Regiunile RomânieiMunteniaJudețul Buzău

 

Topic: Discuții diverse

29 posts, 5414 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Discuții diverse ADK

Răsfoind un pic street view-ul, unde de cele mai vechi imagini am dat din anul 2009(!) (însă doar foarte puțin, prin zonele cu interes mai mare abia din 2012 sunt mai multe capturi), mi-am adus aminte să caut unele locuri care ar putea spune mai multe informații referitoare la transportul public/privat din județ, decât deja existente pe internet. Ținând cont că până prin anul 2007 particularii aveau undeva la 70% doar autobuze românești, 15% Ikarus și 15% alte mărci care au mai circulat o perioadă, la Transbus find în curs de livrare BMC-urile, însă la acea vreme (în 2012) la TBZ nu mai exista niciun autobuz vechi în circulație (nici măcar retras/conservat), astfel că la acest capitol va fi mai puțin de văzut, dacă capturile din 2009 mă duc mai mult e posibil să se mai găsească vreun DAC 117UD.

Prima dată mi-a dat prin cap să caut la rematul de la Bariera Brăilei de pe șos. Brăilei, deoarece aici s-au tăiat multe autobuze (cel puțin particulare) de-a lungul timpului. Nu știu dacă Transbus le-a vândut pe ale lor (sau măcar o parte) tot aici sau le-au tăiat în garaj, ori au încheiat un contract cu vreo firmă probabil și din alt județ. Însă la captura efectuată, se observă înafara incintei 2 autobuze Roman 111 în curs de descompletare, modelul find mai nou cu grilă din plastic și inscripția ”Rocar”, fabricate din câte știu după 1993 și care au aparținut ale MApN. Trist este că nu aveau prea mulți ani iar toată lumea știe că Armata și MApN își întrețin mașinile exemplar... Unul similar se mai află și astăzi în parcarea de lângă Petrom Dedeman, dar nu mai circulă sigur dinainte de 2017 (de când l-am văzut prima dată) și este parțial descompletat. Deși de curiozitate, l-am găsit tot în același loc și în 2012, plus o altă captură din 2018... Cf. unor surse, este BZ 06 DNA (nu mai are numerele de înmatriculare montate, însemnând că a fost radiat). Ca fapt-divers, în acea parcare mai exista și un Roman 111 (BZ 39 TRC) pe care l-am surprins activ în 2019(!), capturile din linkuri find stocate extern (postate pe un alt forum) tot de către mine. Nu știu a cui firmă e și dacă mai există. Rocarul 111 puțin vizibil în captura stradală din 2018 este BZ 15 STP, și prin acea perioadă a fost retras.
2021-11-19_202536.jpg (97.48 KB; downloaded 3398 times)

2021-11-19_214557.jpg (65.06 KB; downloaded 3398 times)

2021-11-19_214749.jpg (82.43 KB; downloaded 3397 times)

2021-11-19_215004.jpg (81.75 KB; downloaded 3398 times)


O altă curiozitate m-a dus la garajul celor de la Trans Rodica, în apropriere de gară pe strada Saturn. Mirat am fost să văd că mai aveau un Ikarus 256 și un alt autocar mai scurt (nu-mi dau seama ce marcă e), până acum vreo 3 ani mai aveau în exploatare vreo 2 Rocaruri 111, însă cert este că în garaj nu mai există niciunul însemnând că cel mai probabil au fost tăiate toate. Autobuzele LIAZ 5256 mai există și astăzi și circulă, find achiziționate în anul 2007. Cu Ikarusul se pare că m-am mai întâlnit venind de pe bd. Industriei, virând spre autogara de sud. Și la autogara de sud l-am întâlnit (inițial aici l-am văzut prima dată, și am crezut că este de la Codreanu), cel mai probabil era pe o cursă la Monteoru.
2021-11-19_203306.jpg (88.39 KB; downloaded 3398 times)

2021-11-19_212947.jpg (79.64 KB; downloaded 3398 times)

2021-11-19_213041.jpg (85.17 KB; downloaded 3398 times)

2021-11-19_213601.jpg (65.68 KB; downloaded 3394 times)


La Gura Dimienii, nu departe de Rm. Sărat, se află garajul celor de la Trans Ghica care a mai avut DAC-uri 112 (vreo 2 sau 3 dar în 2 uși) în circulație după ce cele de la Transbus au fost tăiate. Însă se pare că în 2012 mai exista doar unul și nu mai circula nici acela, din ce observ este și model scund. În curte se mai aflau un Roman 111 (retras și el) și un Rocar 111 încă în circulație, find o curte ”exemplară” cu cele 3 modele de autobuze românești întâlnite. Însă la trecerea mea prin 2019 pe acolo nu mai exista niciunul.
2021-11-19_211719.jpg (102.68 KB; downloaded 3398 times)


Deocamdată atât am putut ”săpa” în mica istorie a Google de pe street view. Rocarul de Simon nu mai exista în 2012, despre care se spune că a fost cumpărat în 2010 de un particular din jud. Vrancea de la o unitate militară din București (autobuzul find foarte similar cu cele de la RATB, dar nu era de la RATB, având lipsă cabina închisă și având scaune de autocar) și pe drum compartimentul motor a luat foc. A mai stat totuși o perioadă într-o curte în apropriere de Dedeman Buzău... A avut numărul de circulație B 18 AJT și primise numere roșii dar tot de București. Nu cred că a mai fost reparat.

 


Re: Discuții diverse Puss in Boots

Intrebare: imi scapa mie sau Buzaul nu e pe nicio lista de achizitii macar de autobuze hybrid daca nu electrice sau altceva (trolee😄😄😄)

 


Re: Discuții diverse PTMZ

Are 13 electrice comandate: 9 BYD K9UB prin Ministerul Dezvoltării (au topic dedicat), care ar cam trebui să apară, și 4 Temsa Avenue Electron, care tot lunile acestea ar trebui să apară.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

@Puss in Boots, înainte de a trage o concluzie mai și verifică dacă răspunsul nu-l poți afla chiar tu. Cu toate că Buzăul este cunoscut puțin mai diferit față de județ asta nu înseamnă că nu-i în vreun plan de dezvoltare locală. Autobuze electrice sau măcar hybride va primi toată lumea mai devreme sau mai târziu, evident la cum știu Buzăul ca oraș oricât le'ar plăcea moda și tot ce-i trecut să se prefacă că în trecut nu a existat, nu văd ca primăria să fi cumpărat vreodată nici măcar un autobuz de genul (poate doar în rate) și oricum tot ce le dă UE la toți le dă cu niște condiții. Inclusiv când vor îndeplini norma de casare probabil tot UE le va vinde și tot ei vor lua banii iar primăriile poate doar cota parte (de 10% sau cât au dat) inclusiv stațiile de încărcare, altfel ar fi chiar pomană dar de obicei banii pe mâna românului nu se justifică. Troleibuze nu vei vedea vreodată la Buzău, cu toate că sunt aproape 10 ani când s-a propus însă la acea vreme nu erau nici măcar în stare (sau mai repede zis, nu îi interesau) să mai cumpere câteva autobuze și să facă infrastructura, și la acea vreme erau în putere mare microbuzele particulare care abia după jumătatea lui 2016 au început să se desființeze treptat...

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse GPS

@ADK Pe ce se bazează informațiile din topicele dedicate istoriei? Apreciez efortul, dar o parte din informații sunt pure presupuneri, fără a avea o bază în spate.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

Unele sunt adunate de pe forumuri, altele de la șoferii mai vechi. :bere: Din păcate, cum am zis, sunt și multe informații esențiale lipsă din cauza nepăsării unora...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

2 fotografii de la Clubul Polițiștilor (intersecția străzilor Transilvaniei cu Bd. Unirii) unde la ora actuală se lucrează pentru banda specială dedicată autobuzelor.
IMG_20220701_112706619_HDR.jpg (206.54 KB; downloaded 2872 times)

IMG_20220701_112712594_HDR.jpg (141.22 KB; downloaded 2872 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

"Exemplu" de educație buzoiană, călătorii făcând des un obicei de a sta pe bord sau fix în vizibilitatea și/sau oglinda șoferului...
8122022131251.jpg (366.43 KB; downloaded 2664 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

Altă zi, aceeași problemă...
8132022134125.jpg (413.56 KB; downloaded 2637 times)


Mai înainte un autobuz a rămas în intersecție până a putut să vireze dreapta în condiții de siguranță.

Nu există nici-un avertisment în acest sens sau măcar o bară să împiedice practic o astfel de situație, cum erau la BMC-uri. Însă există afiș să reclami dacă conducătorul auto probabil nu are șireturile legate sau dacă foaia de parcurs nu stă dreaptă ...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

O altă curiozitate m-a dus la garajul celor de la Trans Rodica, în apropriere de gară pe strada Saturn.

Cred că garajul celor în cauză a fost vândut iar autobuzele și microbuzele ori au fost mutate într-o altă incintă ori au fost vândute altor operatori sau chiar la fier vechi, deoarece am trecut pe pasarela (cea de 100 ani, poate nu chiar dar așa pare ca aspect), iar în garaj nu mai era absolut nimic de transport persoane mai ales duminica când cursele sunt reduse. Nici nu știu când am văzut ultima dată un LIAZ de-al lor (find și preferatele mele), în orice caz e păcat dacă au plecat la remat că nu erau atât de vechi (probabil nici foarte uzate) find fabricate undeva prin anul 2007.
IMG_20221002_151027491_HDR_resized.jpg (466.51 KB; downloaded 2496 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

Unicul Conecto în 3 uși avut de operatorul privat de transport TransExpres (și aparent singurul din Buzău), achiziționat probabil de nou prin anii 2000 (în 2001 s-a înființat firma) a dispărut de ceva timp bun din peisaj și e destul de posibil să fie deja casat. În 2017 dar și ceva timp după era nelipsit de pe traseul Buzău - Gherăseni și de pe cursele speciale, însă la ceva căutări după se pare că nu există nici în parcul rece din Gherăseni, și nici prin spatele garajului din oraș. În schimb, aparent încă există LIAZ-ul 5256 care este "mort" dinainte de 2017, când s-a încercat reintroducerea în circulație însă fără succes. Imaginea ar fi relativ recentă, cel puțin din 2021.
Captură stradală din 2018.
Screenshot_20221210-012535-249_resized.png (369.69 KB; downloaded 2231 times)

Captură din satelit cu parcul rece din Gherăseni, jud. Buzău.
Screenshot_20221210-014513-181_resized.png (355.97 KB; downloaded 2231 times)


În parcul rece, aparent mai apar câteva microbuze (dacă sunt Sprinterele alea vechi și cu vreo 2 VW-uri la fel, nu este o pierdere la cum se prezentau prin 2017, când am avut ocazia de a călători cu cel puțin jumătate din "flota" lor), 2 midibuze Otokar (posibil fostele 482 și 483, la început au avut numere de București, deși erau relativ noi în 2017) și cel puțin un autocar BMC. Cel albastru deschis este LIAZ-ul, însă cel cu acoperișul gri chiar nu am idee). Imaginea stradală nu este (momentan) disponibilă.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

O fostă autobază a celor de la ITIA, de la marginea cart. Mihai Viteazul, mai funcționează astăzi ca stație ITP iar o parte cu repararea la diverse camioane și remorci.
IMG_20230503_105909359_HDR_copy_1440x1080.jpg (290.05 KB; downloaded 1851 times)

IMG_20230503_105913578_HDR_copy_1440x1080.jpg (368.65 KB; downloaded 1850 times)

IMG_20230503_120023893_HDR_copy_1440x1080.jpg (441.58 KB; downloaded 1851 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

Prin Buzău, atât de multă sărăcie și prostie este, din cele observate la primele vizite oficiale în primăvara anului 2014, încât la ora actuală îmi mai pierd vremea prin locul ăsta doar din vreo 2 motive, și asta în zona metropolitană ca să mai zic să merite de 2 bani rostul meu pe aici, că dacă aș putea prin magie, m-aș duce unde lumea și locul au total altă energie.

Societate de transport publică care își face de cap cum vrea, cel puțin așa văd eu - un pas înainte și doi înapoi, șantiere care parcă nu se mai termină, lume tâmpită și anormală din orice punct de vedere, și ați zice să dau niște exemple, dar nu știu cât am răbdare să le formulez fără să mă enervez sau supăr. Când am decis să vin aici, am zis instinctiv că acest loc se aseamănă cu Bucureștiul, doar că e mai mic, defapt mult mai mic ca suprafață. În general ce oameni am cunoscut nu am putut fi mulțumit de ei, fiindcă aceștia erau pur și simplu prea proști pentru secolul actual. Până și eu am reușit să mă prostesc în felul meu în trecut, însă cu timpul fiindcă aveam și o vârstă, am mai schimbat locuri și persoane din casă și consider că lucrurile s-au mai îmbunătățit inclusiv de la distanță, dar parcă tot nu e ceea ce ar trebui să fie și ceva tot simt permanent că nu-i în regulă, și e legat de lucruri serioase.

Mai ales că am mai vizitat și alte locuri, cu categorii net superioare de oameni, în special regiunilor generale din - în această ordine: Transilvania, Moldova și Oltenia, la ora actuală considerând Muntenia ca o regiune așa și așa, nu-i o energie prea plăcută prin aceste locuri mai ales că mi se pare că se grăbesc cu schimbările, iar mie schimbările majore pot să nu-mi facă bine. Acesta find unul dintre motivele pentru care am ales acum ceva ani să părăsesc Bucureștiul, la ora actuală dacă ar fi să clasific 10 păreri pro și contra, în 8/10 sunt doar contra vechiului oraș și aproape și cu zona actuală, mai mult din cauza așezării regionale și a oamenilor mai mult din orașul de reședință unde ajung zilnic de la țară. Multe de zis...

Dar legat de interesul cititorilor, aici n-am crezut că pot fi - până prin 2017 - particulari care se gândeau doar la profit. La ora actuală atât de buni sunt ce-i locali, încât o parte din rutele metropolitane au câștigat firme din Târgoviște ca Grup Atyc sau Ploiești ca DST, Buzăul trebuind să participe în Cuba cu ce căzături au patronii. Și nu mă refer la Rocar, că din 2020 n-am mai văzut niciun autobuz de genul să efectueze curse regulate (defapt de niciun fel) prin județ, ci mașini după 2005 care arată și se comportă foarte deplorabil judecând că și un E3 al STB din 2006 este scos zilnic în hărmălaia bucureșteană și arată mult mai bine, poate chiar și un 415T din 1997. A oprit acum 2 zile un jaf de BMC Produs într-o stație și analizam ce prăpastie de mașină a ajuns - mergând cu ușa din față deschisă că, aer, nah, prea multe pretenții, ușa din spate avea un joc de ziceai că joacă tananica, aspectul estetic mi se părea prea deplorabil, iar tehnic abia trăgea după cum îl accelera șoferul scoțând și un zgomot foarte tare. Acum, probleme de genul pot fi peste tot că - pădure facă uscături nu există, însă întotdeauna există și loc de mai bine, cam în orice.

Aici le era multora deja silă de vechile BMC-uri, le numeau chiar și antice, poluante, însă eu consider că oamenii ăștia nu erau întregi la cap când descriau mașinile astea așa. Un autobuz "antic" mi-e greu să denumesc și DAC-ul, maxim retro, poluant însă ar fi - și teoretic și practic, BMC-ul find poate o variantă low-floor și cu alte destule îmbunătățiri, însă când ziceau cei din Transbus asta - în weekend (de fapt de vineri) dădeam o fugă la Ploiești pentru Ikarus iar de acolo, cu un prieten care venea dintr-un alt loc și el, plecam ziua următoare la Tg. Jiu pentru DAC-uri, unde șoferii le apreciau chiar și atunci - în 2021. O mai fi fost și hateri, însă cel puțin nu am auzit asta în perioada când fac eu referire. Mâine-poimâine și Loganul din 2006 e de băgat în vitrină...

 


Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse DavGO

ADK wrote here:
Stația de la Prutului sens centru, find cu alveolă, a fost deja amenajată ca zonă de parcări (posibil viitoarea stație de taxiuri).


Parcarile astea amenajate nu sunt deloc suficiente, 7 masini pe parcare? Faza cu parcările de pe Unirii, e o prostie. Nu își dau seama ca nu au unde sa ducă atâtea mașini? Spre exemplu un bloc are ~60 de apartamente, și poate numai în 40 de apartamente sunt șoferi, în 10 apartamente poate sa fie numai 1 șofer, iar în restul 2 șoferi, deci automat 2 mașini. Pe bloc o sa vina 50 de mașini + rude + mașini parcate la magazine (BIG, Carrefour market, Bian, etc.). Nu cred ca o sa mai câștige tot Toma alegerile, nimeni nu o sa-l mai voteze după "scandalul" cu parcările.

 


 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Buzău  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433225 posts in 5389 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use