Topic: Știri și articole din presă
120 posts, 29943 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
PTMZ
Sursa: Economica
Epopeea contractării unui constructor pentru lotul 3 din Autostrada de Centură București Nord (A0 Nord) este departe de a se încheia, deși tocmai au fost desemnați câștigători turcii de la Ictas. Chinezii de China Civil Engeneering au obținut între timp câștig de cauză la CNSC, astfel că oferta lor, exclusă inițial din procedură, trebuie luată acum în calcul.
“Admite contestația formulată de CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION CORPORATION (CCECC) în contradictoriu cu COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE SA. Dispune anularea deciziei de respingere a ofertei CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION CORPORATION (CCECC) pentru motivele reglementate de art. 167 alin (1) lit c) si h) din Legea nr. 98/2016, anularea comunicării din SEAP din data de 29.05.2021, anularea parțială (în ceea ce privește ofertantul CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION CORPORATION (CCECC)) a procesului-verbal nr. 4 înregistrat sub nr. 24/3855/25.03.2021 privind reevaluarea în parte a ofertelor depuse în cadrul procedurii, anularea raportului procedurii nr. 24/7441/25.06.2021 si a comunicărilor subsecvente acestuia. În temeiul prevederilor art. 26 alin. (5) din Legea nr. 101/2016, dispune continuarea procedurii, dupa îndeplinirea dispozițiilor de mai sus, prin evaluarea tehnică și financiară a ofertei depuse de CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION CORPORATION (CCECC), în termen de 20 zile de la comunicarea prezentei decizii”, se arată în decizia din 1 iulie a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
Sursa: Economica
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Şefa Autostrăzilor: Lucrările pentru loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii de Centură Bucureşti sunt întârziate din cauza lipsei balastului. În mai, pe şantierul A0, ministrul Drulă îi cerea premierului Cîţu rezolvarea problemelor cu exploatarea agregatelor
Şefa Autostrăzilor: Lucrările pentru loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii de Centură Bucureşti sunt întârziate din cauza lipsei balastului. În mai, pe şantierul A0, ministrul Drulă îi cerea premierului Cîţu rezolvarea problemelor cu exploatarea agregatelor
Constructorul Alsim Alarko din Turcia are întârzieri pe şantierele loturilor 1 şi 2 ale Autostrăzii de Centură Bucureşti Sud – A0 din cauza lipsei agregatelor, a anunţat astăzi, după o verificare pe şantier, şefa Companiei de Drumuri Mariana Ioniţă.
Problema balastului, a materialelor de umplutură pentru şantierele A0 a fost prezentată public pentru prima dată în mai, chiar pe şantierul A0 unde lucrează constructorul turc, atunci ministrul Cătălin Drulă însoţit de vicepremierul Barna explicând că va discuta cu premierul Cîţu pentru a autoriza balastierele.
„Loturile 1 şi 2, în lungime de aproape 37 de kilometri, la a căror limită ne aflăm, sunt în execuţie, se lucrează, se poate lucra şi mai bine, dar este nevoie de acele autorizaţii pentru resursele minerale pentru exploatarea de balast, pentru că e nevoie de umpluturi pe aceste loturi. E vorba de milioane de tone de material din care se va ridica terasamentul, rambleul acestei autostrăzi, care e într-o zonă de câmpie, şi acest material trebuie exploatat din surse specifice, din terasele râurilor. Sper ca autorităţile din domeniu să rezolve cât mai repede autorizaţiile rămase şi o să vorbesc şi cu premierul pe acest subiect”, a declarat ministrul Cătălin Drulă, pe şantierul A0 în luna mai.
Şi şefa CNAIR, Mariana Ioniţă a făcut astăzi un nou apel pentru autorizarea balastierelor: „Lucrările sunt sub graficul aprobat în contract, antreprenorul motivând întârzierea din cauza lipsei agregatelor. Aceasta poate deveni o problemă pe șantierele noastre, în acest sens facem apel către toate autoritățile implicate în autorizarea balastierelor. Să facem echipă astfel încât sa nu mai ducem lipsă de aceste materiale de construcție ca să nu mai întârziem proiectele. Antreprenorul de pe aceste 2 loturi, s-a angajat să recupereze cât mai curând această întârziere”.
Lucrările pentru lotul 2 cu o lungime de 16 km între Vidra (DJ 401 A) şi DN 6 – Bragadiru au început în vara anului 2020, sunt acum la aproximativ 22%, iar termenul contractual de finalizare este februarie 2023.
Ieri, secretarul de stat în ministerul Transporturilor Ionel Scrioşteanu anunţa pe şantierul A0 că lotul 2 va fi deschis circulaţiei în decembrie 2022, înainte de termen şi că lucrările sunt în graficul asumat. Pentru lotul 3, de 16 km între Vidra şi Glina, şantierul a fost deschis în primăvară şi a ajuns la 6,6% stadiu fizic, potrivit raportului CNAIR.
În ceea ce priveşte lotul 3 de pe A0, Bragadiru – Joiţa, cu o lungime de 18 kilometri, constructorul Aktor din Grecia este aşteptat să înceapă „cu adevarat” lucrările în două săptămâni.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Autostrada de Centură Bucureşti: CNAIR emite ordinul pentru începerea lucrărilor pe lotul 3 / Pentru lotul 2 de pe A0, turcii aduc în şantier 400 de camioane de balast/noapte şi promit deschiderea circulaţiei la sfârşitul anului viitor
Autostrada de Centură Bucureşti: CNAIR emite ordinul pentru începerea lucrărilor pe lotul 3 / Pentru lotul 2 de pe A0, turcii aduc în şantier 400 de camioane de balast/noapte şi promit deschiderea circulaţiei la sfârşitul anului viitor
Compania de Drumuri va aproba săptămâna aceasta proiectul tehnic al lotului 3 de pe Autostrada de Centură A0 Bucureşti – Sud, după care se poate emite oficial şi Ordinul pentru Începerea Lucrărilor (OIL), a anunţat, la B1 TV, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioşteanu.
Lotul 3 Bragadiru – Joiţa are o lungime de 18 kilometri şi termen contractual de finalizare decembrie 2022, imposibil de respectat. Constructor este firma Aktor din Grecia care a şi fost penalizată pentru că a predat cu mare întârziere declaraţia de proiectare. Conducerea Companiei Aktor a fost convocată săptămâna trecută la Ministerul Transporturilor şi a asigurat că va intra în şantier cu „forţe foarte importante”, a explicat Scrioşteanu.
„Dacă nu mai sunt alte probleme, vom aproba în CTE (n.r. Consiliul Tehnico – Economic al CNAIR) proiectul tehnic şi imediat se poate emite Ordinul pentru Începerea Lucrărilor. Promisiunea pe care am avut-o este că de data aceasta sunt pregătiţi să intre cu forţe importante în şantier. Am avut o întâlnire cu conducerea Aktor şi mi-au promis că sunt pregătiţi să intre în şantier cu forţe foarte importante. Să vedem când emitem Ordinul de începere oficial care o să fie impactul discuţiilor pe care le-am avut”, a spus Scrioşteanu.
Acelaşi constructor din Grecia lucrează şi pe lotul 2 al Autostrăzii A 10 Sebeş – Turda, acum cu aproximativ 90% stadiu fizic de execuţie, cel mai probabil acesta fiind şi explicaţia pentru penalizările relativ modice aplicate în cazul predării cu mare întârziere a proiectului tehnic (un milion lei penalizare în urmă cu un an, valoarea totală a contractului fiind de 853 milioane lei).
Contractul pentru lotul 3 a fost semnat în primăvara anului 2019 cu o durată de 42 luni, din care 12 luni pentru proiectare şi 30 luni pentru execuţie. Fostul Ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a emis Autorizaţia de Construire pentru A0 – Lot 3 în iulie.
„Tronsonul va cuprinde:
– 9 pasaje și 4 poduri,
– un nod rutier la intersecția cu A1,
– o parcare de scurtă durată și un spațiu de servicii – ambele în oglindă. Conform contractului, lotul 3 (18 km) va fi finalizat în 2023 – an în care, de altfel, vreau să deschidem circulația pe întreaga secțiune de sud a A0”, explica Drulă.
Primii kilometri de pe Autostrada de Centură Bucureşti, la sfârşitul anului viitor
Constructorul turc Alsim -Alarko care lucrează pe două din cele trei loturi de pe A0 – Bucureşti Sud promite finalizarea lucrărilor pe lotul 2 Vidra – Bragadiru la finalul anului viitor, problemele de aprovizionare cu balast fiind rezolvate.
Pentru acest tronson ajuns acum la aproape 30% stadiu fizic, secretarul de stat Ionel Scrioşteanu a anunţat că problema de aprovizionare cu materiale de construcţii a fost rezolvată, în fiecare noapte ajungând pe şantier aproximativ 400 de camioane cu agregatele necesare autostrăzii. De asemenea, constructorul şi-a amplasat o fabrică de grinzi în şantier, pentru cele două loturi fiind necesare circa 800 de grinzi.
În 13 august la o verificare în şantier, fosta şefă CNAIR Mariana Ioniţă anunţa că pe şantierele A0 lucrările nu sunt în grafic. „Lucrările sunt sub graficul aprobat în contract, antreprenorul motivând întârzierea din cauza lipsei agregatelor. Aceasta poate deveni o problemă pe șantierele noastre, în acest sens facem apel către toate autoritățile implicate în autorizarea balastierelor. Să facem echipă astfel încât sa nu mai ducem lipsă de aceste materiale de construcție ca să nu mai întârziem proiectele. Antreprenorul de pe aceste 2 loturi, s-a angajat să recupereze cât mai curând această întârziere”, anunţa, în vară, fosta şefă a CNAIR.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Au fost avizate Proiectul Tehnic si Detaliile de Executie pentru proiectarea si executia sectoarelor 1 si 2 ale lotului 3 din Autostrada de Centura Bucuresti Sud
Au fost avizate Proiectul Tehnic si Detaliile de Executie pentru proiectarea si executia sectoarelor 1 si 2 ale lotului 3 din Autostrada de Centura Bucuresti Sud
Miercuri, 13.10.2021, în cadrul CTE – CNAIR SA au fost avizate Proiectul Tehnic și Detaliile de Execuție, urmând a fi emis Ordinul de Începere a Lucrărilor pentru contractul “Proiectare și Execuție Autostrada de Centura București Sud, LOTUL 3, Sector 1, km 85+300 - km 100- 765, aferent Centura Sud și Sector 2, km 0+000- km 2+500, aferent Centura Nord”.
Antreprenorul General este ASOCIEREA AKTOR S.A. – EUROCONSTRUCT TRADING ’98 SRL.
Valoarea totală a contractului este 853,422,022.52 lei fără TVA.
Sursa de finantare: Fondul de Coeziune, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 -2020 și Guvernul României.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Cât ne costă şantierul întârziat de pe lotul 3 al Autostrăzii de Centură A0 Bucureşti Sud. Finanţarea europeană se acordă până în 2023/Constructorul Aktor a amânat lucrarea pentru 2024
Cât ne costă şantierul întârziat de pe lotul 3 al Autostrăzii de Centură A0 Bucureşti Sud. Finanţarea europeană se acordă până în 2023/Constructorul Aktor a amânat lucrarea pentru 2024
Compania de Drumuri a emis astăzi, ordinul pentru începerea lucrărilor pentru execuţia lotului 3 al Autostrăzii de Centură Bucureşti Sud, tronson cu o lungime de 18 kilometri şi termen 30 de luni care ,,curge” din acest moment. Practic, constructorul Aktor, care a intrat în şantier din primăvară are un termen de doi ani şi jumătate pentru a finaliza segmentul dintre Bragadiru şi Autostrada A 1, tronson pe care trebuie să construiască 9 pasaje, 4 poduri şi nodul rutier de lângă Joiţa, la conexiunea cu A 1 Bucureşti – Piteşti.
Proiectul de 850 de milioane lei este finanţat din Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) şi trebuie încheiat până în 2023 pentru a beneficia de fondurile nerambursabile. De aici încep şi problemele pentru că avem un constructor care s-a remarcat prin întârzieri repetate pe mai multe şantiere (în special A 10 Sebeş – Turda) şi calendarul de lucrări, 30 de luni care ar însemna depăşirea extensiei de 3 ani a POIM. Nu excludem ca antreprenorul grec să demonstreze pe şantier o mobilizare deosebită care să ducă la recuperarea întârzierilor, dar şansele sunt mici şi, nimic până acum, nu arată cum ar putea face asta. În plus, realist, şantierul efectiv se va deschide din martie- aprilie 2022, acum fiind cu doar o lună şi jumătate înainte de intrarea în iarnă. Pierderea finanţărilor europene integrale nu este o premieră la Ministerul Transporturilor, una dintre cele mai mari ,,găuri” fiind pentru linia de tren Braşov- Sighişoara, o ,,ratare” de peste 300 de milioane de Euro.
Lucrările încep însă, cu o întârziere de un an faţă de graficul contractual, vina aparţinând în mare parte antreprenorului care a întârziat luni bune predarea proiectului tehnic, motiv pentru care în septembrie 2020 a şi fost penalizat cu un million de lei : ,,Joi, 14.10.2021, CNAIR a dat Ordinul de Începere a Lucrărilor pentru contractul “Proiectare și Execuție Autostrada de Centura București Sud, LOTUL 3, Sector 1, km 85+300 – km 100- 765, aferent Centura Sud și Sector 2, km 0+000- km 2+500, aferent Centura Nord”. Antreprenorul General este ASOCIEREA AKTOR S.A. – EUROCONSTRUCT TRADING ’98 SRL. Perioada pentru execuția lucrărilor este de 30 de luni, iar garanția oferită de Antreprenor este de 60 de luni. Valoarea totală a contractului este 853,422,022.52 lei fără TVA.” a precizat CNAIR, într-un comunicat de presă.
Practic, de la semnarea contractului de proiectare şi execuţie (aprilie 2019) constructorul trebuia să predea proiectul tehnic în 12 luni şi cel târziu în toamna 2020 să intre efectiv în şantier. Primele lucrări de decopertare au început în primăvară, iar în iulie Ministerul Transporturilor a emis şi Autorizaţia de Construire. Primii kilometri din A0 sunt aşteptaţi la sfârşitul anului viitor pe lotul 2 Vidra – Bragadiru.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Autostrada de Centură Bucureşti Sud: După un an de întârziere, Aktor a început lucrările pentru lotul trei cu aproape 100 de utilaje şi o staţie de betoane adusă din Grecia / Întreg semi-inelul sudic, între A1 şi A2, poate fi deschis în 2023 cu o mobilizare bună a antreprenorilor
Autostrada de Centură Bucureşti Sud: După un an de întârziere, Aktor a început lucrările pentru lotul trei cu aproape 100 de utilaje şi o staţie de betoane adusă din Grecia / Întreg semi-inelul sudic, între A1 şi A2, poate fi deschis în 2023 cu o mobilizare bună a antreprenorilor
Constructorul grec Aktor a mobilizat pe şantierul lotului 3 al Autostrăzii A0 Bucureşti Sud aproape 100 de utilaje, iar capacitatea ar putea fi dublată prin aportul Euroconstruct, al doilea antreprenor din asociere. La câteva zile după ce a primit ordinul pentru începerea lucrărilor, dar cu un an de întârziere faţă de termenul la care ar fi trebuit să intre (efectiv) în şantier, grecii au început demolările şi au adus o staţie de betoane din Grecia, a anunţat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu.
„După ce săptămâna trecută a fost avizat proiectul tehnic și s-a emis ordinul de începere a lucrărilor, astăzi am vrut să mă asigur că mobilizarea este așa cum trebuie.
– 96 de utilaje au ajuns deja în șantier
– 7 Km din traseul Lotului III au fost decopertați de pământ vegetal
– S-au efectuat defrișările pe zona localității Ciorogârla
– Au început demolările construcțiilor de pe culoarul expropriat
– A început amplasarea stației de betoane, adusă recent din Grecia
– A început pregătirea platformelor pentru a permite forajele piloților necesari realizării intersecției dintre A0 și A1
În decembrie 2022 se va putea circula pe Autostrada Bucureştiului între nodurile rutiere DN 5 şi DN 6 şi, cu o mobilizare bună a antreprenorilor, în 2023, pe toată A0 Sud”, a scris pe contul său de Facebook secretarul de stat.Practic, constructorul Aktor, care a intrat în şantier din primăvară (pentru decopertări), are un termen de doi ani şi jumătate pentru a finaliza segmentul dintre Bragadiru şi Autostrada A1, tronson pe care trebuie să construiască 9 pasaje, 4 poduri şi nodul rutier de lângă Joiţa, la conexiunea cu A1 Bucureşti – Piteşti.
Lotul 3 leagă DN6, în zona Bragadiru – Cornetu, până la A1, în zona localităților Ciorogârla – Dragomirești Vale (inclusiv nodul rutier dintre A0 și A1) și are o lungime de 18 km. Constructor este Asocierea Aktor – Euro Construct Trading, iar valoarea contractului este de 853,4 milioane de lei.
Autostrada de Centură București A0 va avea o lungime totală de 101 km și este parte a unui uriaș proiect european de infrastructură rutieră numit Coridorul 4 pan-european, care traversează România de la Vest la Est, pe direcția Nădlac – Arad – Timișoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitești – București – Constanța.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
PTMZ
Sursa: Economica
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat din nou un câștigător pe lotul 1 al A0 Nord, după soluționarea contestațiilor. Este vorba de asocierea condusă de italienii de la Impresa Pizzarotti, potrivit secretarului de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu. Acest constructor mai lucrează și pe lotul 1 din Autostrada Sebeș - Turda (A10).
Lotul I al traseului din Nordul Autostrăzii Bucureștiului se află între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca și are o lungime de 17,5 km.
Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Autostrăzii de Centură București km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 1: km 2+500-km 20+000, iar prețul este de 815 milioane de lei, fără TVA.
Inițial, pentru acest lot din A0 Nord a fost declarat câștigător constructorul din Turcia Nurol.
Secretarul de stat detaliază și stadiul celorlalte loturi din Autostrada de Centură București Nord (A0 Nord).
𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝗜𝗜 𝗔𝟬 𝗡𝗼𝗿𝗱
La data de 17 mai 2021 a fost semnat contractul cu asocierea de firme românești care a câștigat licitația, respectiv Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost emis la 16 august 2021. Lucrarea se află în perioada de proiectare.
Este vorba despre 19 km de autostradă, între DN1 Corbeanca și DN2 Afumați, unde vor fi construite 2 noduri rutiere și 10 poduri și pasaje.
Contractul are o valoare de 831,9 milioane lei, fără TVA.
𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝗜𝗜𝗜 𝗔𝟬 𝗡𝗼𝗿𝗱
Câștigător este Nurol Insaat Ve Ticaret A.S., iar acest sector de autostradă se află între DN2 și DN3 și trece prin localitățile ilfovene Afumați, Găneasa și Pantelimon.
Lungimea lotului III este de 8,6 kilometri, valoarea contractului fiind de 466 milioane de lei, fătă TVA.
Au fost depuse 7 contestații la CNSC. Curtea de Apel a decis reevaluarea ofertelor. Se estimează emiterea raportului procedurii (reevaluarea) în prima jumătate a lunii noiembrie 2021, spune Scrioșteanu.
𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝗜𝗩 𝗔𝟬 𝗡𝗼𝗿𝗱
La data de 18 august 2020 a fost semnat contractul de proiectare și execuție. Este vorba despre tronsonul aflat între DN3 și A2 (Pantelimon – A2), cu o lungime de 4,47 km, unde câștigător este Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, cu preţul de 312,6 milioane de lei.
În prezent se elaborează Studiul de Evaluare Adecvată (SEA), având în vedere că au fost realizate obiectivele strategice pentru lacul și pădurea Cernica (arie protejată). Ulterior acestei proceduri de revizuire a Acordului de Mediu, va fi emis ordinul de începere a lucrărilor.
Oficialul din Transporturi subliniază că pe tot amplasamentul A0 Nord au fost realizate exproprierile pe culoarul de bază.
Sursa: Economica
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
punmeister
Aoloooooo nu Pizzarotti, la ritmul lor de pe A10 Lot 1, nu ma pot astepta la lucruri bune pe A0 Nord 1
Aoloooooo nu Pizzarotti, la ritmul lor de pe A10 Lot 1, nu ma pot astepta la lucruri bune pe A0 Nord 1
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Autostrada de Centură Bucureşti Nord : UMB începe lucrările pentru construirea lotului 4 de abia la sfârşitul anului viitor, deşi contractul este semnat încă din mai 2020. CNAIR explică întârzierea prin ,,studiul pe patru anotimpuri” necesar pentru zona protejată Cernica
PS
S-or incadra in termenul contractual de 30 de luni in aceste circumstante?!
Autostrada de Centură Bucureşti Nord : UMB începe lucrările pentru construirea lotului 4 de abia la sfârşitul anului viitor, deşi contractul este semnat încă din mai 2020. CNAIR explică întârzierea prin ,,studiul pe patru anotimpuri” necesar pentru zona protejată Cernica
Lucrările pentru construirea lotului 4 al Autostrăzii de Centură A 0 Bucureşti Nord vor începe de-abia la sfârşitul anului viitor pentru că antreprenorul (UMB) trebuie să realizeze un studiu cu monitorizarea factorilor de mediu ,,pe o perioadă de patru anotimpuri”, a transmis Compania de Drumuri pentru Economedia. Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 4 de pe A0 Bucureşti Nord a fost semnat în mai 2020 cu cel mai puternic constructor din România iar termenul de realizare este de 30 de luni din care 12 pentru proiectare şi 18 pentru execuţie iar garanţia este de 10 ani. Lotul 4 are o lungime de 4,5 kilometri între A 2 – Autostrada Soarelui şi DN 3 Pantelimon iar valoarea lucrărilor este de 312 milioane lei. Compania de Drumuri a transmis că încă nu a fost predat Studiul de Evaluare Aplicată (SEA) :
,,Traseul Lotului 4 al Autostrazii străbate două arii protejate (lacul și pădurea Cernica) drept pentru care Antreprenorul lucrează în prezent la elaborarea Studiului de Evaluare Adecvată (SEA), monitorizând factorii de mediu pe o perioadă de 4 anotimpuri. După finalizarea acestei etape se va emite ordinul de Începere pentru activitatea de proiectare. Începerea lucrărilor de execuție este estimată la sfârșitul anului 2022, după finalizarea etapei de proiectare și emiterea autorizației de construire. “ a precizat CNAIR pentru Economedia.
Pe semi- inelul nordic al Autostrăzii de Centură Bucureşti din cele patru loturi sunt semnate contracte doar pentru două loturi : Lotul 2 DN 1 – DN 2 (19 km.) respectiv lotul 4 A 2 – DN 3 ( 4,5 km.) ambele cu UMB. Dacă nu vor fi noi contestaţii luna aceasta se va semna contractul pentru primul lot A1-DN 1 cu italienii de la Pizzarotti.
PS
S-or incadra in termenul contractual de 30 de luni in aceste circumstante?!
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Primul şantier pe Autostrada de Centură Bucureşti Nord: UMB începe organizarea de şantier pe lotul 2 între Corbeanca şi Afumaţi / Lucrările de decopertare încep după cinci luni de la semnarea contractului
Războiul contestaţiilor pe Autostrada de Centură Bucureşti Nord : O nouă contestaţie întârzie semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia primului lot de pe A 0/Până şi câştigătorul licitaţiei a depus contestaţie
Primul şantier pe Autostrada de Centură Bucureşti Nord: UMB începe organizarea de şantier pe lotul 2 între Corbeanca şi Afumaţi / Lucrările de decopertare încep după cinci luni de la semnarea contractului
Constructorul UMB a început lucrările pentru pregătirea şantierului pe lotul 2 al Autostrăzii de Centură Bucureşti, semi-inelul Nordic, a anunţat, astăzi, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioşteanu.
Intrarea în teren a celui mai puternic constructor din România se face la cinci luni de la semnarea contractului şi la nici trei luni de la emiterea ordinului pentru începerea proiectării, ceea ce înseamnă că, din primăvară, lucrările ar putea începe efectiv, dacă ministerul de resort emite Autorizaţia de Construire, iar Compania de Drumuri Ordinul pentru începerea lucrărilor.
Este o situaţie total diferită de cea a lotului 4, de lângă Cernica, unde lucrările vor începe de-abia la sfârşitul anului viitor şi despre care Economedia a scris aici.
Lotul doi al Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord are o lungime de 19 kilometri, iar durata de realizare este de 34 de luni, din care 12 pentru proiectare şi 22 pentru execuţie, a explicat Scrioşteanu.
„Începe organizarea de şantier pe Lotul II al A 0 Bucureşti Nord. Au început activitățile de pregătire a șantierului, în vederea demarării lucrărilor pe primul lot al Autostrăzii Bucureștiului, pe zona de Nord. La data de 17 mai 2021 a fost semnat contractul cu asocierea de firme românești care a câștigat licitația, respectiv Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, iar ordinul de începere a lucrărilor de proiectare a fost emis la data 16 august 2021. Este vorba despre 19 km. între DN 1 Corbeanca și DN 2 Afumaţi unde autostrada va avea 2 noduri rutiere și 10 poduri și pasaje. Contractul are o valoare de 831,9 milioane lei, fără TVA”, a scris Scrioşteanu.
Războiul contestaţiilor pe Autostrada de Centură Bucureşti Nord : O nouă contestaţie întârzie semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia primului lot de pe A 0/Până şi câştigătorul licitaţiei a depus contestaţie
Semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia primului lot al Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord se amână din nou, după ce unul dintre ofertanţi, compania Intrakat din Grecia şi inclusiv câştigătorul licitaţiei, italienii de la Pizzarotti au depus contestaţii la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor ( CNSC). Este practic, a treia încercare a Companiei de Drumuri de semnare a contractului pentru lotul de 18 kilometri dintre Autostrada A 1 Bucureşti – Piteşti (Joiţa) şi DN 1 (Corbeanca) după ce, CNAIR a desemnat de două ori un constructor din Turcia (Nurol) pentru ca, după contestaţii şi reevaluări, Pizzarotti să câştige contractul de 800 de milioane de lei.
Constestaţia câştigătorului (Pizzarotti): Astfel, pe 2 noiembrie, italienii de la Pizzarotti au constestat oferta depusă de grecii de la Intrakat pe motiv că nu ar avea experienţă similară şi anticipând o eventuală contestaţie a grecilor : ,,Cu titlu prealabil, prezenta contestaţie se justifică a fi analizată doar în măsura în care Intrakat formulează contestaţie. Verificând documentele, autoritatea contractantă (CNAIR) a constatat faptul că Intrakat nu deţine experienţă similară. Deşi a declarat că deţine utilaje fie în proprietate fie prin închiriere, din documentele depuse rezultă că aceasta nu deţine utilajele nici în proprietate nici prin închiriere”.
Constestaţia constructorului descalificat (Intrakat) Pe 3 noiembrie, Intrakat solicită CNSC să stabilească oferta Pizzarotti inadmisibilă respectiv oferta proprie admisibilă : ,,Intrakat a fost în mod greşit exclusă din procedura de atribuire. Răspunsurile sale au fost concludente, perfect correlate cu întrebările adresate. Intrakat a probat şi demonstrat admisibilitatea ofertei privind experienţa similar prin contractul de ,,Proiectare, Construcţie, Finanţare, Operare şi Întreţinere a autostrăzii Corint- Tripoli- Kalamata şi a ramurii Lefktro-Sparta, beneficiar statul elen”.
Termenul de realizare pentru primul lot de pe A0 este de 34 de luni a precizat, într-un comunicat de presă, CNAIR. „Joi, 21.10.2021, a fost desemnat câstigătorul contractului “Proiectare și Execuție Autostrada de Centura București km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 1: km 2+500-km 20+000″Ofertantul desemnat câstigător este Asocierea Impresa Pizzarotti& C SpA Italia S.p.A.- RETTER Projectmanagement. Valoarea contractului este de 815.075.249,74 Lei fără TVA. Durata contractului este 34 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 22 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție este de 10 ani”, a transmis Compania de Drumuri.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Orbital Bucureşti: Ministerul Transporturilor semnează protocolul pentru construirea drumurilor radiale. Zece şosele expres se fac pentru legătura capitalei cu A0 – Autostrada de Centură Bucureşti / Pe unde vor trece „Pipera Expres” sau „Vest Expres”
Orbital Bucureşti: Ministerul Transporturilor semnează protocolul pentru construirea drumurilor radiale. Zece şosele expres se fac pentru legătura capitalei cu A0 – Autostrada de Centură Bucureşti / Pe unde vor trece „Pipera Expres” sau „Vest Expres”
Pas important pentru proiectul „Orbital Bucureşti”, investiţie de aproximativ 600 de milioane de euro care prevede realizarea a zece drumuri expres pentru legătura Capitalei cu Autostrada de Centură Bucureşti (A0). La Ministerul Transporturilor se semnează un protocol cu Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) şi Consiliul Judeţean Ilfov, semnarea parteneriatului între cele trei instituţii venind la doar o săptămână după ce Consiliul General a aprobat asocierea pentru realizarea ieşirilor din Bucureşti.
„Orbital Bucureşti” înseamnă zece şosele noi cu profil de drum expres, patru benzi, separator de sens şi spaţiu median, cu o lungime totală de 96 de kilometri, care vor asigura legătura între Bucureşti, inelul de centură (DNCB) şi Autostrada inelară – A0 la care deja se lucrează pe cele trei loturi din sud. Cele 10 drumuri radiale intersectează 30 de localităţi şi vor avea 30 de noduri rutiere (descărcări) de unde şi costul relativ mare, 600 de milioane de euro. Lungimea acestora variază de la aproximativ 5 kilometri în cazul Drumului Radial 8 (DR 8) Splai Expres, de 5,5 km, care leagă Splaiul Unirii, centura actuală şi A0, până la 13 kilometri în cazul Drumului Radial 9 Expres, care face legătura între Berceni-Gara Progresu-Centura Bucureşti şi nodul Vidra pe Autostrada A0.
Pentru zona de Vest a Capitalei, legătura cu A1 Bucureşti – Piteşti sunt prevăzute drumurile radiale Vest Expres prin bulevardul Timişoara şi DR 2 A1, lărgirea Autostrăzii la 3 benzi pe sens până la spaţiile logistice de la Bolintin (n.r CNAIR analizează şi posibilitatea ca primii 10 km de pe A1 să devină Autostradă urbană, cu transformarea benzii de urgenţă în bandă clasică de circulaţie).
Pentru zona de Nord a Capitalei sunt prevăzute trei Drumuri radiale: Giuleşti Expres, Nord Expres (12 km între bulevardul Poligrafiei şi Corbeanca) şi Pipera Expres (Băneasa Nord, Pipera, Tunari, Otopeni), o şosea de 10 km şi un cost estimat de 85 milioane euro.
„Nu a existat în ultimii zeci de ani o abordare integrată a ceea ce a însemnat trafic în Bucureşti. O să vedem intervenţii punctuale, un pasaj aici, un pasaj acolo, dar nu a existat o abordare care să privească această problemă structural”, declara în urmă cu o săptămână, primarul general, Nicuşor Dan.
Potrivit acestuia, există două abordări ale acestei probleme:
Utilizarea autostrăzii de centură pentru a avea zece ieşiri din cartierele din Bucureşti
Metroul de suprafaţă pe infrastructura CFR.
Semi inelul sudic al Autostrăzii A0 va fi deschis circulaţiei la sfârşitul anului 2023, dă asigurări Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor în timp ce pe tronsonul de Nord unde sunt semnate contractele pentru doar două din cele patru loturi, termenul estimate este 2024.
- ByOnu
-
Posted:
-
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Autostrada Soarelui se închide pe timpul nopții între Fundulea și București. Turcii de la Alsim montează grinzile la nodul rutier de la Glina, pe primul lot al Autostrăzii de Centură București Sud
Autostrada Soarelui se închide pe timpul nopții între Fundulea și București. Turcii de la Alsim montează grinzile la nodul rutier de la Glina, pe primul lot al Autostrăzii de Centură București Sud
Circulația pe Autostrada Soarelui între Fundulea/Cernica și intrarea în București se închide pentru patru nopți între orele 22 00 și 05 00 pentru a permite constructorului Alsim Alarko (Turcia) ridicarea și montarea grinzilor viitorului nod de la Glina, unul dintre cele mai dificile intersecții în lucru din țară. Restricțiile se aplică pe sensul Constanța-Bucutești, în funcție de tonaj, pentru autoturisme între Cernica și București respectiv devierea de pe A 2 de la Fundulea la București pentru camioane. Prima etapă a restricțiilor este pentru această noapte și apoi noaptea de joi spre vineri urmând ca după 2 mai să fie alte două nopți cu restricții, anunță Poliția Română :
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că pe autostrada A2 București - Constanța se va închide circulația rutiera pe sensul către București pentru 4 zile (27-01.05.2022) în intervalul orar 22:00-05:00 (primele 2 zile în perioada 27/28.04.2022 și 28/29.04.2022, iar următoarele 2 zile ulterior datei de 02.05.2022) pentru lucrări de montare grinzi marginale, circulația fiind deviata pe categorii de vehicule, după cum urmează :
-M.T.M.A. mai mare sau egală cu 7,5tone pe ruta:
- A2 km 35+500 nod rutier Fundulea - DJ 402,Fundulea - DN-Centura BUCUREȘTI.
-M.T.M.A. mai mică sau egală cu 7.5tone pe ruta:
-A2 km 22- DJ100, Brănești-DN 3 - Centura București.
-A2 km 15-DJ301, Cernica - Centura București.
Pe timpul zilei între ora 05-22.00, pe sensul către litoral și cât și pe sesnul către capitală va fi restricționată banda de urgență și semnalizată corespunzător.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
cris_m
Cei care scriu astfel de comunicate ar trebui sa fie dati afara in secunda 2. De ce? Pentru ca nu pot sa transmita o informatie concisa, mai exact:
Cineva care citeste pe diagonala va intelege ca se inchide circulatia in cele 4 nopti inclusiv de 1 mai, pentru ca explicatia pertinenta este, surpriza, in cea de-a doua paranteza (nu mai zic ca prima are o mare greseala).... Fraza demna de un comunicat decent ar trebui sa fie asa:
Daca nici macar atat nu mai suntem in stare, e clar incotro ne indreptam...
Cei care scriu astfel de comunicate ar trebui sa fie dati afara in secunda 2. De ce? Pentru ca nu pot sa transmita o informatie concisa, mai exact:
[...]se va închide circulația rutiera pe sensul către București pentru 4 zile (27-01.05.2022) în intervalul orar 22:00-05:00 (primele 2 zile în perioada 27/28.04.2022 și 28/29.04.2022, iar următoarele 2 zile ulterior datei de 02.05.2022) [...]
Cineva care citeste pe diagonala va intelege ca se inchide circulatia in cele 4 nopti inclusiv de 1 mai, pentru ca explicatia pertinenta este, surpriza, in cea de-a doua paranteza (nu mai zic ca prima are o mare greseala).... Fraza demna de un comunicat decent ar trebui sa fie asa:
[...]se va închide circulația rutiera pe sensul către Bucureștipentru 4 zile (27-01.05.2022)în intervalul orar 22:00-05:00(primele 2 zileînperioadazilele de 27/28.04.2022 și 28/29.04.2022,iar următoarele 2 zile ulterior datei de 02.05.2022). Ulterior datei de 02.05.2022 vor mai fi instituite inca 2 nopti de restrictii, acestea urmand sa fie comunicate de indata de catre IGPR [...]
Daca nici macar atat nu mai suntem in stare, e clar incotro ne indreptam...
📖 Pagination options