Topic: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
3301 posts, 519159 views
📖 Pagination options
- sab
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
sab
Da, diferența esențială acolo este ca atunci când se vrea ceva, se face, la noi "nu se poate" si identificam obstacole imaginare. Restul e...can-can.
Da, diferența esențială acolo este ca atunci când se vrea ceva, se face, la noi "nu se poate" si identificam obstacole imaginare. Restul e...can-can.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
subway guru
Nu e deloc can-can, si la noi daca se vrea se poate face dar mult mai greu. Cel mai mare obstacol e daca-ti propui fantezii irealiste.
Mi-ai putea spune cam cate seisme majore ar fi subrezit imobilele vieneze in ultimele secole?…si mai spui ca inginerii romani nu au curajul de a aborda frontal realitatea cand se incumeta pe M5 central???
Nu e deloc can-can, si la noi daca se vrea se poate face dar mult mai greu. Cel mai mare obstacol e daca-ti propui fantezii irealiste.
Mi-ai putea spune cam cate seisme majore ar fi subrezit imobilele vieneze in ultimele secole?…si mai spui ca inginerii romani nu au curajul de a aborda frontal realitatea cand se incumeta pe M5 central???
- sab
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
sab
Eu nu știu sa fi fost cutremure majore din 1990 încoace, de când s-a aprobat M5. Atunci vine intrebarea...de ce s-a supus aprobării ceva ce nu era sigur ca se poate face si cum se poate face ?
Si nu este vorba ca inginerii romani nu se încumetă DOAR la M5 central, nu se încumetă la mai nimic ce prezinta un grad mediu de dificultate.
Ca sa recapitulam :
1) Întâi ai spus ca nu este posibil un traseu direct pe sub Măgureanu , deși este foarte posibil, atât cu stația la Lazar, cat si cu o stație suprapusa intre Splai si Kogălniceanu. Este cel mai dificil, poate, dar se poate. Se poate si stație in parcul Izvor.
2) apoi am analizat varianta 17, care s-a clasat pe locul 1 in SF ca număr de calatori. Nici asta nu se poate, ca deranjam arborii cu rădăcini la -16m si traversam 1-2 clădiri . Pai de ce ați mai supus-o studiului, daca din start știați ca nu se poate ?
3) alt argument... ca ne adâncim prea mult, ca M5 este suprapusa la Cișmigiu. Pana la urma am ajuns la concluzia ca si la Hașdeu M5 va fi suprapusa, deci nicio diferența din acest punct de vedere.
3) apoi am analizat varianta sa deviezi de la Hașdeu către Izvor, o varianta "fair". Aici l-ai pus pe andrei11 sa traseze curbe de la Hașdeu la Izvor, când s-a văzut clar ca traseul este foarte posibil, dar nu s-a obosit nimeni sa-l analizeze, stai trebuie o statie intermediara , dar sta nu știu ce parcare in cale.
Deci, domne, concluzia este nu se poate nimic la noi. Doar Hașdeu. Pentru restul se găsesc mereu contraargumente . Contează doar ca M5 va fi "backbone". Ca asa am decretat noi, ca trebuie sa fie "backbone". Asta după ce vedem cum o prelungim, deocamdată este racord, iar ca număr de calatori este un M4 reloaded, desi M5 vine dintr-un cartier foarte populat.
Eu nu știu sa fi fost cutremure majore din 1990 încoace, de când s-a aprobat M5. Atunci vine intrebarea...de ce s-a supus aprobării ceva ce nu era sigur ca se poate face si cum se poate face ?
Si nu este vorba ca inginerii romani nu se încumetă DOAR la M5 central, nu se încumetă la mai nimic ce prezinta un grad mediu de dificultate.
Ca sa recapitulam :
1) Întâi ai spus ca nu este posibil un traseu direct pe sub Măgureanu , deși este foarte posibil, atât cu stația la Lazar, cat si cu o stație suprapusa intre Splai si Kogălniceanu. Este cel mai dificil, poate, dar se poate. Se poate si stație in parcul Izvor.
2) apoi am analizat varianta 17, care s-a clasat pe locul 1 in SF ca număr de calatori. Nici asta nu se poate, ca deranjam arborii cu rădăcini la -16m si traversam 1-2 clădiri . Pai de ce ați mai supus-o studiului, daca din start știați ca nu se poate ?
3) alt argument... ca ne adâncim prea mult, ca M5 este suprapusa la Cișmigiu. Pana la urma am ajuns la concluzia ca si la Hașdeu M5 va fi suprapusa, deci nicio diferența din acest punct de vedere.
3) apoi am analizat varianta sa deviezi de la Hașdeu către Izvor, o varianta "fair". Aici l-ai pus pe andrei11 sa traseze curbe de la Hașdeu la Izvor, când s-a văzut clar ca traseul este foarte posibil, dar nu s-a obosit nimeni sa-l analizeze, stai trebuie o statie intermediara , dar sta nu știu ce parcare in cale.
Deci, domne, concluzia este nu se poate nimic la noi. Doar Hașdeu. Pentru restul se găsesc mereu contraargumente . Contează doar ca M5 va fi "backbone". Ca asa am decretat noi, ca trebuie sa fie "backbone". Asta după ce vedem cum o prelungim, deocamdată este racord, iar ca număr de calatori este un M4 reloaded, desi M5 vine dintr-un cartier foarte populat.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
subway guru
Imobilele din centru s-au zguduit si in 1940 si in 1977…si nu a prea fost consolidat niciunul…dar propunem sa trecem cu tunele pe dedesubt ca sa le punem la pamant definitiv?
Nu cred ca scopul metroului e sa omoare oamenii de pe traseu…
Imobilele din centru s-au zguduit si in 1940 si in 1977…si nu a prea fost consolidat niciunul…dar propunem sa trecem cu tunele pe dedesubt ca sa le punem la pamant definitiv?
Nu cred ca scopul metroului e sa omoare oamenii de pe traseu…
- drbm
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
drbm
Nu și dacă noua stație se face în fața Facultății de Biologie, sau chiar parțial in fața Institutului Victor Babeș...
Este evident traficul intens pe segmentul D2- Eroilor, corespondența ARE SENS!
subway guru wrote here:
"Orice interstatie de metrou mai scurta de 600m nu face decat sa incurce si nu se justifica. Interstatiile de 250-300m sunt doar la tramvai, bus si troleu."
____________________________________
Nu și dacă noua stație se face în fața Facultății de Biologie, sau chiar parțial in fața Institutului Victor Babeș...
Este evident traficul intens pe segmentul D2- Eroilor, corespondența ARE SENS!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
subway guru
Daca vrei inca o statie Hasdeu pe M4 dincolo de garla e si mai aberant…
Mai aveti multe idei din astea cretze???
Daca vrei inca o statie Hasdeu pe M4 dincolo de garla e si mai aberant…
Mai aveti multe idei din astea cretze???
- drbm
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
drbm
Am măsurat pe hartă. Cu respect, domnule inginer Subway Guru, dar 250 metri de !a mijlocul stației Izvor echivalează cu stația eventuală de corespondență dispusă tot în parc, ceea ce evident nu este cazul.
Oi părea eu "blondă", dar nici așa...
Nu știu la ce vă referiți cu stația de dincolo de gârlă, poate îmi scapă mie, dar vorbeam despre o stație în ax cu actualele tuneluri și modificarea casetei Dâmboviței similar/ asemănător cu soluția de la Izvor...
Am măsurat pe hartă. Cu respect, domnule inginer Subway Guru, dar 250 metri de !a mijlocul stației Izvor echivalează cu stația eventuală de corespondență dispusă tot în parc, ceea ce evident nu este cazul.
Oi părea eu "blondă", dar nici așa...
subway guru wrote here:
Daca vrei inca o statie Hasdeu pe M4 dincolo de garla e si mai aberant…
Mai aveti multe idei din astea cretze???
Nu știu la ce vă referiți cu stația de dincolo de gârlă, poate îmi scapă mie, dar vorbeam despre o stație în ax cu actualele tuneluri și modificarea casetei Dâmboviței similar/ asemănător cu soluția de la Izvor...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
subway guru
De patru ani nu mai am nicio implicare nici in M4 si nici in M5, opiniile mele sunt absolut neutre dar de bazeaza pe ceea ce stiu, si stiu destule, cat sa apreciez cat de realiste ar putea fi alte variante, diferite de cele deja puse pe hartie.
Urmeaza sa vedem cu ce solutii vin proiectantii si atunci mai comentam mai la obiect.
De patru ani nu mai am nicio implicare nici in M4 si nici in M5, opiniile mele sunt absolut neutre dar de bazeaza pe ceea ce stiu, si stiu destule, cat sa apreciez cat de realiste ar putea fi alte variante, diferite de cele deja puse pe hartie.
Urmeaza sa vedem cu ce solutii vin proiectantii si atunci mai comentam mai la obiect.
- sab
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
sab
@drbm
Ca să faci o stație "normală" pe caseta actuală înseamnă să oprești total circulația pe M1 si M3 vreo 2 ani între Eroilor si Izvor. Plus circulația rutieră pe un sens al Splaiului.
Cine a prins lucrările de la NG știe cât de cât despre ce este vorba la o astfel de lucrare, cu diferența că acolo a fost vorba doar de o porțiune mică de galerie/tunel si doar de M1. În plus, s-a putut circula cu niște navete pe un singur fir.
Cu metroul in circulație se poate face, cel mult, o nouă stație Piața Romană, nu cred că ne dorim așa ceva. Posibil însă ca, dacă pornim proiectul cu atitudinea asta de "țața Leana", cum că nimic nu se justifică si că nu avem nevoie de corespondența M3-M4/6, să ajungem totuși peste câțiva ani la o noua stație Piața Romană. Și ar fi mare păcat, când se poate altceva...
@drbm
Ca să faci o stație "normală" pe caseta actuală înseamnă să oprești total circulația pe M1 si M3 vreo 2 ani între Eroilor si Izvor. Plus circulația rutieră pe un sens al Splaiului.
Cine a prins lucrările de la NG știe cât de cât despre ce este vorba la o astfel de lucrare, cu diferența că acolo a fost vorba doar de o porțiune mică de galerie/tunel si doar de M1. În plus, s-a putut circula cu niște navete pe un singur fir.
Cu metroul in circulație se poate face, cel mult, o nouă stație Piața Romană, nu cred că ne dorim așa ceva. Posibil însă ca, dacă pornim proiectul cu atitudinea asta de "țața Leana", cum că nimic nu se justifică si că nu avem nevoie de corespondența M3-M4/6, să ajungem totuși peste câțiva ani la o noua stație Piața Romană. Și ar fi mare păcat, când se poate altceva...
drbm wrote here:Aici nu am înțeles ce vrei sa spui, adică legătura cu tronsonul D2-Eroilor. Acești oameni schimba cu M4 la Basarab.
Este evident traficul intens pe segmentul D2- Eroilor, corespondența ARE SENS!
- drbm
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
drbm
De acord, dar cu prețul unor minute bunicele în plus.
Eu consider M4_6 ca un viitor "backbone" Nord- Sud, in completarea M2 - si in viitor posibil chiar cu inversarea gradului de incărcare-. Ca urmare centrul orașului, zona administrativă, ar trebui legate direct la aceasta.
Dacă în urmă cu 30 de ani când mă gândeam la "centru" făceam analogia cu Universitatea, lucrurile stau cu totul altfel acum, centrul administrativ s-a mutat categoric in zona Unirii. IT-ul din Pipera lucrează mult de acasă, M2 s- a mai eliberat, dar segmentul D2-Eroilor și-a păstrat în bună măsură gradul de încărcare. Prin urmare
este o eroare să considerăm M5 a fi un "backbone", ea va veni doar in completarea M1/M3, după cum probabil se va întâmpla cu perechea M2 / M4_6.
Privind spre tendința de extindere a metropolei spre sud din ultimii ani, nu m-ar mira defel ca M4 spre Progresului să preia fluxuri comparabile cu M2 in scurt timp de la finalizare, oricând va fi fiind aceea.
Mai mult, dacă aeroportul de la Adunații-Copăceni se va materializa, M4 va deveni dominanta N-S.
Sigur, este vorba despre perspective, dar ele sunt formulate deja in niște planuri de dezvoltare durabilă. La care ar trebui să adaptăm lucrările actuale, pentru proiectele viitoare.
De acord, dar cu prețul unor minute bunicele în plus.
Eu consider M4_6 ca un viitor "backbone" Nord- Sud, in completarea M2 - si in viitor posibil chiar cu inversarea gradului de incărcare-. Ca urmare centrul orașului, zona administrativă, ar trebui legate direct la aceasta.
Dacă în urmă cu 30 de ani când mă gândeam la "centru" făceam analogia cu Universitatea, lucrurile stau cu totul altfel acum, centrul administrativ s-a mutat categoric in zona Unirii. IT-ul din Pipera lucrează mult de acasă, M2 s- a mai eliberat, dar segmentul D2-Eroilor și-a păstrat în bună măsură gradul de încărcare. Prin urmare
este o eroare să considerăm M5 a fi un "backbone", ea va veni doar in completarea M1/M3, după cum probabil se va întâmpla cu perechea M2 / M4_6.
Privind spre tendința de extindere a metropolei spre sud din ultimii ani, nu m-ar mira defel ca M4 spre Progresului să preia fluxuri comparabile cu M2 in scurt timp de la finalizare, oricând va fi fiind aceea.
Mai mult, dacă aeroportul de la Adunații-Copăceni se va materializa, M4 va deveni dominanta N-S.
Sigur, este vorba despre perspective, dar ele sunt formulate deja in niște planuri de dezvoltare durabilă. La care ar trebui să adaptăm lucrările actuale, pentru proiectele viitoare.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
andrei11
Toate ca toate, dar n-am înţeles la ce-ţi mai trebuie un aeroport în Bucureşti ? Ca să ce ?
M 2 şi M 4 sunt linii diferite, nu se canibalizează. Iar cine are treabă pe traseul lui M 4/6 nu cred că foloseşte M 2 în acest moment.
De ce s-a mutat centrul administrativ în zona Unirii ?
Toate ca toate, dar n-am înţeles la ce-ţi mai trebuie un aeroport în Bucureşti ? Ca să ce ?
M 2 şi M 4 sunt linii diferite, nu se canibalizează. Iar cine are treabă pe traseul lui M 4/6 nu cred că foloseşte M 2 în acest moment.
De ce s-a mutat centrul administrativ în zona Unirii ?
- andrei11
-
Posted:
-
- aztec
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
aztec
La M4 exceptand ca pleaca de la Gara de nord la Gara Progresu..e ceva clar cu traseul?
Adica stim ceva sigur, batut in cuie?
Ca vad ca se presupun cam multe...si nu se stie mai nimic clar.
Hai sa stabilim mai intai ce e sigur...si sa vedem ce ramane..
La M4 exceptand ca pleaca de la Gara de nord la Gara Progresu..e ceva clar cu traseul?
Adica stim ceva sigur, batut in cuie?
Ca vad ca se presupun cam multe...si nu se stie mai nimic clar.
Hai sa stabilim mai intai ce e sigur...si sa vedem ce ramane..
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
subway guru
Pornim de la concluziile publicate in urma finalizarii SF, aprobat prin HG, restul au fost discutii si comentarii pe langa, la un pahar de bere.
Pornim de la concluziile publicate in urma finalizarii SF, aprobat prin HG, restul au fost discutii si comentarii pe langa, la un pahar de bere.
📖 Pagination options