Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: Accidente și incidente în România

955 posts, 370896 views
 
Go to page:  1  ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69
 
 

📖 Pagination options
Re: Accidente și incidente în România PTMZ

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează faptul că, între stațiile Filești – Cătușa, 3 vagoane din compunerea unui tren privat de marfă au deraiat.

Pe secția respectivă nu circulă trenuri de călatori, linia fiind destinată doar traficului feroviar de marfă.

Trenul de marfă, format din 8 vagoane, aparține operatorului privat Unicom Tranzit și asigura un transport de cărbune pentru Combinatul Siderurgic Galați.

Evenimentul va fi anchetat de o comisie de specialitate, care va stabili cauzele producerii deraierii celor 3 vagoane.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA dă asigurări că toate intervențiile desfășurate la fața locului au drept scop redeschiderea traficului feroviar de marfă, în zona respectivă, în condiții de siguranță.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Accidente și incidente în România PTMZ

[În cursul dimineții de duminică, 9 ianuarie 2022, din cauza condițiilor meteo nefavorabile au fost căderi de copaci pe calea ferată, ceea ce a cauzat întârzieri în circulația trenurilor CFR Călători.

Astfel, a fost întreruptă temporar alimentarea cu energie electrică sau a circulației pe segmentele feroviare Leșu Ilvei – Ilva Mică și Poarta – Slatina Timiș afectate de avertizarea meteo cod galben, ceea ce a condus la întârzieri în mersul unor trenuri care tranzitează aceste zone.

Căderi de copaci pe calea ferată. CFR Călători pune la dispoziția CFR SA locomotive diesel
În zonele unde este necesar, CFR Călători pune operativ la dispoziția CFR SA locomotive diesel pentru deblocarea circulației, a anunțat duminică dimineață operatorul feroviar de stat, prin intermediul unui comunicat de presă postat pe site-ul său oficial.

”CFR Călători ține permanent legătura cu CFR SA, managerul infrastructurii, care realizează dirijarea circulației și cu echipele din trenurile afectate oferind asistență călătorilor. Toate măsurile operative care se iau au ca principal scop circulația trenurilor în condiții de siguranță. Recomandăm pasagerilor ca înainte de efectuarea călătoriei să se informeze despre condiţiile meteo şi să solicite informaţii despre eventualele întârzieri şi modificări produse în traficul feroviar la staţiile CFR din Bucureşti şi din ţară, şi la telefon 021/9521”, se arată în comunicatul citat.

Transbordare auto pentru călătorii din două trenuri
La rândul ei, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a informat că circulația trenurilor se desfășoară în condiții de iarnă pe rețeaua feroviară din partea de sud-vest, nord și centrul țării, personalul feroviar fiind activat pentru intervenția operativă, necesară asigurării continuității traficului feroviar.

În acest moment se intervine cu drezine pantograf și cu personal propriu pe raza Regionalei CF Iași, pe intervalul de stații Vatra Dornei – Năsăud, unde sunt în desfășurare lucrări de repunere sub tensiune a liniei de contact. ”Menționăm faptul că, pentru a asigura continuitate în circulație trenurilor, care sunt trasate să tranziteze zona respectivă, se asigură tranbordare cu mijloace auto, în intervalul orar necesar intervențiilor pentru repunerea sub tensiune a linie de contact. Transbordarea auto se asigură pentru călătorii aflați în trenurile IR 1833, care circulă în relația Iași – Timișoara Nord și IR 1832 care circulă în relația Cluj Napoca – Galați. Facem precizarea că această măsură este necesară pentru a evita staționarea temporară a trenurilor, în perioada desfășurării intervențiilor, precum și pentru a reduce întârzierile în circulația feroviară, în zonele afectate de condițiile meteo nefavorabile”, a precizat Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CNCF CFR SA.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Accidente și incidente în România orex

Actualizare informare 9 ianuarie 2022

Începând cu ora 14:55 s-a reluat circulația trenurilor cu tracțiune electrică pe segmentul feroviar Poiana Ilvei – Ilva Mică și se circulă cu restricții de viteză pe segmentele Ilva Mică – Poiana Ilvei și Lunca Ilvei – Coșna, ceea ce generează întârzieri în circulația trenurilor de călători.

În acest context, sunt posibile și alte întârzieri indirecte în circulație, iar personalul de tren din aceste garnituri oferă asistență călătorilor pentru realizarea legăturilor cu alte trenuri.

 


Re: Accidente și incidente în România shoppy

S-au prins Calatori ca Marfa da locomotive la Infra contra TUI si au zis sa faca si ei, la ce datorii au Calatori si Marfa, Infra nu ar mai trebui sa aibi nici o locomotiva pe urmatorii 10 ani.

 


Re: Accidente și incidente în România orex

Toate magistralele feroviare sunt deschise traficului dar, nu se poate sa nu mai fie, totusi, o mica problemuta...
Informăm de asemenea faptul că, trenurile R2027 și 2044 ale operatorului național de transport feroviar de călători, staționează temporar, între Ghioroc și Glogovăț, mecanicii solicitând operatorului CFR Călători locomotive Diesel, pentru continuarea călătoriei. Trenul internațional 347 urmează să-și continue parcursul, după plecarea trenului R 2027, aflat pe firul I.

 


Re: Accidente și incidente în România orex

Trenurile circulă dublate cu locomotive Diesel între Ghioroc și Glogovăț
Compania Națională de Căi ferate CFR SA, administratorul infratructurii feroviare, vă informează că la această oră toate magistralele de cale ferată sunt deschise şi operaţionale, circulaţia trenurilor fiind adaptată la condiţiile meteo nefavorabile, în special pe raza Regionalei CF Timișoara, unde nu sunt probleme în alimentarea cu energie electrică a liniei de contact, însă sunt înregistrate rafale puternice de vânt.
Urmare deciziei Operatorului Național de Transport Feroviar de Călători, pe relația Ghioroc - Glogovăț, toate trenurile CFR Călători circulă dublate cu locomotive Diesel, pe ambele fire de circulație. Facem precizarea, că în intervalul orar 5:40 - 10:18, următoarele 4 trenuri - R 2027, R 2044, IR 347 și IR 1763, au înregistrat întârzieri totale de 661 de minute, față de graficul normal de circulație.
La această oră, trenurile circulă în continuare cu locomotive Diesel, pe relația Ghioroc – Glogovăț, întârzierile față de graficul normal de circulație, reducându-se la 20-25 minute/tren, pentru operațiunile de atașare/detașare a locomotivei Diesel la fiecare garnitură.
Menționăm faptul că, din punct de vedere al stării infrastructurii, dar și a sistemului de alimentare cu energie electrică a liniei de contact, nu sunt semnalate deranjamente, personalul feroviar de specialitate al companiei noastre verifică permanent funcționarea componentelor rețelei, astfel încât să intervenim operativ, dacă situația o impune.
Precizăm de asemenea, faptul că în ultimele 24 de ore, o dată cu intrarea în vigoare a avertizărilor meteo, personalul feroviar al sucursalelor de infrastructură, au verificat permanent liniile de cale ferată şi componentele infrastructurii, acestea fiind menţinuteîn stare de funcţionare optimă, în special pe raza județelor aflate sub incidența avertizărilor de vreme nefavorabilă.

 


Re: Accidente și incidente în România orex

Tracțiune Diesel între Gura Motrului și Filiași
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că circulația trenurilor se desfășoară în condiții de meteo nefavorabile pe rețeaua feroviară din partea de sud a țării, pe raza Regionalei CF Craiova, unde personalul feroviar acționează cu două drezine pantograf, între stațiile Gura Motrului și Filiași pentru înlocuirea firului de contact, rupt de un copac prăbușit pe calea ferată, și pentru restabiliarea sistemului de alimentare cu energie electrică.
Personalul de intervenții acționează la această oră cu două drezine pantograf pe firul II, la intrare în stația Gura Motrului, pentru reluarea traficului cu tracțiune Diesel. Intervențiile vor continua apoi pe firul I, pentru restabilirea circulației în condiții normale de trafic, pe acest segment feroviar.
Menționăm faptul că 4 trenuri de călători - IR 349, IR 73, R 9508 și R 9015 - sunt staționate temporar în gările adiacente, unde dispun de alimentare cu energie electriçă și căldură, acestea urmând să fie reînscrise in circulație, pe firul II, cu tracțiune Diesel.
Facem precizarea că măsura staționării temporare, în intervalul necesar intervențiilor, și dublarea garniturilor cu locomotivă Diesel au drept scop reducerea întârzierilor și asigurarea continuității circulației, concomitent cu desfășurarea lucrărilor în zona afectată.

 


Re: Accidente și incidente în România orex

Trenurile circulă cu tracțiune electrică pe relația Ghioroc - Glogovăț
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, administratorul infratructurii feroviare, vă informează că circulația trenurilor a fost reluată în condiții normale de trafic, cu locomotive electrice, în partea de vest țării, pe raza Regionalei CF Timișoara, între stațiile Ghioroc și Glogovăț, pe firul II.
Echipele de intervenție ale SRCF Timișoara fac ultimele verificări și pe firul I, la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact, astfel încât în scurt timp, traficul feroviar să se desfășoare în contiții normale, fără tracțiune Diesel, pe ambele fire de circulație, de pe întrega distanță.
Reamintim faptul că, circulația trenurilor pe relația Ghioroc - Glogovăț, s-a desfășurat în condiții speciale - cu tracțiune Diesel -, pe parcursul zilei de luni, 10 ianuarie 2022, și în prima parte a acestei zile, la solicitarea operatorului national de transport feroviar de călători, din cauza condițiilor meteo nefavorabile.
Precizăm de asemenea, faptul că în ultimele 48 de ore, o dată cu intrarea în vigoare a avertizărilor meteo, personalul feroviar al sucursalelor de infrastructură, au verificat permanent liniile de cale ferată şi componentele infrastructurii, acestea fiind menţinuteîn stare de funcţionare optimă, în special pe raza județelor aflate sub incidența avertizărilor de vreme nefavorabilă.
În acestă perioadă, în contextul avertizărilor meteo de vreme nefavorabilă, toate cele 8 regionale de cale ferată menţin permanent legătura cu operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF), iar personalul de specialitate din regulatoarele de circulaţie acţionează operativ în toate situaţiile în care apar disfuncţionalităţi de natură tehnică, astfel încât să reducem perioadele de staţionare, necesare remedierii oricărui deranjament.

 


Re: Accidente și incidente în România orex

La doar o zi de la introducerea in circulatie s-a gasit un istet sa se puna cu trenul.
Accident rutier între stațiile Nădab - Șimand
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că astăzi, 11 ianuarie 2022, în jurul orei 16.00, ca urmare a neasigurării a unui conducător auto la o trecere la nivel cu calea ferată, situată între stațiile Nădab - Șimand, s-a produs lovirea autoturismului de către trenul privat Interregional 10501, care circulă în relația Timișoara Nord – Oradea.
Din informațiile transmise de la locului, pasagerii şi personalul feroviar din trenul Interregional nu au fost răniți, accidentul rutier soldându-se cu decesul unui pasager din autoturism.

Trenurile afectate de acest accident rutier, care au aşteaptat finalizarea cercetărilor de la fața locului, de către organele abilitate și redeschiderea circulaţiei, sunt următoarele:
● INTERREGIONAL 10501, implicat în accidental rutier a ajuns în stația de destinație cu o întârziere de 189 minute;
● IR 1533 (care a preluat și călătorii din trenul R 3747)staționat în Șimand a ajuns la destinație cu o întârziere de 101 minute;
● IR 1537staționat în Șimanda ajuns la destinație cu o întârziere de 61 minute;
● R 3116 staționat în Nădaba ajuns la destinație cu o întârziere de 115 minute.
Traficul feroviar între Nădab - Șimand a fost redeschis la ora 19:12, toate trenurile staționate temporar, până la finalizarea cercetărilor de la locul accidentului rutier, fiind alimentate cu energie electrică și căldură.

 


Re: Accidente și incidente în România orex

România se numără printre statele UE cu cele mai multe accidente feroviare
Numărul de accidente feroviare semnificative în Uniunea Europeană a scăzut cu 40% între 2010 şi 2020, ţările membre unde se înregistrează cel mai mare număr de accidente fiind Germania, Polonia, Franţa şi România, arată datele publicate joi de Eurostat și citate de Agerpres. În România s-au înregistrat 7,6% din numărul total de accidente feroviare din UE.

Conform acestor date, 1.331 de accidente feroviare semnificative au avut loc în UE în 2020, cu 898 mai puţine decât în 2010. Eurostat subliniază că, deşi acest număr a scăzut gradual în ultimul deceniu, declinul din 2020 a fost influenţat şi de reducerea dramatică a transportului de pasageri pe calea ferată în urma pandemiei de COVID-19.

În rândul statelor membre, Germania a înregistrat în 2020 cel mai mare număr de accidente feroviare, 294, urmată de Polonia, 179, Franţa, 104, şi România, cu 102 accidente sau 7,6% din numărul total de accidente feroviare înregistrate în UE. Comparativ, în 2011, România a înregistrat 217 accidente feroviare, adică peste 10% dintre cele 2.144 de accidente feroviare înregistrate în 2011 la nivelul UE.

În contrast, Irlanda nu a înregistrat niciun accident feroviar în 2020, Luxemburg a raportat doar un singur accident feroviar semnificativ iar Estonia şi Slovenia au avut fiecare câte cinci accidente.

Un număr total de 687 de persoane şi-au pierdut viaţa şi 468 au fost grav rănite în accidente feroviare în 2020, ambele cifre fiind în scădere comparativ cu 2010. De exemplu, în cazul deceselor în ultimul deceniu a avut loc o scădere de 45%, de la 1.245 în 2010 până la 687 în 2020.

Ţările membre UE care în 2020 au avut cele mai multe decese în accidente feroviare au fost Polonia (148), Germania (137) şi România (79 de decese).

Numărul deceselor în accidente feroviare, raportate la un milion de locuitori, arată că media UE este de 1,5 însă două state membre au avut mai mult de patru decese la un milion de locuitori: Slovacia (4,9) şi România (4,1).

Datele Eurostat mai arată că cea mai răspândită cauză a deceselor în urma accidentelor feroviare o reprezintă persoanele care nu sunt autorizate să fie pe şinele de cale ferată, 411 de cazuri sau 60% din numărul total al persoanelor care şi-au pierdut viaţa în accidentele feroviare, urmată de accidentele la trecerile la nivel cu calea ferată cu 213 decese sau 31% din total.

 


Re: Accidente și incidente în România cris_m

Interesant era sa zica si la ce fel de accidente se refera, ca mie unul nu mi-e clar. E cumva vorba de celebrele accidente cand un sofer nu se asigura la traversarea caii ferate si e lovit de tren? Daca da, mie nu prea mi se par feroviare, ci mai degraba rutiere...

 


Re: Accidente și incidente în România orex

”Sicrie” neaos/sadea ca ”Datele Eurostat mai arată că cea mai răspândită cauză a deceselor în urma accidentelor feroviare o reprezintă persoanele care nu sunt autorizate să fie pe şinele de cale ferată, 411 de cazuri sau 60% din numărul total al persoanelor care şi-au pierdut viaţa în accidentele feroviare, urmată de accidentele la trecerile la nivel cu calea ferată cu 213 decese sau 31% din total.”  Evidentele ulterioare, unor astfel de evenimente, sunt la tot pasul!

 


Re: Accidente și incidente în România BGP2597

În România accidentele la trecerile la nivel sunt considerate accidente rutiere, în timp ce în alte țări sunt considerate accidente feroviare. Din cauza asta statisticile nu sunt 100% comparabile.

 


Re: Accidente și incidente în România orex

Din pacate sunt feroviare, ca autovehiculele ”se pun” de-a curmezișul pe calea ferata, nu trenurile! :D
PS
Acum...daca e sa ne ”subjugam” normei,... potrivit art. 75 din OUG 195/2002, trebuie intrunite toate cele 3(trei) conditii cumulativ.

 


Go to page:  1  ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433160 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use