Topic: Petiție - Înființarea Muzeului Transportului Bucureștean
72 posts, 197254 views
📖 Pagination options
- Asociația Metrou Ușor
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
Asociația Metrou Ușor
Asociația Metrou Ușor a realizat un raport prin care a inventariat toate vehiculele cu potențial istoric din patrimoniul STB S.A., venind și cu o serie de propuneri concrete pentru prezervarea, conservarea, restaurarea și expunerea publică a acestora. Acest raport a fost prezentat autorităților competente și va fi un reper fundamental în parcursul viitor al inițiativei pentru înființarea Muzeului.
Asociația Metrou Ușor a realizat un raport prin care a inventariat toate vehiculele cu potențial istoric din patrimoniul STB S.A., venind și cu o serie de propuneri concrete pentru prezervarea, conservarea, restaurarea și expunerea publică a acestora. Acest raport a fost prezentat autorităților competente și va fi un reper fundamental în parcursul viitor al inițiativei pentru înființarea Muzeului.
RAPORT ASOCIATIA METROU USOR. Vehicule STB cu potential istoric..pdf
RAPORT ASOCIATIA METROU USOR. Vehicule STB cu potential istoric..pdf (61.36 MB; downloaded 2644 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
ADK
Îmi place foarte mult documentarul, este foarte precis și sigur de multe informații deși totuși o idee de muzeu s-a avut încă demult, doar că din motive necunoscute s-a renunțat tot așa la niște vehicule probabil deja unicate la acea vreme. Prin anii '90, după spusele bătrânului, mai exista un troleibuz TV păstrat tot pentru acest scop, dar nu mai știu în ce depou (probabil BN, e posibil să fi fost utilitar iar ulterior să se fi dorit reconstruirea lui în stare originală, cum s-a procedat cu V56-le 119 ex. 246). La fel și cu autobuzele din Alexandria. Este destul de revoltător și astăzi că aceste vehicule s-au scos la licitație care erau păstrate special pentru muzeu (și unele deja nu mai există), evident că din nepăsare s-a vrut iar abandonarea acestui proiect doar că de data aceasta a luat ființă MTB-ul, ceea ce orice pasionat adevărat ar trebui să fie recunoscător însă păcat că tot în 2019 au cam scăpat multe exemplare unice la fier vechi...
Nu am știu că V09-le din depoul Dudești a fost vândut (sau oferit gratuit) la Studiourile Buftea, iar RATB a reintrat în posesia lui mai târziu și l-a restaurat. Cred că 6050 cel mai probabil va fi tăiat, sunt alte EP-uri rămase mult mai intacte plus că este și restauratul 6001. Păcat de 6133 că are o istorie atât de interesantă că a ajuns să arate ca un... clovn, dar nu este târziu să-l refacă. Geamuri de V3A clasic sau EP/V3A se mai găsesc și la... tonetele vechi. Interesante pozele cu 2614 din URAC, sunt de-a dreptul rare fotografiile cu Rathgeber în halele URAC-ului. Însă personal mă doare mult mai mult de autobuze... Acel graffiti pe 98 îl văd ca pe o bătaie de joc, deși eu unul nu-mi vine a crede că a trecut atât de repede timpul când îl ”pândeam” la Universitate... 7459 cel mai probabil va primii echipamente de tracțiune de Ikarus 415T, deși nu știu de ce nu au făcut asta mai demult. 870 a fost retras în 10 martie 2011, nu pe 30 noiembrie 2012 deoarece nu a aparținut niciodată autobazei Militari.
Păcat că NU suntem în stare ca autorități să punem la punct sau să lăsăm măcar oameni meseriași sau măcar pricepuți să continue aceste proiecte, când s-au tăiat în veselie mașinile nu a interesat pe nimeni să oprească piesele în stare bună pentru recondiționarea altor mașini, sau să se facă o investigație ce merită păstrat și ce nu. La fel cum s-a făcut când s-a vândut pentru casare și Saviemul 320 în 2012 și nu s-au oprit piese pentru eventuarea restaurare a lui 310, care ulterior a fost tăiat și acesta (și încă mult mai descompletat). Vandalizarea ar trebui pedepsită doar cu închisoarea. Ce am văzut la DAF-uri, semnalizări sparte cu pumnul, catadioptrii smulse, geamuri sparte, componente furate în veselie, mă face să cred că ca educație mereu vom fi înapoiați. Plus că acesta este și ”respectul” pentru mașinile care ne-au dus unde am vrut și care pentru unii dintre noi (poate majoritatea) avem amintiri mai plăcute cu ele decât cu Citaro... 703 l-a avut același șofer la Ferentari cel puțin la sch. 2 care personal țin și acum legătura cu dânsul, dl. Gavrilă, a fost una dintre cele mai bune și curate mașini ale garajului și cel mai probabil l-ar durea și astăzi dacă ar vedea în fotografii cum a ajuns fosta mașină, când doar el a dus-o pe roți la Nițu Vasile fără nici-o scamă și a oprit-o tot el acum mai bine de 10 ani jumate... Dar 1270 este în cea mai critică stare posibilă, dar asta e, STB și ”prietenii săi”.
Îmi place foarte mult documentarul, este foarte precis și sigur de multe informații deși totuși o idee de muzeu s-a avut încă demult, doar că din motive necunoscute s-a renunțat tot așa la niște vehicule probabil deja unicate la acea vreme. Prin anii '90, după spusele bătrânului, mai exista un troleibuz TV păstrat tot pentru acest scop, dar nu mai știu în ce depou (probabil BN, e posibil să fi fost utilitar iar ulterior să se fi dorit reconstruirea lui în stare originală, cum s-a procedat cu V56-le 119 ex. 246). La fel și cu autobuzele din Alexandria. Este destul de revoltător și astăzi că aceste vehicule s-au scos la licitație care erau păstrate special pentru muzeu (și unele deja nu mai există), evident că din nepăsare s-a vrut iar abandonarea acestui proiect doar că de data aceasta a luat ființă MTB-ul, ceea ce orice pasionat adevărat ar trebui să fie recunoscător însă păcat că tot în 2019 au cam scăpat multe exemplare unice la fier vechi...
Nu am știu că V09-le din depoul Dudești a fost vândut (sau oferit gratuit) la Studiourile Buftea, iar RATB a reintrat în posesia lui mai târziu și l-a restaurat. Cred că 6050 cel mai probabil va fi tăiat, sunt alte EP-uri rămase mult mai intacte plus că este și restauratul 6001. Păcat de 6133 că are o istorie atât de interesantă că a ajuns să arate ca un... clovn, dar nu este târziu să-l refacă. Geamuri de V3A clasic sau EP/V3A se mai găsesc și la... tonetele vechi. Interesante pozele cu 2614 din URAC, sunt de-a dreptul rare fotografiile cu Rathgeber în halele URAC-ului. Însă personal mă doare mult mai mult de autobuze... Acel graffiti pe 98 îl văd ca pe o bătaie de joc, deși eu unul nu-mi vine a crede că a trecut atât de repede timpul când îl ”pândeam” la Universitate... 7459 cel mai probabil va primii echipamente de tracțiune de Ikarus 415T, deși nu știu de ce nu au făcut asta mai demult. 870 a fost retras în 10 martie 2011, nu pe 30 noiembrie 2012 deoarece nu a aparținut niciodată autobazei Militari.
Păcat că NU suntem în stare ca autorități să punem la punct sau să lăsăm măcar oameni meseriași sau măcar pricepuți să continue aceste proiecte, când s-au tăiat în veselie mașinile nu a interesat pe nimeni să oprească piesele în stare bună pentru recondiționarea altor mașini, sau să se facă o investigație ce merită păstrat și ce nu. La fel cum s-a făcut când s-a vândut pentru casare și Saviemul 320 în 2012 și nu s-au oprit piese pentru eventuarea restaurare a lui 310, care ulterior a fost tăiat și acesta (și încă mult mai descompletat). Vandalizarea ar trebui pedepsită doar cu închisoarea. Ce am văzut la DAF-uri, semnalizări sparte cu pumnul, catadioptrii smulse, geamuri sparte, componente furate în veselie, mă face să cred că ca educație mereu vom fi înapoiați. Plus că acesta este și ”respectul” pentru mașinile care ne-au dus unde am vrut și care pentru unii dintre noi (poate majoritatea) avem amintiri mai plăcute cu ele decât cu Citaro... 703 l-a avut același șofer la Ferentari cel puțin la sch. 2 care personal țin și acum legătura cu dânsul, dl. Gavrilă, a fost una dintre cele mai bune și curate mașini ale garajului și cel mai probabil l-ar durea și astăzi dacă ar vedea în fotografii cum a ajuns fosta mașină, când doar el a dus-o pe roți la Nițu Vasile fără nici-o scamă și a oprit-o tot el acum mai bine de 10 ani jumate... Dar 1270 este în cea mai critică stare posibilă, dar asta e, STB și ”prietenii săi”.
- Asociația Metrou Ușor
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
Asociația Metrou Ușor
Dragi prieteni,
În urma finalizării Raportului de mai sus, Asociația a trimis prezenta Cerere pentru o discuție cu factorii de decizie, respectiv:
Domnului Primar General Nicușor DAN,
Domnului Viceprimar Stelian BUJDUVEANU,
Domnului Director General al STB S.A. Adrian CRIȚ,
Domnului Director General al ADITPBI Adrian GHIȚULESCU
Așteptăm cu interes răspunsurile, precum și ca PMB să organizeze evenimentul. Doar astfel putem afla împreună cu factorii de decizie care este viitorul inițiativei cetățenești pentru înființarea Muzeului Transportului Public și Mobilității din București.
Realizarea Raportului nu ar fi fost posibiliă fără invitația D-lui Consilier General Florin COVACI și deschiderea D-lui Director General STB S.A. Adrian CRIȚ spre colaborare, motiv pentru care le mulțumim!
Vă vom ține la curent.
Dragi prieteni,
În urma finalizării Raportului de mai sus, Asociația a trimis prezenta Cerere pentru o discuție cu factorii de decizie, respectiv:
Domnului Primar General Nicușor DAN,
Domnului Viceprimar Stelian BUJDUVEANU,
Domnului Director General al STB S.A. Adrian CRIȚ,
Domnului Director General al ADITPBI Adrian GHIȚULESCU
Așteptăm cu interes răspunsurile, precum și ca PMB să organizeze evenimentul. Doar astfel putem afla împreună cu factorii de decizie care este viitorul inițiativei cetățenești pentru înființarea Muzeului Transportului Public și Mobilității din București.
Realizarea Raportului nu ar fi fost posibiliă fără invitația D-lui Consilier General Florin COVACI și deschiderea D-lui Director General STB S.A. Adrian CRIȚ spre colaborare, motiv pentru care le mulțumim!
Vă vom ține la curent.
Cerere.pdf
Cerere.pdf (136.42 KB; downloaded 173 times)
- orex
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
orex
E un rechizitoriu, ca tot s-a oțărat @ByOnu !
Exact cum spuneam deunazi, dupa ce am lecturat documentul, nu-i deloc prietenos, nu face beneficiarul sa rezoneze cu continutul, eu unul n-as face-o, prin simplu fapt ca e ca un material de audit...care se termina ca la fisa de identificare si analiza a problemei cu...”recomandari si solutii propuse”!
E un rechizitoriu, ca tot s-a oțărat @ByOnu !
Exact cum spuneam deunazi, dupa ce am lecturat documentul, nu-i deloc prietenos, nu face beneficiarul sa rezoneze cu continutul, eu unul n-as face-o, prin simplu fapt ca e ca un material de audit...care se termina ca la fisa de identificare si analiza a problemei cu...”recomandari si solutii propuse”!
- Costin
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
Costin
Acest document a fost intocmit in forma in care ne-a fost solicitat. Iar faptul ca seamana cu un audit sec care inventariaza obiecte, identifica probleme si propune solutii inseamna ca documentul si-a atins scopul, deoarece de la bun inceput acesta a fost menit sa inventarieze obiecte, sa identifice probleme si sa propuna solutii.
Acest document a fost intocmit in forma in care ne-a fost solicitat. Iar faptul ca seamana cu un audit sec care inventariaza obiecte, identifica probleme si propune solutii inseamna ca documentul si-a atins scopul, deoarece de la bun inceput acesta a fost menit sa inventarieze obiecte, sa identifice probleme si sa propuna solutii.
- messe
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
messe
Poate adaugati in petitie si refacerea unui V3A clasic in varianta originala, cu masca la faruri si stopuri si fara geamurile fata-spate panoramice in schema de culoare a I.T.B. (rosu + alb-crem) precum 6001.
Poate adaugati in petitie si refacerea unui V3A clasic in varianta originala, cu masca la faruri si stopuri si fara geamurile fata-spate panoramice in schema de culoare a I.T.B. (rosu + alb-crem) precum 6001.
- orex
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
orex
FIAP-ul mai are doua componente esentiale!
Costin wrote here:
Acest document a fost intocmit in forma in care ne-a fost solicitat. Iar faptul ca seamana cu un audit sec care inventariaza obiecte, identifica probleme si propune solutii inseamna ca documentul si-a atins scopul, deoarece de la bun inceput acesta a fost menit sa inventarieze obiecte, sa identifice probleme si sa propuna solutii.
FIAP-ul mai are doua componente esentiale!
- orex
-
Posted:
-
- Asociația Metrou Ușor
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
Asociația Metrou Ușor
STB SA a trimis Asociației Metrou Ușor următorul document.
STB SA a trimis Asociației Metrou Ușor următorul document.
60152 din 31.01.2022 STB ref Muzeul Transportului Bucurestean - Metrou Usor.png (1.67 MB; downloaded 3792 times)
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
reiny2000
Din proiectul de buget pe 2023.
Din proiectul de buget pe 2023.
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
- punmeister
-
Posted:
-
- aztec
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
aztec
Tot este ceva...macar se "promite" o posibilitate de dorinta.
Sa vedem ce iese.
Ca de asta sa ne temem si mai mult.
Tot este ceva...macar se "promite" o posibilitate de dorinta.
Sa vedem ce iese.
Ca de asta sa ne temem si mai mult.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Petiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”
•
Choose destination