Topic: Știri feroviare din România
1286 posts, 449806 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Utilizator anonim
Două trenuri, pe relaţia Bucureşti N - Piatra Olt şi retur, nu vor circula sâmbăta şi duminica
CFR Călători a anunţat vineri că trenurile accelerat 1795 şi 1798 de pe relaţia Bucureşti Nord - Piatra Olt şi retur vor circula începând din 29 ianuarie doar de luni până vineri, fără zilele de sâmbătă şi duminică.
CFR Călători a luat această decizie pentru adaptarea circulaţiei trenurilor la traficul de călători de pe relaţia Bucureşti Nord - Piatra Olt.
Compania recomandă pasagerilor ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre circulaţia trenurilor în staţiile şi agenţiile CFR sau la numărul de telefon 021/9521.
http://www.realitatea.net/doua-trenuri-...96981.html
Două trenuri, pe relaţia Bucureşti N - Piatra Olt şi retur, nu vor circula sâmbăta şi duminica
CFR Călători a anunţat vineri că trenurile accelerat 1795 şi 1798 de pe relaţia Bucureşti Nord - Piatra Olt şi retur vor circula începând din 29 ianuarie doar de luni până vineri, fără zilele de sâmbătă şi duminică.
CFR Călători a luat această decizie pentru adaptarea circulaţiei trenurilor la traficul de călători de pe relaţia Bucureşti Nord - Piatra Olt.
Compania recomandă pasagerilor ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre circulaţia trenurilor în staţiile şi agenţiile CFR sau la numărul de telefon 021/9521.
http://www.realitatea.net/doua-trenuri-...96981.html
- Der Hofmeister
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Der Hofmeister
Modificări în circulaţia unor trenuri în perioada 9-25 februarie
04-02-2011
CFR Călători informează că, în perioada 9 - 25 februarie 2011, pentru efectuarea unor lucrări de reparaţii curente la infrastructura feroviară între haltele de mişcare Cristian Sibiu şi Turnişor (pe secţia Vinţu de Jos – Sibiu), vor interveni următoarele modificări :
Trenurile: acceleratul 1812/-1 Timişoara – Târgu Mureş / Sibiu şi acceleratul 1813/-2 Sibiu / Târgu Mureş –Timişoara, nu vor circula cu grupa de vagoane pentru Sibiu în perioada sus menţionată. Cele două trenuri vor circula numai pe relaţia Timişoara Nord – Vinţu de Jos / Târgu Mureş şi retur, conform graficului de circulaţie.
Recomandăm pasagerilor ca înainte de efectuarea călătoriei, să solicite informaţii despre circulaţia trenurilor în staţiile şi agenţiile CFR, la numărul de telefon 021/9521 (trafic intern) sau să acceseze pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro.
http://www.cfrcalatori.ro
Modificări în circulaţia unor trenuri în perioada 9-25 februarie
04-02-2011
CFR Călători informează că, în perioada 9 - 25 februarie 2011, pentru efectuarea unor lucrări de reparaţii curente la infrastructura feroviară între haltele de mişcare Cristian Sibiu şi Turnişor (pe secţia Vinţu de Jos – Sibiu), vor interveni următoarele modificări :
Trenurile: acceleratul 1812/-1 Timişoara – Târgu Mureş / Sibiu şi acceleratul 1813/-2 Sibiu / Târgu Mureş –Timişoara, nu vor circula cu grupa de vagoane pentru Sibiu în perioada sus menţionată. Cele două trenuri vor circula numai pe relaţia Timişoara Nord – Vinţu de Jos / Târgu Mureş şi retur, conform graficului de circulaţie.
Recomandăm pasagerilor ca înainte de efectuarea călătoriei, să solicite informaţii despre circulaţia trenurilor în staţiile şi agenţiile CFR, la numărul de telefon 021/9521 (trafic intern) sau să acceseze pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro.
http://www.cfrcalatori.ro
- Der Hofmeister
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Der Hofmeister
Ce veste buna...
Ce veste buna...
Sindicaliştii CFR ameninţă cu greva generală, fiind nemulţumiţi de planul de disponibilizări
Ceferiştii vor să intre în grevă generală peste două săptămâni sau chiar mai repede. Sindicaliştii sunt nemulţumiţi de planul de disponibilizări anunţat de conducere.
Sindicaliştii vor să oprescă trenurile peste două săptămâni, nemulţumiţi de planul de disponibilizări anunţat de conducere.
Aproximativ 6.000 de ceferişti ar putea pleca din martie acasă, conform liderilor de sindicat, care se tem că oamenii nu vor primi nici măcar plăţi compensatorii pentru că nu mai au cotracte colective de muncă.
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor nu au comentat iniţiativa sindicaliştilor. Ministrul Trasporturilor, Anca Boagiu, nu se află, pentru moment, în ţară, participând la o întâlnire cu mai mulţi omologi europeni.
www.antena3.ro
- adrian
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
adrian
Licitatia pentru automotoarele diesel de scurt si mediu parcurs a fost castigata de societatea REMARUL 16 FEBRUARIE conform anunt e-licitatie pe care il voi reproduce mai jos.INTREBARE: stie cineva daca e vorba de automotoare noi sau second hand?caietul de sarcini nu elucideaza acest mister.exista zvonul ca remarul a incheiat un contract cu renfe-franta pentru a achizitiona automotoare diesel casate si a le moderniza apoi-spre a fi
revandute cfr-ului.mie imi miroase un pic a tun finaciar.
Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
SNTFC "CFR CALATORI" S.A.
Adresa postala: B-DUL DINICU GOLESCU NR.38, SECTOR 1 , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: RO-010867 , Romania , Punct(e) de contact: Mariana Nica , Tel. 021/319.24.28 , In atentia: sef Serviciu , Email: georgeta.manole@cfr.ro , Fax: 021/319.24.28 , Adresa internet (URL): http://www.cfrcalatori.ro , Adresa profilului cumparatorului: http://www.e-licitatie.ro
I.2) Activitatea principala (activitatile principale) a(le) entitatii contractante
- Servicii feroviare
Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea atribuita contractului de autoritatea contractanta
AUTOMOTOARE DIESEL ADAPTATE PENTRU CIRCULATIA PE CAILE FERATE ROMANE,UTILIZATE IN TRAFIC DE MEDIU SI SCURT PARCURS
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Furnizare
Cumparare
Locul principal de livrare: Beneficiar
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti
II.1.3) Anuntul implica
Incheierea unui acord-cadru
II.1.4) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
AUTOMOTOARE DIESEL ADAPTATE PENTRU CIRCULATIA PE CAILE FERATE ROMANE,UTILIZATE IN TRAFIC DE MEDIU SI SCURT PARCURS
II.1.5) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
34620000-9 - Material rulant (Rev.2)
II.1.6) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.2) Valoarea totala finala a contractului (contractelor)
II.2.1) Valoarea totala finala a contractului sau a contractelor
295,200,000 RON
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) S-a organizat o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
72/2010
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Da
Anunt de participare
Numarul anuntului in JO: 2010/S214-328902 din 04.11.2010
SECTIUNEA V : ATRIBUIREA CONTRACTULUI
Contract nr: 20 Denumirea: AUTOMOTOARE DIESEL ADAPTATE PENTRU CIRCULATIA PE CAILE FERATE ROMANE
V.1) Data atribuirii contractului 12/22/2010
V.2) Numarul de oferte primite 1
V.3) Numele si adresa operatorului economic caruia i-a fost atribuit contractul
SC REMARUL "16 FEBRUARIE" SA
Adresa postala: strada Tudor Vladimirescu nr. 2-4 , Localitatea: Cluj-Napoca , Cod postal: 400225 , Romania , Tel. 0264435300 , Email: florisca.simona@remarul.eu,office@remarul.eu , Fax: 0264432299 , Adresa internet (URL): http://www.remarul.eu
V.4) Informatii privind valoarea contractului
Estimarea initiala a valorii contractului
Valoarea: 277000000.00 Moneda: RON Fara TVA
Valoarea totala finala a contractului
Valoarea: 295200000.00 Moneda: RON Fara TVA
V.5) Contractul ar putea fi subcontractat
Nu
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Contractul de fata este legat de un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
VI.2) Alte informatii
S-au aprobat fonduri suplimentare
VI.3) Cai de atac
VI.3.1) Organismul competent pentru caile de atac
Organismul competent pentru procedurile de mediere
Tribunalul Bucuresti
Adresa postala: b-dul Unirii, nr.37 , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 030823 , Romania , Tel. 021/4083600 , Email: tribunalul-bucuresti@just.ro , Fax: 021/3187731
VI.3.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
VI.3.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Oficiul Juridic
Adresa postala: Bd. Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1 , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 010867 , Romania , Tel. 021/319.95.28, int. 122961 , Fax: 021/313.20.62
VI.4) Data expedierii prezentului anunt
07.02.2011 14:28
Licitatia pentru automotoarele diesel de scurt si mediu parcurs a fost castigata de societatea REMARUL 16 FEBRUARIE conform anunt e-licitatie pe care il voi reproduce mai jos.INTREBARE: stie cineva daca e vorba de automotoare noi sau second hand?caietul de sarcini nu elucideaza acest mister.exista zvonul ca remarul a incheiat un contract cu renfe-franta pentru a achizitiona automotoare diesel casate si a le moderniza apoi-spre a fi
revandute cfr-ului.mie imi miroase un pic a tun finaciar.
Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
SNTFC "CFR CALATORI" S.A.
Adresa postala: B-DUL DINICU GOLESCU NR.38, SECTOR 1 , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: RO-010867 , Romania , Punct(e) de contact: Mariana Nica , Tel. 021/319.24.28 , In atentia: sef Serviciu , Email: georgeta.manole@cfr.ro , Fax: 021/319.24.28 , Adresa internet (URL): http://www.cfrcalatori.ro , Adresa profilului cumparatorului: http://www.e-licitatie.ro
I.2) Activitatea principala (activitatile principale) a(le) entitatii contractante
- Servicii feroviare
Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea atribuita contractului de autoritatea contractanta
AUTOMOTOARE DIESEL ADAPTATE PENTRU CIRCULATIA PE CAILE FERATE ROMANE,UTILIZATE IN TRAFIC DE MEDIU SI SCURT PARCURS
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Furnizare
Cumparare
Locul principal de livrare: Beneficiar
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti
II.1.3) Anuntul implica
Incheierea unui acord-cadru
II.1.4) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
AUTOMOTOARE DIESEL ADAPTATE PENTRU CIRCULATIA PE CAILE FERATE ROMANE,UTILIZATE IN TRAFIC DE MEDIU SI SCURT PARCURS
II.1.5) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
34620000-9 - Material rulant (Rev.2)
II.1.6) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.2) Valoarea totala finala a contractului (contractelor)
II.2.1) Valoarea totala finala a contractului sau a contractelor
295,200,000 RON
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) S-a organizat o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
72/2010
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Da
Anunt de participare
Numarul anuntului in JO: 2010/S214-328902 din 04.11.2010
SECTIUNEA V : ATRIBUIREA CONTRACTULUI
Contract nr: 20 Denumirea: AUTOMOTOARE DIESEL ADAPTATE PENTRU CIRCULATIA PE CAILE FERATE ROMANE
V.1) Data atribuirii contractului 12/22/2010
V.2) Numarul de oferte primite 1
V.3) Numele si adresa operatorului economic caruia i-a fost atribuit contractul
SC REMARUL "16 FEBRUARIE" SA
Adresa postala: strada Tudor Vladimirescu nr. 2-4 , Localitatea: Cluj-Napoca , Cod postal: 400225 , Romania , Tel. 0264435300 , Email: florisca.simona@remarul.eu,office@remarul.eu , Fax: 0264432299 , Adresa internet (URL): http://www.remarul.eu
V.4) Informatii privind valoarea contractului
Estimarea initiala a valorii contractului
Valoarea: 277000000.00 Moneda: RON Fara TVA
Valoarea totala finala a contractului
Valoarea: 295200000.00 Moneda: RON Fara TVA
V.5) Contractul ar putea fi subcontractat
Nu
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Contractul de fata este legat de un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
VI.2) Alte informatii
S-au aprobat fonduri suplimentare
VI.3) Cai de atac
VI.3.1) Organismul competent pentru caile de atac
Organismul competent pentru procedurile de mediere
Tribunalul Bucuresti
Adresa postala: b-dul Unirii, nr.37 , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 030823 , Romania , Tel. 021/4083600 , Email: tribunalul-bucuresti@just.ro , Fax: 021/3187731
VI.3.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
VI.3.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Oficiul Juridic
Adresa postala: Bd. Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1 , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 010867 , Romania , Tel. 021/319.95.28, int. 122961 , Fax: 021/313.20.62
VI.4) Data expedierii prezentului anunt
07.02.2011 14:28
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dr2005
Ar fi tunul secolului să fie de la RENFE Franţa (!). Probabil cei de la RENFE (Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles) s-ar lua cu mâinile de cap când ar vedea că au filială în Franţa (!) şi că cineva din România cumpără automotoarele lor pe ecartament de 1668 mm. Sau poate luăm nişte Talgo, că alea sunt cu ecartament variabil
Redevenind serioşi, nu prea au ce să ia. Probabil ce a mai rămas din BR 614/624 pe la nemţi, deşi mai sunt doar câteva (polonezii s-au mişcat mai repede).
adrian wrote:
exista zvonul ca remarul a incheiat un contract cu renfe-franta pentru a achizitiona automotoare diesel casate si a le moderniza apoi-spre a fi
revandute cfr-ului.mie imi miroase un pic a tun finaciar.
Ar fi tunul secolului să fie de la RENFE Franţa (!). Probabil cei de la RENFE (Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles) s-ar lua cu mâinile de cap când ar vedea că au filială în Franţa (!) şi că cineva din România cumpără automotoarele lor pe ecartament de 1668 mm. Sau poate luăm nişte Talgo, că alea sunt cu ecartament variabil
Redevenind serioşi, nu prea au ce să ia. Probabil ce a mai rămas din BR 614/624 pe la nemţi, deşi mai sunt doar câteva (polonezii s-au mişcat mai repede).
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
DanCld
Restul aici
Lucrările la calea ferată spre litoral se vor încheia până în iulie, dată după care trenurile vor circula spre Constanţa cu o viteză de 160 de km. pe oră. Durata drumului de la Bucureşti la Constanţa va fi de două ore şi jumătate, susţine ministrul tranporturilor Anca Boagiu.
De ani buni drumul spre Constanţa este un coşmar pentru cei care folosesc trenul pe această rută. Drumul de la Bucureşti la Constanţa în data de 11 februarie 2011 durează, potrivit Mersului trenurilor 3: 45 pentru un accelerat şi 3:54 pentru un tren rapid. Şi pe porţiunea Câmpina Predeal se va merge cu aceeaşi viteză de 160 km/h, din noiembrie, spune ministrul.
Restul aici
- George
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
George
In ce priveste achizitia automotoarelor, suma exorbitanta pledeaza pentru varianta trenurilor noi (caz in care probabil e justificata).
Oricum gasisem undeva un plan CFR Calatori de achizitie de automotoare diesel si electrice pana in 2019, pentru a rentabiliza activitatea si a scurta intervalele de succedare ale trenurilor (ceva aici http://www.romanialibera.ro/bani-afacer ... 04347.html).
Cat despre REMARUL, recent se publicase o stire ca vor produce automotoare in colaborare cu BOMBARDIER
http://economie.hotnews.ro/stiri-compan ... ardier.htm
http://www.ziuadecj.ro/economic/remarul ... 55033.html
Dar si o stire mai veche ca au modernizat niste automotoare de la francezi, o parte deja livrate cfr-ului
http://www.ziuadecj.ro/economic/automot ... -2973.html
Banuiesc asadar - ca de, stiri ca lumea in domeniul asta pauza - ca e vorba de automotoare noi - ar fi si cazul.
Daca e asa, ma bucur ca "ai nostri" au luat contractul, poate reusim sa mai avem totusi ceva industrie feroviara...
In ce priveste achizitia automotoarelor, suma exorbitanta pledeaza pentru varianta trenurilor noi (caz in care probabil e justificata).
Oricum gasisem undeva un plan CFR Calatori de achizitie de automotoare diesel si electrice pana in 2019, pentru a rentabiliza activitatea si a scurta intervalele de succedare ale trenurilor (ceva aici http://www.romanialibera.ro/bani-afacer ... 04347.html).
Cat despre REMARUL, recent se publicase o stire ca vor produce automotoare in colaborare cu BOMBARDIER
http://economie.hotnews.ro/stiri-compan ... ardier.htm
http://www.ziuadecj.ro/economic/remarul ... 55033.html
Dar si o stire mai veche ca au modernizat niste automotoare de la francezi, o parte deja livrate cfr-ului
http://www.ziuadecj.ro/economic/automot ... -2973.html
Banuiesc asadar - ca de, stiri ca lumea in domeniul asta pauza - ca e vorba de automotoare noi - ar fi si cazul.
Daca e asa, ma bucur ca "ai nostri" au luat contractul, poate reusim sa mai avem totusi ceva industrie feroviara...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
In legatura cu achizitia de automotoare pentru CFR Calatori ar fi cazul sa se faca asta. E absurd sa ai trenuri de 3-4 vagoane, sau chiar mai putin, remorcate de ditamai EA'ul sau DA'ul. Problema e ca valoarea contractului specificata (circa 65 milioane EURO) mi se pare cam mica, pentru cumpararea de automotoare noi. Cate automotoare noi poti cumpara cu banii astia? Iar faptul ca nu se specifica numarul de automotoare care vor fi cumparate, ma face sa cred ca e vorba tot de second-hand. Si mai cred ca s-ar fi facut mult mai mare tam-tam daca era vorba de vehicule noi - amintiti-va cum a fost cand s-au cumparat cele 120 de Desiro.
In legatura cu "linia spre Constanta", ma mira ca Boagioaica nu sufla o vorbulita de linia spre Mangalia, care tot "spre mare" este. Nu zic sa o reabiliteze pentru 160 km/h, dar totusi nu mi se pare normal sa o lase in starea ei de nivelul secolului XIX in care este acum. Sau poate pentru parvenitii de azi, "Marea" = Mamaia, cu prostul gust si kitsch'ul bine-cunoscut.
In legatura cu achizitia de automotoare pentru CFR Calatori ar fi cazul sa se faca asta. E absurd sa ai trenuri de 3-4 vagoane, sau chiar mai putin, remorcate de ditamai EA'ul sau DA'ul. Problema e ca valoarea contractului specificata (circa 65 milioane EURO) mi se pare cam mica, pentru cumpararea de automotoare noi. Cate automotoare noi poti cumpara cu banii astia? Iar faptul ca nu se specifica numarul de automotoare care vor fi cumparate, ma face sa cred ca e vorba tot de second-hand. Si mai cred ca s-ar fi facut mult mai mare tam-tam daca era vorba de vehicule noi - amintiti-va cum a fost cand s-au cumparat cele 120 de Desiro.
In legatura cu "linia spre Constanta", ma mira ca Boagioaica nu sufla o vorbulita de linia spre Mangalia, care tot "spre mare" este. Nu zic sa o reabiliteze pentru 160 km/h, dar totusi nu mi se pare normal sa o lase in starea ei de nivelul secolului XIX in care este acum. Sau poate pentru parvenitii de azi, "Marea" = Mamaia, cu prostul gust si kitsch'ul bine-cunoscut.
- flobir
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
flobir
Acum multă vreme mi-a trecut prin mînă o hîrtiuţă cu vitezele permise înainte şi după reabilitarea liniei Feteşti - Constanţa. Nu pot să garantez 100%, dar ţin minte că doar pe două tronsoane (în total 30km) se va circula cu 160km/h
DanCld wrote:zf.ro wrote:
Lucrările la calea ferată spre litoral se vor încheia până în iulie, dată după care trenurile vor circula spre Constanţa cu o viteză de 160 de km. pe oră...
Acum multă vreme mi-a trecut prin mînă o hîrtiuţă cu vitezele permise înainte şi după reabilitarea liniei Feteşti - Constanţa. Nu pot să garantez 100%, dar ţin minte că doar pe două tronsoane (în total 30km) se va circula cu 160km/h
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Utilizator anonim
Da, probabil tehnic se poate merge cu 160 pe mare parte din traseu, dar practic se va merge cu 120-140 pe livret. "din motive de siguranta"
Da, probabil tehnic se poate merge cu 160 pe mare parte din traseu, dar practic se va merge cu 120-140 pe livret. "din motive de siguranta"
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dr2005
Am mai expus undeva problema vitezei: după ce se stabileşte viteza maximă suportată de infrastructură, se trasează profilul simplificat al secţiei, fiind identificate declivităţile (rampe, pante) şi curbele (care sunt asimilate rampelor din motive de simplificare). Se stabileşte apoi viteza maximă în funcţie de caracteristicile trenului (caracteristica de tracţiune a materialului rulant motor, procentul de frânare, tonaj, rezistenţele la înaintare ale locomotivei şi vagoanelor), astfel încât să nu se depăşească viteza maximă pe fiecare porţiune distinctă de linie, iar apoi se calculează timpii de mers şi se stabileşte consumul de energie electrică / combustibil (după caz). În condiţiile astea, e posibil ca, deşi linia e de 160, să fie trenuri care să nu atingă mai mult de 100... pentru că timpul necesar accelerării până 160 km/h e prea mare şi trenul intră apoi pe un tronson limitat la 30 km/h, ori dacă ar accelera până se termină tronsonul de 160, nu ar mai putea frâna în timp util.
Am mai expus undeva problema vitezei: după ce se stabileşte viteza maximă suportată de infrastructură, se trasează profilul simplificat al secţiei, fiind identificate declivităţile (rampe, pante) şi curbele (care sunt asimilate rampelor din motive de simplificare). Se stabileşte apoi viteza maximă în funcţie de caracteristicile trenului (caracteristica de tracţiune a materialului rulant motor, procentul de frânare, tonaj, rezistenţele la înaintare ale locomotivei şi vagoanelor), astfel încât să nu se depăşească viteza maximă pe fiecare porţiune distinctă de linie, iar apoi se calculează timpii de mers şi se stabileşte consumul de energie electrică / combustibil (după caz). În condiţiile astea, e posibil ca, deşi linia e de 160, să fie trenuri care să nu atingă mai mult de 100... pentru că timpul necesar accelerării până 160 km/h e prea mare şi trenul intră apoi pe un tronson limitat la 30 km/h, ori dacă ar accelera până se termină tronsonul de 160, nu ar mai putea frâna în timp util.
- adrian
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
adrian
E vorba de 40 de automotoare, la pretul la care a fost castigata licitatia revine suma de 1,7 milioane euro/automotor.nu stiu cat costa un automotor diesel nou dar cred ca depaseste aceasta suma, iar faptul ca licitatia a fost castigata de remarul ma duce cu gandul la automotoare second hand modernizate.legat de parteneriatul cu bombardier a celor din cluj, este vorba de rame de mediu si lung parcurs, deocamdata nu s-a facut nimic concret ci doar s-a curatat o hala de la remarul in vederea modernizarii ei pt inceperea productiei, prima rama va iesi din curtea remarului undeva prin 2013 asa ca ma indoiesc ca are vreo legatura cu contractul recent semnat.banuiala mea: vor fi rame diesel casate de sncf-modernizate de remarul.e trist ca cfr-ul ingroapa bani in echipamente depasite moral si fizic si nu se orienteaza spre innoirea parcului rulant.
Dominatrix wrote:
In legatura cu achizitia de automotoare pentru CFR Calatori ar fi cazul sa se faca asta. E absurd sa ai trenuri de 3-4 vagoane, sau chiar mai putin, remorcate de ditamai EA'ul sau DA'ul. Problema e ca valoarea contractului specificata (circa 65 milioane EURO) mi se pare cam mica, pentru cumpararea de automotoare noi. Cate automotoare noi poti cumpara cu banii astia? Iar faptul ca nu se specifica numarul de automotoare care vor fi cumparate, ma face sa cred ca e vorba tot de second-hand. Si mai cred ca s-ar fi facut mult mai mare tam-tam daca era vorba de vehicule noi - amintiti-va cum a fost cand s-au cumparat cele 120 de Desiro.
In legatura cu "linia spre Constanta", ma mira ca Boagioaica nu sufla o vorbulita de linia spre Mangalia, care tot "spre mare" este. Nu zic sa o reabiliteze pentru 160 km/h, dar totusi nu mi se pare normal sa o lase in starea ei de nivelul secolului XIX in care este acum. Sau poate pentru parvenitii de azi, "Marea" = Mamaia, cu prostul gust si kitsch'ul bine-cunoscut.
E vorba de 40 de automotoare, la pretul la care a fost castigata licitatia revine suma de 1,7 milioane euro/automotor.nu stiu cat costa un automotor diesel nou dar cred ca depaseste aceasta suma, iar faptul ca licitatia a fost castigata de remarul ma duce cu gandul la automotoare second hand modernizate.legat de parteneriatul cu bombardier a celor din cluj, este vorba de rame de mediu si lung parcurs, deocamdata nu s-a facut nimic concret ci doar s-a curatat o hala de la remarul in vederea modernizarii ei pt inceperea productiei, prima rama va iesi din curtea remarului undeva prin 2013 asa ca ma indoiesc ca are vreo legatura cu contractul recent semnat.banuiala mea: vor fi rame diesel casate de sncf-modernizate de remarul.e trist ca cfr-ul ingroapa bani in echipamente depasite moral si fizic si nu se orienteaza spre innoirea parcului rulant.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dr2005
Decât să bage banii în EA-uri care f. linia şi DA-uri care iau foc în traseu, mai bine automotoare 2nd hand. Deşi nu ştiu dacă vor fi din Franţa... că automotoarele lor Diesel le-a cam luat Regiotransul (şi echivalenţii Regiotransului din Franţa), iar restul s-a casat. Poate vor lua din Germania? Deşi şi acolo s-au cam terminat. Mai sunt doar câteva BR614 şi 624. Dar mai sunt multe 628-uri (vreo 453 de unităţi) produse între 1986 şi 1992, cum avem şi noi 2 bucăţi. Dar mă îndoiesc că intră în alea, sunt relativ noi şi nici nu au nevoie de modernizare.
Decât să bage banii în EA-uri care f. linia şi DA-uri care iau foc în traseu, mai bine automotoare 2nd hand. Deşi nu ştiu dacă vor fi din Franţa... că automotoarele lor Diesel le-a cam luat Regiotransul (şi echivalenţii Regiotransului din Franţa), iar restul s-a casat. Poate vor lua din Germania? Deşi şi acolo s-au cam terminat. Mai sunt doar câteva BR614 şi 624. Dar mai sunt multe 628-uri (vreo 453 de unităţi) produse între 1986 şi 1992, cum avem şi noi 2 bucăţi. Dar mă îndoiesc că intră în alea, sunt relativ noi şi nici nu au nevoie de modernizare.
- Trifu22
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Trifu22
Asta inseamna intretinerea defectuoasa a locomotivelor in unitatile de tractiune.
Masina de la RT (bataila) a fost reparata de specialisti din Franta veniti la Brasov (si cam toate vechiturile de la RT)
...avem ingineri doar cu diploma, ca-n practica sunt varza... mai sunt unii care si jupoaie piese de pe locomotive (vezi cazul lu' speedy)
Dr2005 wrote:
Decât să bage banii în EA-uri care f. linia şi DA-uri care iau foc în traseu, mai bine automotoare 2nd hand.
Asta inseamna intretinerea defectuoasa a locomotivelor in unitatile de tractiune.
Masina de la RT (bataila) a fost reparata de specialisti din Franta veniti la Brasov (si cam toate vechiturile de la RT)
...avem ingineri doar cu diploma, ca-n practica sunt varza... mai sunt unii care si jupoaie piese de pe locomotive (vezi cazul lu' speedy)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare
•
Choose destination