Topic: Știri și articole din presă
2073 posts, 627157 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
andrei11
Acolo e Depoul Militari, NU Berceni cum scrie în filmuleţ !
Acolo e Depoul Militari, NU Berceni cum scrie în filmuleţ !
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
PTMZ
Sursa: Metrorex
Metrorex asigura transportul calatorilor cu metroul in perioada sarbatorilor de iarna si prezinta programul de circulatie a trenurilor.
In zilele de 25, 26 decembrie a.c. si 1, 2 ianuarie 2022, trenurile de metrou vor circula conform graficelor pentru zilele de week-end si sarbatori legale. Astfel, pe Magistrala 1 (Pantelimon - Dristor 2), Magistrala 2 (Berceni- Pipera), Magistrala 3 (Preciziei- Anghel Saligny), Magistrala 4 (Gara de Nord 2- Straulesti) si Magistrala 5 (Eroilor 2 - Valea Ialomitei/Raul Doamnei) circulatia trenurilor de metrou se va desfasura la un interval de 10 minute.
In noaptea de Revelion, 31 decembrie 2021/01 ianuarie 2022, pe toate magistralele, circulatia trenurilor de metrou se va desfasura la un interval de aproximativ 10 minute, intre orele 23:00 - 01:00 si de 20 minute intre orele 01:00- 05:00. Precizam ca in perioada 27 - 31 decembrie a.c., pentru preluarea fluxului crescut de calatori, se vor introduce in circulatie trenuri suplimentare.
Metrorex ureaza tuturor calatorilor si colaboratorilor
SARBATORI FERICITE SI LA MULTI ANI!
Sursa: Metrorex
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Metrorex semnează cu Alstom contractul de 4 miliarde lei pentru mentenanţa celor 82 de rame / Durata contractului este de 15 ani
Metrorex semnează cu Alstom contractul de 4 miliarde lei pentru mentenanţa celor 82 de rame / Durata contractului este de 15 ani
Contractul pentru întreţinerea trenurilor de metrou pentru următorii 15 ani ar urma să fie semnat săptămâna viitoare cu Alstom Transport SA, unicul ofertant la licitaţia Metrorex lansată în toamna anului 2020. Contractul are o valoare cuprinsă între 2,8 şi 4,1 miliarde lei şi cuprinde mentenanţa standard a ramelor atât de generaţie veche (IVA-Arad) cât şi a trenurilor mai noi cu posibilitatea extinderii în cazul situaţiilor de mentenanţă corectivă ocazională, dar nu mai mult de limita de 4,1 miliarde lei. Durata contractului este de 180 de luni, iar finanţarea este asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.
Materialul rulant de la Metrorex :
1. IVA – Arad 15 Rame electrice de metrou fabricate de IVA Arad – Romania între 1980 – 1992 și fiabilizat între 2011 – 2014
2. Bombardier – 44 Rame electrice de metrou fabricate de Bombardier Transportation -Suedia utilizat pentru efectuarea serviciului comercial (transport de călători), din care 18 rame fabricate între 2002 şi 2004 respectiv 26 de unităţi 2006 – 2008
3. CAF – Spania 23 trenuri, din care 16 trenuri 2013-2014 respectiv 7 rame din 2016, potrivit Caietului de Sarcini Metrorex.
La sfârşitul anului 2019, atunci când a expirat contractul de întreţinere pe 15 ani, Alstom România avertiza asupra riscului opririi metroului din cauza datoriilor Metrorex care se ridicau la 150 de milioane lei. Ulterior, a fost lansată o procedură de achiziţie în regim de extremă urgenţă pentru servicii de întreţinere pe 12 luni cu posibilitatea de extindere cu 6 luni.
„Este important de precizat că din totalul de 82 de TEM aflate în exploatare, 44 de trenuri – și anume trenurile Bombardier Transportation – au un plan complex de mentenanță format din 36 de tipuri de revizii, din care 17 revizii la normă de timp (între 7 zile și 15 ani), și respectiv 19 revizii la norma de kilometri parcurși (între 4.000 și 1.500.000 km). Deși planul de mentenanță al trenurilor Bombardier Transportation este complex, mentenanța acestor trenuri nu implică un consum de manoperă important”, mai notează Metrorex.
Economedia a solicitat Metrorex să transmită valoarea datoriilor către Alstom pe anul curent şi va publica răspunsul când îl va primi.
În vara anului viitor Alstom ar urma să înceapă livrarea primelor unităţi din cele 13 rame Metropolis, contractul fiind semnat în decembrie 2020 pentru 100 de milioane Euro. De asemenea, compania din Franţa a câştigat contractul pentru 20 de trenuri InterRegionale, semnarea acestuia fiind întârziată după contestaţia firmei CRRC din China.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Chiar daca am fost dusi de peisaj, pe stanga, la min 4:00, era semeață si o Concordia Polyvalent!
shoppy wrote here:
Scuze daca s-a mai postat.
Chiar daca am fost dusi de peisaj, pe stanga, la min 4:00, era semeață si o Concordia Polyvalent!
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Schimbarea șefului Metrorex, amânată/Directorul de la Metrou pe care PNL l-a pus șef urma să fie revocat după nici două luni de la numire. Revine Mariana Miclăuș
Schimbarea șefului Metrorex, amânată/Directorul de la Metrou pe care PNL l-a pus șef urma să fie revocat după nici două luni de la numire. Revine Mariana Miclăuș
UPDATE :
Consiliul de Administrație al Metrorex a amânat pentru o sedință ulterioară votul pentru revocarea directorului general Laurențiu Trușcă, au precizat surse din Companie pentru Economedia. Consiliul de Administrație este așteptat să facă însă, unele schimbări în componența sa, prin înlocuirea a doi membri.
Știrea inițială :
Laurențiu Trușcă, directorul general interimar al companiei Metrorex, ar urma să fie revocat astăzi de la conducerea metroului, la nici două luni de la numirea în funcție, potrivit unor surse Economedia.
Laurențiu Trușcă, specializat în comerțul cu carburanți, a fost pus șef la metrou de PNL pe 17 noiembrie 2021, în mandatul ministrului Dan Vîlceanu (interimar), fără a avea o minimă legătură cu domeniul feroviar. De altfel, Trușcă și-a luat licența la o Universitate privată la 45 de ani după cum Economedia a dezvăluit aici.
Consiliul de Administrație Metrorex convocat în această dimineață ar urma să decidă revocarea lui Trușcă, numit pentru un mandat de 4 luni cu posibilitatea de prelungire și numirea unui nou director general, tot interimar.
Informațiile Economedia indică posibila revenire a Marianei Miclăuș care a mai ocupat funcția între noiembrie 2019 și iulie 2020 (numită în mandatul Lucian Bode). În vara anului 2020, Miclăuș (foto articol) și-a dat demisia de la conducerea Metrorex în urma criticilor lui Bode pentru că Magistrala V din cartierul Drumul Taberei nu a fost finalizată, la termenul asumat, pe 30 iunie 2020 (metroul a fost pus în funcțiune pe 15 septembrie 2020).
Cine sunt membrii CA Metrorex.
Președintele Consiliului de Administrație de la metrou este Mihai Barbu (director general Telecomunicații CFR), iar administratori provizorii sunt: Daniela Tisu, Mariana Petre (fost Director General Metrorex), Elena Suditu (specialist infrastructură transport, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov, TPBI) și Tudor Băileșteanu (Ministerul Dezvoltării).
Situația financiară de la Metrorex
Compania a încheiat anului 2021 fără buget aprobat, deși proiectul a fost publicat încă din 19 septembrie 2021. Chiar şi cu un mandat interimar, „specialitatea casei” pentru conducerea marilor companii din subordinea Ministerului Transporturilor, Truşcă trebuia să reformeze o companie cu multe probleme, printre care se numără situaţia financiară dificilă, pe fondul scăderii încasărilor din vânzarea de cartele, dar cu o creştere salarială de 18% despre care Corpul de Control al ministrului Transporturilor a spus că a fost acordată ilegal în toamna anului 2020. De asemenea, Metrorex nu avea la finalul anului trecut un proiect în execuţie pentru extinderea reţelei de metrou, singurul proiect „matur” fiind achiziţia pentru cele două secțiuni spre Otopeni, însă fără contracte de proiectare şi execuţie semnate.
Singura extindere a rețelei de metrou din București în execuție este derulată de Primăria Sectorului 4.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
subway guru
Komunikat
20.01.2022
Avand in vedere miscarea de protest a angajatilor Societatii de Transport Bucuresti, din aceasta dimineata, Metrorex a luat toate masurile necesare pentru preluarea unui numar crescut de calatori.
Metrorex introduce in circulatie toate trenurile disponibile din flota si va circula in orele de varf la un interval minim posibil.
Totodata, in vederea respectarii masurilor pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei COVID-19, se va actiona in conformitate cu planul intocmit in acest sens, spre exemplu:
- pentru evitarea situatiilor de supraaglomerare, monitorizarea traficului se face pe trei paliere:
• la nivelul trenurilor, prin mecanici;
• la nivelul statiilor, prin impiegatii de miscare;
• la nivel centralizat, prin operatorii de circulatie;
• sosirea trenurilor la acelasi peron, in statiile aglomerate, sa se realizeze pe cat posibil alternativ, astfel incat sa nu se inregistreze valori crescute ale traficului de calatori intr-un interval scurt de timp.
- Metrorex impreuna cu Politia Metrou, Jandarmeria si firma de paza iau masuri de fluidizare a punctelor aglomerate, in special in statiile de corespondenta (Piata Victoriei 1 si 2, Piata Unirii 1 si 2, Dristor 1 si 2, Nicolae Grigorescu 1 si 2, Eroilor 1 si 2, Basarab 1 si 2, Gara de Nord 1 si 2).
- Situatiile de supraincarcare sunt raportate de urgenta la Dispecerul Central Metrorex care avizeaza operativ paza si Politia Metrou, in vederea ordonarii/limitarii accesului in statiile cu probleme. In cazul in care se produce supraaglomerare in statii personalul Metrorex impreuna cu Politia Metrou si agentii de paza vor degaja intrarile prin limitarea accesului calatorilor la peron, pana la defluirea traficului.
Politia Metrou realizeaza actiuni de patrulare in statiile cu afluenta de calatori, pentru respectarea regulilor de acces si distantare sociala.
DIRECTOR GENERAL,
Laurențiu Gabriel TRUSCA
Komunikat
20.01.2022
Avand in vedere miscarea de protest a angajatilor Societatii de Transport Bucuresti, din aceasta dimineata, Metrorex a luat toate masurile necesare pentru preluarea unui numar crescut de calatori.
Metrorex introduce in circulatie toate trenurile disponibile din flota si va circula in orele de varf la un interval minim posibil.
Totodata, in vederea respectarii masurilor pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei COVID-19, se va actiona in conformitate cu planul intocmit in acest sens, spre exemplu:
- pentru evitarea situatiilor de supraaglomerare, monitorizarea traficului se face pe trei paliere:
• la nivelul trenurilor, prin mecanici;
• la nivelul statiilor, prin impiegatii de miscare;
• la nivel centralizat, prin operatorii de circulatie;
• sosirea trenurilor la acelasi peron, in statiile aglomerate, sa se realizeze pe cat posibil alternativ, astfel incat sa nu se inregistreze valori crescute ale traficului de calatori intr-un interval scurt de timp.
- Metrorex impreuna cu Politia Metrou, Jandarmeria si firma de paza iau masuri de fluidizare a punctelor aglomerate, in special in statiile de corespondenta (Piata Victoriei 1 si 2, Piata Unirii 1 si 2, Dristor 1 si 2, Nicolae Grigorescu 1 si 2, Eroilor 1 si 2, Basarab 1 si 2, Gara de Nord 1 si 2).
- Situatiile de supraincarcare sunt raportate de urgenta la Dispecerul Central Metrorex care avizeaza operativ paza si Politia Metrou, in vederea ordonarii/limitarii accesului in statiile cu probleme. In cazul in care se produce supraaglomerare in statii personalul Metrorex impreuna cu Politia Metrou si agentii de paza vor degaja intrarile prin limitarea accesului calatorilor la peron, pana la defluirea traficului.
Politia Metrou realizeaza actiuni de patrulare in statiile cu afluenta de calatori, pentru respectarea regulilor de acces si distantare sociala.
DIRECTOR GENERAL,
Laurențiu Gabriel TRUSCA
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
E ultimul comunicat de presa semnat de TRUSCA
Director nou la Metrorex, fix în ziua protestului STB / Mariana Miclăuș revine șefă la Metrou
E ultimul comunicat de presa semnat de TRUSCA
Director nou la Metrorex, fix în ziua protestului STB / Mariana Miclăuș revine șefă la Metrou
Mariana Miclăuș revine de astăzi la conducerea companiei Metrorex, după ce Consiliul de Administrație nu a mai prelungit mandatul lui Laurențiu Trușcă. Revocarea lui Trușcă și numirea Marianei Miclăuș erau așteptate încă de acum două săptămâni, însă decizia a fost amânată după cum Economedia a scris aici.
Mariana Miclăuș și-a început cariera ca „montator SCB” (semnalizarea și centralizarea circulației) și ulterior a luat licența de economist la ASE (vezi CV aici). Miclăuș a fost numită astăzi șef al Metrorex, pentru un mandat de 4 luni, cu posibilitatea prelungirii acestuia până la maximum 6 luni. E a mai ocupat funcția între noiembrie 2019 și iulie 2020 (numită în mandatul lui Lucian Bode).
În vara anului 2020, Miclăuș (foto articol) și-a dat demisia de la conducerea Metrorex în urma criticilor lui Bode pentru că Magistrala V din cartierul Drumul Taberei nu a fost finalizată, la termenul asumat, pe 30 iunie 2020 (metroul a fost pus în funcțiune pe 15 septembrie 2020).
Laurențiu Trușcă, specializat în comerțul cu carburanți, a fost pus șef la metrou de PNL pe 17 noiembrie 2021, în mandatul ministrului Dan Vîlceanu (interimar), fără a avea o minimă legătură cu domeniul feroviar. De altfel, Trușcă și-a luat licența la o Universitate privată la 45 de ani după cum Economedia a dezvăluit aici.
- subway guru
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
subway guru
Ieri in prima zi de greva la STB s-a inregistrat o crestere cu 30% a numarului de pasageri la metrou comparativ cu ziua precedenta.
Sursa e Digi24.
Ieri in prima zi de greva la STB s-a inregistrat o crestere cu 30% a numarului de pasageri la metrou comparativ cu ziua precedenta.
Sursa e Digi24.
- cris_m
-
Posted:
-
- survola
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
survola
Cu această ocazie pot închide liniile STB din cartier.
Și concediază câțiva șoferi „ca exemplu”.
Cu această ocazie pot închide liniile STB din cartier.
Și concediază câțiva șoferi „ca exemplu”.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Nu exagera, cand pe vremea ailalta, in Militari, la finele anului 89, rămăsese doar metroul, cu statii la la cca. 1, 5 - 2 km, si, uite ce bine reprezentat e acum transportul de suprafata, in pofida existentei ”râmei” si edificarea unei statii in plus!
Nu exagera, cand pe vremea ailalta, in Militari, la finele anului 89, rămăsese doar metroul, cu statii la la cca. 1, 5 - 2 km, si, uite ce bine reprezentat e acum transportul de suprafata, in pofida existentei ”râmei” si edificarea unei statii in plus!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
subway guru
Sa nu pierdem din vedere ca in 2020 traficul s-a redus cu 50% iar in 2021 cu inca 20%, asa ca acel plus de 30% de ieri nu a fost cine stie ce imbulzeala catastrofala per ansamblu. De maine si pana marti sunt zile libere nelucratoare.
Sa nu pierdem din vedere ca in 2020 traficul s-a redus cu 50% iar in 2021 cu inca 20%, asa ca acel plus de 30% de ieri nu a fost cine stie ce imbulzeala catastrofala per ansamblu. De maine si pana marti sunt zile libere nelucratoare.
📖 Pagination options