Topic: Accidente și incidente în România
955 posts, 372471 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
andrei11
Evident că cele două trenuri au venit din sens opus. Punctul de dedecție din câte am văzut ( în mai multe cazuri ) e undeva între 50 și 200 metri.
Să știi că am întâlnit bariere în țară unde semnalul sonor se aude primul și după 3 - 5 secunde se aprind și becurile. Am întâlnit bariere unde semnalul sonor rămâne tot timpul cât timp sunt becurile aprinse.
Ok, s-ar putea să confund eu trecerile la nivel cu bariere și fără bariere deși s-ar putea să fie aceeași tehnologie și într-un caz și în altul.
Evident că cele două trenuri au venit din sens opus. Punctul de dedecție din câte am văzut ( în mai multe cazuri ) e undeva între 50 și 200 metri.
Să știi că am întâlnit bariere în țară unde semnalul sonor se aude primul și după 3 - 5 secunde se aprind și becurile. Am întâlnit bariere unde semnalul sonor rămâne tot timpul cât timp sunt becurile aprinse.
Ok, s-ar putea să confund eu trecerile la nivel cu bariere și fără bariere deși s-ar putea să fie aceeași tehnologie și într-un caz și în altul.
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
BGP2597
Cu sunet continuu am întâlnit și eu. Am la țară o trecere la nivel unde semnalul sonor rămâne pe toată durata cât este "pusă", dar este fără bariere, însă în general, cele cu bariere pe care le-am întâlnit au această setare, unde semnalul sonor se oprește după ce coboară, fiindcă devine redundant și chiar deranjant, mai ales în zone locuite.
Oricum, revenind la știrea inițială, aici nu e vorba de nicio defecțiune sau mână criminală, ci pur și simplu o sincronizare nefericită. Da, ar fi putut avea efecte dezastruoase, dar tocmai de aceea barierele pot fi ușor ridicate cu mâna sau chiar date peste cap, declanșând o alarmă care indică că ceva este în neregulă.
Cu sunet continuu am întâlnit și eu. Am la țară o trecere la nivel unde semnalul sonor rămâne pe toată durata cât este "pusă", dar este fără bariere, însă în general, cele cu bariere pe care le-am întâlnit au această setare, unde semnalul sonor se oprește după ce coboară, fiindcă devine redundant și chiar deranjant, mai ales în zone locuite.
Oricum, revenind la știrea inițială, aici nu e vorba de nicio defecțiune sau mână criminală, ci pur și simplu o sincronizare nefericită. Da, ar fi putut avea efecte dezastruoase, dar tocmai de aceea barierele pot fi ușor ridicate cu mâna sau chiar date peste cap, declanșând o alarmă care indică că ceva este în neregulă.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
shoppy
Inainte toate barierele dintre Baneasa si Pantelimon erau coborate la expedirea trenului din gara si ridicate cand le depasea, doar ca asta insemna ca barierele stateau coborate prea mult, nu mai stiu daca doctorul sau doamna au vorbit la Infra sa se schimbe sistemul.
Din ce stiu noi nu avem un sistem cu barierea de intrare si de iesire astfel incat barierea de intrare sa coboare prima si apoi barierea de iesire, noi avem un sistem cu o singura barierea, teoretic daca se respecta codul rutier si nu se circula pe contrasens / nu e depaseste coloana oprita atunci barierea de iesire nu este necesara, cum asta nu se intampla s-au montat bariere si la iesire doar ca ele sunt identice cu cele de intrare, adica acolo exista 4 bariere simple independente unele de altele.
Tarile civilizate si-au dat seama ca trecerile la nivel trebuiesc eliminate si se lucreaza la asta, noi avem trecere la nivel bulevard / magistrala in oras.
Inainte toate barierele dintre Baneasa si Pantelimon erau coborate la expedirea trenului din gara si ridicate cand le depasea, doar ca asta insemna ca barierele stateau coborate prea mult, nu mai stiu daca doctorul sau doamna au vorbit la Infra sa se schimbe sistemul.
Din ce stiu noi nu avem un sistem cu barierea de intrare si de iesire astfel incat barierea de intrare sa coboare prima si apoi barierea de iesire, noi avem un sistem cu o singura barierea, teoretic daca se respecta codul rutier si nu se circula pe contrasens / nu e depaseste coloana oprita atunci barierea de iesire nu este necesara, cum asta nu se intampla s-au montat bariere si la iesire doar ca ele sunt identice cu cele de intrare, adica acolo exista 4 bariere simple independente unele de altele.
Tarile civilizate si-au dat seama ca trecerile la nivel trebuiesc eliminate si se lucreaza la asta, noi avem trecere la nivel bulevard / magistrala in oras.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
andrei11
Ba există în multe cazuri, uite bariera de la Brănești
https://www.europafm.ro/un-sofer-a-rupt- ... v-video/
shoppy wrote:
Din ce stiu noi nu avem un sistem cu barierea de intrare si de iesire astfel incat barierea de intrare sa coboare prima si apoi barierea de iesire
Ba există în multe cazuri, uite bariera de la Brănești
https://www.europafm.ro/un-sofer-a-rupt- ... v-video/
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
cris_m
Vad ca @shoppy stie cum stiam si eu, anume ca durau mai mult barierele, caz in care se evita situatia asta. Intr-adevar, cum a zis si Bogdan, o sincronizare nefericita cu posibile urmari grave. Ar trebui totusi sa ia masuri Infra in acest sens, cu toate ca e vina grabitilor ca au plecat mai devreme. Si da, e nevoie maxima de niste pasaje sub/supra-terane la Andronache si Petricani...
Vad ca @shoppy stie cum stiam si eu, anume ca durau mai mult barierele, caz in care se evita situatia asta. Intr-adevar, cum a zis si Bogdan, o sincronizare nefericita cu posibile urmari grave. Ar trebui totusi sa ia masuri Infra in acest sens, cu toate ca e vina grabitilor ca au plecat mai devreme. Si da, e nevoie maxima de niste pasaje sub/supra-terane la Andronache si Petricani...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
andrei11
Puteau să dureze barierele și o oră, este același lucru.
Pe de altă parte când am făcut eu școala de șoferi legea spunea așa:
Dacă suntem într-o coloană de mașini care traversează o cale ferată trebuie să ne oprim în fața barierei, să lăsăm mașina din față să treacă linia ferată + o distanță de un autoturism ca să încăpem și noi în caz că se oprește coloana și apoi să ne angajăm și noi în traversarea căii ferate.
Nu stăm unul în fundul altuia pentru că dacă se oprește coloana riscăm să rămânem pe linie.
Mai este așa regulamentul sau s-a modificat între timp sau s-a retras acest articol de lege din regulament ?
E vorba de o prevedere de acum 40 - 45 de ani. Dacă vi se pare nerealistă / fantezistă / absurdă spuneți.
Puteau să dureze barierele și o oră, este același lucru.
Pe de altă parte când am făcut eu școala de șoferi legea spunea așa:
Dacă suntem într-o coloană de mașini care traversează o cale ferată trebuie să ne oprim în fața barierei, să lăsăm mașina din față să treacă linia ferată + o distanță de un autoturism ca să încăpem și noi în caz că se oprește coloana și apoi să ne angajăm și noi în traversarea căii ferate.
Nu stăm unul în fundul altuia pentru că dacă se oprește coloana riscăm să rămânem pe linie.
Mai este așa regulamentul sau s-a modificat între timp sau s-a retras acest articol de lege din regulament ?
E vorba de o prevedere de acum 40 - 45 de ani. Dacă vi se pare nerealistă / fantezistă / absurdă spuneți.
- orex
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
orex
O.U.G. nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata si actualizata arata clar la art.60. alin (2) La trecerea la nivel cu o cale ferata curenta, prevazuta cu bariere sau semibariere, conducatorii de vehicule sunt obligati sa opreasca în dreptul indicatorului ce obliga la oprire, daca acestea sunt în curs de coborâre ori în pozitie orizontala si/sau semnalele sonore si luminoase care anunta apropierea trenului sunt în functiune.
Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 stipuleaza la:
art. 69 alin (2) La trecerea la nivel cu calea ferata curenta prevazuta cu instalatii de semnalizare automata fara bariere, interzicerea circulatiei rutiere se realizeaza, optic, prin functionarea dispozitivelor cu lumini intermitent-alternative rosii si stingerea semnalizarii de control reprezentate de lumina intermitenta alba si, acustic, prin emiterea de semnale sonore intermitente.
art. 70 alin. (4) La trecerea la nivel cu calea ferata prevazuta cu instalatii de semnalizare automata cu bariere, semnalizarea de interzicere a circulatiei rutiere se realizeaza în conditiile prevazute la art. 69 alin. (2), precum si prin coborârea în pozitie orizontala a semibarierelor.
art. 71
(1)Semnalizarea de interzicere a circulatiei rutiere se considera realizata chiar si numai în una din urmatoarele situatii:
a)prin aprinderea unei singure unitati luminoase a dispozitivului cu lumina intermitent-alternativa rosie;
b)prin functionarea sistemului sonor;
c)prin pozitia orizontala a unei singure semibariere.
(2)Circulatia rutiera se considera de asemenea interzisa si în situatia în care barierele sau semibarierele sunt în curs de coborâre sau de ridicare.
art. 137 alin. (1) Conducatorul de vehicul poate traversa calea ferata curenta prevazuta cu bariere sau semibariere, daca acestea sunt ridicate si semnalele luminoase si sonore nu functioneaza, iar semnalul cu lumina alba intermitenta cu cadenta lenta este în functiune.
O.U.G. nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata si actualizata arata clar la art.60. alin (2) La trecerea la nivel cu o cale ferata curenta, prevazuta cu bariere sau semibariere, conducatorii de vehicule sunt obligati sa opreasca în dreptul indicatorului ce obliga la oprire, daca acestea sunt în curs de coborâre ori în pozitie orizontala si/sau semnalele sonore si luminoase care anunta apropierea trenului sunt în functiune.
Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 stipuleaza la:
art. 69 alin (2) La trecerea la nivel cu calea ferata curenta prevazuta cu instalatii de semnalizare automata fara bariere, interzicerea circulatiei rutiere se realizeaza, optic, prin functionarea dispozitivelor cu lumini intermitent-alternative rosii si stingerea semnalizarii de control reprezentate de lumina intermitenta alba si, acustic, prin emiterea de semnale sonore intermitente.
art. 70 alin. (4) La trecerea la nivel cu calea ferata prevazuta cu instalatii de semnalizare automata cu bariere, semnalizarea de interzicere a circulatiei rutiere se realizeaza în conditiile prevazute la art. 69 alin. (2), precum si prin coborârea în pozitie orizontala a semibarierelor.
art. 71
(1)Semnalizarea de interzicere a circulatiei rutiere se considera realizata chiar si numai în una din urmatoarele situatii:
a)prin aprinderea unei singure unitati luminoase a dispozitivului cu lumina intermitent-alternativa rosie;
b)prin functionarea sistemului sonor;
c)prin pozitia orizontala a unei singure semibariere.
(2)Circulatia rutiera se considera de asemenea interzisa si în situatia în care barierele sau semibarierele sunt în curs de coborâre sau de ridicare.
art. 137 alin. (1) Conducatorul de vehicul poate traversa calea ferata curenta prevazuta cu bariere sau semibariere, daca acestea sunt ridicate si semnalele luminoase si sonore nu functioneaza, iar semnalul cu lumina alba intermitenta cu cadenta lenta este în functiune.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
shoppy
Aha, bine ca avem, poate se sesizeaza singuri si ne ajuta MT cu bariere mai destepte ca de PMB nu mai spun nimic.
(Pe vremea mea era obligatoriu sa te opresti la CF si sa te asiguri indiferent, ca instalatia poate sa fie defecta sau IDM sa doarma.)
Aha, bine ca avem, poate se sesizeaza singuri si ne ajuta MT cu bariere mai destepte ca de PMB nu mai spun nimic.
(Pe vremea mea era obligatoriu sa te opresti la CF si sa te asiguri indiferent, ca instalatia poate sa fie defecta sau IDM sa doarma.)
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
cris_m
Da, asta cu opritul si asiguratul era inainte, ma uit la tata ca procedeaza la fel si acum, dupa +25 de ani de permis. Intre timp, eu cu mai putini ani experienta ma uit la randul meu, chiar daca ar trebui sa am deplina incredere in instalatiile de automatizare...
Da, asta cu opritul si asiguratul era inainte, ma uit la tata ca procedeaza la fel si acum, dupa +25 de ani de permis. Intre timp, eu cu mai putini ani experienta ma uit la randul meu, chiar daca ar trebui sa am deplina incredere in instalatiile de automatizare...
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
PTMZ
Sursa: Club Feroviar
Locomotiva trenului IR 1596 s-a defectat miercuri la orele prânzului.
Potrivit oficialilor CFR SA, trenul 1596 (Craiova – București) s-a defectat în linie curenta Farcasele – Drăgănești Olt, fir II km. 145+550. La ora 15.16 a solicitat locomotiva de ajutor. La ora publicării, oficialii CFR Călători nu făcuseră precizări privind situația.
Sursa: Club Feroviar
- orex
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
orex
Nu era inainte, e si-n prezent valabila metoda de asigurare la trecerea peste calea ferata!
Pana nu vezi ca pulseaza becul alb, deasupra ”Crucii Sf. Andrei”, nu incerca trecerea caii ferate, in pofida faptului ca cei din spate iti dau ”impuls”, asta de la unul cu 28 ani, plus, de permis, asa ca un sfat amical!
Raspunde la aceste intrebari, dar fa-o pe bune, si vezi ce stii cu adevarat!
cris_m wrote here:
Da, asta cu opritul si asiguratul era inainte, ma uit la tata ca procedeaza la fel si acum, dupa +25 de ani de permis. Intre timp, eu cu mai putini ani experienta ma uit la randul meu, chiar daca ar trebui sa am deplina incredere in instalatiile de automatizare...
Nu era inainte, e si-n prezent valabila metoda de asigurare la trecerea peste calea ferata!
Pana nu vezi ca pulseaza becul alb, deasupra ”Crucii Sf. Andrei”, nu incerca trecerea caii ferate, in pofida faptului ca cei din spate iti dau ”impuls”, asta de la unul cu 28 ani, plus, de permis, asa ca un sfat amical!
Raspunde la aceste intrebari, dar fa-o pe bune, si vezi ce stii cu adevarat!
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
Gabi23
În revizia Basarab, iar ard acum vagoane retrase din circulație. E ars complet cel puțin un 20-47, care oricum aștepta casarea fiind depozit de deșeuri...
În revizia Basarab, iar ard acum vagoane retrase din circulație. E ars complet cel puțin un 20-47, care oricum aștepta casarea fiind depozit de deșeuri...
Foto - FB - Cornel Pirnea.jpg (47.77 KB; downloaded 2664 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
Gabi23
Incendiul a fost lichidat.
Foto: Stiripesurse
Incendiul a fost lichidat.
Foto: Stiripesurse
Incendiu Basarab - 17.08.2021 (1).jpg (152.16 KB; downloaded 2645 times)
Incendiu Basarab - 17.08.2021 (2).jpg (151.49 KB; downloaded 2645 times)
Incendiu Basarab - 17.08.2021 (3).jpg (159.61 KB; downloaded 2645 times)
Incendiu Basarab - 17.08.2021 (4).jpg (146.9 KB; downloaded 2645 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
PTMZ
Sursa: Digi24
Circulaţia feroviară a fost întreruptă miercuri pentru decuplarea unei locomotive care a luat foc în Gara Sârca, au informat reprezentanţii Inspectoratului Situaţii de Urgenţă Iaşi.
„La ora 15,45 ISUJ Iaşi a fost alertat despre producerea unui incendiu de locomotivă la trenul 5004 Iaşi - Bacău, în Gara Sârca, comuna Bălţaţi, judeţul Iaşi. De urgenţă au fost direcţionate pentru stingerea incendiului două autospeciale de stingere cu un ofiţer şi nouă subofiţeri. Circulaţia feroviară a fost întreruptă 30 de minute pentru decuplarea locomotivei incendiate de la garnitura de tren şi răcirea zonei de ardere. Trenul a continuat deplasarea cu o singură locomotivă. Nu au fost victime”, a precizat Georgică Onofreiasa, purtător de cuvânt în cadrul ISU Iaşi.
Potrivit sursei citate, cauza probabilă de producere a incendiului a fost efectul termic al curentului electric.
Sursa: Digi24
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare
•
Choose destination