Topic: Știri și articole din presă
823 posts, 255442 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
ByOnu
Poate o voiau dincolo de DNCB, iar de acolo cu un shuttle. E pozitionata foarte bine. Nu parcarea e problema, ci toti ceilalti factori (posibilitatea de a parca gratuit si deseori neregulamentar la suprafata, tarifarea proasta, frecventa care ar putea fi mai bunicica pe M4).
Poate o voiau dincolo de DNCB, iar de acolo cu un shuttle. E pozitionata foarte bine. Nu parcarea e problema, ci toti ceilalti factori (posibilitatea de a parca gratuit si deseori neregulamentar la suprafata, tarifarea proasta, frecventa care ar putea fi mai bunicica pe M4).
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
subway guru
Despre parcare
https://clubferoviar.ro/parcarea-metror ... traulesti/
Si despre finalizare
http://www.metrorex.ro/_read636-1
Despre parcare
https://clubferoviar.ro/parcarea-metror ... traulesti/
Si despre finalizare
http://www.metrorex.ro/_read636-1
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
shoppy
Apropo de viitorul Mall de la Grivita, activitatea de la Griro a incetat acum cateva luni, LDH-ul si vagoanele industriale au disparut din curte si acum a inceput demolarea halelor.
Apropo de viitorul Mall de la Grivita, activitatea de la Griro a incetat acum cateva luni, LDH-ul si vagoanele industriale au disparut din curte si acum a inceput demolarea halelor.
- survola
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
survola
Intre timp, se întâmplă lucruri ciudate pe M4:
Stația Grivița care face parte din tronsonul Gara de Nord 2 – 1 Mai al Magistralei 4 de metrou, pusă în funcțiune în anul 2000, are începând cu dată recentă un nou aspect îmbunătățit.
În această stație, de-a lungul timpului, din cauza apariției infiltrațiilor incidentale (stația este adiacentă galeriei edilitare a furnizorilor de utilități), aspectul pereților era vizibil deteriorat.
Pentru renovarea stației Grivița, personalul specializat Metrorex a folosit procedee de reabilitare specifice:
- Injecții cu rășini poliuretanice și epoxidice pentru reducerea infiltrațiilor;
- Curățarea suprafețelor prin spălarea pereților și tavanelor;
- Reparații la stratul suport (tencuieli);
- Zugrăveli, design-ul pereților și vopsirea suprafețelor metalice.
Pentru renovarea stației de metrou Grivița, s-au realizat în jur de 200 de găuri pentru injecții cu suspensii și s-au folosit circa 7000 kg ciment, 7500 kg bentonită, 500 kg silicat, 170 l rășină poliuretanică și 270 kg vopsea lavabilă.
Toate lucrările de reabilitare a stației de metrou Grivița au fost realizate din surse proprii
Sursa este facebook Metrorex.
Au adaugat și câteva fotografii, făcute tot în regie proprie, presupun
Intre timp, se întâmplă lucruri ciudate pe M4:
Stația Grivița care face parte din tronsonul Gara de Nord 2 – 1 Mai al Magistralei 4 de metrou, pusă în funcțiune în anul 2000, are începând cu dată recentă un nou aspect îmbunătățit.
În această stație, de-a lungul timpului, din cauza apariției infiltrațiilor incidentale (stația este adiacentă galeriei edilitare a furnizorilor de utilități), aspectul pereților era vizibil deteriorat.
Pentru renovarea stației Grivița, personalul specializat Metrorex a folosit procedee de reabilitare specifice:
- Injecții cu rășini poliuretanice și epoxidice pentru reducerea infiltrațiilor;
- Curățarea suprafețelor prin spălarea pereților și tavanelor;
- Reparații la stratul suport (tencuieli);
- Zugrăveli, design-ul pereților și vopsirea suprafețelor metalice.
Pentru renovarea stației de metrou Grivița, s-au realizat în jur de 200 de găuri pentru injecții cu suspensii și s-au folosit circa 7000 kg ciment, 7500 kg bentonită, 500 kg silicat, 170 l rășină poliuretanică și 270 kg vopsea lavabilă.
Toate lucrările de reabilitare a stației de metrou Grivița au fost realizate din surse proprii
Sursa este facebook Metrorex.
Au adaugat și câteva fotografii, făcute tot în regie proprie, presupun
143505588_1013093955838306_8415193451396371101_n.jpg (62.68 KB; downloaded 4963 times)
143340353_1013094005838301_8598278970732401314_n.jpg (68.93 KB; downloaded 4971 times)
142645982_1013093945838307_6552834421137838540_n.jpg (73.2 KB; downloaded 4965 times)
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
Adrian Rosca
M-am interesat la Metrorex daca s-a facut receptia finala la M4:
M-am interesat la Metrorex daca s-a facut receptia finala la M4:
Urmare a adresei dumneavoastră înregistrată la Metrorex cu numărul M01/5584/15.04.2021, vă transmitem următoarele informații de interes public:
Recepția Finală a obiectivului “Magistrala 4. Racord 2. Secțiunea Parc Bazilescu – Străulești” nu a fost efectuată.
- Budy187
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
Budy187
Este o diferenta intre procesul verbal efectuat la terminarea lucrarilor si PV-ul final care se face dupa expirarea garantiei. Poate Metrorex a inteles ultima varianta
Este o diferenta intre procesul verbal efectuat la terminarea lucrarilor si PV-ul final care se face dupa expirarea garantiei. Poate Metrorex a inteles ultima varianta
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
Adrian Rosca
Da, a inteles bine. Exact despre asta am intrebat, nu despre PVRTL.
Da, a inteles bine. Exact despre asta am intrebat, nu despre PVRTL.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
subway guru
Nicușor Dan, discuții cu Ministerul Transporturilor despre trenul metropolitan și M4
https://clubferoviar.ro/trenul-metropolitan-si-m4/
Nicușor Dan, discuții cu Ministerul Transporturilor despre trenul metropolitan și M4
https://clubferoviar.ro/trenul-metropolitan-si-m4/
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
andrei11
Blabla la greu, nici nu merită să deschideţi pagina şi să citiţi. Vă pierdeţi vremea. De aceea nici n-am citat articolul aici, dacă dispare de pe net mare pagubă, e vorbărie fără fond.
Blabla la greu, nici nu merită să deschideţi pagina şi să citiţi. Vă pierdeţi vremea. De aceea nici n-am citat articolul aici, dacă dispare de pe net mare pagubă, e vorbărie fără fond.
- subway guru
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
andrei11
Am citit şi m-am enervat. Am citit chiar tot, şi despre M 4 şi despre liniile de tren. Şi eu
Am citit şi m-am enervat. Am citit chiar tot, şi despre M 4 şi despre liniile de tren. Şi eu
- V2A
-
Posted:
-
Re: Propuneri pentru Metrorex S.A.
V2A
https://www.g4media.ro/exclusiv-ce-risc-exista-ca-romania-sa-piarda-finantarea-pnrr-in-valoare-de-300-de-milioane-de-euro-pentru-metroul-m4-gara-de-nord-progresul-stadiul-pregatirilor-pentru-licitatie.html
subway guru wrote here:
Incepe sa devina ingrijoratoare lipsa de noutati privind licitatia referitoare la lucrarile pe M4 prevazute in PNNR, probabil nu ar strica o interpelare din partea asociatiei pe aceasta tema.
https://www.g4media.ro/exclusiv-ce-risc-exista-ca-romania-sa-piarda-finantarea-pnrr-in-valoare-de-300-de-milioane-de-euro-pentru-metroul-m4-gara-de-nord-progresul-stadiul-pregatirilor-pentru-licitatie.html
EXCLUSIV Ce risc există ca România să piardă finanțarea PNRR în valoare de 300 de milioane de euro pentru Metroul M4: Gara de Nord – Progresul / Stadiul pregătirilor pentru licitație
Linia de metrou M4, mai exact tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul, care este inclus în PNRR pentru a primi finanțare de 300 milioane euro, trebuie să aibă 50% din lucrări contractate până la finalul acestui an și 100% până la finalul anului 2023. Aceasta înseamnă ca până la finalul anului să fie derulată și finalizată licitația pentru măcar o parte de lucrări.
Jalonul din PNRR se referă mai exact la investiția I4 din componenta C4 – „Dezvoltarea rețelei de transport cu metroul în municipiile Bucureşti şi Cluj-Napoca” și prevede: „Semnarea contractelor pentru 50 % din lucrări, în urma unor licitații deschise și competitive, și obținerea autorizațiilor relevante.”
De asemenea, descrierea detaliată a jalonului arată că:
„Contractele dintre Ministerul Transporturilor/Primăria Municipiului Cluj-Napoca și societățile câștigătoare vor fi semnate, în urma unei licitații deschise și concurențiale pentru achiziționarea a 50% din lucrările la noile linii de metrou din București și Cluj-Napoca, după cum urmează:
M4 București: secțiunea Gara de Nord – Filaret (6 stații), lungime 5,2 km;
M1 Cluj-Napoca: SF. Maria – Europa Unită (9 stații), lungime 7,5 km;
Lucrările incluse în această investiție sunt: lucrări de rezistență structurală, stații, interstații, tuneluri, galerii, alte construcții.”
În acest moment, cu aproape 9 luni înainte de termenul limită, licitația pentru lucrări la M4 – București nu este încă demarată, ceea ce scade șansele ca respectivele contracte să fie încheiate înainte de finalul anului. Din experiența altor licitații, procedurile de licitație pot să dureze peste 12 luni. Așadar, sunt șanse mari să fie ratate obiectivele și prin urmare fondurile PNRR.
Care este stadiul în acest moment?
Răspunsul Metrorex pentru G4Media, semnat de directorul general Mariana Miclăuș, referitor la Studiul de fezabilitate este că „a fost avizat de Consiliul interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe” dar „cu condiția obținerii Acordului de Mediu. În vederea depunerii documentației necesare pentru emiterea Acordului de Mediu este necesar a se elabora și aproba PUZ București și PUZ Ilfov.”
Este vorba despre PUZ (planurile urbanistice zonale) aferente acestui proiect care se eliberează de autoritățile locale pentru fiecare proiect major de infrastructură.
Pe scurt, există Studiul de fezabilitate dar nu există Acordul de Mediu (pentru a fi complet acel studiu). „După elaborarea și aprobarea PUZ București și PUZ Ilfov se va depune documentația necesară pentru emiterea Acordului de Mediu la Agenția Națională pentru Protecția Mediului. Având în vedere etapele complexe necesar a fi parcurse premergător depunerii documentației, la acest moment nu se poate estima un termen de obținere a acestui aviz”, arată răspunsul semnat de directorul general Metrorex, pentru G4Media.
În plus, mai trebuie și avizul de mediu, este un alt document solicitat de legislație.
„La acest moment se parcurg etapele procedurale în relația cu Primăria Municipiului București și Consiliul Județean Ilfov, în vederea definitivării documentelor necesare obținerii avizului de mediu. Având în vedere etapele complexe necesar a fi parcurse premergător depunerii documentației în vederea eliberării avizului de mediu de către autoritățile locale competente, la acest moment nu se poate estima un termen de obținere a acestui aviz”, a mai transmis Miclăuș.
Cât privește documentația de atribuire pentru proiectare și execuție și Documentația pentru finanțare, Metrorex transmite că sunt în stadiul de elaborare, pentru aceste activități Metrorex beneficiază de sprijinul experților BEI – PASSA.
Având în vedere informațiile transmise oficial, Horațiu Cosma, fost secretar de stat la Ministerul Transporturilor în 2021, în timpul mandatului lui Cătălin Drulă, a spus pentru G4Media: „Metrorex este într-o întârziere majoră și cu fiecare zi în care nu sunt capabili sa finalizeze studiul de fezabilitate (cu avize, acord de mediu etc) și să lanseze licitația de lucrări, șansele de a trage cei 300 de milioane de euro prin PNRR devin tot mai mici. Având în vedere experiențele anterioare ale Metrorex (aproape 3 ani a durat licitația pentru M6 până la Băneasa), deja este foarte târziu.”
G4Media a solicitat și la Primăria Municipiului București informații privind stadiul elaborării planului urbanistic zonal (PUZ) pentru acest proiect și informațiile vor fi publicate de îndată ce le vom primi.
- sab
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
sab
Primăria București: Documentația de urbanism pentru metroul M4, finanțat prin PNRR, în curs de avizare/ Nu poate fi estimat când ar fi aprobată
https://www.g4media.ro/exclusiv-primaria ... ata.html
Primăria București: Documentația de urbanism pentru metroul M4, finanțat prin PNRR, în curs de avizare/ Nu poate fi estimat când ar fi aprobată
https://www.g4media.ro/exclusiv-primaria ... ata.html
„Documentația de urbanism PUZ – linia M4 de metrou tronson Gara de Nord – Progresul se află în procedura de avizare. Pentru această documentație de urbanism, au fost parcurse două etape de informare și consultare publică conform HCGMB nr. 136/2012, iar după finalizarea acestor două etape și după dezbaterea proiectului în cadrul Comisiei Tehnice de Urbanism și Amenajarea Teritoriului s-a emis Avizul Preliminar nr. 1 din 21.01.2022.
În urma obținerii Avizului Preliminar, METROUL SA (elaboratorul documentației) a demarat procedura de obținere a avizelor de specialitate ce au fost solicitate prin Avizul Preliminar.
Procedura de avizare/aprobare a unei documentații de urbanism este o procedură administrativă care presupune avizarea proiectului de către organisme specializate ale instituțiilor interesate și depinde în primul rând de calitatea proiectului și în mare măsură de procedurile specifice ale instituțiilor respective.
Astfel, pentru o documentație de urbanism nu poate fi stabilită o dată la care aceasta trebuie aprobată sau nu poate fi făcută o estimare a perioadei de timp în care aceasta ar putea fi aprobată.” (sic! )
Răspunsul transmis G4Media poate fi consultat aici https://cdn.g4media.ro/wp-content/upload ... u-M4.doc
Care sunt pașii următori?
G4Media a publicat în data de 16 martie răspunsul Metrorex în care erau detaliate etapele care mai trebuie urmate.
„După elaborarea și aprobarea PUZ București și PUZ Ilfov se va depune documentația necesară pentru emiterea Acordului de Mediu la Agenția Națională pentru Protecția Mediului. Având în vedere etapele complexe necesar a fi parcurse premergător depunerii documentației, la acest moment nu se poate estima un termen de obținere a acestui aviz”, arată răspunsul semnat de directorul general Metrorex, pentru G4Media, în data de 16 martie.
Abia după obținerea tuturor acestor avize se va putea trece la licitația pentru contractarea lucrărilor.
M4 Gara de Nord- Filaret are o alocare de 300 milioane euro prin PNRR. Experții consultați de G4Media, odată cu publicarea informațiilor de la Metrorex, consideră că deja demersurile sunt în întârziere raportat la termenul de finalizare a lucrărilor.
Jalonul legat de lucrările la liniile de metroul din București și Cluj, din PNRR este legat de investiția I4 din componenta C4 – „Dezvoltarea rețelei de transport cu metroul în municipiile Bucureşti şi Cluj-Napoca” și prevede: „Semnarea contractelor pentru 50 % din lucrări, în urma unor licitații deschise și competitive, și obținerea autorizațiilor relevante.”
Descrierea detaliată a jalonului arată că:
„Contractele dintre Ministerul Transporturilor/Primăria Municipiului Cluj-Napoca și societățile câștigătoare vor fi semnate, în urma unei licitații deschise și concurențiale pentru achiziționarea a 50% din lucrările la noile linii de metrou din București și Cluj-Napoca, după cum urmează:
M4 București: secțiunea Gara de Nord – Filaret (6 stații), lungime 5,2 km;
M1 Cluj-Napoca: SF. Maria – Europa Unită (9 stații), lungime 7,5 km;
Lucrările incluse în această investiție sunt: lucrări de rezistență structurală, stații, interstații, tuneluri, galerii, alte construcții.”
Reamintim că Primăria Cluj Napoca se află în fază mult mai avansată pentru contractarea lucrărilor la linia de metrou, anunțând pe 16 martie lansarea licitației privind contractul de 1,3 miliarde euro, un contract „la cheie” ce include: Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică. (Detalii, în materialul publicat de Economedia)
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Magistrala de Metrou M 4 Gara de Nord-Filaret, proiect finanțat prin PNRR : Nicușor Dan anunță că a fost emis avizul preliminar pentru aprobarea PUZ /Ce etape mai sunt de parcurs până la lansarea licitației pentru primele șase stații
Magistrala de Metrou M 4 Gara de Nord-Filaret, proiect finanțat prin PNRR : Nicușor Dan anunță că a fost emis avizul preliminar pentru aprobarea PUZ /Ce etape mai sunt de parcurs până la lansarea licitației pentru primele șase stații
Primăria Capitalei a emis un aviz preliminar în vederea aprobării Planului Urbanistic Zonal (PUZ) document fără de care Metrorex nu poate lansa licitația pentru proiectarea și execuția tronsonului Gara de Nord-Filaret, parte a Magistralei 4, diametrala Nord -Sud, Gara de Nord-Gara Progresu ( ieșirea din București spre Giurgiu). Este de departe, cel mai întârziat proiect major de infrastructură feroviară cu finanțare prin PNRR pentru că, Magistrala M 1 de metrou din Cluj Napoca are deja licitație ,,la cheie” pentru proiectare și execuție, iar pe calea ferată sunt deja depuse oferte pentru modernizarea/electrificarea liniilor Cluj-Oradea respectiv Caransebeș-Arad-Timișoara.
Extinderea Magistralei M 4 cu șase stații până la Filaret ( prima etapă care include doar lucrări la partea de structură) este finanțată cu 300 de milioane de euro prin PNRR, iar lucrările trebuie finalizate până în august 2026, conform jaloanelor din PNRR. În acest moment, pentru acest proiect, Metrorex are aprox. 90 % din avizele necesare, însă nu poate avansa un termen clar pentru lansarea licitației.
Primarul General, Nicușor Dan a prezentat luni, stadiul proiectului : ,,sarcina noastră este de aviza Planurile Urbanistice Zonale care să prevadă amplasarea stațiilor la suprafață. În ceea ce privește linia M4, ea conectează Gara de Nord cu partea de sud a orașului. Emiterea unui PUZ are mai multe etape : certificat de urbanism, aviz de oportunitate, aviz preliminar. Aceste faze au fost îndeplinite în sensul că, Primăria a dat un aviz preliminar. Metrorex este în perioada de primire a avizelor de la celelalte instituții. Atunci când Metrorex are toate documentele, atunci arthitectul -șef al PMB va emite avizul arhitectului -șef și apoi vom merge în Consiliul General pentru aprobarea PUZ. Este un proiect prin PNRR, deci trebuie terminat până la sfârșitul anului 2026″ a explicat Nicușor Dan. Pe lângă ,,circuitul” de la PMB, Ministerul Transporturilor și apoi Guvernul trebuie să aprobe Hotărârea de Guvern cu indicatorii tehnico-economici.
📖 Pagination options