Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5560 posts, 1202002 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Povesti de iarna
andrei11
Si asa pe frontul subteran nu se mai intampla nimic, decat povestile megalomanice ale lui Udriste - care cica peste 2 saptamani incepe sa intre cu utilajele in Dr. Taberei - cine-l crede ? Sau ca peste 2 luni o sa ne plimbam cu metroul la Parc... ---> alta nazbatie, asa incat sa stam si noi de povesti :
Cu cat inaintam spre anul de gratie 1989 cu atat nu se mai putea discuta cu tovarasul. Eu un an de zile Septembrie 1988 - Septembrie 1989 am lucrat in agricultura in zona Greci / Moara Vlasiei / Caciulati / Nuci / Balotesti - era deosebit de periculos in modul cel mai real cu putinta si nu ca o figura de stil. Stateam efectiv pe o bomba. Helicopterul prezidential survola zona de foart multe ori venind cine stie de unde, dar automat la final trecea pe deasupra noastra.
Adica cum M 3 la Laboratorului Ce vrei sa spui
Si asa pe frontul subteran nu se mai intampla nimic, decat povestile megalomanice ale lui Udriste - care cica peste 2 saptamani incepe sa intre cu utilajele in Dr. Taberei - cine-l crede ? Sau ca peste 2 luni o sa ne plimbam cu metroul la Parc... ---> alta nazbatie, asa incat sa stam si noi de povesti :
Cu cat inaintam spre anul de gratie 1989 cu atat nu se mai putea discuta cu tovarasul. Eu un an de zile Septembrie 1988 - Septembrie 1989 am lucrat in agricultura in zona Greci / Moara Vlasiei / Caciulati / Nuci / Balotesti - era deosebit de periculos in modul cel mai real cu putinta si nu ca o figura de stil. Stateam efectiv pe o bomba. Helicopterul prezidential survola zona de foart multe ori venind cine stie de unde, dar automat la final trecea pe deasupra noastra.
Adica cum M 3 la Laboratorului Ce vrei sa spui
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
@andrei11:
Pe 'frontul subteran' se intampla destule, doar ca nu sunt asa 'vizibile'...
Pe M4:
- cale de rulare + sina a 3-a;
- instalatii generale + finisaje spatii tehnice;
- finisaje spatii publice si instalatii aferente (inclusiv lifturi si escalatoare)
Pe restul retelei:
- facilitati de acces - lifturi;
- modernizare instalatii electrice de tractiune;
- semnalistica.
@andrei11:
Pe 'frontul subteran' se intampla destule, doar ca nu sunt asa 'vizibile'...
Pe M4:
- cale de rulare + sina a 3-a;
- instalatii generale + finisaje spatii tehnice;
- finisaje spatii publice si instalatii aferente (inclusiv lifturi si escalatoare)
Pe restul retelei:
- facilitati de acces - lifturi;
- modernizare instalatii electrice de tractiune;
- semnalistica.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Sti care este punctul meu de reper ptr M 4 ? Accesele in cele 2 statii. In momentul in care se vor apuca de ele cam in 90 de zile exista sanse sa-i dea drumul.
Nu contest faptul ca nu se lucreaza, dar sa ne spuna si noua persoane avizate din cand in cand : mai oameni buni, am ajuns cu montatul liniei pana aproape de Pajura, sau in sfarsit, lucruri din astea.
Asa incat cel mai sigur reper este cel pe care vi l-am spus eu mai sus.
Comunicate de genul 'se lucreaza' sunt cam vagi.
Sti care este punctul meu de reper ptr M 4 ? Accesele in cele 2 statii. In momentul in care se vor apuca de ele cam in 90 de zile exista sanse sa-i dea drumul.
Nu contest faptul ca nu se lucreaza, dar sa ne spuna si noua persoane avizate din cand in cand : mai oameni buni, am ajuns cu montatul liniei pana aproape de Pajura, sau in sfarsit, lucruri din astea.
Asa incat cel mai sigur reper este cel pe care vi l-am spus eu mai sus.
Comunicate de genul 'se lucreaza' sunt cam vagi.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
Iar esti 'pesimist', in situatii 'de urgenta' un acces se 'amenajeaza' in doua saptamani. Altele sunt lucrarile de pe 'drumul critic'...
Iar esti 'pesimist', in situatii 'de urgenta' un acces se 'amenajeaza' in doua saptamani. Altele sunt lucrarile de pe 'drumul critic'...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
@sab:
Continuam cu 'vechiul M3...
Bineintzeles ca 'nu spunea' ce nu-i convine, noi o tineam pe a noastra sa gasim un traseu care sa ajunga in final la Pantelimon, el o tinea pe a lui cu 'mai studiati'...
Hai sa incercam sa 'rememoram' odiseea M3...
1. Povestea cu Gara 'de tranzit' nu o mai reiau, ti-am spus si cine a fost 'capul rautatilor' si situatia a fost intr-adevar dramatica, sa schimbi din mers un proiect partial executat;
2. A urmat epopeea cu solutia de 'iesire' din Gara cu 'legendele' legate de speluncile alea doua de hoteluri dragi Coanei Leana si curba de 150m raza. Pana la urma a cazut si Marna, dar mult prea tarziu (ca deobicei) si cu pierderi ireparabile pentru traseul de metrou;
3. De la Victoriei incolo a urmat sceneta cu 'baga statia, scoate statia' (vezi Dorobanti);
4. Dupa ce 'am aflat' in sfarsit ca trebuie sa ajungem in Dristor a mai fost si distractia cu 'intrati cu metroul in locul statiilor de tramvai' la Obor si Vergului;
5. La intrebarea 'si cu parcarea din Pantelimon ce facem' am primit 'neoficial' o sugestie 'stralucita' de la Cabinetul2, sa-l amenajam in depozit de cartofi, ca era la moda atunci cu depozitele de cartofi, sa nu mai inghetze barabulele prin gari din lipsa de forta de munca calificata la descarcare si sortare, studenti, elevi, cadre didactice si oameni ai muncii, de preferinta intelectuali si cercetatori stiintifici...
6. S-a gasit solutia cu tunelul Republica-Pantelimon, cu Antilopa cu tot.
Cam asta a fost...
Traseul cu care 'i-am fortzat mana' era pe Mihai Bravu pe partea cu scoala pana prin dreptul strazii Laborator, in principiu era tot ceva ca la Dristor2, 'sarpele care se incolaceste pana se musca singur de coada' doar ca 'tinta' era urmatoarea statie.
'Fredonarile' din fericire s-au facut doar pe hartie, cand s-a inceput executia pe noul traseu era destul de conturat totul.
Ce nu stiti voi si nu stie mai nimeni e ca pe Sos. Pantelimon s-au facut totusi cateva panouri de pereti mulati...
Consideri ca avem 'un film' al actiunii sau trebuie sa mai continuam 'jocul de pe fundul terenului'?
@sab:
Continuam cu 'vechiul M3...
Bineintzeles ca 'nu spunea' ce nu-i convine, noi o tineam pe a noastra sa gasim un traseu care sa ajunga in final la Pantelimon, el o tinea pe a lui cu 'mai studiati'...
Hai sa incercam sa 'rememoram' odiseea M3...
1. Povestea cu Gara 'de tranzit' nu o mai reiau, ti-am spus si cine a fost 'capul rautatilor' si situatia a fost intr-adevar dramatica, sa schimbi din mers un proiect partial executat;
2. A urmat epopeea cu solutia de 'iesire' din Gara cu 'legendele' legate de speluncile alea doua de hoteluri dragi Coanei Leana si curba de 150m raza. Pana la urma a cazut si Marna, dar mult prea tarziu (ca deobicei) si cu pierderi ireparabile pentru traseul de metrou;
3. De la Victoriei incolo a urmat sceneta cu 'baga statia, scoate statia' (vezi Dorobanti);
4. Dupa ce 'am aflat' in sfarsit ca trebuie sa ajungem in Dristor a mai fost si distractia cu 'intrati cu metroul in locul statiilor de tramvai' la Obor si Vergului;
5. La intrebarea 'si cu parcarea din Pantelimon ce facem' am primit 'neoficial' o sugestie 'stralucita' de la Cabinetul2, sa-l amenajam in depozit de cartofi, ca era la moda atunci cu depozitele de cartofi, sa nu mai inghetze barabulele prin gari din lipsa de forta de munca calificata la descarcare si sortare, studenti, elevi, cadre didactice si oameni ai muncii, de preferinta intelectuali si cercetatori stiintifici...
6. S-a gasit solutia cu tunelul Republica-Pantelimon, cu Antilopa cu tot.
Cam asta a fost...
Traseul cu care 'i-am fortzat mana' era pe Mihai Bravu pe partea cu scoala pana prin dreptul strazii Laborator, in principiu era tot ceva ca la Dristor2, 'sarpele care se incolaceste pana se musca singur de coada' doar ca 'tinta' era urmatoarea statie.
'Fredonarile' din fericire s-au facut doar pe hartie, cand s-a inceput executia pe noul traseu era destul de conturat totul.
Ce nu stiti voi si nu stie mai nimeni e ca pe Sos. Pantelimon s-au facut totusi cateva panouri de pereti mulati...
Consideri ca avem 'un film' al actiunii sau trebuie sa mai continuam 'jocul de pe fundul terenului'?
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Totul devine mult mai clar acum. Ca sa concluzionam au fost urmatoarele faze :
etapa 1. M3 Pantelimon-GdN cu traseu pe sub Titulescu si statie GdN suprapusa. Se incepe tronsonul de legatura Crangasi -GdN si se executa tunelul pe doua niveluri dintre Basarab si GdN. Incep lucrarile si la statia GdN cap de linie, statie pe doua niveluri.
etapa 2. Cand lucrarile erau in toi la statia GdN a venit ideea sa se faca statie de tranzit in loc de statie suprapusa. In acel moment s-a incercat un traseu prin remiza cu o curba mai larga, motiv pentru care s-au demolat cladirile din zona.
etapa 3. Conducatorul suprem se opune unei curbe mai largi si hotaraste ca traseul sa mearga pe sub Polizu. M3 inca mai ajungea la Pantelimon. (?)
etapa 4. Carmaciul doreste alt capat decat Pantelimon si dupa cateva propuneri se hotaraste ca D2 sa fie noul capat.
Am rezumat corect ?
Legat de traseul spre Laboratorului, cand spui "tinta era urmatoarea statie" te referi la Mihai Bravu ? Pe partea cu scoala nu este tunelul M1 ?
Totul devine mult mai clar acum. Ca sa concluzionam au fost urmatoarele faze :
etapa 1. M3 Pantelimon-GdN cu traseu pe sub Titulescu si statie GdN suprapusa. Se incepe tronsonul de legatura Crangasi -GdN si se executa tunelul pe doua niveluri dintre Basarab si GdN. Incep lucrarile si la statia GdN cap de linie, statie pe doua niveluri.
etapa 2. Cand lucrarile erau in toi la statia GdN a venit ideea sa se faca statie de tranzit in loc de statie suprapusa. In acel moment s-a incercat un traseu prin remiza cu o curba mai larga, motiv pentru care s-au demolat cladirile din zona.
etapa 3. Conducatorul suprem se opune unei curbe mai largi si hotaraste ca traseul sa mearga pe sub Polizu. M3 inca mai ajungea la Pantelimon. (?)
etapa 4. Carmaciul doreste alt capat decat Pantelimon si dupa cateva propuneri se hotaraste ca D2 sa fie noul capat.
Am rezumat corect ?
Legat de traseul spre Laboratorului, cand spui "tinta era urmatoarea statie" te referi la Mihai Bravu ? Pe partea cu scoala nu este tunelul M1 ?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
@sab:
1. Perfect corect;
2. Tinta era in apropiere de statia Mihai Bravu;
3. Traseul 'fortzat' era in dreapta actualului traseu Dristor1-Mihai Bravu, pe partea cu scoala...Cand s-a propus am avut o strangere de inima si mustrari de constiinta din cauza scolii care in mod 'natural' ar fi picat, dar altfel nu aveam cum sa iesim din 'dilema'...
Seara buna tuturor 'japonezilor'!
@sab:
1. Perfect corect;
2. Tinta era in apropiere de statia Mihai Bravu;
3. Traseul 'fortzat' era in dreapta actualului traseu Dristor1-Mihai Bravu, pe partea cu scoala...Cand s-a propus am avut o strangere de inima si mustrari de constiinta din cauza scolii care in mod 'natural' ar fi picat, dar altfel nu aveam cum sa iesim din 'dilema'...
Seara buna tuturor 'japonezilor'!
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Ceea ce mi se pare uimitor este ca au existat coincidente care au permis aceste schimbari.
1. statiile GdN si PV2 au fost totusi la "locul potrivit" sa mai permita, cu mici modificari, adaptarea la noul traseu.Intrebare. Strada Buzesti a fost "indreptata" fortat pentru a se permite intrarea noului traseu al metroului in statia PV2?
2. la fel statia D1 a fost exact la locul unde trebuia (desi nimeni nu s-a gandit la asa ceva in momentul constructiei ei) astfel incat sa se poata realiza o corespondenta destul de facila acolo. Daca era cu 100m mai spre NG cred ca datele problemei se schimbau.
3. a existat si vecinatatea Republica de unde s-a putut croi un traseu "ad-hoc" spre depoul Pantelimon deja construit. Daca nu ma insel insa acest traseu era totusi in proiect pentru o legatura intre capetele M1 si M3. Corect ?
Si pentru ca a venit vorba de Dristor, cum a fost executata statia D1? S-a trecut cu scutul si s-au montat inelele total, dupa care s-au demontat partial precum la Bazilescu si s-a executat "nava centrala" ?
Ceea ce mi se pare uimitor este ca au existat coincidente care au permis aceste schimbari.
1. statiile GdN si PV2 au fost totusi la "locul potrivit" sa mai permita, cu mici modificari, adaptarea la noul traseu.Intrebare. Strada Buzesti a fost "indreptata" fortat pentru a se permite intrarea noului traseu al metroului in statia PV2?
2. la fel statia D1 a fost exact la locul unde trebuia (desi nimeni nu s-a gandit la asa ceva in momentul constructiei ei) astfel incat sa se poata realiza o corespondenta destul de facila acolo. Daca era cu 100m mai spre NG cred ca datele problemei se schimbau.
3. a existat si vecinatatea Republica de unde s-a putut croi un traseu "ad-hoc" spre depoul Pantelimon deja construit. Daca nu ma insel insa acest traseu era totusi in proiect pentru o legatura intre capetele M1 si M3. Corect ?
Si pentru ca a venit vorba de Dristor, cum a fost executata statia D1? S-a trecut cu scutul si s-au montat inelele total, dupa care s-au demontat partial precum la Bazilescu si s-a executat "nava centrala" ?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Sper ca nu e vorba de peretii mulati care se gasesc dupa CORA spre depoul Pantelimon pe stanga, oricum aceia nu stiu de ce sunt orientati perpendicular pe sosea. Am gasit pe net un singur perete, dar parca sunt mai multi - posibil sa ma insel. S-ar putea sa fie chiar fundatii de gard ( ) si nu pereti mulati. Oricum, "pe dinafara" asa se vad.
subway guru wrote:
Ce nu stiti voi si nu stie mai nimeni e ca pe Sos. Pantelimon s-au facut totusi cateva panouri de pereti mulati...
Sper ca nu e vorba de peretii mulati care se gasesc dupa CORA spre depoul Pantelimon pe stanga, oricum aceia nu stiu de ce sunt orientati perpendicular pe sosea. Am gasit pe net un singur perete, dar parca sunt mai multi - posibil sa ma insel. S-ar putea sa fie chiar fundatii de gard ( ) si nu pereti mulati. Oricum, "pe dinafara" asa se vad.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
@sab:
1.2. Nu e nimic uimitor si nici 'coincidente astrale' nu sunt...
Nu ti-am spus ca in pofida 'legendelor urbane' Carmaciul nu dadea 'solutii tehnice' si nici nu trasa el in persoana cu deshtu' pe harta?
El cerea de la 'specialisti' sa vina cu ceva care sa-i si placa...
Din punctul asta de vedere era 'mai cu cap', spre deosebire de unii politicieni post-decembristi...
Si in situatia asta, nimeni nu si-ar fi permis sa se duca la el la aprobare cu 'gogoritze'. Trebuia sa gasesti o solutie tehnic fezabila si functionala, chiar daca uneori era ceva mai 'contorsionata'...
Ca sa concluzionam, treaba cu 'baleiatul' la Dristor2 a fost, daca-mi permiti comparatia, ca la jocul de 'vaporase', am luat toate traseele posibile 'la stanga' de traseul actual, dupa care ne-am dus 'mai la dreapta' si chiar daca nu ar fi scapat porumbelul era clar ce-si doreste, pentru ca ramasese 'o singura casuta (carare) nebatuta'. Bingo! si i-am ghicit pozitia!
Despre strada Buzesti am mai spus candva ca s-a coroborat executia metroului cu planurile de 'sistematizare' si asa a ajuns sa fie 'rasa' pana la McDonald, cu sau fara planurile din 1935 ale lui 'Tarnacop'.
3. Nope!
4. Dristor1 s-a facut 'altfel' decat Bazilescu:
- s-a executat 'nava centrala';
- s-au sapat tunelele pe langa, dupa care ar fi trebuit sapate 'in subteran' legaturile tunel/statie;
- sub presiunea termenului si la vaicarelile constructorilor, s-a mai facut cate un rand de pereti in creasta tunelelor si s-a sapat de sus pentru executia la zi a legaturilor.
Si la Basarab sub liniile cf a fost ceva asemanator, dar legaturile s-au facut izolat pentru ca tunelul de 9m avea loc de peron si nu trebuiau decat niste mici culoare de acces la tunel.
La Bazilescu a fost oarecum 'diferit', mai intai tunelele, apoi nava centrala si in final legaturile 'in subteran', mai cu 'skepsis'.
@andrei11:
Nu nici vorba, acolo e doar un gard. Ce spuneam eu e prin zona Postavariei Romane, daca nu m-a lasat si pe mine memoria...
Si in final repet o rugaminte mai veche pentru @sab:
Daca la fiecare 'clarificare' vi cu alte 3 intrebari, nu mai ajung sa-ti raspund la ele si ai sa te vaiti iarasi 'ca nu te mai bag in seama'. Stiu ca ai o lista lunga, dar mai trebuie si ceva rabdare...
Pune si tu intrebarile pe rand si in oarece ordine, ca sa putem sa spunem ca am lamurit tot ce era de lamurit pe un subiect, dupa care sa trecem la urmatorul...
Si eu multumesc 'anticipat' tuturor 'japonezilor' pasionati de chinurile facerii metroului!
@sab:
1.2. Nu e nimic uimitor si nici 'coincidente astrale' nu sunt...
Nu ti-am spus ca in pofida 'legendelor urbane' Carmaciul nu dadea 'solutii tehnice' si nici nu trasa el in persoana cu deshtu' pe harta?
El cerea de la 'specialisti' sa vina cu ceva care sa-i si placa...
Din punctul asta de vedere era 'mai cu cap', spre deosebire de unii politicieni post-decembristi...
Si in situatia asta, nimeni nu si-ar fi permis sa se duca la el la aprobare cu 'gogoritze'. Trebuia sa gasesti o solutie tehnic fezabila si functionala, chiar daca uneori era ceva mai 'contorsionata'...
Ca sa concluzionam, treaba cu 'baleiatul' la Dristor2 a fost, daca-mi permiti comparatia, ca la jocul de 'vaporase', am luat toate traseele posibile 'la stanga' de traseul actual, dupa care ne-am dus 'mai la dreapta' si chiar daca nu ar fi scapat porumbelul era clar ce-si doreste, pentru ca ramasese 'o singura casuta (carare) nebatuta'. Bingo! si i-am ghicit pozitia!
Despre strada Buzesti am mai spus candva ca s-a coroborat executia metroului cu planurile de 'sistematizare' si asa a ajuns sa fie 'rasa' pana la McDonald, cu sau fara planurile din 1935 ale lui 'Tarnacop'.
3. Nope!
4. Dristor1 s-a facut 'altfel' decat Bazilescu:
- s-a executat 'nava centrala';
- s-au sapat tunelele pe langa, dupa care ar fi trebuit sapate 'in subteran' legaturile tunel/statie;
- sub presiunea termenului si la vaicarelile constructorilor, s-a mai facut cate un rand de pereti in creasta tunelelor si s-a sapat de sus pentru executia la zi a legaturilor.
Si la Basarab sub liniile cf a fost ceva asemanator, dar legaturile s-au facut izolat pentru ca tunelul de 9m avea loc de peron si nu trebuiau decat niste mici culoare de acces la tunel.
La Bazilescu a fost oarecum 'diferit', mai intai tunelele, apoi nava centrala si in final legaturile 'in subteran', mai cu 'skepsis'.
@andrei11:
Nu nici vorba, acolo e doar un gard. Ce spuneam eu e prin zona Postavariei Romane, daca nu m-a lasat si pe mine memoria...
Si in final repet o rugaminte mai veche pentru @sab:
Daca la fiecare 'clarificare' vi cu alte 3 intrebari, nu mai ajung sa-ti raspund la ele si ai sa te vaiti iarasi 'ca nu te mai bag in seama'. Stiu ca ai o lista lunga, dar mai trebuie si ceva rabdare...
Pune si tu intrebarile pe rand si in oarece ordine, ca sa putem sa spunem ca am lamurit tot ce era de lamurit pe un subiect, dupa care sa trecem la urmatorul...
Si eu multumesc 'anticipat' tuturor 'japonezilor' pasionati de chinurile facerii metroului!
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Ma refeream la aceasta schema. Acolo este o linie care leaga Republica de capatul proiectat al M3 din Pantelimon. Culmea, pare sa fie exact traseul actual.
Pana la urma, daca imi permiti, mi se pare logic sa se fi gandit cineva la o legatura acolo. Altfel plecai de la Morarilor si te invarteai tot orasul pana sa ajungi la L Salajan sau Mihai Bravu de ex. Chiar si Pta Unirii era mai aproape asa decat sa ocolesti pe la GdN.
Cred ca am si citit ceva in acest sens , o sa mai caut textul.
subway guru wrote:
3. Nope!
Ma refeream la aceasta schema. Acolo este o linie care leaga Republica de capatul proiectat al M3 din Pantelimon. Culmea, pare sa fie exact traseul actual.
Pana la urma, daca imi permiti, mi se pare logic sa se fi gandit cineva la o legatura acolo. Altfel plecai de la Morarilor si te invarteai tot orasul pana sa ajungi la L Salajan sau Mihai Bravu de ex. Chiar si Pta Unirii era mai aproape asa decat sa ocolesti pe la GdN.
Cred ca am si citit ceva in acest sens , o sa mai caut textul.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Dominatrix
Problema cu aceste legaturi "tehnologice" este ca sunt costisitoare si singurul lor "scop" in cazul metroului din Bucuresti asa cum a fost el gandit in anii '70 - '80 era crearea posibilitatii aducerii trenurilor la atelierele de reparatii din Militari. Daca acest lucru era posibil printr-o singura legatura, de ce sa arunci banii pe mai multe? Fiecare magistrala avea depoul propriu (M1 la Ciurel si Militari, M2 la IMGB, M3 la Pantelimon) deci legaturile "tehnologice" nu erau necesare pentru mutarea trenurilor de pe o magistrala pe alta zilnic.
Deci ce nevoie era de legaturi suplimentare? Daca M3 ar fi fost construit ca in planul initial (via Titulescu) ar fi existat o legatura tehnologica intre M1 si M3 la Gara, care era suficienta.
Mai ciudat a fost in perioada 1986 - 1989 cand linia M2 a functionat izolat, singura legatura posibila cu Militariul fiind pe centura CF.
Problema cu aceste legaturi "tehnologice" este ca sunt costisitoare si singurul lor "scop" in cazul metroului din Bucuresti asa cum a fost el gandit in anii '70 - '80 era crearea posibilitatii aducerii trenurilor la atelierele de reparatii din Militari. Daca acest lucru era posibil printr-o singura legatura, de ce sa arunci banii pe mai multe? Fiecare magistrala avea depoul propriu (M1 la Ciurel si Militari, M2 la IMGB, M3 la Pantelimon) deci legaturile "tehnologice" nu erau necesare pentru mutarea trenurilor de pe o magistrala pe alta zilnic.
Deci ce nevoie era de legaturi suplimentare? Daca M3 ar fi fost construit ca in planul initial (via Titulescu) ar fi existat o legatura tehnologica intre M1 si M3 la Gara, care era suficienta.
Mai ciudat a fost in perioada 1986 - 1989 cand linia M2 a functionat izolat, singura legatura posibila cu Militariul fiind pe centura CF.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Vrei sa spui ca ce se vede acolo este doar o linie de legatura a M1 cu ceea ce trebuia sa fie depoul M3? Totusi este interesant ca pana la urma asta s-a si facut, o linie tehnologica, desi inteleg ca actuala linie Republica-Pantelimon a fost o solutie incropita, de avarie...Pana la urma care este adancimea la care se afla aceasta linie in zona de case ?
Bun, si daca nu se considera necesar se existe aceste linii tehnologice la fiecare intersectie, de ce totusi au fost prevazute astfel de linii cu M2 si la Victoriei si la Unirii ? Nu era suficienta una dintre ele si se folosea legatura M1-M3 de sub Calea Grivitei ? Care apropo, sigur este actuala legatura M1-M4?
Vrei sa spui ca ce se vede acolo este doar o linie de legatura a M1 cu ceea ce trebuia sa fie depoul M3? Totusi este interesant ca pana la urma asta s-a si facut, o linie tehnologica, desi inteleg ca actuala linie Republica-Pantelimon a fost o solutie incropita, de avarie...Pana la urma care este adancimea la care se afla aceasta linie in zona de case ?
Bun, si daca nu se considera necesar se existe aceste linii tehnologice la fiecare intersectie, de ce totusi au fost prevazute astfel de linii cu M2 si la Victoriei si la Unirii ? Nu era suficienta una dintre ele si se folosea legatura M1-M3 de sub Calea Grivitei ? Care apropo, sigur este actuala legatura M1-M4?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
@sab:
Hartzile alea erau pe perete prin birourile catorva sefi...
Pe suportul cu harta Bucurestilor erau trasate cu benzi de autocolant traseele si textul cu Letraset, venea cate o noua idee sau o modificare, jupuiam si puneam altceva in loc, nu aveau valoare de 'document oficial'. Ca sa-ti faci o idee de 'valoarea documentara' uita-te la traseul Gara-Victoriei si ai sa observi ca e cam de Science-Fiction...De aici poti deduce cam din ce perioada dateaza...
Eu nu mi-am pus niciodata asa ceva in birou pentru ca pe spatele hartzii scria 'Secret de Serviciu' si era absolut stupid sa-ti pui pe perete ceva cu caracter secret...ma rog, altii isi permiteau...
Dar hai sa lamurim si cu Republica-Pantelimon:
problema s-a pus cu 'acuitate' dupa ce a fost clar ca trebuie sa ajungem in D2...
Atunci s-a facut 'oficial' propunerea ca sa legam Republica de parcare cu doua tunele independente care ar fi trebuit sa traverseze cartierul Circumscriptiei electorale nr.1 unde alesul poporului era chiar Carmaciul folosind pe cat posibil trama stradala pentru 'minimizarea' pagubelor colaterale si enervarea la minim a alegatorilor de timonier presedinte si secretar general.
S-a aprobat doar un traseu, care avea cat de cat o strada colineara cu traseul (strada Magnetului), celalalt nu.
Gurile 'rele' spuneau ca in zona, Comandantul Suprem avea niste viziuni 'erotice' privind un viitor Sat Olimpic cu dezvoltari de baze sportive nemaivazute in boschetii de pe marginea soselei Catelu, dar 'viziunile' nu erau inca concretizate in vreun fel si deci nu puteam noi sa venim si sa bagam niste 'piroane' cu metroul inainte de a exista 'vederea de ansamblu'.
Daca mai ai ceva pe tematica, 'baga textele' ca sa epuizam...
Restul consideratiilor iti apartin cu drept de copyright, dragul meu 'japonez'!
@sab:
Hartzile alea erau pe perete prin birourile catorva sefi...
Pe suportul cu harta Bucurestilor erau trasate cu benzi de autocolant traseele si textul cu Letraset, venea cate o noua idee sau o modificare, jupuiam si puneam altceva in loc, nu aveau valoare de 'document oficial'. Ca sa-ti faci o idee de 'valoarea documentara' uita-te la traseul Gara-Victoriei si ai sa observi ca e cam de Science-Fiction...De aici poti deduce cam din ce perioada dateaza...
Eu nu mi-am pus niciodata asa ceva in birou pentru ca pe spatele hartzii scria 'Secret de Serviciu' si era absolut stupid sa-ti pui pe perete ceva cu caracter secret...ma rog, altii isi permiteau...
Dar hai sa lamurim si cu Republica-Pantelimon:
problema s-a pus cu 'acuitate' dupa ce a fost clar ca trebuie sa ajungem in D2...
Atunci s-a facut 'oficial' propunerea ca sa legam Republica de parcare cu doua tunele independente care ar fi trebuit sa traverseze cartierul Circumscriptiei electorale nr.1 unde alesul poporului era chiar Carmaciul folosind pe cat posibil trama stradala pentru 'minimizarea' pagubelor colaterale si enervarea la minim a alegatorilor de timonier presedinte si secretar general.
S-a aprobat doar un traseu, care avea cat de cat o strada colineara cu traseul (strada Magnetului), celalalt nu.
Gurile 'rele' spuneau ca in zona, Comandantul Suprem avea niste viziuni 'erotice' privind un viitor Sat Olimpic cu dezvoltari de baze sportive nemaivazute in boschetii de pe marginea soselei Catelu, dar 'viziunile' nu erau inca concretizate in vreun fel si deci nu puteam noi sa venim si sa bagam niste 'piroane' cu metroul inainte de a exista 'vederea de ansamblu'.
Daca mai ai ceva pe tematica, 'baga textele' ca sa epuizam...
Restul consideratiilor iti apartin cu drept de copyright, dragul meu 'japonez'!
📖 Pagination options