Topic: Tatra T4R
2770 posts, 738954 views
📖 Pagination options
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Dr2005
Singura explicaţie plauzibilă e că s-au comandat sepărat boghiuri... vezi poza din pagina anterioară cu boghiurile din curte... la acel moment erau vreo 2 tramvaie fără boghiuri (bine, erau 3, dar unul avea boghiurile lângă el) în depou... dar în curte erau clar mai multe boghiuri. Cert e că cele din curte sunt de T4R, nu sunt de T4D aduse de pe unde s-au casat asemenea vagoane (acelea au elementele elastice de la prinderea traverselor ce sustin motoarele diferite).
Singura explicaţie plauzibilă e că s-au comandat sepărat boghiuri... vezi poza din pagina anterioară cu boghiurile din curte... la acel moment erau vreo 2 tramvaie fără boghiuri (bine, erau 3, dar unul avea boghiurile lângă el) în depou... dar în curte erau clar mai multe boghiuri. Cert e că cele din curte sunt de T4R, nu sunt de T4D aduse de pe unde s-au casat asemenea vagoane (acelea au elementele elastice de la prinderea traverselor ce sustin motoarele diferite).
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Dominatrix
Exact, boghiurile sunt de T4R, si nu cred ca le-au cumparat de la Iasi, Arad sau de unde s-au mai casat astfel de vagoane, iar CKD este falimentar de mult.
Boghiuri "libere" erau prin Depoul Militari si in anii '90 inainte sa se inceapa casarea Tatrelor.
Ati observat ca pe boghiurile de T4R scrie "RATB-URAC" desi ele sunt fabricate de CKD? Nu cumva s-a procedat la un moment dat la "asimilarea" productiei de boghiuri la URAC cum s-a facut cu LHB? (Desi nu prea e plauzibil, fiindca exista patentul CKD, ca altfel am fi vazut de mult la strada si 3432, 3433 etc ).
Exact, boghiurile sunt de T4R, si nu cred ca le-au cumparat de la Iasi, Arad sau de unde s-au mai casat astfel de vagoane, iar CKD este falimentar de mult.
Boghiuri "libere" erau prin Depoul Militari si in anii '90 inainte sa se inceapa casarea Tatrelor.
Ati observat ca pe boghiurile de T4R scrie "RATB-URAC" desi ele sunt fabricate de CKD? Nu cumva s-a procedat la un moment dat la "asimilarea" productiei de boghiuri la URAC cum s-a facut cu LHB? (Desi nu prea e plauzibil, fiindca exista patentul CKD, ca altfel am fi vazut de mult la strada si 3432, 3433 etc ).
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Gabi23
Cuplurile #3384-3377 si #3361-3409 sunt vagoane titulare ale liniei 47, circuland aproape in permanenta pe acest traseu.
Cuplurile #3384-3377 si #3361-3409 sunt vagoane titulare ale liniei 47, circuland aproape in permanenta pe acest traseu.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Gabi23
#3402 (vagon 2) ar trebui sa fie legat cu #3341(vagon 1), dar nu imi aminesc exact. Stiu ca a fost o perioada legat #3341cu #3306 (care a ajuns acum la RK). Si dupa iar l-am vazut cu #3402. In fine da, si 3402 e unul din cele care vin si ele prin 47 des. Interesant este si faptul ca Depoul Militari, trimite de obicei ce vine de la RK in primele zile de traseu pe linia 47 vagoanele,a poi ajung pe 8 si 25.
#3402 (vagon 2) ar trebui sa fie legat cu #3341(vagon 1), dar nu imi aminesc exact. Stiu ca a fost o perioada legat #3341cu #3306 (care a ajuns acum la RK). Si dupa iar l-am vazut cu #3402. In fine da, si 3402 e unul din cele care vin si ele prin 47 des. Interesant este si faptul ca Depoul Militari, trimite de obicei ce vine de la RK in primele zile de traseu pe linia 47 vagoanele,a poi ajung pe 8 si 25.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Tom
Utilizator anonim@statistici mentenanta tramvaie wrote:Asteptam sa le vedem cum vor arata cand vor iesi dela RK. Pana atunci sa le vedem cum aratau ele. Poza cu 3342 nu e modificata, doar tramvaiul e astazi o bucata de Bucur
...
3318
...
3339
3340
3341
3342
3343
3344
3345
3346
3347
...
3394
3395
3396
...
3414
...
&c
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Dominatrix
Buna treaba cu 3339...photoshop? Cifra 9 pe placuta din interior nu ti-a iesit prea bine, dar in rest e OK. Eram destul de marisoara cand au fost aduse si mi le amintesc bine. Cand au venit initial au fost impartite o perioada scurta intre Depourile Panduri (tot de aici au circulat si prima data cu calatori pe liniile 8, 25, si 26 - initial solo) si Bucurestii Noi, unde au circulat (probabil de proba) pe liniile 4, 20 si 24. Spre sfarsitul anului 1975, au fost mutate toate la Depoul Militari, unde stau si acum. Mi-am dat seama destul de repede ca 3339 lipsea, fiindca vagoanele erau de obicei cuplate consecutiv, adica 3301-3302, 3303-3304 etc. Exista cuplul 3337-3338, apoi se sarea la 3340-3341. Aveam mania tramvaielor si retineam usor numerele de parc. Ulterior, dl. ing. Soaita, inginer la ETE mi-a confirmat ca 3339 nu a existat niciodata. O faza haioasa era ca angajatilor noi de la depoul Militari li se spunea de multe ori sa aduca vagonul 3339 in hala de revizii, iar dupa cautari in tot depoul se intorceau si spuneau ca nu-l gasesc
Intrebare de 1000 de puncte: cand a disparut vagonul 3336, care a fost singurul vagon Tatra cu scaune de lemn? Pana prin 86 (?) circula cuplat cu 3337, apoi in general solo pe linia 3, dupa care iarasi a circulat destul de mult ca vagon 1 in cuplul 3336-3345.
Alta intrebare de 1000 de puncte: cand a fost vagonul 3431 facut vagon de scoala? In anii '80, circula cu calatori, iar vagon de scoala era 3313, care dupa epoca vopsirii in galben a devenit vagon de serviciu la Militari.
Buna treaba cu 3339...photoshop? Cifra 9 pe placuta din interior nu ti-a iesit prea bine, dar in rest e OK. Eram destul de marisoara cand au fost aduse si mi le amintesc bine. Cand au venit initial au fost impartite o perioada scurta intre Depourile Panduri (tot de aici au circulat si prima data cu calatori pe liniile 8, 25, si 26 - initial solo) si Bucurestii Noi, unde au circulat (probabil de proba) pe liniile 4, 20 si 24. Spre sfarsitul anului 1975, au fost mutate toate la Depoul Militari, unde stau si acum. Mi-am dat seama destul de repede ca 3339 lipsea, fiindca vagoanele erau de obicei cuplate consecutiv, adica 3301-3302, 3303-3304 etc. Exista cuplul 3337-3338, apoi se sarea la 3340-3341. Aveam mania tramvaielor si retineam usor numerele de parc. Ulterior, dl. ing. Soaita, inginer la ETE mi-a confirmat ca 3339 nu a existat niciodata. O faza haioasa era ca angajatilor noi de la depoul Militari li se spunea de multe ori sa aduca vagonul 3339 in hala de revizii, iar dupa cautari in tot depoul se intorceau si spuneau ca nu-l gasesc
Intrebare de 1000 de puncte: cand a disparut vagonul 3336, care a fost singurul vagon Tatra cu scaune de lemn? Pana prin 86 (?) circula cuplat cu 3337, apoi in general solo pe linia 3, dupa care iarasi a circulat destul de mult ca vagon 1 in cuplul 3336-3345.
Alta intrebare de 1000 de puncte: cand a fost vagonul 3431 facut vagon de scoala? In anii '80, circula cu calatori, iar vagon de scoala era 3313, care dupa epoca vopsirii in galben a devenit vagon de serviciu la Militari.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Tom
Paint + Photoshop, la fel si poza cu "3339" de mai jos, acolo era original 3392. Nu mi-a iesit prea bine pentru ca nu am pierdut prea mult timp cu desenul. Cifra 9 de pe placuta e facuta dintr'un "3". Oricum, nici ele nu erau prea bine facute, desi cel putin la Iasi stiu ca cifrele erau scrise frumos, dar nu stiu daca aceste placute erau din fabrica sau au fost confectionate de societatile de transport care au primit Tatrele.
Am vorbit si eu cu ing. Soaita, dela RATB mi-au spus ca el este cel care imi poate da orice informatie despre Tatre, pentru ca el le-a adus. Mi-a confirmat ca 3339 nu a existat si mi-a spus doar ca a fost o greseala in numerotarea lor. In orice caz, nu au fost 131 Tatre in Bucuresti, cum spun nemtii si Wikipedia. Acolo am si scris de asta, dar vad ca tot 131 au ramas. O alta poveste de pe forumuri ar fi ca la Bucuresti s'ar fi adus un T3 in probe. Tot dl.Soaita mi-a spus ca nu e adevarat.
Despre cuplul 3340+3341 am auzit ca a fost implicat intr'un accident, la un capat de linie a pornit singur si a lovit ceva (un tramvai sau o masina) si au fost si victime. Imi amintesc de o Tatra cu scaune de lemn, dar nu stiu ce numar avea si de ce a ajuns asa. Daca a disparut, acum e Bucur. In Strassenbahn-Atlas apare, deci in mod sigur a disparut intre 2004 si 2007, pentru ca nici pe stfp.net nu apare in poze.
3313 a fost "VAGON DE SERVICI" pana prin 1996 sau 1997. 3431 era vagon de scoala tot prin perioada aceea, dar dupa ce 3313 a revenit ca vagon de calatori, 3431 a fost si el folosit ca vagon utilitar. Probabil ca odata cu casarea EP'urilor, depoul Militari a primit vagonul 6067 pe post de magar, iar mai tarziu S21 (ex V56 253) a ajuns si el acolo, dar nu a circulat aproape deloc.
Paint + Photoshop, la fel si poza cu "3339" de mai jos, acolo era original 3392. Nu mi-a iesit prea bine pentru ca nu am pierdut prea mult timp cu desenul. Cifra 9 de pe placuta e facuta dintr'un "3". Oricum, nici ele nu erau prea bine facute, desi cel putin la Iasi stiu ca cifrele erau scrise frumos, dar nu stiu daca aceste placute erau din fabrica sau au fost confectionate de societatile de transport care au primit Tatrele.
Am vorbit si eu cu ing. Soaita, dela RATB mi-au spus ca el este cel care imi poate da orice informatie despre Tatre, pentru ca el le-a adus. Mi-a confirmat ca 3339 nu a existat si mi-a spus doar ca a fost o greseala in numerotarea lor. In orice caz, nu au fost 131 Tatre in Bucuresti, cum spun nemtii si Wikipedia. Acolo am si scris de asta, dar vad ca tot 131 au ramas. O alta poveste de pe forumuri ar fi ca la Bucuresti s'ar fi adus un T3 in probe. Tot dl.Soaita mi-a spus ca nu e adevarat.
Despre cuplul 3340+3341 am auzit ca a fost implicat intr'un accident, la un capat de linie a pornit singur si a lovit ceva (un tramvai sau o masina) si au fost si victime. Imi amintesc de o Tatra cu scaune de lemn, dar nu stiu ce numar avea si de ce a ajuns asa. Daca a disparut, acum e Bucur. In Strassenbahn-Atlas apare, deci in mod sigur a disparut intre 2004 si 2007, pentru ca nici pe stfp.net nu apare in poze.
3313 a fost "VAGON DE SERVICI" pana prin 1996 sau 1997. 3431 era vagon de scoala tot prin perioada aceea, dar dupa ce 3313 a revenit ca vagon de calatori, 3431 a fost si el folosit ca vagon utilitar. Probabil ca odata cu casarea EP'urilor, depoul Militari a primit vagonul 6067 pe post de magar, iar mai tarziu S21 (ex V56 253) a ajuns si el acolo, dar nu a circulat aproape deloc.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Dr2005
Pe #3336 (cel cu scaune de lemn, nu ştiam atunci că e #3336) l-am văzut ultima oară solo pe 42 în 2002 (înainte să înceapă modernizarea toatală a liniei 41, când 41 şi 42 întorceau la Expoziţiei), dar îl mai văzusem mai demult pe 8 (ca al 2lea vagon al unui cuplu). A fost casat în 2004, dar după începerea lucrărilor la 41 (15.03.2002) nu l-am mai văzut.
Pe #3336 (cel cu scaune de lemn, nu ştiam atunci că e #3336) l-am văzut ultima oară solo pe 42 în 2002 (înainte să înceapă modernizarea toatală a liniei 41, când 41 şi 42 întorceau la Expoziţiei), dar îl mai văzusem mai demult pe 8 (ca al 2lea vagon al unui cuplu). A fost casat în 2004, dar după începerea lucrărilor la 41 (15.03.2002) nu l-am mai văzut.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Dominatrix
Trix, daca ai vorbit cu dl. Soaita l-ai intrebat cumva despre boghiurile "excendentare" de T4R? Chiar aici am mai adus in discutie aceasta problema, fiindca mi se pare destul de ciudat sa se comande boghiuri in plus de la cehi, desi asta este intr-adevar cea mai plauzibila explicatie.
Rog pe cei care viziteaza din cand in cand depourile sa intrebe la URAC sau la depoul Militari despre aceste boghiuri. De mult am aceasta curiozitate si cred ca si altii sunt interesati. Sau daca trageti o fuga pana la Depoul Giulesti (ca tot nu-l avem prezentat pe site ), poate il puteti intreba pe dl. Ing. Pasa, seful depoului, fiindca dumnealui este foarte vechi in RATB si banuiesc ca stie ceva si despre asta. Din pacate, sunt putine sanse sa ajung eu pe acolo prea curand.
Trix wrote:Nu-mi amintesc de acest accident, in schimb imi amintesc de accidentul in '87 sau '88 cand vagonul 3333 a fost serios avariat de un camion pe Sos. Iancului. Vagonul a fost avariat destul de rau, partea stanga era facuta zob... Dar se pare ca s-a reparat, daca 3333 de astazi e acelasi vagon. Despre S21 (care a fost "magar" la Dudesti inainte de transformare) mi s-a spus ca a fost folosit in general pentru manevra in depoul Militari, fiindca exista pericolul sa rupe catenara din cauza balansului mare daca iesea in traseu. Nu stiu daca e adevarat, dar asa mi s-a spus acolo.
Despre cuplul 3340+3341 am auzit ca a fost implicat intr'un accident, la un capat de linie a pornit singur si a lovit ceva (un tramvai sau o masina) si au fost si victime. Imi amintesc de o Tatra cu scaune de lemn, dar nu stiu ce numar avea si de ce a ajuns asa. Daca a disparut, acum e Bucur. In Strassenbahn-Atlas apare, deci in mod sigur a disparut intre 2004 si 2007, pentru ca nici pe stfp.net nu apare in poze.
Trix, daca ai vorbit cu dl. Soaita l-ai intrebat cumva despre boghiurile "excendentare" de T4R? Chiar aici am mai adus in discutie aceasta problema, fiindca mi se pare destul de ciudat sa se comande boghiuri in plus de la cehi, desi asta este intr-adevar cea mai plauzibila explicatie.
Rog pe cei care viziteaza din cand in cand depourile sa intrebe la URAC sau la depoul Militari despre aceste boghiuri. De mult am aceasta curiozitate si cred ca si altii sunt interesati. Sau daca trageti o fuga pana la Depoul Giulesti (ca tot nu-l avem prezentat pe site ), poate il puteti intreba pe dl. Ing. Pasa, seful depoului, fiindca dumnealui este foarte vechi in RATB si banuiesc ca stie ceva si despre asta. Din pacate, sunt putine sanse sa ajung eu pe acolo prea curand.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Tom
3336 este astazi Bucur 3004
Dominatrix wrote:Acela a fost alt accident. Vagonul a fost sifonat, dar reparatia a fost facuta in depou, ceea ce inseamna ca n'a fost prea grava ca sa ajunga la URAC. Despre 3340+3341 nu sunt 100% sigur de numar, dar stiu ca la vagonul 2 s'a blocat acceleratia si a pornit singur. Tramvaiul l-a surprins pe vatman pe linie si l-a prins intre el si vagonul din fata.
Nu-mi amintesc de acest accident, in schimb imi amintesc de accidentul in '87 sau '88 cand vagonul 3333 a fost serios avariat de un camion pe Sos. Iancului. Vagonul a fost avariat destul de rau, partea stanga era facuta zob... Dar se pare ca s-a reparat, daca 3333 de astazi e acelasi vagon.
3336 este astazi Bucur 3004
Despre S21 (care a fost "magar" la Dudesti inainte de transformare) mi s-a spus ca a fost folosit in general pentru manevra in depoul Militari, fiindca exista pericolul sa rupe catenara din cauza balansului mare daca iesea in traseu. Nu stiu daca e adevarat, dar asa mi s-a spus acolo.S21 a avut inainte numarul 253 si a fost intr'adevar la Dudesti. Era singurul V56 cu boghiu V3A sub el si avea intr'adevar un balans foarte mare. Exista un film facut de cei dela Blickpunkt Strassenbahn, in care apare 253 tragand boghiuri. Tot acolo apare si magarul 157, dar acesta are truckul original. Din cate am inteles, S21 nu prea era bun pentru tractarea de vagoane si a fost mai mult folosit pentru boghiuri. In fine, S21 e off-topic aici.
Trix, daca ai vorbit cu dl. Soaita l-ai intrebat cumva despre boghiurile "excendentare" de T4R? Chiar aici am mai adus in discutie aceasta problema, fiindca mi se pare destul de ciudat sa se comande boghiuri in plus de la cehi, desi asta este intr-adevar cea mai plauzibila explicatie.Cu dl Soaita am vorbit la telefon odata in drum spre serviciu, deci nu am vorbit prea mult. Tot ce l-am intrebat la momentul acela a fost despre 3339. Astazi, am discutat despre asta cu seful dela Depoul Militari, pentru ca venisera niste nemti care intrebau printre altele despre el. Se pare ca numerele au fost inscriptionate (cel putin la interior) de catre ÄŒKD la Praga. La Bucuresti, 3339 nu a venit niciodata, dar se pare ca totusi a existat (asta e varianta nemtilor). Este posibil ca vagonul sa fi suferit un accident inainte de livrare (la probe sau la incarcare), iar cehii sa fi livrat ulterior alt vagon cu numarul 3431. Din pacate, nu se mai cunoaste corespondenta numerelor de parc cu numerele de fabricatie ÄŒKD, iar placutele amplasate in dreptul scarii dela prima usa s'au sters sau au disparut in timp in urma reparatiilor. Despre boghiuri nu stiam, dar este foarte probabil sa se fi livrat boghiuri de rezerva. Problema este ca si boghiurile au inscriptionat numarul vagonului, iar cele excedentare nu stiu ce numar au pe ele.
Rog pe cei care viziteaza din cand in cand depourile sa intrebe la URAC sau la depoul Militari despre aceste boghiuri. De mult am aceasta curiozitate si cred ca si altii sunt interesati.Dar poti sa iei legatura direct cu "cei care viziteaza din cand in cand depourile". Exista mesagerie privata pe acest forum.
Sau daca trageti o fuga pana la Depoul Giulesti (ca tot nu-l avem prezentat pe site ), poate il puteti intreba pe dl. Ing. Pasa, seful depoului, fiindca dumnealui este foarte vechi in RATB si banuiesc ca stie ceva si despre asta. Din pacate, sunt putine sanse sa ajung eu pe acolo prea curand.Dl Pasa stia totul despre tramvaiele din Bucuresti din anii '70 pana acum. Din pacate, este acum prea tarziu sa-l intrebam. Mai multe detalii despre depou vor fi in sectiunea dedicata acestuia.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Gabi23
Linia 25 are in acest moment 30-35 de ture, din care cel putin 25 sunt asigurate de catre longevivele vagoane Tatra.
Linia 25 are in acest moment 30-35 de ture, din care cel putin 25 sunt asigurate de catre longevivele vagoane Tatra.
- adn2377
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
adn2377
Din ce am inteles de la un vatman ar avea chiar in jur de 36 de ture...
Gabi23 wrote:
Linia 25 are in acest moment 30-35 de ture, din care cel putin 25 sunt asigurate de catre longevivele vagoane Tatra.
Din ce am inteles de la un vatman ar avea chiar in jur de 36 de ture...
- adn2377
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
adn2377
Mda, par vagoane care ar putea sa circule si 200 de ani...
Ce ma deranjeaza pe mine in mod deosebit la Tatre este ca nu sunt izolate termic aproape deloc. Nu spun cum e iarna pe ger in ele, dar vara devin adevarate cuptoare pe sine (iar eu cand ma urc ma simt cam ca un pui la rotisor ).
Prin comparatie, V3A-urile par mult mai bine izolate...
Mda, par vagoane care ar putea sa circule si 200 de ani...
Ce ma deranjeaza pe mine in mod deosebit la Tatre este ca nu sunt izolate termic aproape deloc. Nu spun cum e iarna pe ger in ele, dar vara devin adevarate cuptoare pe sine (iar eu cand ma urc ma simt cam ca un pui la rotisor ).
Prin comparatie, V3A-urile par mult mai bine izolate...
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Dr2005
Iarna e destul de bine în ele... dar ţine cont că au mult mai multe uşi raportat la lungimea lor faţă un V3A.
Vara e cald din cauza babelor cu ,,închide geamu' că ne trage curentu' măi nesimţitule!".
Iarna e destul de bine în ele... dar ţine cont că au mult mai multe uşi raportat la lungimea lor faţă un V3A.
Vara e cald din cauza babelor cu ,,închide geamu' că ne trage curentu' măi nesimţitule!".
📖 Pagination options