Regiunile RomânieiBanatJudețul TimișTransportul în comun din municipiul Timișoara (SC STPT SA)

 

Topic: Tramvaiele Bozankaya GT6

212 posts, 59632 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 16
 
 

📖 Pagination options
Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya Puss in Boots

Poate apar si niste filmulete daca o fi careva sa le faca.

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya Chev Celios

Am inteles ca si in seara asta iese la probe pana la ora 4.

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya Chev Celios

Astazi a facut probe de franare in depou. Posibil diseara sa iasa iar in probe pe traseu. Din cate am inteles este prezenta la probe si o echipa de la Bozankaya.

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya PTMZ

În seara aceasta a ieșit din nou în probe:
În această seară, începând cu ora 21:30, tramvaiele de pe linia 9 nu vor mai circula între bulevardul Dâmbovița și Ciarda Roșie, de la această oră urmând să fie testat pentru omologare primul tramvai nou ajuns la Timișoara.

Sursa: Facebook - STPT-RATT

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya Puss in Boots

https://www.facebook.com/OpiniaTM/videos ... 8492851/

Probe, filmulet de pe pagina de Facebook  Opinia Timisoarei.

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya ByOnu

Comentariile de la acel clip ma doare...

Parca is batuti de soare in cap. nu puteau sa ia calatori sa testeze calitatea tramvaiului, ori n-au avut incredere in fiabilitatea tramvaiului, de rasul lumii !


Nu e o noutate asa se tratează în România cu niște tractoriti și agriculgori la conducere

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya PTMZ

După ce va fi obținut agrementul AFER, la Timișoara vor putea ajunge și următoarele două tramvaie din cele 21 contractate de primărie. „Conform contractului, în primele trei luni după momentul în care acest tramvai va fi acreditat de AFER vin următoarele două tramvaie.”, a spus Nicolae Bite, directorul STPT.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya PTMZ

Câteva noutăți despre tramvaiul Bozankaya

Am intrat în a doua lună de teste și suntem în grafic. Noul tramvai funcționează conform așteptărilor celor de la Autoritatea Feroviară Română (AFER), departamentul specializat din Ministerul Transporturilor.

Aceasta este autoritatea responsabilă pentru omologarea tramvaiului conform legii în vigoare, performanța fiind comparată cu specificațiile tehnice. Această omologare este necesară pentru orice produs feroviar nou introdus pe piața europeană, iar cel mai important aspect este siguranța pasagerilor.
Momentan testele se desfășoară pe linia 9 în timpul serii, perioadă în care circulația este suspendată parțial.

Program:
26-28 iunie | S-au realizat testele de compatibilitate electromagnetică
03-06 august | Se realizează o parte din testele de frânare
09-13 august | Se vor realiza testele de zgomot și restul testelor de frânare
16-20 august | Se vor realiza testele de tracțiune

Omologarea va fi finalizată în septembrie și pasagerii se vor putea bucura de noua achiziție la scurt timp după, când aceasta va intra în circulație cel mai probabil pe linia 1.

Simultan, STPT-ul a început să curețe tramele de pământ și mizerie, ceva esențial pentru teste și lucrările includ spălare manuală și mecanizată. De câteva luni am pornit acest demers și ne întâlnim cu situații care mai de care, inclusiv momente precum cel din video în care e nevoie să fie scos pământul cu ranga.

Poate suna a ceva banal, dar acumularea de reziduuri, vegetație moartă și pământ poate duce la disconfortul general al pasagerilor, călătorii cu hopuri, deteriorarea echipamentului, sau chiar deraieri, riscuri pe care le vrem complet eliminate.

Aștept să finalizăm aceste teste ca apoi să primim și restul de garnituri din partea producătorului, care își asumă să ne livreze undeva la 2 tramvaie pe lună și să crească treptat ritmul. Cu siguranță până la sfârșitul anului viitor, și deci înainte să înceapă Timișoara Capitală Culturală Europeană 2023, vor fi în funcțiune toate cele 21 de tramvaie noi.

Sursa: Facebook - Ruben Latcau

 




Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya PTMZ

Licitatie anulata la Primaria Timisoara. Nimeni nu vrea sa faca proiectul pentru hala in care sa se asigure reviziile pentru noile tramvaie turcesti

Sa nu patrunda praful, temparatura sa nu coboare niciodata sub 5 grade, control pe umiditate si pazita de incendii. Erau cerintele principale pentru amenajarea unei hale speciale in care sa fie asigurata mentenanta pentru toate cele 21 de tramvaie noi ce vor ajunge la Timisoara de la firma Bozankaya din Turcia.

Nicio firma insa nu a fost interesata sa intocmeasca documentatia si proiectul tehnic, astfel ca licitatia lansata de Primaria Timisoara a fost anulata.

„S-a facut o licitatie la care n-a venit niciun ofertant si s-a marit valoarea. Este vorba, practic, de extinderea unei hale in care sa fie verificate tramvaiele noi. Va fi o hala pentru un strung care face mentenanta la aceste tramvaie„, a spus pentru opiniatimisoarei.ro Ruben Latcau, viceprimarul Timisoarei.

Potrivit edilului, licitatia se va relua in scurt timp.

Cladirea in care se va face candva revizia noilor garnituri e planuita sa fie amenajata pe un teren al STPT la depoul din Dambovita.

Hala va avea regim de parter inalt si o groapa de fundare care sa sustina 18 tone, pardoseli anticorozive si antiderapante, hidroizolatii etanse, tamplarii etanse rezistente la foc si cu protectie la praf.
De asemenea, sunt prevazute 12 elevatoare si un pod rulant cu panou de control.

Temperatura interioara in hala de mentenanta trebuie sa fie mai ridicata de 5 grade Celsius, intrucat va adaposti si aparatura electronica ce va fi utilizata la verificari si revizii de specialitate, iar aceasta trebuie sa functioneze in conditii optime.

Cand va fi gasit, proiectantul va trebui sa intocmeasca doua variante pentru viitoarea hala de revizii si reparatii si sa obtina autorizatia de construire si alte documente. Va avea 6 luni la dispozitie sa finalizeze proiectul.

Contractul pentru DALI (Documentatie pentru Avizarea Lucrarilor de Interventie) si PT (Proiectul Tehnic) a fost estimat la 25.700 de lei, insa suma va fi majorata pentru urmatoarea licitatie, potrivit lui Rben Latcau.

Odata documentatiile si proiectul tehnic intocmite, se va trece la etapa de amenajare a halei, cand se va lansa o noua licitatie pentru gasirea unui constructor.

Sursa: Opinia Timișoarei

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya PTMZ

Imagini din timpul producției:


 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya PTMZ

Daca n-a vrut nimeni sa proiecteze hala in care sa se asigure reviziile pentru noile tramvaie turcesti, macar sa avem elevatoarele de care e nevoie.

In urma cu cateva zile Primaria Timisoara a anulat licitatia pe care o lansase pentru a gasi o firma care sa proiecteze hala speciala in care sa fie facute reviziile la tramvaiele Bozankaya. Aceasta trebuie sa intruneasca mai multe conditii: sa nu patrunda praful, temperatura sa nu coboare niciodata sub 5 grade, sa aiba control pe umiditate si sa fie pazita de incendii. Nimeni insa nu s-a inscris in competitia pentru 25.700 de lei, astfel ca la urmatoarea licitatie se va majora suma, intrucat administratia e presata de timp, dat fiind faptul ca proiectarea oricum dureaza 6 luni, iar apoi trebuie sa gaseasca si un constructor, or asta presupune inca o procedura.

Pana la acel moment, insa, STPT se preocupa de dotari, aceasta intrucat in hala respectiva e nevoie de 12 elevatoare si un pod rulant cu panou de comanda.

Societatea de Transport Public Timisoara a lansat propria licitatie pentru gasirea unui furnizor de asemenea echipament necesar in procesul de asigurare a mentenantei pentru noile tramvaie.

Pentru cele 12 elevatoare coloana mobila si instalarea lor, contractul este estimat la 475.000 lei fara TVA, adica putin peste 100.000 de euro cu TVA.
Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 27 septembrie.

Va reamintim, primul tramvai nou fabricat in Turcia, ajuns la Timisoara, din lotul de 21 comandate, se afla inca in probe, urmand ca din septembrie, potrivit reprezentantilor primariei, odata cu omologarea, sa fie introdus in circulatie pentru calatori, pe linia 1.

O a doua garnitura e asteptata in octombrie.

Sursa: Opinia Timișoarei

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya PTMZ

Fostul primar al Timișoarei, Nicolae Robu, atacă, din nou, actuala administrație, pe motiv că „sunt puse în pericol” trei proiecte în valoare totală de 50 de milioane de lei. Este vorba despre achiziționarea noilor tramvaie, produse de Bozankaya. Robu spune că directorul AFER trebuia să se deplaseze la Timișoara în vederea omologării modelului de tramvai, însă, cum nu au fost trimise la timp rezultatele testelor efectuate în ultimele luni, vizita a fost anulată.

Iată ce scrie Robu, marți, într-o postare pe rețele de socializare:

„TREI PROIECTE EUROPENE TOTALIZÂND CCA 50 MILIOANE EURO, parte a «GRELEI MOȘTENIRI» lăsată de Administrația condusă de mine sunt puse în pericol de Administrația Fritz!

Ieri, 06.09.2021, ar fi trebuit să se obțină acordul AFER de consfințire a omologării tramvaiului Bozankaya și implicit de acordare de undă verde pt recepționarea sa și pt punerea în circulație, în beneficiul timișorenilor.

Reamintesc, am lăsat la sfârșitul exercițiului meu de Primar contract de achiziție a 21 de tramvaie Bozankaya, extensibil până la 42 de tramvaie, de top mondial, cum nu are niciun alt oraș din România, cu tot cu banii pt plata a 21 dintre ele, din fonduri europene -cca 50 milioane euro.

Altfel spus, am lăsat o absorbție de 2.4 milioane euro la fiecare tramvai recepționat, cu care să se laude administrația ZERO PROIECTE, fără a avea nici cel mai mic merit!

Ei bine, pt a se încheia omologarea și a se putea face recepția, respectiv pt ca noi, timișorenii, să putem beneficia de primul tramvai începând de ieri, era necesar ca Primăria Timișoara să-și facă niște teme.

Dar, cu fatalul cuplu Fritz-Lațcău, ACELE TEME N-AU FOST FĂCUTE, cum se întâmplă, practic, cu orice, cu ei în frunte! N-o spun eu, stimați timișoreni, o spune Președintele AFER, Iordan Vintilă, citez:

«Am anulat deplasarea în teren, la Timișoara, pentru că nu am primit documentația cu rezultatele testelor».

Așa stând lucrurile, grație incompetenței d-lor Fritz și Lațcău, cele trei proiecte, totalizând cca 50 milioane euro, sunt acum într-o situație extrem de critică. De dragul Timișoarei, nu spun mai multe!

Trist, foarte trist…”.

Sursa: Ziua de Vest
Ignorând tonul agresiv de atac la adresa administrației actuale, trebuie menționat că extensia nu se face până la 42, ci până la 40 de tramvaie.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 16
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transportul în comun din municipiul Timișoara (SC STPT SA)  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433281 posts in 5394 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use