Topic: Discuții până la începerea lucrărilor
2393 posts, 478381 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
subway guru
Ti-am mai explicat…dar cu strategi ca tine tot degeaba si nu vom mai face nimic in veci de veci.
Ti-am mai explicat…dar cu strategi ca tine tot degeaba si nu vom mai face nimic in veci de veci.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
sab
Inainte de a emite păreri, mai bine ai răspunde inca o data, sa fie clar, de unde vor fi bani pentru M6.2. Exista alta sursa in afara de bugetul de stat pentru diferența fata de împrumutul de la japonezi?
Inainte de a emite păreri, mai bine ai răspunde inca o data, sa fie clar, de unde vor fi bani pentru M6.2. Exista alta sursa in afara de bugetul de stat pentru diferența fata de împrumutul de la japonezi?
- orex
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
orex
@sab
Ai, aici, informatia oficiala, lasa omul in pace!
Tu, n-ai tine la copilul tau?
@sab
Ai, aici, informatia oficiala, lasa omul in pace!
Sursa de finantare M6.2.png (56.55 KB; downloaded 2546 times)
Tu, n-ai tine la copilul tau?
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
sab
Nu, daca nu ai si niste argumente viabile ca acest proiect este o necesitate in acest moment, in afara de "stiu eu mai bine". Si M6 nu este si nici nu va fi o necesitate si nici viabila vreodata. "Studii" facute la misto s-au vazut multe, inclusiv recent la M4.
Deci rămâne cum am stabilit, NU avem finanțare daca este vorba de bugetul de stat. In cel mai bun caz va fi ca la M5, se incep lucrarile si se abandoneaza, pentru ca finantare de la UE nu vom vedea.
Nu, daca nu ai si niste argumente viabile ca acest proiect este o necesitate in acest moment, in afara de "stiu eu mai bine". Si M6 nu este si nici nu va fi o necesitate si nici viabila vreodata. "Studii" facute la misto s-au vazut multe, inclusiv recent la M4.
Deci rămâne cum am stabilit, NU avem finanțare daca este vorba de bugetul de stat. In cel mai bun caz va fi ca la M5, se incep lucrarile si se abandoneaza, pentru ca finantare de la UE nu vom vedea.
- orex
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
orex
Nu omite un lucru, care nu-i de colea!
In cei 10 ani, noi ca nație, (ca-i din bugetul de stat) am achitat, deja, anual, pe nesimtite, penalitati intre 3.000.000 si 4.000.000 EURO, ca nu tragem banii din creditul acordat!
Mai mult, avem si asta ,si tot am zis, ”nu dom'le merge”
Uite de cand se insista cu treaba asta... De pe vremea d-nei Miclaus!
Nu omite un lucru, care nu-i de colea!
In cei 10 ani, noi ca nație, (ca-i din bugetul de stat) am achitat, deja, anual, pe nesimtite, penalitati intre 3.000.000 si 4.000.000 EURO, ca nu tragem banii din creditul acordat!
Mai mult, avem si asta ,si tot am zis, ”nu dom'le merge”
Uite de cand se insista cu treaba asta... De pe vremea d-nei Miclaus!
PAAP fd nerambursabile Mex 2021.png (656.57 KB; downloaded 2456 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
andrei11
Din partea moderatorului:
Vă învârtiţi în cerc, vă paşte un lăcăţel.
Din partea moderatorului:
Vă învârtiţi în cerc, vă paşte un lăcăţel.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
sab
Aia cu imprumutul a fost o prostie colosala. Nu poti sa semnezi un contract de imprumut cand nu licitatie pregatita, nu mai spun ca nici proiect nu aveam atunci. Mai ales cand stii foarte bine cat dureaza in tara asta sa demarezi un proiect.
Am mai spus-o, tu nu te duci la banca sa te imprumuti cand nu ai gasit casa pe care sa o cumperi, pentru ca stii ca imprumutul te costa...Dar cand este vorba de bani publici, nu mai conteaza, probabil. Cineva va raspunde odata si odata pentru acel imprumut fara obiect, sper din toata inima.
Logica pasilor este sa faci mai intai un proiect, un business case care trebuie neaparat sa fie pozitiv si o estimare de costuri. Apoi, cand ai dosarul pregatit, cauti si finantare.
Asta cu imprumutul este ca argumentul de mai inainte, cum ca daca nu avem alt proiect, sa-l facem pe asta de la M6, mai bine ceva prost decat nimic..
p.s. Orice contract se poate rezilia, nu trebuia sa platim 10 ani ca prostii visele umede ale unora.
Aia cu imprumutul a fost o prostie colosala. Nu poti sa semnezi un contract de imprumut cand nu licitatie pregatita, nu mai spun ca nici proiect nu aveam atunci. Mai ales cand stii foarte bine cat dureaza in tara asta sa demarezi un proiect.
Am mai spus-o, tu nu te duci la banca sa te imprumuti cand nu ai gasit casa pe care sa o cumperi, pentru ca stii ca imprumutul te costa...Dar cand este vorba de bani publici, nu mai conteaza, probabil. Cineva va raspunde odata si odata pentru acel imprumut fara obiect, sper din toata inima.
Logica pasilor este sa faci mai intai un proiect, un business case care trebuie neaparat sa fie pozitiv si o estimare de costuri. Apoi, cand ai dosarul pregatit, cauti si finantare.
Asta cu imprumutul este ca argumentul de mai inainte, cum ca daca nu avem alt proiect, sa-l facem pe asta de la M6, mai bine ceva prost decat nimic..
p.s. Orice contract se poate rezilia, nu trebuia sa platim 10 ani ca prostii visele umede ale unora.
- orex
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
orex
Da, da, exact cat au raspuns cei care au semnat, si, mai apoi, cei ce au achitat sume in contul Bechtel! Borna prejudiciului nu inseamna nimic, nici la 526 mil E, 3-4 mil. E e bacsis!
Da, da, exact cat au raspuns cei care au semnat, si, mai apoi, cei ce au achitat sume in contul Bechtel! Borna prejudiciului nu inseamna nimic, nici la 526 mil E, 3-4 mil. E e bacsis!
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
Goldmund
Prin anii '60-'70, cand boom-ul economic german era in accensiune, toti se deplasau cu masina personala, tramvaiele si metrourile si CF erau goale, falimentare....A venit criza din 1973, dar nu a tinut prea mult, apoi alt boom economic si tot asa...Intre timp, lumea s-a schimbat, radical, benzina e tot mai scumpa, multi au inceput sa mearga cu mijloacele de transport in comun, paralel cu taxe tot mai mari pentru automobilisti, cu parcari in oras tot mai putine si scumpe. Londra a introdus taxa de intrare pentru automobilisti..., dar totul era pregatit: metrou peste tot, trenuri suburbane...La noi totul vine mai tarziu, dar fiind in UE, va veni sigur.
M1 intre "Semanatoarea" si "Timpuri Noi" era o magistrala in timpul zilei cu putini calatori, doar cand se schimbau turele de muncitori, doar atunci avea calatori...
Sa compari M1(care acum se invarte in cerc!) si cu M3(Militari este un altfel de cartier, lineal in comparatie cu Drumul Taberei) cu M5(o magistrala neterminata) este ca si cand am compara mere cu pere, doar sa criticam ceva. Plus ca pentru o M nou trebuie mereu timp pana cand locuitorii se vor obisnui cu ea(dar nu in timpul celei mai mari epidemii globale...)- ceilalti erau obisnuiti cu M1 si 3!.
Ca o paralela:
U6, (Stuttgart)un metrou usor 100%, va ajunge in curand pana la STR(aeroport), in paralel cu doua linii de tren suburban(S2 si S3) care si ele ajung(de mult timp) in centrul orasului si de acolo spre aeroport(ca si U6!)
La altii se poate...
Iar singura legatura actuala mai normala intre OTP si centrul capitalei ar fi pe CF(dar nu un S-Bahn, din contra, un tren automotor ca in anii '30, sec. XX) - unii vor spune ca este indeajuns . vorba lui subway guru multi nu vad din pacate lucrurile in perspectiva
Normalitatea va veni si pentru bucuresteni: parcare doar daca ai unde! Locuri de parcare pe trotuare(jumatate!) doar pentru locuitorii cladirilor respective, controale peste controale, ridicat consecvent masinile parcate aiurea! Dintr-o data jumatate din cei care hoinareau din nord/sud spre capitala vor cauta alta modalitate sa vina in Bucuresti. M4 continuata pana dincolo de Gara Progresu...asta doar pentru ca noi nu avem S-Bahn, trebuie sa fie M dincolo de portile orasului.
Si da, din DN1, deocamdata, pana se va face M6.2, o banda doar pentru transportul in comun(vor fi ambuteiaje? ok, vor fi, de suferit vor avea la inceput doar incapatanatii ce nu vor sa-si lase masina in garaj prin satele de langa capitala(duoamna Firea a avut o licarire de idee buna, dar nu a fost consecventa!)
Prin anii '60-'70, cand boom-ul economic german era in accensiune, toti se deplasau cu masina personala, tramvaiele si metrourile si CF erau goale, falimentare....A venit criza din 1973, dar nu a tinut prea mult, apoi alt boom economic si tot asa...Intre timp, lumea s-a schimbat, radical, benzina e tot mai scumpa, multi au inceput sa mearga cu mijloacele de transport in comun, paralel cu taxe tot mai mari pentru automobilisti, cu parcari in oras tot mai putine si scumpe. Londra a introdus taxa de intrare pentru automobilisti..., dar totul era pregatit: metrou peste tot, trenuri suburbane...La noi totul vine mai tarziu, dar fiind in UE, va veni sigur.
M1 intre "Semanatoarea" si "Timpuri Noi" era o magistrala in timpul zilei cu putini calatori, doar cand se schimbau turele de muncitori, doar atunci avea calatori...
Sa compari M1(care acum se invarte in cerc!) si cu M3(Militari este un altfel de cartier, lineal in comparatie cu Drumul Taberei) cu M5(o magistrala neterminata) este ca si cand am compara mere cu pere, doar sa criticam ceva. Plus ca pentru o M nou trebuie mereu timp pana cand locuitorii se vor obisnui cu ea(dar nu in timpul celei mai mari epidemii globale...)- ceilalti erau obisnuiti cu M1 si 3!.
Ca o paralela:
U6, (Stuttgart)un metrou usor 100%, va ajunge in curand pana la STR(aeroport), in paralel cu doua linii de tren suburban(S2 si S3) care si ele ajung(de mult timp) in centrul orasului si de acolo spre aeroport(ca si U6!)
La altii se poate...
Iar singura legatura actuala mai normala intre OTP si centrul capitalei ar fi pe CF(dar nu un S-Bahn, din contra, un tren automotor ca in anii '30, sec. XX) - unii vor spune ca este indeajuns . vorba lui subway guru multi nu vad din pacate lucrurile in perspectiva
Normalitatea va veni si pentru bucuresteni: parcare doar daca ai unde! Locuri de parcare pe trotuare(jumatate!) doar pentru locuitorii cladirilor respective, controale peste controale, ridicat consecvent masinile parcate aiurea! Dintr-o data jumatate din cei care hoinareau din nord/sud spre capitala vor cauta alta modalitate sa vina in Bucuresti. M4 continuata pana dincolo de Gara Progresu...asta doar pentru ca noi nu avem S-Bahn, trebuie sa fie M dincolo de portile orasului.
Si da, din DN1, deocamdata, pana se va face M6.2, o banda doar pentru transportul in comun(vor fi ambuteiaje? ok, vor fi, de suferit vor avea la inceput doar incapatanatii ce nu vor sa-si lase masina in garaj prin satele de langa capitala(duoamna Firea a avut o licarire de idee buna, dar nu a fost consecventa!)
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
punmeister
Si sa nu uitam si be boicotul impotriva S-Bahn in Berlinul de Vest deoarece era operat de catre DDR prin Deutsche Reichsbahn.
Prin anii '60-'70, cand boom-ul economic german era in accensiune, toti se deplasau cu masina personala, tramvaiele si metrourile si CF erau goale, falimentare....A venit criza din 1973, dar nu a tinut prea mult, apoi alt boom economic si tot asa...Intre timp, lumea s-a schimbat, radical, benzina e tot mai scumpa, multi au inceput sa mearga cu mijloacele de transport in comun, paralel cu taxe tot mai mari pentru automobilisti, cu parcari in oras tot mai putine si scumpe.
Si sa nu uitam si be boicotul impotriva S-Bahn in Berlinul de Vest deoarece era operat de catre DDR prin Deutsche Reichsbahn.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
sab
Goldmund, umplem pagini cu argumente care nu stau in picioare si comparații cu alte magistrale si cu alte tari care nu își au rostul. Un lucru cu care sunt de acord este ca, printre motivele pentru care M5.1 nu este atractiva acum, se numără si faptul ca este doar un racord.
Iar noi ce facem ? Încă un racord... M6 nu va fi decât un alt racord, ba chiar vom avea o premiera, un racord M4-M6 cu doua capete . Cu o frecventa execrabila, probabil, a se vedea M5.1.Nici măcar Ceaușescu, cu magistrala lui numita Racorduri, nu a fost atât de diabolic sa gândească un racord cu 2 capete.
Concluzia simpla, fără SF/SPF si alte modalități de a cheltui banul public degeaba ? M6 nu va fi deloc atractiva pana nu va ajunge UNDEVA. Iar acest UNDEVA in mod cert nu este GdN. Mai întâi trebuia sa oferi calatorilor o alternativa pentru a folosi metroul, nu sa le oferi o linie cu nu știu cate schimbări, așa nu vei convinge pe nimeni. Dovada, parcarea M4 care este goala. Iar M6 nu are nici măcar o parcare prevăzuta. Cum vor ajunge la minunata M6 calatorii pe care ii prevezi tu , o M care ii lasă la Basarab si 90 % trebuie sa schimbe acolo cu M1 care are frecventa de 7-8 minute, poate si mai mult ?
Așa cum spuneam, un proiect gândit foarte-foarte prost, doar ca sa câștige unii bani de pe urma lui. Întâi linia trebuia continuata catre sud, sa ofere o alternativa si abia apoi către periferie/aeroport.
Numai noi putem începe atâtea linii fără sa finalizam vreuna....
Goldmund, umplem pagini cu argumente care nu stau in picioare si comparații cu alte magistrale si cu alte tari care nu își au rostul. Un lucru cu care sunt de acord este ca, printre motivele pentru care M5.1 nu este atractiva acum, se numără si faptul ca este doar un racord.
Iar noi ce facem ? Încă un racord... M6 nu va fi decât un alt racord, ba chiar vom avea o premiera, un racord M4-M6 cu doua capete . Cu o frecventa execrabila, probabil, a se vedea M5.1.Nici măcar Ceaușescu, cu magistrala lui numita Racorduri, nu a fost atât de diabolic sa gândească un racord cu 2 capete.
Concluzia simpla, fără SF/SPF si alte modalități de a cheltui banul public degeaba ? M6 nu va fi deloc atractiva pana nu va ajunge UNDEVA. Iar acest UNDEVA in mod cert nu este GdN. Mai întâi trebuia sa oferi calatorilor o alternativa pentru a folosi metroul, nu sa le oferi o linie cu nu știu cate schimbări, așa nu vei convinge pe nimeni. Dovada, parcarea M4 care este goala. Iar M6 nu are nici măcar o parcare prevăzuta. Cum vor ajunge la minunata M6 calatorii pe care ii prevezi tu , o M care ii lasă la Basarab si 90 % trebuie sa schimbe acolo cu M1 care are frecventa de 7-8 minute, poate si mai mult ?
Așa cum spuneam, un proiect gândit foarte-foarte prost, doar ca sa câștige unii bani de pe urma lui. Întâi linia trebuia continuata catre sud, sa ofere o alternativa si abia apoi către periferie/aeroport.
Numai noi putem începe atâtea linii fără sa finalizam vreuna....
- survola
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
survola
„Întâi linia trebuia continuata catre sud, sa ofere o alternativa si abia apoi către periferie/aeroport.”
Adică cum „întâi”, ce ai vrut să spui aici? Să continue ce spre sud?
Toate lucrurile în lumea asta se fac treptat, pas cu pas: autostrăzi, căi ferate, rețele de metrou etc.
Ar fi frumos să facă mâine toată rețeaua de autostrăzi, de metrou, de canalizări, de alimentare cu gaz șamd, dar nu așa e viața.
Plus că M6 nu oprește doar la GdN și OTP, mai oprește și pe parcurs, deci sunt mai mulți călători interesați.
Iar legat de parcările periferice, să vedem cum va fi comportamentul când se vor plăti parcările din centru cu 10 lei ora și se vor da amenzi pentru parcări pe trotuar, vor rămâne acele parcări goale și atunci?
„Întâi linia trebuia continuata catre sud, sa ofere o alternativa si abia apoi către periferie/aeroport.”
Adică cum „întâi”, ce ai vrut să spui aici? Să continue ce spre sud?
Toate lucrurile în lumea asta se fac treptat, pas cu pas: autostrăzi, căi ferate, rețele de metrou etc.
Ar fi frumos să facă mâine toată rețeaua de autostrăzi, de metrou, de canalizări, de alimentare cu gaz șamd, dar nu așa e viața.
Plus că M6 nu oprește doar la GdN și OTP, mai oprește și pe parcurs, deci sunt mai mulți călători interesați.
Iar legat de parcările periferice, să vedem cum va fi comportamentul când se vor plăti parcările din centru cu 10 lei ora și se vor da amenzi pentru parcări pe trotuar, vor rămâne acele parcări goale și atunci?
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
Goldmund
sab,
am mai scris,
parcarile P&R sunt goale pentru ca masina prin oras trebuie sa fie un lux avand alte posibilitati sa ajungi acolo! Cum? Mai multe magistrale M pana in afara orasului, parcari scumpe, putine in centru si astfel deja eviti colapsul actual,
sau lasam totul asa, parcarile P&R vor ramane pe vecie goale, dar vor construi M4.2(cum doreste majoritatea de aici) pana in balarii(Gara Progresu; cati calatori va avea M4.2?!?) si poporul e multumit(ca de furat se va fura, de ici, de colo, nu trebuie vreun motiv special, gen M6.2-
sab,
am mai scris,
parcarile P&R sunt goale pentru ca masina prin oras trebuie sa fie un lux avand alte posibilitati sa ajungi acolo! Cum? Mai multe magistrale M pana in afara orasului, parcari scumpe, putine in centru si astfel deja eviti colapsul actual,
sau lasam totul asa, parcarile P&R vor ramane pe vecie goale, dar vor construi M4.2(cum doreste majoritatea de aici) pana in balarii(Gara Progresu; cati calatori va avea M4.2?!?) si poporul e multumit(ca de furat se va fura, de ici, de colo, nu trebuie vreun motiv special, gen M6.2-
- orex
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
orex
Vorbesti serios? Tu nu stiai ca exista asta?
survola wrote here:
Iar legat de parcările periferice, să vedem cum va fi comportamentul când se vor plăti parcările din centru cu 10 lei ora și se vor da amenzi pentru parcări pe trotuar, vor rămâne acele parcări goale și atunci?
Vorbesti serios? Tu nu stiai ca exista asta?
Tarife parcare Bucuresti 2019.png (243.91 KB; downloaded 2299 times)
📖 Pagination options