Topic: Drumuri radiale
123 posts, 29520 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
Drumuri radiale
PTMZ
Sursa: Economica
Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, anunţă că Adunarea Generală a ADIZMB a aprobat parteneriatul cu CNAIR pentru realizarea studiilor de fezabilitate privind cele 10 radiale care urmează să lege Bucureştiul de autostrada de centură.
Într-o postare pe Facebook, edilul general menţionează că Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Bucureşti (ADIZMB) este o structură asociativă a Municipiului Bucureşti şi a Judeţului Ilfov, care va gestiona realizarea proiectului din partea celor două entităţi.
„Cele 10 radiale sunt prelungiri ale unor bulevarde din Capitală, care se vor intersecta cu şoseaua de centură şi se vor conecta la autostrada de centură: Bd. Timişoara, Calea Giuleşti, Bd. Poligrafiei, zona Pipera, Şos. Dobroeşti, Splaiul Unirii, Bd. Metalurgiei, Prl. Ferentari. Proiectul celor 10 radiale va permite utilizarea şoselei de centură şi a autostrăzii de centură nu doar ca alternative la traficul de tranzit, ci şi ca alternative la traficul curent al rezidenţilor din Capitală şi din judeţul Ilfov. Bucureştiul şi Ilfovul au nevoie de proiecte structurale pentru rezolvarea problemei de trafic, iar proiectul celor 10 radiale şi proiectul trenului metropolitan (metroului de suprafaţă) reprezintă proiectele majore, structural, pentru regiune”, precizează Nicuşor Dan.
Pe 5 noiembrie 2021, reprezentanţii PMB, ai CJ Ilfov şi ai Ministerului Transporturilor au semnat protocolul care prevede realizarea celor zece drumuri radiale. Este vorba despre o investiţie de 703,42 milioane de euro cu TVA, care presupune conectarea Bucureştiului cu actuala centură şi cu Autostrada A0 prin zece drumuri radiale, cu o lungime de peste 96,43 de kilometri, care vor intersecta un număr total de 30 de unităţi administrativ-teritoriale, în 31 de noduri rutiere.
Finanţarea se va asigura din fonduri europene nerambursabile, din cadrul Programului Operaţional Transport 2021-2027. Estimativ, primele drumuri radiale vor fi deschise traficului în anul 2026.
Sursa: Economica
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
andrei11
Să ia legătura cu Oprescu care voia să închidă Inelul Median în Nord şi să construiască în 8 ani zeci de pasaje denivelate pe el.
Apropo, drumul de legătură (radiala) Pasajul Ciurel - A 1 nu se mai face, nu ?
Să ia legătura cu Oprescu care voia să închidă Inelul Median în Nord şi să construiască în 8 ani zeci de pasaje denivelate pe el.
Apropo, drumul de legătură (radiala) Pasajul Ciurel - A 1 nu se mai face, nu ?
Estimativ, primele drumuri radiale vor fi deschise traficului în anul 2026.
- orex
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
orex
Orbital București: proiectul pentru 10 șosele radiale din București și Ilfov primește aprobarea pentru studiile de fezabilitate
Orbital București: proiectul pentru 10 șosele radiale din București și Ilfov primește aprobarea pentru studiile de fezabilitate
Lungimea acestora variază de la aproximativ 5 kilometri în cazul Drumului Radial 8 (DR 8) Splai Expres, de 5,5 km, care leagă Splaiul Unirii, centura actuală şi A0, până la 13 kilometri în cazul Drumului Radial 9 Expres, care face legătura între Berceni-Gara Progresu-Centura Bucureşti şi nodul Vidra pe Autostrada A0.
Pentru zona de Vest a Capitalei, legătura cu A1 Bucureşti – Piteşti sunt prevăzute drumurile radiale Vest Expres prin bulevardul Timişoara şi DR 2 A1, lărgirea Autostrăzii la 3 benzi pe sens până la spaţiile logistice de la Bolintin (n.r CNAIR analizează şi posibilitatea ca primii 10 km de pe A1 să devină Autostradă urbană, cu transformarea benzii de urgenţă în bandă clasică de circulaţie).
Pentru zona de Nord a Capitalei sunt prevăzute trei Drumuri radiale: Giuleşti Expres, Nord Expres (12 km între bulevardul Poligrafiei şi Corbeanca) şi Pipera Expres (Băneasa Nord, Pipera, Tunari, Otopeni), o şosea de 10 km şi un cost estimat de 85 milioane euro.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
andrei11
Am mai auzit de treburile astea şi acum 10 - 15 ani. Părerea mea este că e un delir neurologic, s-au ameţit neuronii unora după ce au venit din concediu. Apropo, tot nu înţeleg de ce staţia de metrou Crângaşi are 3 linii ! Şi de ce staţiei Parc / M 5 i s-a montat un macaz care dă în perete. Toate studiile de specialitate din ultima perioadă recomandă ca în locul Inelului Sud de metrou să se construiască un Metrou Uşor. După ce Nicuşor Dan a anulat o penetraţie de genul (Crângaşi - A 1) chiar credeţi că o să se apuce de alte 10 penetraţii ? Până la expirarea mandatului de primar Nicuşor Dan o să se lupte cu ţevile RADET - ului. O să-i mănânce tot timpul care-l are la dispoziţie !
Am amintit aici de M 8 metrou ca să scot în evidenţă că una vorbim ca să vorbim şi alta e când va trebui să ne apucăm de treabă. Atunci vom găsi scuze pentru alte priorităţi şi nici măcar ce s-a început (Crângaşi - A 1) nu se va mai realiza !
Am mai auzit de treburile astea şi acum 10 - 15 ani. Părerea mea este că e un delir neurologic, s-au ameţit neuronii unora după ce au venit din concediu. Apropo, tot nu înţeleg de ce staţia de metrou Crângaşi are 3 linii ! Şi de ce staţiei Parc / M 5 i s-a montat un macaz care dă în perete. Toate studiile de specialitate din ultima perioadă recomandă ca în locul Inelului Sud de metrou să se construiască un Metrou Uşor. După ce Nicuşor Dan a anulat o penetraţie de genul (Crângaşi - A 1) chiar credeţi că o să se apuce de alte 10 penetraţii ? Până la expirarea mandatului de primar Nicuşor Dan o să se lupte cu ţevile RADET - ului. O să-i mănânce tot timpul care-l are la dispoziţie !
Am amintit aici de M 8 metrou ca să scot în evidenţă că una vorbim ca să vorbim şi alta e când va trebui să ne apucăm de treabă. Atunci vom găsi scuze pentru alte priorităţi şi nici măcar ce s-a început (Crângaşi - A 1) nu se va mai realiza !
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
shoppy
etc. de etc.-uri
Deci s-a blocat Strapungerea Ciurel ca e proasta din xyz motive dar se va face Radiala Splaiul Unirii care este fix acelasi lucru.
Deci gata, s-a batut palma cu, consilierii PSD, aceasta este urmarea semnarii avansului pentru Astra, nu ii impun Ciurel ca sa ramana o urma de mandrie dar filozoful neinteles a fost anihilat, nu mai are nimeni probleme complicate ca nu sunt bani sau ca se incurajeaza masina personala si traficul de tranzit, afacerea doftorul se repeta, cu acelasi rezultat.
etc. de etc.-uri
Deci s-a blocat Strapungerea Ciurel ca e proasta din xyz motive dar se va face Radiala Splaiul Unirii care este fix acelasi lucru.
Deci gata, s-a batut palma cu, consilierii PSD, aceasta este urmarea semnarii avansului pentru Astra, nu ii impun Ciurel ca sa ramana o urma de mandrie dar filozoful neinteles a fost anihilat, nu mai are nimeni probleme complicate ca nu sunt bani sau ca se incurajeaza masina personala si traficul de tranzit, afacerea doftorul se repeta, cu acelasi rezultat.
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
Chev Celios
@andrei11 unele nu sunt un delir. Spre exemplu cel care pleaca din Dobroesti pana in A0 este foarte bun si va elibera toata zona de est. Acest drum este in planurile Primariei Dobroesti cam de 15 ani de zile. Eu impreuna cu toti locuitori din Dobroesti il asteptam cu mare nerabdare.
@andrei11 unele nu sunt un delir. Spre exemplu cel care pleaca din Dobroesti pana in A0 este foarte bun si va elibera toata zona de est. Acest drum este in planurile Primariei Dobroesti cam de 15 ani de zile. Eu impreuna cu toti locuitori din Dobroesti il asteptam cu mare nerabdare.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
andrei11
Nici o străpungere nu e un delir.
Aşteptaţi străpungerea de la Dobroeşti ? Nu-mi dau cu părerea pentru că nu cunosc situaţia. Părerea mea că o s-o aşteptaţi încă vreo 50 de ani, poate nepoţii tăi (dacă vor mai sta acolo) o să se folosească de ea.
Nici o străpungere nu e un delir.
Aşteptaţi străpungerea de la Dobroeşti ? Nu-mi dau cu părerea pentru că nu cunosc situaţia. Părerea mea că o s-o aşteptaţi încă vreo 50 de ani, poate nepoţii tăi (dacă vor mai sta acolo) o să se folosească de ea.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
subway guru
Drumurile astea radiale au multe in spate interese imobiliare pentru a popula cu mahalale noi zona dintre DNCB si A0. Partea proasta e ca toate vor aduce trafic auto ce converge spre centru, prostie pe care nu o mai face nimeni in ziua de azi.
O idee mai buna ar fi ca odata ce ai trecut de centura sa incerci sa rasfiri traficul nu sa-l concentrezi.
Drumurile astea radiale au multe in spate interese imobiliare pentru a popula cu mahalale noi zona dintre DNCB si A0. Partea proasta e ca toate vor aduce trafic auto ce converge spre centru, prostie pe care nu o mai face nimeni in ziua de azi.
O idee mai buna ar fi ca odata ce ai trecut de centura sa incerci sa rasfiri traficul nu sa-l concentrezi.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
shoppy
Daca toate cartierele ar fi adiacente la o strpaungere / radiala / spita (oricum vreti sa-i spunem) atunci pentru intrare ai merge pe A0 pana la radiala ta, apoi pe radiala si apoi intrii in cartier, iar la plecare lafel, si asa nu ar mai avea nimeni nevoie sa mearga prin centru sau pe inelele interioare la venit/plecat din oras, astfel orasul va fi mai putin aglomerat, sufocat de poluare si asurzit de zgomotul traficului. Daca din intamplare exista trasee mai atractive prin centru sau pe inelele interioare atunci acestea trebuiesc descurajate prin reducerea numarului de benzi si reducerea vitezei la 30km/h pentru masinile personale, introducerea de benzi BUS, semafoare optimizate pentru mijloacele de transport in comun si camere de filmat pentru amenzi.
Daca toate cartierele ar fi adiacente la o strpaungere / radiala / spita (oricum vreti sa-i spunem) atunci pentru intrare ai merge pe A0 pana la radiala ta, apoi pe radiala si apoi intrii in cartier, iar la plecare lafel, si asa nu ar mai avea nimeni nevoie sa mearga prin centru sau pe inelele interioare la venit/plecat din oras, astfel orasul va fi mai putin aglomerat, sufocat de poluare si asurzit de zgomotul traficului. Daca din intamplare exista trasee mai atractive prin centru sau pe inelele interioare atunci acestea trebuiesc descurajate prin reducerea numarului de benzi si reducerea vitezei la 30km/h pentru masinile personale, introducerea de benzi BUS, semafoare optimizate pentru mijloacele de transport in comun si camere de filmat pentru amenzi.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
zapacitu
Radialele nu sunt decat o parte din intregul puzzle.
Ideal ele ar trebui sa aiba capacitate mare si banda dedicata de transport in comun si culoar pentru transport verde. Adica spatiu pentru biciclete si banda pentru itb. Mai departe se pot face 1-2 benzi pentru auto. Probabil doua. 2 + ratb + biciclete + trotuar pietonal pe fiecare sens.
Apoi radialele ar trebui sa aiba putine intersectii si alea gandite, ca sa nu fie doar o parcare mare (vezi Unirii).
Mai departe de radiale mai trebuie facute niste chestii, cum ar fi un plan urbanistic cu reguli foarte stricte (gen orice strada cu <10m intre proprietati e sens unic si orice strada sub 6m e pietonala) - asta ca sa se evite haosul din sectorul 6.
Alta parte e sistem de utilitati extins in lungul arterelor. Pariu ca nici nu e luat in calcul.
Nu poti pune carul inainte boilor si sa faci un cartier de case fara niciun fel de infrastructura. Bucurestiul se va extinde oricum -- daca nu trasezi niste artere se va dezvolta prost si va fi mai comunist decat pe vremea lui Ceausescu. Si aici ma refer la umilinta de a sta in inghesuiala cu orele ca sa ajungi din a in b. In statii de masina, microbuze, itb sau cu masina in ambuteiaj. Pana la urma e la fel de placut.
Radialele nu sunt decat o parte din intregul puzzle.
Ideal ele ar trebui sa aiba capacitate mare si banda dedicata de transport in comun si culoar pentru transport verde. Adica spatiu pentru biciclete si banda pentru itb. Mai departe se pot face 1-2 benzi pentru auto. Probabil doua. 2 + ratb + biciclete + trotuar pietonal pe fiecare sens.
Apoi radialele ar trebui sa aiba putine intersectii si alea gandite, ca sa nu fie doar o parcare mare (vezi Unirii).
Mai departe de radiale mai trebuie facute niste chestii, cum ar fi un plan urbanistic cu reguli foarte stricte (gen orice strada cu <10m intre proprietati e sens unic si orice strada sub 6m e pietonala) - asta ca sa se evite haosul din sectorul 6.
Alta parte e sistem de utilitati extins in lungul arterelor. Pariu ca nici nu e luat in calcul.
Nu poti pune carul inainte boilor si sa faci un cartier de case fara niciun fel de infrastructura. Bucurestiul se va extinde oricum -- daca nu trasezi niste artere se va dezvolta prost si va fi mai comunist decat pe vremea lui Ceausescu. Si aici ma refer la umilinta de a sta in inghesuiala cu orele ca sa ajungi din a in b. In statii de masina, microbuze, itb sau cu masina in ambuteiaj. Pana la urma e la fel de placut.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
Costin
De acord, cu o singura observatie. Capacitatea razelor trebuie sa scada cu fiecare inel pe care il intersecteaza, mergand spre centru. Razele nu trebuie sa fie folosite pentru a ajunge din Baneasa in Berceni via Unirii, ci pentru a conecta inelele intre ele si a permite accesul cat mai usor dinspre exterior spre inele, descurajand in acelasi timp tranzitul exterior - exterior pe aceeasi raza.
De acord, cu o singura observatie. Capacitatea razelor trebuie sa scada cu fiecare inel pe care il intersecteaza, mergand spre centru. Razele nu trebuie sa fie folosite pentru a ajunge din Baneasa in Berceni via Unirii, ci pentru a conecta inelele intre ele si a permite accesul cat mai usor dinspre exterior spre inele, descurajand in acelasi timp tranzitul exterior - exterior pe aceeasi raza.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
andrei11
Iar inelele trebuie dimensionate corect.
Să luăm un exemplu pur teoretic ( vorbesc de Bucureşti aici care are o formă aparte a străzilor ), două puncte diametral opuse de unde pleacă / vor să ajungă toate autoturismele.
Fie că o iau prin centru, fie pe inel avem acelaşi număr de autoturisme.
Ok, din diverse motive îngrădim accesul autoturismelor în centru, dar dacă nu vom avea inelele dimensionate corect vom avea o problemă pe inele.
_____________________________
Da, soluţia este transportul public, dar aici avem o ( altă ) problemă care pare că nu se rezolvă. Cum facem să renunţăm la autoturism şi să folosim transportul public ?
Iar inelele trebuie dimensionate corect.
Să luăm un exemplu pur teoretic ( vorbesc de Bucureşti aici care are o formă aparte a străzilor ), două puncte diametral opuse de unde pleacă / vor să ajungă toate autoturismele.
Fie că o iau prin centru, fie pe inel avem acelaşi număr de autoturisme.
Ok, din diverse motive îngrădim accesul autoturismelor în centru, dar dacă nu vom avea inelele dimensionate corect vom avea o problemă pe inele.
_____________________________
Da, soluţia este transportul public, dar aici avem o ( altă ) problemă care pare că nu se rezolvă. Cum facem să renunţăm la autoturism şi să folosim transportul public ?
- subway guru
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Drumuri radiale
shoppy
Daca blocam centrul iar pentru calatoriile intrare/iesire din oras se folosesc doar radialele atunci se elibereaza inelele pentru calatoriile oras/oras, dar pentru oras/oras ti-ai raspuns singur, problema nu se pune "da pe unde mai merg astia cu masina personala" ci "cum ii facem pe astia sa mearga cu transportul in comun".
Solutia renuntarii la masina personala pentru oras/oras nu este una simpla ci un cumul de solutii:
- eliminarea tuturor locurilor de parcare gratis din interiorul inelul 0 si din vecinatatea cladirilor de birouri / mall-uri / centre comerciale din interiorul DNCB, toate locurile ramase sa fie cu plata sau de resedinta, preturile crescute de fiecare data cand ocuparea locurilor se apropie de 100% plus evident amendarea la sange a celor care parcheaza oriunde nu este marcat loc de parcare(confiscarea masinii la cumul de 3 amenzi neplatite si ajustarea exponentiala a valorii amenzii cu puterea masinii si numarul de amenzi neplatite)
- amendarea la sange a celor care incalca regulile de circulatie
- blocarea traficului prin centru
- optimizarea semafoarelor pentru favorizarea transportului in comun si a pietonilor
- benzi de biciclete
- transport in comun performant, interconectat, digitalizat, de calitate, predictibil si care sa aplice activ masuri de crestere a numarului de clienti
- corectarea situatiilor de intersectare fara legatura genul 41 peste Grivita si Giulesti
- construirea de noi statii de metrou pe magistralele comuniste (M1 si M4 la Pasaj Grant, M2 la Marasesti, etc)
Daca blocam centrul iar pentru calatoriile intrare/iesire din oras se folosesc doar radialele atunci se elibereaza inelele pentru calatoriile oras/oras, dar pentru oras/oras ti-ai raspuns singur, problema nu se pune "da pe unde mai merg astia cu masina personala" ci "cum ii facem pe astia sa mearga cu transportul in comun".
Solutia renuntarii la masina personala pentru oras/oras nu este una simpla ci un cumul de solutii:
- eliminarea tuturor locurilor de parcare gratis din interiorul inelul 0 si din vecinatatea cladirilor de birouri / mall-uri / centre comerciale din interiorul DNCB, toate locurile ramase sa fie cu plata sau de resedinta, preturile crescute de fiecare data cand ocuparea locurilor se apropie de 100% plus evident amendarea la sange a celor care parcheaza oriunde nu este marcat loc de parcare(confiscarea masinii la cumul de 3 amenzi neplatite si ajustarea exponentiala a valorii amenzii cu puterea masinii si numarul de amenzi neplatite)
- amendarea la sange a celor care incalca regulile de circulatie
- blocarea traficului prin centru
- optimizarea semafoarelor pentru favorizarea transportului in comun si a pietonilor
- benzi de biciclete
- transport in comun performant, interconectat, digitalizat, de calitate, predictibil si care sa aplice activ masuri de crestere a numarului de clienti
- corectarea situatiilor de intersectare fara legatura genul 41 peste Grivita si Giulesti
- construirea de noi statii de metrou pe magistralele comuniste (M1 si M4 la Pasaj Grant, M2 la Marasesti, etc)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii
•
Choose destination