Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)
6215 posts, 1486348 views
📖 Pagination options
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Victor92
Pe ceas va demonstrez ca Piata Presei -Complex Baneasa se parcurge in MAXIM 25 minute , iar pe celalalt sense se fac cam 20 de minute . Cei de la RATB chiar nu-si dau seama de asta? Pe program e trecuta semicursa cu 35 de minute, iar stationarea la capat 10 min...
Dominatrix wrote:
Eu nu inteleg de ce pentru un spârc de traseu precum 261 e nevoie de o durata a cursei de o ora si jumatate (chiar si mai mult) sambata si duminica.
Pe ceas va demonstrez ca Piata Presei -Complex Baneasa se parcurge in MAXIM 25 minute , iar pe celalalt sense se fac cam 20 de minute . Cei de la RATB chiar nu-si dau seama de asta? Pe program e trecuta semicursa cu 35 de minute, iar stationarea la capat 10 min...
- Trole
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Trole
Cu toate astea azi (27) linia 79 inca era trecuta pe toate placutele indicatoare de statie de la Ministerul Transporturilor la Calea Mosilor. Se pregateste redevierea sau hartiile se plimba greu intre serviciile RATB?
PS. 620 disparuse de la Casa Studentilor si Parvan...
3mil wrote:
Avand in vedere finalizarea lucrarilor de reabilitare a sistemului rutier de pe Bd. Dacia, din zona Piata Gemeni, incepand cu data de 22.01.2011, Regia Autonoma de Transport Bucuresti va relua functionarea liniilor 79 [...] pe traseele de baza
Cu toate astea azi (27) linia 79 inca era trecuta pe toate placutele indicatoare de statie de la Ministerul Transporturilor la Calea Mosilor. Se pregateste redevierea sau hartiile se plimba greu intre serviciile RATB?
PS. 620 disparuse de la Casa Studentilor si Parvan...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Dominatrix
Utilizator anonim wrote:Hai sa nu exageram. Daca s-ar fi vrut s-ar fi facut si acum o manevra de genul 45+46 pe traseul Mezes - Granitul, 42 Mezes - PPL, fiindca si asa pe traseul actual nu are nici un rost. Doar cu aceste manevre, s-ar fi descongestionat capatul de la Banu Manta, ramanand sa intoarca acolo doar 3 linii (20, 24, 34) in loc de 6 ca acum. Nu ar fi fost deloc nevoie de tramvaie in plus. Dar se prefera fragmentarea traseelor din motive birocratice ("fiecare depou cu tarlaua lui") si financiare (calatorul sa taxeze/valideze de mai multe ori). Cu alte cuvinte, prioritatile sunt altele, nu deservirea corespunzatoare a publicului calator.
Tramvaiele din Bucurestii Noi la momentul de fata nici nu au unde sa mearga inafara de Banu Manta.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Victor92
Azi de plictiseala la ora de informatica am luat la "puricat" intervalele autobuzelor RATB, afisate pe site. Constatari:intervale din ce in ce mai mari , iar surpriza: liniile 185,227 au ramas cu o tura(din doua, cum erau pana la 31.01.2011) in timpul saptamanii, cat si in weekend. Totodata, linia 261 a ramas cu 3 ture in timpul saptamanii ( 4 erau inainte) si in weekend tineti-va bine: doar 1 tura. Multumim RATB inca o data pentru aceste cadouri.
P.s.:Am uitat sa va spun un lucru important. La capatul de la Piata Presei Libere duminica, 6.02.2011,cand am trecut ultima data pe acolo, NU erau afisate orele de plecare ale liniilor 261, 304 asta ca sa nu stie populatia ca e afectata. Bine ca macar programul linie 449 a ramas
Azi de plictiseala la ora de informatica am luat la "puricat" intervalele autobuzelor RATB, afisate pe site. Constatari:intervale din ce in ce mai mari , iar surpriza: liniile 185,227 au ramas cu o tura(din doua, cum erau pana la 31.01.2011) in timpul saptamanii, cat si in weekend. Totodata, linia 261 a ramas cu 3 ture in timpul saptamanii ( 4 erau inainte) si in weekend tineti-va bine: doar 1 tura. Multumim RATB inca o data pentru aceste cadouri.
P.s.:Am uitat sa va spun un lucru important. La capatul de la Piata Presei Libere duminica, 6.02.2011,cand am trecut ultima data pe acolo, NU erau afisate orele de plecare ale liniilor 261, 304 asta ca sa nu stie populatia ca e afectata. Bine ca macar programul linie 449 a ramas
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Dr2005
Apropo de 185... de ce în cursul săptămânii durează 28 de minute o cursă iar în week-end durează 37?!
Apropo de 185... de ce în cursul săptămânii durează 28 de minute o cursă iar în week-end durează 37?!
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Utilizator anonim
Ca sa fie intervalul mai mare in weekend.
Ca sa fie intervalul mai mare in weekend.
- autob368
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
autob368
Linia 185 ar trebui sa ramana cu un singur autobuz la interval de 24-30 minute. Oricum semicursa reala dureaza cam 9 minute (cel mult), iar la Cimitirul Ghencea 3 nu trebuie sa stea mai mult de 2-3 minute. Stationarea principala este la Ghencea. Cele 2 ture de acum se intalnesc mai mereu in Ghencea. Pe acea straduta Drumul Cooperativei nu incap 2 autobuze unul langa celalalt. Este intr-adevar o strada importanta in cartier dar pre ingusta...
Linia 185 ar trebui sa ramana cu un singur autobuz la interval de 24-30 minute. Oricum semicursa reala dureaza cam 9 minute (cel mult), iar la Cimitirul Ghencea 3 nu trebuie sa stea mai mult de 2-3 minute. Stationarea principala este la Ghencea. Cele 2 ture de acum se intalnesc mai mereu in Ghencea. Pe acea straduta Drumul Cooperativei nu incap 2 autobuze unul langa celalalt. Este intr-adevar o strada importanta in cartier dar pre ingusta...
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Gabi23
Calmi oameni buni cu 185-ul. Nu va mai agitati atat cu sezizari si tot felul de reclamatii. De la 1 februarie pe aceasta linie circula un singur autobuz .
Calmi oameni buni cu 185-ul. Nu va mai agitati atat cu sezizari si tot felul de reclamatii. De la 1 februarie pe aceasta linie circula un singur autobuz .
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Gabi23
Parca mai sofer si mai calator te simti intr-un Mercedes pe 312 decat intr-un Ikarus pe 74. In timp ce unul se chinuie lent cu betele, altul il depaseste in viteza si se misca fara probleme . Ce-as mai desfinta eu 74, ca dubleaza 100% linia 312, care are o frecventa cu mult mai buna. Sa sa tinem linia aiurea de dragul ecologiei, in loc sa folosim troleibuzele acestea pe o linie mai importanta si utila.
Parca mai sofer si mai calator te simti intr-un Mercedes pe 312 decat intr-un Ikarus pe 74. In timp ce unul se chinuie lent cu betele, altul il depaseste in viteza si se misca fara probleme . Ce-as mai desfinta eu 74, ca dubleaza 100% linia 312, care are o frecventa cu mult mai buna. Sa sa tinem linia aiurea de dragul ecologiei, in loc sa folosim troleibuzele acestea pe o linie mai importanta si utila.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Dominatrix
Nici nu e greu de facut acest lucru, autobuzele sunt noi, troleele si mai ales tramvaiele sunt vechi. Ce daca autobuzele le aruncam dupa 10 - 12 ani, dar un troleu tine si 20 de ani, iar un tramvai 30 - 35? Iar avand in vedere starea retelei de troleibuz, nu neaparat de pe traseul lui 74, unde din ce am vazut, reteuaua se tine bine, dar mai ales din alte zone din oras + piesele de separatie peste care se trece "la pas", evident ca autobuzele sunt mai rapide.
"Vom desfiinta troleibuzele, si le vom inlocui cu autobuze rapide intre diferite zone ale orasului". Mai tineti minte cine a spus asta?
Gabi23 wrote:In conditiile de fata, da, ai dreptate. Dar problema este ca se doreste cultivarea acestei imagini in randul publicului calator: autobuzele sunt sexy, troleibuzele (eventual si tramvaiele) sunt naspa. La fel s-a procedat si in alte orase ale patriei, deci nu e nimic surprinzator.
Parca mai sofer si mai calator te simti intr-un Mercedes pe 312 decat intr-un Ikarus pe 74. In timp ce unul se chinuie lent cu betele, altul il depaseste in viteza si se misca fara probleme .
Nici nu e greu de facut acest lucru, autobuzele sunt noi, troleele si mai ales tramvaiele sunt vechi. Ce daca autobuzele le aruncam dupa 10 - 12 ani, dar un troleu tine si 20 de ani, iar un tramvai 30 - 35? Iar avand in vedere starea retelei de troleibuz, nu neaparat de pe traseul lui 74, unde din ce am vazut, reteuaua se tine bine, dar mai ales din alte zone din oras + piesele de separatie peste care se trece "la pas", evident ca autobuzele sunt mai rapide.
"Vom desfiinta troleibuzele, si le vom inlocui cu autobuze rapide intre diferite zone ale orasului". Mai tineti minte cine a spus asta?
Gabi23 wrote:La RATB, ecologia trece prin stomac. Dintotdeauna a fost asa.
Sa sa tinem linia aiurea de dragul ecologiei, in loc sa folosim troleibuzele acestea pe o linie mai importanta si utila.
Gabi23 wrote:Dar macar s-au refacut graficele ca sa se elimine ciudatenia cu durata cursei mai mare in weekend, ca sa vina autobuzul mai rar?
Calmi oameni buni cu 185-ul. Nu va mai agitati atat cu sezizari si tot felul de reclamatii. De la 1 februarie pe aceasta linie circula un singur autobuz.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Dr2005
Da, acum e acelaşi program de luni până duminică...
Cât durează o cursă? Păi:
- 28 de minute între 5:00 şi 6:52
- 30 de minute cursa de la 6:52
- 37 de minute între 7:26 şi 8:40
- 27 de minute cursa de la 8:40
- 49 de minute cursa de la 9:17
- 37 de minute între 10:06 şi 12:34
- 42 de minute cursa de la 12:34
- 36 de minute cursa de la 13:16
- 33 de minute între 13:50 şi 14:56
- 34 de minute între 14:56 şi 16:04
- 35 de minute între 16:04 şi 17:49
- 37 de minute cursa de la 17:49
- 49 de minute cursa de la 18:26
- 37 de minute cursa de la 19:13
- 35 de minute cursa de la 19:50
- 29 de minute cursa de la 20:25
- 28 de minute între 20:54 şi 22:18
http://www.ratb.ro/download/trasee/185t2.pdf
Lungimea semicursei: 2,51 km, lungimea cursei 5,02 km.
Viteza comercială: maxim 10,76 km/h, minim 6,15 km/h. Deci, practic, viteza unui pieton care aleargă sau a unui biciclist relaxat.
Voi vedeţi logica?
Da, acum e acelaşi program de luni până duminică...
Cât durează o cursă? Păi:
- 28 de minute între 5:00 şi 6:52
- 30 de minute cursa de la 6:52
- 37 de minute între 7:26 şi 8:40
- 27 de minute cursa de la 8:40
- 49 de minute cursa de la 9:17
- 37 de minute între 10:06 şi 12:34
- 42 de minute cursa de la 12:34
- 36 de minute cursa de la 13:16
- 33 de minute între 13:50 şi 14:56
- 34 de minute între 14:56 şi 16:04
- 35 de minute între 16:04 şi 17:49
- 37 de minute cursa de la 17:49
- 49 de minute cursa de la 18:26
- 37 de minute cursa de la 19:13
- 35 de minute cursa de la 19:50
- 29 de minute cursa de la 20:25
- 28 de minute între 20:54 şi 22:18
http://www.ratb.ro/download/trasee/185t2.pdf
Lungimea semicursei: 2,51 km, lungimea cursei 5,02 km.
Viteza comercială: maxim 10,76 km/h, minim 6,15 km/h. Deci, practic, viteza unui pieton care aleargă sau a unui biciclist relaxat.
Voi vedeţi logica?
- Trole
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Trole
O posibila logica exista... Reducere de cheltuieli!
Soferul e platit 'Å£' ore indiferent daca invarte roata sau nu.
Daca roata se invarte apar costuri in plus - motorina, uzura...
Mergand pe 'pseudologica' tiparului - calatorii se aduna ca picaturile de apa in statii in asteptarea autobuzului 'caldare' (desii unii prefera cazan ), atunci plecarile aleatorii la intervale majorate pot fi explicate de dorinta de 'reducere a costurilor'. Iar cum stationarile uriase la cap de linie trebuie totusi camuflate, singura varianta este semicursa 'elastic'. Ba 10, ba 30 de minute.
Greseala fatala a rationamentului este aceea ca beneficiarii 'sistemului de transport' incep rand pe rand sa se reorienteze spre alte variante de deplasare, caci nu prea le convine sa astepte la nimereala 5 sau 35 de minute pana vine autobuzul (sau alt mijloc de transport, dupa caz). Bonus pentru alungarea lor - oricum graficul de circulatie nu e afisat nicaieri in statie.
O posibila logica exista... Reducere de cheltuieli!
Soferul e platit 'Å£' ore indiferent daca invarte roata sau nu.
Daca roata se invarte apar costuri in plus - motorina, uzura...
Mergand pe 'pseudologica' tiparului - calatorii se aduna ca picaturile de apa in statii in asteptarea autobuzului 'caldare' (desii unii prefera cazan ), atunci plecarile aleatorii la intervale majorate pot fi explicate de dorinta de 'reducere a costurilor'. Iar cum stationarile uriase la cap de linie trebuie totusi camuflate, singura varianta este semicursa 'elastic'. Ba 10, ba 30 de minute.
Greseala fatala a rationamentului este aceea ca beneficiarii 'sistemului de transport' incep rand pe rand sa se reorienteze spre alte variante de deplasare, caci nu prea le convine sa astepte la nimereala 5 sau 35 de minute pana vine autobuzul (sau alt mijloc de transport, dupa caz). Bonus pentru alungarea lor - oricum graficul de circulatie nu e afisat nicaieri in statie.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
bercenicity
Tu vorbesti serios? 74 vine de doua ori mai des ca 312. Ok, nu esti din cartier, dar macar puteai sa arunci un ochi pe pe ratb.ro
Gabi23 wrote:
Parca mai sofer si mai calator te simti intr-un Mercedes pe 312 decat intr-un Ikarus pe 74. In timp ce unul se chinuie lent cu betele, altul il depaseste in viteza si se misca fara probleme . Ce-as mai desfinta eu 74, ca dubleaza 100% linia 312, care are o frecventa cu mult mai buna. Sa sa tinem linia aiurea de dragul ecologiei, in loc sa folosim troleibuzele acestea pe o linie mai importanta si utila.
Tu vorbesti serios? 74 vine de doua ori mai des ca 312. Ok, nu esti din cartier, dar macar puteai sa arunci un ochi pe pe ratb.ro
- nokia2010
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
nokia2010
Am eu o impresie greşită, sau în perioada 1996-2004 erau mai bine organizate traseele?
Dacă îmi este permis, vin şi eu cu ceva idei de modificări şi înfiinţări de trasee:
MODIFICĂRI:
- 253 să fie prelungit de la Barajul Dunării la "Auchan" Titan
- 330 să fie prelungit de la Barajul Dunării la "Faur" S.A. - Poarta IV
- 323 să fie prelungit de la Timpuri Noi la P-ţa Sf. Vineri pe traseul Podul Timpuri Noi, Bd. Mircea Vodă, Str. Sf. Vineri, P-ţa Sf. Vineri, cu întoarcere prin Bd. Corneliu Coposu. Staţiile să fie următoarele: A. Pe partea cu ambele sensuri: 1) Virginia; 2) Poet Panait Cerna; 3) Bd. Unrii; B. LA DUCERE: P-ţa Sf. Vineri; C. LA ÎNTOARCERE: Logofăt Udrişte
Cea mai nasolaă parte e că pe lângă blocajul de la anumite ore de pe Bd. Gh. Şincai (între Bd. Dimitrie Cantemir şi Pod Timpuri Noi) ar mai avea parte de blocaj şi la intersecţia Bd. Mircea Vodă cu Bd. Unirii (dinspre Sf. Vineri), pentru că în loc să lărgească bulevardul în zona intersecţiei cu măcar o bandă le-au dat voie ălora să-şi contruiască hotelul.
ÎNFIINŢĂRI:
111 Granitul S.A. - Şos. Pantelimon - Iancului - Pache Protopoescu - Bd. Carol I - P-ţa C.A. Rosetti - Universitate - Bd. Regina Elisabeta - Bd. Miha Kogălniceanu - P-ţa OPEREI, cu întoarcere prin Bd. Eroii Sanitari, Bd. Eroilor, Spl. Independenţei (cheiul drept).
OTOBELE ar avea, dacă nu s-ar apuca să caseze în duşmănie şi ar mai scoate ceva din parcul rece.
Am eu o impresie greşită, sau în perioada 1996-2004 erau mai bine organizate traseele?
Dacă îmi este permis, vin şi eu cu ceva idei de modificări şi înfiinţări de trasee:
MODIFICĂRI:
- 253 să fie prelungit de la Barajul Dunării la "Auchan" Titan
- 330 să fie prelungit de la Barajul Dunării la "Faur" S.A. - Poarta IV
- 323 să fie prelungit de la Timpuri Noi la P-ţa Sf. Vineri pe traseul Podul Timpuri Noi, Bd. Mircea Vodă, Str. Sf. Vineri, P-ţa Sf. Vineri, cu întoarcere prin Bd. Corneliu Coposu. Staţiile să fie următoarele: A. Pe partea cu ambele sensuri: 1) Virginia; 2) Poet Panait Cerna; 3) Bd. Unrii; B. LA DUCERE: P-ţa Sf. Vineri; C. LA ÎNTOARCERE: Logofăt Udrişte
Cea mai nasolaă parte e că pe lângă blocajul de la anumite ore de pe Bd. Gh. Şincai (între Bd. Dimitrie Cantemir şi Pod Timpuri Noi) ar mai avea parte de blocaj şi la intersecţia Bd. Mircea Vodă cu Bd. Unirii (dinspre Sf. Vineri), pentru că în loc să lărgească bulevardul în zona intersecţiei cu măcar o bandă le-au dat voie ălora să-şi contruiască hotelul.
ÎNFIINŢĂRI:
111 Granitul S.A. - Şos. Pantelimon - Iancului - Pache Protopoescu - Bd. Carol I - P-ţa C.A. Rosetti - Universitate - Bd. Regina Elisabeta - Bd. Miha Kogălniceanu - P-ţa OPEREI, cu întoarcere prin Bd. Eroii Sanitari, Bd. Eroilor, Spl. Independenţei (cheiul drept).
OTOBELE ar avea, dacă nu s-ar apuca să caseze în duşmănie şi ar mai scoate ceva din parcul rece.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination