Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la drumuri naționale

 

Topic: Construcție centura Iași-Est

5 posts, 1477 views
Construcție centura Iași-Est orex

Centura ocolitoare din est a Iașiului a fost scoasă la licitație
Licitația pentru proiectarea variantei de ocolire Iași-Est a fost demarată, a anunțat marți Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, precizând că execuția centurii ar putea fi lansată în 2024. Investiția va scoate traficul greu din municipiul Iași, nu se va suprapune cu imobile, cum o făceau alte variante propuse anterior, și va oferi conectivitate cu varianta ocolitoare Iași-Nord la profil de autostradă.

„PROMISIUNE ONORATĂ! ‼ Varianta de Ocolire Iași-Est, un proiect pornit de la zero, a fost lansat în procedura de licitație pentru etapa de proiectare! De astăzi, 05.10.2021 spunem START depunerii de oferte pentru proiectarea variantei care va scoate traficul greu din zona Bucium/sudul aglomerării Iași!”, a scris, pe Facebook, Adrian Covăsnianu.

Valoarea estimată a proiectării este de peste 4,8 milioane de lei, iar durata contractului este de 18 luni. Finanțarea proiectării este asigurată de Programul Operational Infrastructura Mare (POIM 2014-2020). Ofertele pentru „Elaborare Studiu de Prefezabilitate si Studiu de Fezabilitate pentru „Varianta Ocolitoare Iași Est”” se pot depune până la data de 22.11.2021.

Finanțarea execuției se regăsește pe lista de rezervă a proiectelor din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR 2021-2026).

Conform lui Adrian Covăsnianu, avantajele V.O. Iași-Est conform argumentației din septembrie 2020 sunt:
1) scoaterea totală a traficului greu din municipiul Iași dinspre sud (via Bucium) și est (via Tomești)
2) reducerea poluării în zona Pădurii Barnova și a municipiului Iași (zona sudică, estică și chiar centrală)
3) reducerea uzurii sistemelor de frânare prin evitarea urcării/coborârii Dealului Bucium
4) traseul V.O Iași-Est ocolește localitățile Poieni, Schitu Duca, Stanca, Osoi, Chicerea, Tomești s.a.m.d.
5) traseul VO Est nu se suprapune peste ariile protejate Natura 2000, cu alte cuvinte Acordul de Mediu pentru acest obiectiv de infrastructură rutieră poate fi obținut ușor, nefiind necesară SEA (Studiu de Evaluare Adecvata). Nu se încalcă OUG 57/2007.
6) pentru materializarea VO Iași-Est nu este nevoie de defrișări
7) VO Iași-Est nu se suprapune cu imobile ce dețin construcții, prin urmare nu vor fi demolări
8) viteza de deplasare va fi una crescută, ca urmare a traseului extraurban al V.O. Iași-Est.
9) conectivitate directă cu V.O. Iași-Nord la profil de autostradă – parte a A8!

„V.O. Iași-Est este un proiect de infrastructură rutieră care, împreună cu autostrada A8, pot reprezenta eliminarea TOTALĂ a traficului greu din aglomerarea Iași. Prin aceste măsuri se creează premisele ca autoritățile locale să poată creiona întreaga politică de mobilitate urbană din zona Iașului!”, afirmă fostul secretar de stat, care afirmă că, dacă procedurile se vor desfășura într-o manieră accelerată, după finalizarea proiectării, respectiv 2024, se poate lansa execuția acestei investiții.

 



Re: Centura Iasi-Est PTMZ

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat luni că, până termenul limită din data de 22.11.2021, au depus patru oferte pentru Contractul destinat elaborării Studiului de Prefezabilitate și Studiului de Fezabilitate pentru „Varianta Ocolitoare Iași Est".

Cei patru ofertanți sunt: Consitrans S.R.L., Inpro Muhendislik Musavirlok Anonim Sirketi, Proiect Construct Regiunea Transilvania S.R.L. și Asocierea SPC Elite Consulting S.R.L. – Lider de asociere /Specialist Smart Group S.R.L. – Asociat.


Valoarea estimată a contractului este de 4.146.843,27 de lei fără TVA, iar durata este de 18 luni de la data de începere a acestuia. Din această perioadă, două luni sunt alocate Studiului de Prefezabilitate, patru luni sunt alocate pentru elaborarea documentației necesare licitării ulterioare a contractului de execuție a lucrărilor și pentru depunerea aplicației necesare finanțării din fonduri europene nerambursabile și 12 luni sunt alocate Studiului de Fezabilitate.

În perioada următoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.

Sursa: Economica

 


Re: Centura Iasi-Est orex

A fost desemnat câștigătorul contractului pentru elaborarea Studiilor de Prefezabilitate și Fezabilitate necesare construcției Variantei Ocolitoare Iași Est
Urmare a finalizării procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a comunicat rezultatul procedurilor de atribuire a contractului având ca obiect: Elaborare Studiu de Prefezabilitate și Studiu de Fezabilitate pentru „Varianta Ocolitoare Iași Est”.

Ofertantul desemnat câștigător este SC PROIECT CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL, cu preţul de 3.169.569,49 Lei fără TVA.

Durata contractului este de 18 luni de la data de începere a contractului.

În cadrul contractului se vor presta următoarele servicii și se vor elabora cel puțin următoarele documente:
•           Elaborare Studiu de prefezabilitate
•           Elaborare Studiu de fezabilitate;
•           Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru susținerea Aplicației de Finanțare;
•           Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție lucrări.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

 


Re: Centura Iasi-Est orex

CNAIR semnează contractul pentru proiectarea Centurii Iași Est. Șoseaua va avea aproape 30 de kilometri și un cost de aprox. 300 de milioane lei
Contractul pentru proiectarea Centurii Iași Este, o șosea cu o lungime de aproape 30 de kilometri și un cost estimat la aprox. 300 de milioane de lei urmează să fie semnat cu firma de proiectare SC Proiect Construct Regiunea Transilvania care a câștigat licitația cu o ofertă de 3,1 milioane de lei. Desemnarea ofertei câștigătoare a fost anunțată pe 5 aprilie, iar la termenul limită nu s-au depus contestații, a transmis fostul secretar de stat în ministerul Transporturilor Adrian Covăsnianu. De altfel, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice figurează doar răspunsul la o clarificare, anterior desemnării câștigătorului. Licitația pentru realizarea Studiului de Fezabilitate (18 luni) a fost lansată în 5 octombrie 2021, obiectivul principal fiind rerutarea traficului greu din zona Bucium și în sudul aglomerării Iași.

Urmare a finalizării procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a comunicat rezultatul procedurilor de atribuire a contractului având ca obiect: Elaborare Studiu de Prefezabilitate și Studiu de Fezabilitate pentru „Varianta Ocolitoare Iași Est”. Ofertantul desemnat câștigător este SC PROIECT CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL, cu preţul de 3.169.569,49Lei fără TVA. Durata contractului este de 18 luni de la data de începere a contractului.

În cadrul contractului se vor presta următoarele servicii și se vor elabora cel puțin următoarele documente:

,,Update procedură de licitație! Conform informațiilor nu avem contestații depuse la Varianta de Ocolire Iași Est! Cu alte cuvinte în curând se poate semna contractul și demara Studiul de Prefezabilitate + Studiul de Fezabilitate! Termenul contractului este de 18 luni. O investiție pe care am lansat-o în 2021 în calitate de Secretar de Stat în Ministerul Transporturilor are șanse ca la finele anului 2023 să aibă o documentație matură! Soluția fundamentată va elimina traficul greu și de tranzit din sudul municipiului Iași și va salva viețile ieșenilor!” a transmis fostul secretar de stat Adrian Covăsnianu (mandatul Cătălin Drulă).

Soluția completă pentru zona Bucium include :
a) eliminarea traficului greu din zona Bucium-Poitiers
b) redimensionarea tramei stradale pentru încurajarea transportului public/alternativ
c) extinderea transportului public spre zona periferică
d) crearea de alternative de trafic (reamenajarea urbanistică a râului Vămășoaia – infrastructură alternativă, vascularizarea zonei Bucium-creare de alternative de transport – Gr.T. Popa)
e) pasaj subteran zona Granit + zona CFR Socola
Compania de Drumuri a estimat valoarea Studiului de Fezabilitate la o valoare cuprinsă între 4,1 și 4,9 milioane lei, oferta de 3,1 milioane lei fiind de doar 65 % din estimarea Companiei de Drumuri.

,,Urmare a finalizării procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a comunicat rezultatul procedurilor de atribuire a contractului având ca obiect: Elaborare Studiu de Prefezabilitate și Studiu de Fezabilitate pentru „Varianta Ocolitoare Iași Est”. Ofertantul desemnat câștigător este SC PROIECT CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL, cu preţul de 3.169.569,49 Lei fără TVA. Durata contractului este de 18 luni de la data de începere a contractului.

În cadrul contractului se vor presta următoarele servicii și se vor elabora cel puțin următoarele documente:
Elaborare Studiu de prefezabilitate
Elaborare Studiu de fezabilitate;
Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru susținerea Aplicației de Finanțare;
Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție lucrări.” comunicat CNAIR din 5 aprilie 2022.

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări la drumuri naționale  • 
Choose destination

Since our 2415 forum members have written 433071 posts in 5389 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use