutier că momentan parcă avea doar niște valuri domoale.

 



Re: Construcție centura Giurgiu orex

A doua centură la Giurgiu : Consiliul Județean a lansat licitația pentru execuția Centurii Giurgiu Vest/Proiectul de 300 de milioane lei a fost preluat de la CNAIR
Consiliul Județean Giurgiu a lansat licitația pentru execuția Centurii Giurgiu Vest, o șosea cu o lungime de 12 kilometri și o valoare de aprox. 300 milioane lei. Proiectul Centurii Giurgiu Vest a fost preluat de la CNAIR prin Ordonanța care a permis descentralizarea în Transporturi și trebuie terminat până în decembrie 2023 pentru decontarea lucrărilor cu fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare- POIM, potrivit documentației din SEAP. Este, însă aproape imposibilă respectarea calendarului POIM (decembrie 2023) execuția fiind eșalonată pe 36 de luni, conform indicatorilor tehnici aprobați. Pe partea de Est, municipiul Giurgiu are o centură, un Drum de Legătură între DN 5 și Podul Giurgiu Ruse deschis în decembrie 2021 care preia traficul de tranzit spre principala vamă cu Bulgaria.

Varianta Giurgiu Vest are Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic finalizate, iar indicatorii tehnico economici pentru investiție au fost aprobați încă din februarie 2021. Șoseaua are 12 kilometri, două benzi/sens cu separator median și viteză de proiectare de 100 km/h.

Cele mai dificile structuri sunt pasajele peste liniile de tren București -Giurgiu și Videle -Giurgiu cu 404 metri respectiv 496 metri.
,,Traseul varintei ocolitoare se desprinde din DN 5 din sensul giratoriu al obiectivului “Drum de legatura DN 5 km 60+500 – Soseaua de centura – Pod Prieteniei km 61+400” continua pe terenuri agricole, la km 1+000 traverseaza magistrala C.F. 903 Bucuresti – Giurgiu cu un pasaj, dupa care se indreapta catre DC 115 si magistrala C.F. 902 Bucuresti – Videle pe care le traverseaza prin intermediul unui pasaj. Traseul se continua pe terenuri agricole, intersecteaza pe rand, la nivel, DN 5B, DJ 503, DJ 504 unde sunt prevazute amenajari de tip giratoriu. Intre DJ 504 si DN 5C se prevede traversarea canalului de irigatii Giurgiu – Razmiresti cu un pod, urmand ca traseul sa se finalizeze in DN 5C – km 3+900, unde se va realiza un sens giratoriu. Pentru amenajarea in plan a traseului au fost utilizate curbe cu raza cuprinse intre 650 m si 2.500 m. Traseul variantei are o lungime totala de 12,068 km”
,,Scopul principal al acestei investitii este de a asigura legatura directa cu punctul vamal servind ca si varianta de ocolire a Municipiului Giurgiu, asigurand astfel conexiunea rutiera intre DN5, DN5B, DN5C, DJ503, DJ504 si DC115 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu.”
Potrivit documentelor oficiale CNAIR, termenul estimat de finalizare pentru Centura Giurgiu Vest este 2025.

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări la drumuri naționale  • 
Choose destination

Since our 2439 forum members have written 435268 posts in 5427 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use