Regiunile RomânieiMunteniaJudețul BuzăuTransportul în comun din municipiul Buzău

 

Topic: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități

73 posts, 21670 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Diverse ADK

Am trăit și în București în perioada 1997-2016, la Buzău e vorba despre ce conducere de vanilie este, care mai toți negați lucrul ăsta, cât despre istorie, nu știu ce am vorbit deplasat??

 


Re: Diverse Chev Celios

Andrei Andraș wrote:
Am avut și la Brașov un asemenea caz. S-au pus pozele pe grupul călătorilor, s-a făcut mare tam-tam, iar peste două zile troleibuzul a ieșit la traseu cu cauciucuri noi.
Intuiesc că cele din poze sunt cauciucurile cu care venise troleibuzul din Elveția.



Alea sunt niste cauciucuri chinezesti marca Aeolus. Au fost un lot care a fost pus si pe la RATB si nu au tinut mult.  

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități ADK

Astăzi în jurul orei 11 cel puțin traseele 5 și 17 din motive încă necunoscute au fost deviate pe bd. Nicolae Bălcescu, dar care NU efectuau stația la Camelia din fața magazinului Profi trecând ca prin brânză prin dreptul stației și care erau călători care doreau să urce, inclusiv eu, conducătorii auto find insultați și de călătorii din autobuz care doreau să coboare. Din câte știu la orice traseu deviat, conducătorii auto au obligația de a efectua toate stațiile întâlnite pe toată durata devierii, nu să nu le efectueze că nu le consideră făcând parte din traseul normal.

 


Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități rosetti61

Si in Bucuresti se mai intampla lucrul asta - nu stiu ce miting a fost la Palatul Cotroceni si s-a deviat circulatia - 336 a circulat fara oprire intre Eroilor si APACA via podul Grozavesti.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități ADK

De la o zi la alta Transbus Buzău mă uimește cu tot mai mulți conducători auto pe care-i are, și care tot mai mulți din ei nici nu merită să mai profeseze această meserie. Pe lângă că unii șoferi care circulă pe linia 6 (momentat deviată din cauza lucrărilor de pe strada Transilvaniei), NU efectuează în continuare stația de la Arhiepiscopie, astăzi-seară m-a uimit cât de înapoiați pot fi unii și ce minte pot să aibă.
Pe traseul comun cu 1, 2, 6, 8 etc eram în autobuzul 14 iar după plecare din stația ”Spitalul CFR” spre ”Depoul CFR”, undeva după biserică (la ~100m după stație) un călător apasă pe butonul STOP pentru a-și semnaliza intenția din timp pentru coborîre la următoarea stație, urmând a se duce evident la ușă. Conducătorul auto oprește autobuzul fix acolo unde călătorul a apăsat pe buton, urmând a deschide ușa rămănând eu unul perplex de ceea ce vedeam. A închis ușa furios bălăcărindu-l pe respectivul călător de ce a apăsat pe acel buton, acesta spunând că sunt destui colegi de-ai dânsului care frecventează des linia 2 și care unii nu au obiceiul de a se uita în oglindă înainte de stație, trecând ca prin brânză prin stație dacă nu sunt călători care să urce iar acel buton îi avertizează atât vizual cât și sonor dacă aceștia ”uită” să se mai uite și-n oglindă (până și Ikarus și unele DAC/Rocar aveau acest sistem implementat). Iar respectivul șofer a mai condus și-n silă după această fază până aproape la ieșirea din oraș, vorbind în tot acest timp și la telefon direct.

Și mai vrem o țară ca afară...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități ADK

În legătură cu traseele deviate și neefectuarea stațiilor întâlnite pe acele porțiuni de drum, am înțeles că este o întreagă procedură de a oprii regulamentar în acele stații, deși numai la noi poți să te complici cu 50 de hârtii ca să decizi că autobuzul are voie să oprească într-o anumită stație...

Ca o noutate, au început să apară alte validatoare pe lângă cele deja existente în autobuze (care cel mai sigur le voi înlocuii pe cele verzi, actuale), cel puțin câteva VDL-uri au primit aceste noi validatoare însă evident că nu sunt încă funcționale. Nu am apucat să fac vreo fotografie, dar sunt mai mari și sunt de culoare portocalie, însă mi se par aiurite contactlessul pus deasupra iar ecranul jos. Plus că acestea sunt doar validatoare pentru carduri electronice, nu și pentru bilete de hârtie (înseamnă că epoca biletelor de hârtie o să ia în curând sfârșit și aici). Totuși, eu mă gândesc câtă risipă de bani vor mai face cei din Buzău... Au pus prima dată compostoare de pe vremea lu' Decebal, montând validatoarele verzi cu semnal ”la ghici” și intrând în funcție abia după nu știu cât timp. Au schimbat de atâtea ori biletele, apoi dimensiunea lor, primele erau pentru compostoare care erau mai mari iar cele emise după care erau mai mici, care intrau la perfecție în validator însă câțiva călători care circulă rar cu autobuzul mai aveau bilete vechi care nu le puteau folosii deoarece nici compostoarele nu mai existau. În București validatoarele apărute în 2006 sunt și acum...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități ADK

Iată noul tip:
IMG_20211126_184839158_HDR.jpg (1.65 MB; downloaded 2931 times)

 


Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități Andrei Andraș

Sunt pentru bilete cu cod QR, cumpărate de la automatele de bilete, asemenea celor introduse în Craiova, Galați (cu mențiunea că aici s-a implementat soluția unei alte companii, dar esența este aceeași) sau Sinaia.
Foto: Viața Liberă
0.jpg (124.06 KB; downloaded 2942 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități ADK

Observ că codurile QR sunt tot mai întâlnite de la o zi la alta, însă ce mi se pare un mare minus este că trebuie să folosești rapid biletul (văd că maxim 1h de la tipărire)... Deci, nu-ți poți cumpăra bilete în ”avans” din cauza asta, iar buzoienii n-o să fie pregătiți pentru așa ceva...

 


Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități Costin

Nu poti deduce ca "nu poti" cumpara bilete in avans doar uitându-te la bilet, asta e o facilitate pe care sistemul 100% o are. Depinde daca este si oferita calatorilor prin interfata automatului sau nu.

Eu mai degraba vad o problema cu sistemul de validare in sine - printul trebuie sa fie la o calitate foarte buna, senzorul optic sa fie curat etc. Sistemul asta cu validare optica e, pe termen lung, mult mai pretențios decat clasicul NFC. De altfel prin restul lumii se si renunta la validarea optica si se trece la NFC sau direct aplicatii mobile fara bilet / card fizic

 


Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități BGP2597

După forma validatorului, pare că este același sistem care există în Bistrița. Cititoarele optice sunt, într-adevăr foarte pretențioase, eu în singura mea vizită am avut constant probleme cu scanarea codului QR de pe telefon, iar sistemul tindea să dea erori, dincolo de unele anomalii de programare - de exemplu un abonament de 1 zi cu călătorii nelimitate trebuie validat la fiecare urcare în vehicul, dar fiecare călătorie expiră după 15 minute.. Cei cu carduri NFC, în schimb nu aveau probleme, erau citite instant.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități ADK

Păi d'asta zic, nu sunt pregătite pentru noi plus că dacă mai au și probleme electronice o să enerveze pe oricine... Am înțeles eliminarea biletelor de hârtie cu print pentru a reduce deșeurile și consumabilele, și introducerea întotalitate doar a cardurilor electronice. Dar aici sunt tot bilete de hârtie și pretențioase, și dacă printul QR trebuie să aibă și o calitate foarte bună iar senzorul optic să fie curat (ceea ce n-o să fie în toate situațiile) mai bine se renunță, dacă știu că românii sunt tot ”economiști” și electronica în general nu este pentru oricine plus că este dusă cam prea departe în unele situații, ca acum. În București din motive neștiute încă s-a renunțat prin anii 2000 la validatoarele electronice (pe 415T-uri cel puțin știu că au fost), și s-a rămas tot pe compostoare deși cele electronice erau mai precise și nu aveai cum să ”fentezi” călătoria...

Mă uit că ei nu sunt în stare nici tapițeriile cu oameni în vârstă să le pună la loc după ce le spală... Și asta cu codurile QR e deja prea mult pentru un oraș atât de înapoiat ca Buzăul.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități ADK

Începând de azi (duminică, 13 martie 2022) vor începe lucrările de modernizare al străzilor Independenței și Ostrovului, astfel că traseele autobuzelor 1, 3, 4, 7, 12 și 13 sens gară sunt deviate pe aleea Trandafirilor și strada Tudor Vladimirescu (de lângă piața Dacia), până se finalizează reabilitarea străzilor Independenței și Ostrovului cu termen până la 15 aprilie. După reabilitare, se vor închide străzile Tudor Vladimirescu și aleea Trandafirilor și se vor transforma în spațiu pietonal. Autobuzele au început să fie deviate de ieri iar stația a fost mutată mai în spate, în fața librăriei ”Alexandria”.

HMV pe linia 3 efectuând stația temporară din fața librăriei ”Alexandria”.

IMG_20220312_144430956_HDR.jpg (160.23 KB; downloaded 2642 times)


2 schițe și cu devierea temporară și finală, cât m-am priceput și eu să editez...
2022-03-13_001346.jpg (198.7 KB; downloaded 2642 times)

2022-03-13_001347.jpg (255.3 KB; downloaded 2638 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Transportul în comun în municipiul Buzău - generalități ADK

Situația parcului inventar la CTP Transbus la data de 13 mai 2022, informații aproximative:

9(?) BMC 220 SLF, perioadă de circulație 2006-2020, la momentul actual așteaptă cel mai probabil casarea.
20 BMC 250 SLF, perioadă de circulație 2008-2022, la momentul actual așteaptă cel mai probabil casarea.
2 Volvo Hess, perioadă de circulație 2016-2021, la momentul actual așteaptă cel mai probabil casarea.
30 VDL Ambassador, perioadă de circulație 2017-prezent, unele sunt în curs de retragere iar alte 2 (1 sigur) au fost deja retrase.
14 VDL Citea, perioadă de circulație 2022-prezent.
10 Van Hool New AG300, perioadă de circulație 2018-prezent.
20 Volvo 7700 hibrid, perioadă de circulație 2020-prezent.
20 Volvo 8700, perioadă de circulație 2019-prezent.
24 Mercedes Citaro, perioadă de circulație 2018-prezent.
6 Irisbus Citelis 18, perioadă de circulație 2022-prezent.
9 BYD K9UB, nu au intrat încă în circulație.
4 Temsa Avenue Electron, nu au intrat încă în circulație.

Asta înseamnă un parc activ de ~135 de autobuze + vreo ~34 care așteaptă casarea (aprox. 30 BMC, 2 Volvo Hess și 2 VDL Ambassador).

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transportul în comun din municipiul Buzău  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433430 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use