Transportul în lumeEuropaAustria / ÖsterreichViena

 

Topic: Generalități

32 posts, 19550 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Viena: Generalitati - transportul in comun alliens

Frumoasa povestea spusa de familia de romani care la Viena a renuntat la conforul mersului cu masina personala la serviciu, dar incompleta. Au uitat sa spuna ca la Viena parcarea te costa, si nu foarte putin, nu gasesti foarte usor loc (politica autoritatilor  e de a reduce in zonele centrale numarul de locuri de parcare pentru cei care nu sunt rezidenti) si mai ales se dau amenzi constant, daca parchezi ilegal ai sanse de aproape 100% sa iei amenda in ziua respectiva. Ceea ce in Bucuresti nu se intampla, si acesta este principalul motiv pentru care nu se renunta la noi la comoditate. Cand autoritatile nu vor mai accepta scuza ca nu au avut unde sa parcheze (desi nu ii obliga nimeni sa vina cu maisna daca stiu ca nu au loc de parcare) si vor aplica legea acordand sanctiuni fara discriminare si consecvent, se va schimba rapid si obiceiul bucurestenilor.

 


Re: Viena: Generalitati - transportul in comun orex

Cand parcarea ca turist te costa 22 E/zi nu-ti pui problema ce merita, costul parcarii sau inca un obiectiv turistic bifat?!
PS
Palatele BELVEDERE costa cat o zi de parcare (22E/pers.)! ;)

 


Re: Viena: Generalitati - transportul in comun misterr

Cum arată o călătorie cu autobuzul de 300.000 € care circulă fără șofer

Click pe imagine pentru video:





În căutarea unor soluţii care pot rezolva problemele din transportul public, administratorii marilor oraşe din Europa, cum ar fi Paris ori Viena, introduc pe străzi autobuze complet autonome.

Pline de senzori, aceste vehicule merg singure.

Un autobuz de mici dimensiuni, cu numai 12 locuri, îşi face drum pe străzile drepte şi foarte curate ale unui cartier nou din capitala Austriei. Seestadt este cartierul unde primăria Vienei testează cele mai noi tehnologii urbane. Urcăm şi noi în autobuzul electric, împreună cu Johannes Liebermann, reprezentantul companiei de transport public din Viena.

Nu am plătit nimic pentru plimbare pentru că oricine poate testa gratuit călătoria cu vehiculul condus pe drumurile publice de un calculator cu Inteligenţa Artificială. Autobuzul autonom duce copiii la grădiniţă. Opreşte singur în staţie şi pleacă după ce se închid uşile.

Senzaţia de a călători cu un autobuz complet autonom este cel puţin ciudată. Închipuiţi-vă în jurul dumneavoastră sunt doar pasageri şi niciun şofer. În acest moment, însă, autobuzul este în perioada de teste, iar viteza maximă admisă este de 20 de km pe oră.

Ce-i drept, autorităţile din Viena şi-au luat o măsură de precauţie suplimentară, iar autobuzul nu a depăşit în timpul testelor 12 kilometri pe oră. Asta deşi maşinăria este plină de senzori, camere, detectoare laser şi sisteme GPS cu o precizie uimitoare.

Johannes Liebermann: “Oferă o precizie de 1.5 centimetri.
Reporter: “Impresionant.”

Cu ajutorul tuturor sistemelor, autobuzul vede ce se întâmplă în jur şi circulă fără probleme pe traseul său de peste 2 kilometri şi poate reacţiona în timp real. Am vrut să vedem ce se întâmplă când un pieton neatent îi apare în faţă.

Autobuzul autonom trebuie să oprească de fiecara dată când în faţa sa apare un obstacol, un animal, sau un om. M-am oferit să fac un test, mai ales ca reprezentanţii primăriei din Viena susţin că este sută la sută sigur. Autobuzul a oprit imediat ce m-a simţit că am apărut în faţa lui pe carosabil.

De 3 ani de când circulă pe străzile Vienei, autobuzul autonom a fost implicat într-un singur accident. Un trecător cu ochii în telefon şi cu căştile în urechi s-a lovit de vehiculul care stătea pe loc.

Autobuzul fără şofer are totuşi un ajutor, un operator aflat în interior, care este mereu atent la trafic. Din când în când omul este întrebat de maşinărie dacă poate să-şi continue drumul sau dacă îl poate ajuta să ocolească anumite obstacole, iar operatorul îi arată cum se face cu ajutorul unui joystick.

Atunci când i se va termina perioada de probă, autobuzul nu va mai avea nevoie de monitorizare, mai ales că Wienerlinien, compania de transport public din Viena, găseşte cu greu şoferi.

Johannes Liebermann, şef de proiect Wienerlinien: “Este aceeaşi situaţie peste tot în Europa în cazul şoferilor profesionişti. Taximetrişti, şoferi de camioane, şoferi de autobuze. Vrem să fim la începutul şofatului autonom şi vrem să ştim de ce este în stare tehnologia şi care îi sunt limitele.”

Autobuzul care are o autonomie de 35 de kilometri a costat Capitala Austriei 300.000 de euro. Şi Parisul are astfel de autobuze. În România, Clujul a anunţat că ar vrea să testeze vehicule fără şofer pe străzi.

 


Re: Viena: Generalitati - transportul in comun WT_fan06

Un spot foarte interesant propus de Wiener Linien: „Greener Linien - Climate Fighting”



Tot din descrierea videoclipului lor aflăm că un posesor al abonamentului anual emite cu 1500 kg de CO2 mai puțin pe an decât un automobilist.

 


Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Viena  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433260 posts in 5393 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use