Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului
8571 posts, 1393192 views
📖 Pagination options
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
Din ce stiu eu:
Lotul 1 (cascavalul mare): inca nu s-a adjudecat nimic. Se dezbate inca problema. Poate aflam ceva luna asta sau in martie. Din cate am inteles, cele mai mari sanse le are Asocierea Astaldi - FCC - Delta ACM - AB Construct. Contestatii pot sa bag mana in foc ca vor fi. Deci mai dureaza.
Lotul 2 (cascavalul mic): Max Boegl e castigatorul. Sa vedem care va fi rezultatul contestatiilor (cele care au mai "ramas in picioare")
GAC wrote:Daca se va intampla asta, va fi si motiv de bucurie pentru RATB ca oricum nu sunt tramvaie suficiente. Cat despre troleibuzele din Drumul Taberei, in Documentatia de Atribuire a lucrarilor pentru M5 s-a spus ca vor fi scoase pentru "descongestionarea traficului". Om trai si om vedea. Desi probabil ca iar ma va "acuza" cineva ca sufar de mania conspiratiei, iata un scenariu posibil: imediat a doua zi dupa inceprea lucrarilor troleibuzele spre Valea Ialomitei sunt inlocuite de autobuze, pe motiv ca se lucreaza. Eventual le deviaza pe 1 Mai/Compozitorilor, unde isi pierd clientela si vor avea frecvente jenante. Concluzia: troleul nu mai e necesar ca mijloc de transport in cartier. Q.E.D.
Una peste alta, inceperea lucrarilor la acest proiect cu siguranta va fi un motiv de bucurie pentru cei din Ghencea, intrucat pe timpul lucrarilor la pasaj/metrou, nu cred ca vor mai circula tramvaie pe la Razoare[...]
George wrote:
Stie totusi cineva daca lucrarile pe Eroilor - Dr. Taberei (deci nu Romancierilor - Valea Ialomitei) au fost deja adjudecate? De cine? Nu sunt contestatii?
Din ce stiu eu:
Lotul 1 (cascavalul mare): inca nu s-a adjudecat nimic. Se dezbate inca problema. Poate aflam ceva luna asta sau in martie. Din cate am inteles, cele mai mari sanse le are Asocierea Astaldi - FCC - Delta ACM - AB Construct. Contestatii pot sa bag mana in foc ca vor fi. Deci mai dureaza.
Lotul 2 (cascavalul mic): Max Boegl e castigatorul. Sa vedem care va fi rezultatul contestatiilor (cele care au mai "ramas in picioare")
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
Udriste a spus ca in Martie se apuca de sapat. In traducere corecta inseamna ca nici in 2011 nu vor aparea excavatoare prin preajma.
Udriste a spus ca in Martie se apuca de sapat. In traducere corecta inseamna ca nici in 2011 nu vor aparea excavatoare prin preajma.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
Nu cred... Avand in vedere ca pasajul si traseul M5 nu trec prin intersectia actuala de la Razoare (sensul giratoriu), cred ca lucrarile se vor face pe etape, urmand ca in etapa in care se va sapa sub sos Progresul tramvaiul sa fie deviat.
GAC wrote:
Una peste alta, inceperea lucrarilor la acest proiect cu siguranta va fi un motiv de bucurie pentru cei din Ghencea, intrucat pe timpul lucrarilor la pasaj/metrou, nu cred ca vor mai circula tramvaie pe la Razoare, cel putin vreo 2 ani,
Nu cred... Avand in vedere ca pasajul si traseul M5 nu trec prin intersectia actuala de la Razoare (sensul giratoriu), cred ca lucrarile se vor face pe etape, urmand ca in etapa in care se va sapa sub sos Progresul tramvaiul sa fie deviat.
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
DanCld
Daca sapa cu scutul nu cred sa fie nevoie de mai mult de o limitare de viteza. Bine, la "frica" prezenta in tara asta in ce priveste tunelurile ne putem astepta la o sapatura deschisa pe tot traseul
Daca sapa cu scutul nu cred sa fie nevoie de mai mult de o limitare de viteza. Bine, la "frica" prezenta in tara asta in ce priveste tunelurile ne putem astepta la o sapatura deschisa pe tot traseul
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
De sapat sapa cu scutul interstatiile, dar statia Academia Militara si pasajul de deasupra vor fi facute "cut and cover". Pe de alta parte statia este exact intre sos Progresu si sos Panduri, deci s-ar putea ca lucrarile la statie sa nu afecteze tramvaiul, doar cele de la pasaj.
De sapat sapa cu scutul interstatiile, dar statia Academia Militara si pasajul de deasupra vor fi facute "cut and cover". Pe de alta parte statia este exact intre sos Progresu si sos Panduri, deci s-ar putea ca lucrarile la statie sa nu afecteze tramvaiul, doar cele de la pasaj.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
rosetti61
Prin alte parti nu e necesar sa se intrerupa circulatia mijloacelor de transport in comun - se executa culoare de circulatie pentru acestea prin zonele care nu incomodeaza ale santierului, de fapt niste poduri pe sub care se poate lucra nestingherit - asa au facut prin zonele centrale in Moscova, Praga, Budapesta - exista imagini (mai ales din anii de inceput ai metroului in orasele respective) cu tramvaie circuland prin mijlocul santierului, acolo au avut groapa sapata pe toata strada, din fundatie in fundatie (fundatii consolidate, etc). Un astfel de "pod" a fost si in timpul construirii Pasajului Muncii, pentru tramvaiele de pe Calarasi.
Daca nu se hazardeaza aiurea si studiaza temeinic, la Razoare se poate devia circulatia asa incat sa nu deranjeze lucrarile, au loc berechet, tramvaiul poate fi lasat in pace, altii cum au putut si pot sa execute lucrari pe sub si imprejurul unor linii de metrou in functiune? Daca se umbla la trolee si la 41 ai distrus cartierul. Vom vedea atunci ce decizii ia RATB in privinta traseelor.
Loc este destul pentru sapaturi de la scuar pana la trotuar, un sens putand fi lasat liber, dar li se pare complicat sa mute reteaua pe un amplasament provizoriu, asa ca mai bine se scoate - nu fara posibile scandaluri monstru, dupa atata functionare neintrerupta a troleului in cartier - din anii 70 devenise o emblema pentru Cartierul Drumul Taberei (sa le vedem dupa aceea numai in poze etichetate drept "Troleibuze in Drumul Taberei"?). Daca se vor devia pe cealalta ramura, nu vor circula goale, vor genera un trafic "de nevoie" Cu tramvaiele le-a reusit, lumea a uitat de 2, 12 chiar de 11 cu care acum incearca se se reobisnuiasca, ia sa vedem, uita lumea de 90, 93 ?)
Singurele dati cand santierul metroului a deranjat, chiar iremediabil, traficul au fost la constructia primului tronson si la segmentele centrale ale M2 de la Victoriei pana la Tineretului. In Militari, circulatia vehiculelor ITB nu a fot deranjata, la fel ca pe Sos Stefan Cel Mare - Mihai Bravu.
Un motiv pentru care nu se apuca de metrou e si stadiul lucrarilor la Basarab, o lucrare e in functie de cealalta - daca incepeau metroul in paralel cu Basarab, cand traficul era inchis pe acolo, iesea un cosmar de toata frumusetea, asa o sa fie doar unul mai micut.
E de inteles de ce se pune gand rau troleibuzelor, cu santiere din 500 in 500 de metri - statia de la DT 34 mi se pare inutila, distanta pana la parc e cat cea de la Lujerului la Dreptatii.
Prin alte parti nu e necesar sa se intrerupa circulatia mijloacelor de transport in comun - se executa culoare de circulatie pentru acestea prin zonele care nu incomodeaza ale santierului, de fapt niste poduri pe sub care se poate lucra nestingherit - asa au facut prin zonele centrale in Moscova, Praga, Budapesta - exista imagini (mai ales din anii de inceput ai metroului in orasele respective) cu tramvaie circuland prin mijlocul santierului, acolo au avut groapa sapata pe toata strada, din fundatie in fundatie (fundatii consolidate, etc). Un astfel de "pod" a fost si in timpul construirii Pasajului Muncii, pentru tramvaiele de pe Calarasi.
Daca nu se hazardeaza aiurea si studiaza temeinic, la Razoare se poate devia circulatia asa incat sa nu deranjeze lucrarile, au loc berechet, tramvaiul poate fi lasat in pace, altii cum au putut si pot sa execute lucrari pe sub si imprejurul unor linii de metrou in functiune? Daca se umbla la trolee si la 41 ai distrus cartierul. Vom vedea atunci ce decizii ia RATB in privinta traseelor.
Loc este destul pentru sapaturi de la scuar pana la trotuar, un sens putand fi lasat liber, dar li se pare complicat sa mute reteaua pe un amplasament provizoriu, asa ca mai bine se scoate - nu fara posibile scandaluri monstru, dupa atata functionare neintrerupta a troleului in cartier - din anii 70 devenise o emblema pentru Cartierul Drumul Taberei (sa le vedem dupa aceea numai in poze etichetate drept "Troleibuze in Drumul Taberei"?). Daca se vor devia pe cealalta ramura, nu vor circula goale, vor genera un trafic "de nevoie" Cu tramvaiele le-a reusit, lumea a uitat de 2, 12 chiar de 11 cu care acum incearca se se reobisnuiasca, ia sa vedem, uita lumea de 90, 93 ?)
Singurele dati cand santierul metroului a deranjat, chiar iremediabil, traficul au fost la constructia primului tronson si la segmentele centrale ale M2 de la Victoriei pana la Tineretului. In Militari, circulatia vehiculelor ITB nu a fot deranjata, la fel ca pe Sos Stefan Cel Mare - Mihai Bravu.
Un motiv pentru care nu se apuca de metrou e si stadiul lucrarilor la Basarab, o lucrare e in functie de cealalta - daca incepeau metroul in paralel cu Basarab, cand traficul era inchis pe acolo, iesea un cosmar de toata frumusetea, asa o sa fie doar unul mai micut.
E de inteles de ce se pune gand rau troleibuzelor, cu santiere din 500 in 500 de metri - statia de la DT 34 mi se pare inutila, distanta pana la parc e cat cea de la Lujerului la Dreptatii.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
Dupa ce se vor deschide statiile de metrou in Dr. Taberei se va renunta la troleibuz in totalitate - cel putin pe soseaua principala. E un non sens sa ai troleibuz si metrou cu statii identice din 500 in 500 de metri.
Dupa ce se vor deschide statiile de metrou in Dr. Taberei se va renunta la troleibuz in totalitate - cel putin pe soseaua principala. E un non sens sa ai troleibuz si metrou cu statii identice din 500 in 500 de metri.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
rosetti61 wrote:Da, dar Tovarasii din orasele mentionate - mai ales ultimele 2 - nu aveau asa un apetit pentru otel inalt aliat si cupru de mare puritate. Asta e diferenta dintre "noi" si "ei". Apropo, la Praga nu s-a desfiintat tramvaiul pe motiv ca s-a construit metrou
Prin alte parti nu e necesar sa se intrerupa circulatia mijloacelor de transport in comun - se executa culoare de circulatie pentru acestea prin zonele care nu incomodeaza ale santierului, de fapt niste poduri pe sub care se poate lucra nestingherit - asa au facut prin zonele centrale in Moscova, Praga, Budapesta - exista imagini (mai ales din anii de inceput ai metroului in orasele respective) cu tramvaie circuland prin mijlocul santierului, acolo au avut groapa sapata pe toata strada, din fundatie in fundatie (fundatii consolidate, etc).
rosetti61 wrote:Totusi, prin '88 - '89 a existat un rebrusment temporar aproximativ in dreptul bisericii din Piata Muncii pentru tramvaiele care veneau dinspre Republica. Dar nu imi pot aminti daca lucrarile erau legate de pasajul Muncii sau de linia de tramvai de pe Calarasi spre centru.
Un astfel de "pod" a fost si in timpul construirii Pasajului Muncii, pentru tramvaiele de pe Calarasi.
andrei11 wrote:Si cu depoul Bujoreni, cel mai nou depou de troleibuze din Bucuresti si cu suprafata mare, ce faci? Tai reteaua, omori depoul...
Dupa ce se vor deschide statiile de metrou in Dr. Taberei se va renunta la troleibuz in totalitate - cel putin pe soseaua principala. E un non sens sa ai troleibuz si metrou cu statii identice din 500 in 500 de metri.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
rosetti61
Rebrusmentul din 88 a avut legatura cu lucrarile la metroul din pasaj si lucrarile edilitare de pe Calarasi; in 1985 liniile 23 si 43 au circulat normal, nu stiu celelalte in ce fel au fost afectate.
Nu se mai poate renunta la statii pe M5? intre Favorit si Moghioros e cat Lujerului - Gorjului; se poate monta retea pe Bd Timisoara. Pe Iuliu Maniu troleul convietuieste bine mersi cu metroul (ala are statii cam rare) ori metrou la Eroilor ori 336 sau 61 tot acolo ajungi
Rebrusmentul din 88 a avut legatura cu lucrarile la metroul din pasaj si lucrarile edilitare de pe Calarasi; in 1985 liniile 23 si 43 au circulat normal, nu stiu celelalte in ce fel au fost afectate.
Nu se mai poate renunta la statii pe M5? intre Favorit si Moghioros e cat Lujerului - Gorjului; se poate monta retea pe Bd Timisoara. Pe Iuliu Maniu troleul convietuieste bine mersi cu metroul (ala are statii cam rare) ori metrou la Eroilor ori 336 sau 61 tot acolo ajungi
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
Este clar ca nu se mai poate renunta la nicio statie de pe M5 pe tronsonul Eroilor-Raul Doamnei. Doar s-a scos lucrarea la licitatie si exista un plan, nu-l mai poti modifica din mers, eventual dupa inceperea lucrarilor, asa cum facea Ceausescu..
Este clar ca nu se mai poate renunta la nicio statie de pe M5 pe tronsonul Eroilor-Raul Doamnei. Doar s-a scos lucrarea la licitatie si exista un plan, nu-l mai poti modifica din mers, eventual dupa inceperea lucrarilor, asa cum facea Ceausescu..
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
Depoul Bujoreni este dincolo de intersectia Bd Timisoara-Moinesti, cam in dreptul strazii Valea Oltului. Unde ai simbolizat tu cred ca este o sectie REBU.
Reteaua de troleibuze va ramane, fie si doar pentru ca doua dintre ele merg la gara, nu au traseu comun cu metroul. Si troleibuzele o iau pe Vasile Milea, nu pe Sibiu. Nu cred ca le vor modifica.
Depoul Bujoreni este dincolo de intersectia Bd Timisoara-Moinesti, cam in dreptul strazii Valea Oltului. Unde ai simbolizat tu cred ca este o sectie REBU.
Reteaua de troleibuze va ramane, fie si doar pentru ca doua dintre ele merg la gara, nu au traseu comun cu metroul. Si troleibuzele o iau pe Vasile Milea, nu pe Sibiu. Nu cred ca le vor modifica.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
Ti-am zis, ramane legatura cartierului cu gara. Nu o poti lasa "pe mana" metroului, atata timp cat traseul metroului la gara este atat de ocolit. Pana si in Militari au construit dupa 1989 retea de troleibuze pentru o legatura directa cu gara.Cum Dr Taberei are doua artere "paralele" cu acelasi nume ( ) trebuie sa asiguri legatura cu gara pe ambele ramuri.
Si am mai spus-o...nu vad de ce Metrorex (in subordinea MT) ar "ordona" RATB-ului (in subordinea PMB) sa renunte la troleibuze. Plus ca batranii nu vor lua metroul ever, au gratuitate pe RATB, se plimba cat vor...Parerea mea este daca vor scoate ceva vor scoate vor scoate din autobuze, asa ar fi logic dpdv al poluarii.
Sa se apuce ei de lucrari, sa le finalizeze si om vedea noi atunci cum ramane cu transportul de suprafata.
Ti-am zis, ramane legatura cartierului cu gara. Nu o poti lasa "pe mana" metroului, atata timp cat traseul metroului la gara este atat de ocolit. Pana si in Militari au construit dupa 1989 retea de troleibuze pentru o legatura directa cu gara.Cum Dr Taberei are doua artere "paralele" cu acelasi nume ( ) trebuie sa asiguri legatura cu gara pe ambele ramuri.
Si am mai spus-o...nu vad de ce Metrorex (in subordinea MT) ar "ordona" RATB-ului (in subordinea PMB) sa renunte la troleibuze. Plus ca batranii nu vor lua metroul ever, au gratuitate pe RATB, se plimba cat vor...Parerea mea este daca vor scoate ceva vor scoate vor scoate din autobuze, asa ar fi logic dpdv al poluarii.
Sa se apuce ei de lucrari, sa le finalizeze si om vedea noi atunci cum ramane cu transportul de suprafata.
- andrei11
-
Posted:
-
Troleibuze dupa deschiderea lui M 5
andrei11
Si ce am schitat eu nu este legatura cartierului cu gara ? Ca de la Cotroceni direct la gara se ajunge.
Si ce am schitat eu nu este legatura cartierului cu gara ? Ca de la Cotroceni direct la gara se ajunge.
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
DanCld
Pe la Cotroceni se ajunge si la Opera deci solutii sunt pentru mentinerea tuturor liniilor de troleibuz
Pe la Cotroceni se ajunge si la Opera deci solutii sunt pentru mentinerea tuturor liniilor de troleibuz
📖 Pagination options