Topic: TV 1U
2 posts, 1316 views- ByOnu
-
Posted:
-
TV 1U
ByOnu
Redactat cu ajutorul d-lui Ing. Mihai Cristian Bucșan.
Sursă: gruzovik press; arhiva personală dl. Bucșan.
Autobuz urban TV 1U
În cursul anului 1957, la uzina TUDOR VLADIMIRESCU este proiectat și construit prototipul autobuzullui urban TV 1U.
Acesta va avea îmbunătățiri față de predecesorul său.
Caroseria este complet schimbată, ușile vor fi din 2 foi cu deschidere spre interior.
Va avea, pentru aerisirea salonului, geamuri rabatabile.
O diferență ce se remarcă, este amplasarea manetei schimbătorului de viteze pe coloana volanului.
În general, partea mecanică va fi aceeași ca și la predecesorul său.
Este construiit pe un șasiu modificat și adaptat de autocamion SR 101, cu ampatamentul mărit și prelungit cu lonjeroane suplimentare din oțel marca OL42.
Prototipul va fi testat și de ITB, dar nu va intra în dotarea sa, rămânând la uzină.
Caracteristici tehnice:
Motor OTTO, tip SR 101-120, licență ZiS 120 / U.R.S.S., 6 cilindri în linie, vertical, amplasat longitudinal în consola față, cilindree 5550 cmc, 66 kW / 90 CP.
Cutie de viteze manulă, 5 trepte înainte și 1 treaptă marșarier.
Dimensiuni de gabarit:
lungime 9100 mm
lățime 2500 mm
înălțime 2920 mm
Consola față 2100 mm
Consola spate 2400 mm
Ampatament 4600 mm
Capacitate:
locuri pe scaune 29
locuri în picioare 31
total pasageri 60
1957. Prototipul autobuzului urban TV 1U.
Producția de serie va începe în același an, 1957, continuând în 1958. Ușile vor fi, însă, din 4 foi, pliante, cu deschidere spre exterior.
1958-1959. Dispar geamurile de aerisire rabatabile.
1959. La cererea ITB este construit un prototip având prima ușă de acces situată în consola față.
Redactat cu ajutorul d-lui Ing. Mihai Cristian Bucșan.
Sursă: gruzovik press; arhiva personală dl. Bucșan.
Autobuz urban TV 1U
În cursul anului 1957, la uzina TUDOR VLADIMIRESCU este proiectat și construit prototipul autobuzullui urban TV 1U.
Acesta va avea îmbunătățiri față de predecesorul său.
Caroseria este complet schimbată, ușile vor fi din 2 foi cu deschidere spre interior.
Va avea, pentru aerisirea salonului, geamuri rabatabile.
O diferență ce se remarcă, este amplasarea manetei schimbătorului de viteze pe coloana volanului.
În general, partea mecanică va fi aceeași ca și la predecesorul său.
Este construiit pe un șasiu modificat și adaptat de autocamion SR 101, cu ampatamentul mărit și prelungit cu lonjeroane suplimentare din oțel marca OL42.
Prototipul va fi testat și de ITB, dar nu va intra în dotarea sa, rămânând la uzină.
Caracteristici tehnice:
Motor OTTO, tip SR 101-120, licență ZiS 120 / U.R.S.S., 6 cilindri în linie, vertical, amplasat longitudinal în consola față, cilindree 5550 cmc, 66 kW / 90 CP.
Cutie de viteze manulă, 5 trepte înainte și 1 treaptă marșarier.
Dimensiuni de gabarit:
lungime 9100 mm
lățime 2500 mm
înălțime 2920 mm
Consola față 2100 mm
Consola spate 2400 mm
Ampatament 4600 mm
Capacitate:
locuri pe scaune 29
locuri în picioare 31
total pasageri 60
1957. Prototipul autobuzului urban TV 1U.
B21_1957_prototip TV 1U_a1.jpg (235.8 KB; downloaded 1322 times)
B21_1957_prototip TV 1U_b.jpg (134.24 KB; downloaded 1322 times)
B21_1957_prototip TV 1U_e1.jpg (170.21 KB; downloaded 1322 times)
B21_1957_prototip TV 1U_e2.jpg (188.13 KB; downloaded 1322 times)
Producția de serie va începe în același an, 1957, continuând în 1958. Ușile vor fi, însă, din 4 foi, pliante, cu deschidere spre exterior.
B22_1957-1958_TV 1U_a1.jpg (295.26 KB; downloaded 1322 times)
B22_1957-1958_TV 1U_b.jpg (221.31 KB; downloaded 1322 times)
1958-1959. Dispar geamurile de aerisire rabatabile.
B23_1958-1959_TV 1U_a1.jpg (259.82 KB; downloaded 1322 times)
B23_1958-1959_TV 1U_b.jpg (151.21 KB; downloaded 1322 times)
1959. La cererea ITB este construit un prototip având prima ușă de acces situată în consola față.
B24_1959_prototip TV 1U.MF_a1.jpg (203.37 KB; downloaded 1322 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: TV 1U
ByOnu
1959-1960. Dispar și ornamentele inferioare ale caroseriei.
1959-1960. ITB-ului îi sunt livrate autobuze TV 1U cu prima ușă de acces situată în consola față.
Conform unui anuar statistic privind transportul orășenesc de călători, dl. Bucșan estimează un număr de aproximativ 60 unități achiziționate de ITB.
1959-1960. Dispar și ornamentele inferioare ale caroseriei.
B25_1959-1960_TV 1U_a1.jpg (248.35 KB; downloaded 1300 times)
B25_1959-1960_TV 1U_b.jpg (192.55 KB; downloaded 1300 times)
1959-1960. ITB-ului îi sunt livrate autobuze TV 1U cu prima ușă de acces situată în consola față.
B26_1959-1960_TV 1U.MF_a1.jpg (159.52 KB; downloaded 1300 times)
B26_1959-1960_TV 1U.MF_b.jpg (243.81 KB; downloaded 1300 times)
Conform unui anuar statistic privind transportul orășenesc de călători, dl. Bucșan estimează un număr de aproximativ 60 unități achiziționate de ITB.