MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)

862 posts, 255699 views
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 62
 
 

📖 Pagination options
Re: Trenurile Alstom Metropolis BM4 orex

Pleca in cursa si rezerva calda! ;)
Cert e ca Alstom isi face treaba cu rigurizitate! :bere:

 


Re: Stiri despre proiect Goldmund

PTMZ wrote here:
Deși Metroul de Drumul Taberei a fost inaugurat încă de anul trecut, lucrările la noua linie de metrou din București nu au fost realizate în întregime. Termenul anunțat de constructorul italian pentru finalizarea lucrărilor de la stațiile Academia Militară și Parc Drumul Taberei este ultimul trimestru al anului în curs.

“Termenul de finalizare a lucrărilor de refacere a suprafețelor în zona stației de metrou Academia Miltară și în zona stației Parc Drumul Taberei este, conform graficului de execuție transmis de Antreprenor, sfârșitul trimestrului IV al anului 2021”, a declarat pentru ECONOMICA.NET Ștefan Paraschiv, directorul general al Metrorex.

Mai mulți pasionați de infrastructură au criticat anterior aspectul de șantier din zona stației Academia Militară. De asemenea, unul dintre ei a comentat că lucrările la Metroul de Drumul Taberei vor fi cu adevărat finalizate abia când vor sosi noile trenuri de metrou de la Alstom.

Metrorex a semnat în decembrie 2020 contractul cu Alstom pentru achiziția de ”Trenuri noi de metrou destinate pentru Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Iancului”.

Contractul are o valoare de 103.244.383,49 euro, echivalentul a 490.503.741,52 lei fără T.V.A. și este finanțat din Bugetul de stat și credit de la Banca Europeană de Investiții.

Reprezentanții Metrorex menționează că noile trenuri achiziționate vor fi similare cu cele din Sydney.

Durata contractului pentru cele 13 trenuri este de 30 de luni de la semnarea acestuia. De asemenea, contractul mai prevede pe lângă cele 13 trenuri și posibilitatea achiziționării suplimentare a încă 17 trenuri.

Sursa: Economica


Arata cam asa:
https://nswtrains.fandom.com/wiki/Sydney ... type.jpg
https://www.alstom.com/press-releases-ne ... -service
https://en.wikipedia.org/wiki/Sydney_Met ... 2382.jpg

Nu arata deloc rau!
De aceea metroul trebuie sa ajunga pana la OTP si mai departe, pentru ca  CFR si tehnica metroului suburban nu exista inca in Romania, iar ramele unor trenuri suburbane(fara improvizatii!) sunt mult mai scumpe decat ramele cele mai moderne de metrou...

 


Re: Stiri despre proiect punmeister

Deja avem si un mock-up din partea Alstom, dar cel mai probabil botul va suferi modificari mari in designul final.
Screenshot 2021-07-01 205922.png (402.47 KB; downloaded 5240 times)

 


Re: Stiri despre proiect orex

punmeister wrote here:
Deja avem si un mock-up din partea Alstom, dar cel mai probabil botul va suferi modificari mari in designul final.


Cea mai mica problema moaca! :rofl:

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis BM4 PTMZ

Trenurile care vor fi livrate de Alstom pentru Magistrala 5 de metrou ar putea fi upgradate pentru a putea circula fără mecanic.

„Lucrăm la o propunere pentru Metrorex să facem un upgrade la trenurile de metrou care vor fi livrate pentru a le aduce la stadiul driverless”, a spus vineri la o emisiune TV, Gabriel Stanciu, CEO Alstom Transport Romania.

În contextul crizei financiare a Metrorex introducerea sistemului driverless de conducere a metrourilor ar putea asigura economii. După cum relata recent Club Feroviar, una dintre posibilitățile care sunt luate în calcul din ce în ce mai serios este de a automatiza Magistrala 5 astfel încât pe aici să circule trenuri fără mecanic. La prima vedere ar părea o utopie pentru România, însă analizând mai cu atenție, se constată că este o soluție viabilă. Dincolo de economia cu salariile mecanicilor, se vor mai reduce și costurile cu energia electrică, știut fiind faptul că frânarea și accelerarea sunt realizate mult mai eficient de un computer decât atunci când intervine factorul uman. În vara anului trecut, Club Feroviar relata disponibilitatea Asltom de a introduce sistemul de circulație fără mecanic, însă la acel moment licitația de trenuri pe Magistrala 5 nu era încheiată.

Sistemul CBTC (Commnucation-based Train Control) este un sistem oarecum similar cu ERTMS de pe calea ferată, însă urma să fie implementat doar la ordinul Metrorex după o decizie a Metrorex privind trenurile de metrou cumpărate pe Magistrala 5.

„Nu cred că se va întâmpla mai devreme de toamna acestui an”, spunea în 2020 Gabriel Stanciu. Licitația pentru ramele de metrou a fost câștigată de Alstom Transport.

CBTC crește capacitatea liniei cu 30% și va scădea consumul energetic tot cu 30%. Proiectul prevede operarea automată a trenurilor (modul pentru care Metrorex nu a optat să fie încă utilizat), centralizarea computerizată și monitorizarea centralizată a trenurilor (centru control operațional), precum și sisteme dinamice de anunțare și informare a pasagerilor. În mare, fiecare tren are un soi de umbrelă radio și orice apropiere a altui tren este astfel semnalizată, iar circulația gestionată corespunzător. Sistemul permite operarea automată a trenurilor fără un mecanic de tren. Sistemul face posibilă sincronizarea trenurilor în fazele de intrare (urcare către) stație și ieșire (coborâre din stație) astfel încât să fie minimizat consumul total energetic.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis BM4 CiprianTRB

Dacă Metorex ar accepta propunerea presupun ca am avea niște rame similare cu cele din Sydney. Care a fost prețul unui tren pentru Sydney?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile Alstom Metropolis BM4 sab

Acum ce face un mecanic  ?

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis BM4 PTMZ

Contractul suplimentar pentru 23 de metrouri pentru Sydney este în valoare de aproximativ 350 milioane euro, dar include și semnalizarea pentru extinderea rețelei, așa că nu pot da o valoare aproximativă per bucată pentru rame. La București, e undeva la 7,75 milioane euro/bucată fără TVA.

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis BM4 punmeister

Ca idee atat au costat cele pentru Amsterdam, care sunt aproape identice dpdv tehnic si dpdv al dotarilor.

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis BM4 shoppy

In situatia ce mai favorabila, mecanicul comanda inchiderea usilor si plecarea trenului de la peron(si la intrarea in statie sta cu mana pe frana de urgenta in caz ca se arunca sau cade cineva de pe peron).
In sine trecerea de la ATO la CBTC fara mecanic nu e mare chichirez pentru tren, dar daca vrem trenuri fara mecanic atunci sunt obligatorii si bariere de peron automate.

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis BM4 punmeister

Si acum e CBTC pe M5, doar ca ar implica trecerea de la GoA 2 (ATO) la GoA 4 (UTO), costurile fiind pe masura.

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis BM4 Stefan28

shoppy wrote here:
dar daca vrem trenuri fara mecanic atunci sunt obligatorii si bariere de peron automate.


Nu neapărat, să vedem la Budapesta cum se circulă:




Iar viitoarea propunere a Alstom sigur nu va fi acceptată, costurile după cum a menționat colegul mai sus fiind cu mult mai mari.
Cu acești bani care ar trebui dați pentru upgrade mai bine ar fi folosiți în alte proiecte de infrastructură, cum ar fi calea ferată de la noi unde este cunoscut dezastrul de acolo...

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis BM4 punmeister

La Budapesta pe M4 s-a luat in calcul sa se proiecteze si un gol in mijlocul caii de rulare ca masura anti-suicid, idem si la Nürnberg. De asta nu s-a optat pentru porti de sticla.

Banii respectivi pot merge frumos la un upgrade serios al M1-M2-M3, care ar presupune printre altele si inlocuirea vechiului CITYFLO 350 (Alstom, se aude, da?!).

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis BM4 andrei11

punmeister wrote:
La Budapesta pe M4 s-a luat in calcul sa se proiecteze si un gol in mijlocul caii de rulare ca masura anti-suicid,

E ilogic, poate ca măsură contra căderii accidentale pe linie !

 


Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 62
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2422 forum members have written 433639 posts in 5399 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use