Regiunile RomânieiBanatJudețul Timiș

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

258 posts, 131035 views
 
Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Minibuzele de pe liniile 5a și 5b vor circula deviat, între 01.07.2021 și 21.07.2021, din cauza lucrărilor la carosabil care vor avea loc la intersecția Calea Bogdăneștilor cu strada Bogdan Petriceicu Hașdeu, după cum urmează:
Linia 5a si L5 b: Ronat - Piata Timisoara 700
Traseu tur - retur: din Piața Timișoara 700 pe traseele existente, atât pentru linia 5a, cât și pentru linia 5b, până pe Calea Bogdăneștilor, apoi pe traseul deviat: bulevardul Cetății - strada Cloșca - strada Macilor - Calea Bogdăneștilor și în continuare pe traseele existente.
Stația “Zalău/Fac. de Teologie”  va fi suspendată.
De asemenea, traseele mai multor linii de transport public local vor fi modificate, în intervalul 30.06.2021 – 01.07.2021, între orele 20:00 și 07:00, din cauza lucrărilor la carosabil care vor avea loc în intersecția Calea Sever Bocu cu bulevardul Antenei, după cum urmează:
L40 tur - retur: Poșta Mare - Punctele Cardinale - Piața Mărăști - Piața Consiliul Europei  - Dacia Service - strada Amurgului - strada Divizia 9 Cavalerie  - Gara de Est – strada Stuparilor.
L14 și M14 tur - retur: pe trseul existent Barițiu - Piața Consiliul Europei (se va folosi stația aferentă liniei Expres2) - Dacia Service  - strada Amurgului - Calea Sever Bocu  și în continuare pe traseul existent.
L13 tur - retur: pe traseul existent până la Piața Consiliul Europei - Dacia Service - Divizia 9 Cavalerie - întoarce la sensul giratoriu de la Dedeman

Sursa: STPT

 


Re: Știri, noutăți, perspective aztec

O Armonie a rămas fără fata..  



 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Prețul călătoriilor cu mijloacele de transport în comun din Timișoara ar putea fi majorat. În şedinţa de consiliu local, alesul PSD, Radu Ţoancă a atras atenţia că tarifele sunt foarte mici în comparație cu alte orașe.

La rândul său, primarul Dominic Fritz a declarat că o majorare a tarifelor poate fi făcută la propunerea Societății de Transport Public.

Directorul STPT, Nicolae Bitea, a declarat că o majorare a tarifelor pentru călătoriile cu autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul s-ar impune.

Consiliul Local a aprobat bugetul de venituri și cheltuieli al STPT, care se bazează, în acest an, pe venituri de 116 milioane de lei, dintre care 74 de milioane de lei subvenții de la Primăria Timișoara pentru acordarea de gratuități.

Sursa: Banatul Azi

 


Re: Știri, noutăți, perspective Dragos31

Mijloacele de transport în comun de pe liniile 5a și 5b circulă deviat, din cauza închiderii traficului rutier pe Calea Bogdăneștilor, pentru lucrările de reabilitare a liniilor de tramvai și de modernizare a tramelor stradale

Mijloacele de transport de pe cele două linii circulă de pe Calea Bogdăneștilor – strada Tacit – strada Semicerc – strada Dunărea – Calea Bogdăneștilor – după care circulă pe traseul normal. Din același motiv, până la terminarea lucrărilor, sunt suspendate stațiile Războieni și Guttenbrunn și a fost înființată perechea de stații Taborului la intersecția cu strada Semicerc.

Sursa: Facebook/STPT - RATT - https://www.facebook.com/407230642774612 ... 9510456/

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Traseele mai multor mijloace de transport în comun vor fi deviate, în zilele de 24 și 25 iulie 2021, ca urmare a evenimentului Străzi pentru comunitate.
Astfel, sâmbătă, 24.07.2021, şi duminică, 25.07.2021, se va restricţiona traficul auto pe banda întâi a străzii Gheorghe Lazăr (pe sensul spre Calea Circumvalaţiunii), pe strada Gh.Dima (ambele sensuri, între Piaţa Mărăşti şi sensul giratoriu din zona Piaţa 700) şi pe străzile 20 Decembrie 1989 (ambele sensuri, de la intersecţia cu bulevardul C.D.Loga) şi bulevardul I.C. Brătianu (ambele sensuri, până la intersecţia cu  strada Michelangelo).
Mijloacele de transport care circulă pe liniile de troleibuz 11, M11, 14, M14, 18 şi linia de autobuz Expres 4 barat vor circula deviat, tur - retur, pe următorul traseu: Gh. Bariţiu - bulevardul Republicii - Calea Circumvalaţiunii (pe sub Pasajul Jiul) - Piaţa Consiliul Europei - cu revenire pe traseul normal din Piaţa Mărăşti.
Pe traseele liniilor deviate, vor fi suspendate perechile de staţii Jiul, Spitalul de Copii, Piaţa 700. Mijloacele de transport de pe liniile menţionate anterior vor opri în staţiile de pe Calea Circumvalaţiunii, la intersecţia cu strada Gh.Lazăr. Vehiculele de liniile 11, M11 şi Expres 4barat vor opri şi în staţia Piaţa Mărăşti, aferentă liniei de troleibuz 17, de pe strada Oituz
Linia 13 va circula pe traseul: Pasajul CF - strada Cloşca - strada Gh.Lazăr - Calea Circumvalaţiunii - Piaţa Consiliul Europei - Calea Aradului şi apoi pe traseul normal, cu retur pe aceeaşi rută. Vor fi suspendate staţiile Piaţa 700 şi Piaţa Mărăşti.
Linia 4B va circula deviat din Piaţa 700 (Spitalul Militar) spre giraţia Piaţa 700 - strada Nikolaus Berwanger - strada Gh.Lazăr, cu revenire pe traseul normal.
Linia M43 va circula deviat, pe traseul strada Gh.Lazăr - strada Gh.Dima (giraţie Piaţa 700) - strada Nikolaus Berwanger - strada Gh.Lazăr, apoi pe traseul normal.
Linia 16 va circula pe traseul liniei de transport 15.
Linia M45 va circula deviat, tur-retur, pe traseul Piaţa Bălcescu - bulevardul Mihai Viteazul - bulevardul Vasile Pârvan - bulevardul Michelangelo - bulevardul I.C. Brătianu şi apoi pe traseul normal.
Se suspendă staţiile Pod Andrei Şaguna.

Sursa: STPT

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Circulația mai multor linii de transport public va fi deviată, în 17, 18 și 19 august, din cauza lucrărilor stradale de pe bulevardul Mihai Eminescu, după cum urmează:
• L40 - de la Punctele Cardinale (Piața I.C. Brătianu), autobuzele vor circula normal pe strada Martin Luther - bulevardul Revoluției din 1989 – după care vor vira pe strada Hector. Stația “Hector” va fi stație de capăt de linie. Stația “Traian Grozavescu” va fi suspendată pe perioada lucrarilor.
• L16 - troleibuzele vor circula normal pe bulevardul I.C. Bratianu până la sensul giratoriu de la intersecția cu strada Michelangelo, apoi vor întoarce în sens și vor opri în stația “I.C.Bratianu” de lângă Parcul Civic, după trecerea de pietoni. Stația “I.C. Brătianu” va fi stație capăt de linie. Stația “Traian Grozăvescu” va fi suspendată pe perioada lucrărilor.
• L15 și Expres 7 - autobuzele vor circula normal pe strada Michelangelo până la intersecția cu bulevardul I.C.Brătianu, apoi vor întoarce în sensul giratoriu și vor reveni pe strada Michelangelo. Stația capăt de linie va fi la staţia “Parcul Copiilor”, care este situată pe strada Michelangelo, între bulevardul C.D. Loga și bulevardul Mihai Eminescu. Stația “Traian Grozăvescu” va fi suspendată pe perioada lucrărilor.

Sursa: STPT

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

De pe Forum STPT:
Florin.B RATT wrote:
Vesti bune pentru cei din Parta! Linia M51 ii va prelua si pe ei. Iata traseul asa cum va aparea pe tablele de statie:

M51 STATII DUS : T.Grozavescu - Parcul Copiilor -Pasaj Michelangelo - U.V.T. - Pod Saguna - P-ta Mocioni - Brancoveanu - p-ta Iuliu Maniu - Veteranilor - B.A.T.M. - Ovidiu Cotrus - Leroy Merlin -Metro- Gara (Parta) - Munteni - Biserica Penticostala - Primaria Parta - Camin Cultural - Cartier Nou (Park) - Drumul Mare - Teren fotbal (Padureni)- Primarie Padureni

M51 STATII INTORS : Primaria Padureni - Parc Padureni - Purice Padureni - Drumul Mare - Cartier Nou (Park) - Camin Cultural - Primaria Parta - Biserica Penticostala - Munteni - Gara Parta - Incontro DN59 - Brico Depot - Ovidiu Cotrus - B.A.T.M. - Veteranilor - Dambovita - P-ta Iuliu Maniu - Brancoveanu - P-ta Mocioni - Fac. Electrotehnica - U.V.T. - Parcul Copiilor - Traian Grozavescu

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Mai multe localități din județ nu au legătură direct cu autobuze spre Timișoara. În principal s-a ajuns în această situație pentru că firmele de transport au considerat acele rute nerentabile și au renunțat la ele.

Problema elevilor care se deplasează din mediul rural la școli din Timișoara, precum și a navetiștilor care au locuri de muncă aici e pe cale să fie soluționată.

Marți, în ședința Consiliului Județean Timiș, aleșii au aprobat proiectul privind constituirea Comisiei mixte pentru analizarea condițiilor aderării Județului Timiș la Asociația „Societatea Metropolitană de Transport Timișoara”.

Potrivit liderului administrației județene, Alin Nica, acest proiect privește problema transportului public pe care o avem în Timiș.

„Din cele 100 de trasee existente în județul nostru, în ultimii ani, tot mai multe firme care aveau licență de transport pe traseele intra-județene au renunțat la aceste trasee sau am avut licitații eșuate, nereușind să atragem niciun transportator să opereze pe anumite trasee din județul nostru, în prezent fiind operaționale doar 30 din cele 100 de trasee pe care le avem la nivelul județului nostru.

Acest lucru ne-a făcut să facem o analiză a cauzelor care împiedică mediul economic să se implice în rezolvarea acestei probleme cu atât mai mult cu cât peste două săptămâni începe școala și avem semnale din partea multor părinţi, dar şi navetişti din multe părți ale județului Timiș cu privire la acest aspect”, a precizat președintele CJT, Alin Nica, în plenul de marți.

Nica a mai spus că analiza a arătat că, pe măsură ce Societatea Metropolitană de Transport Timişoara (SMTT) şi-a extins raza de activitate de la zona strict periurbană până la 38 de comune acest lucru a făcut ca anumite trasee, care făceau legătura între Timișoara şi acele localități să fie nerentabile din punct de vedere economic.

„Societatea Metropolitană de Transport Timişoara a scos  practic din acele trasee staţiile din unitățile administrativ-teritoriale care aveau și trasee intra-județene făcând astfel traseele cu localitățile rămase ineficiente din punct de vedere economic. În consecință, noi aveam două variante: fie creăm o altă asociație de transport public judeţean cu subvenţionarea traseelor de către primării, fie să participăm în cadrul SMTT ca parteneri şi să extindem această asociație la nivel județean și să facem rentabile aceste trasee intra-județene”, a spus, marți, liderul CJ Timiș, Alin Nica.

A fost aleasă a doua variantă.

„Noi nu putem să intrăm în asociație cu forța”, a completat Nica.

Secretarul general al județului, Dănuț Ardelean, a precizat că până cel târziu în 31 octombrie, Comisia va întocmi un raport pe care îl va prezenta într-o ședință ulterioară a aleșilor județeni.

Comisia mixtă va avea următoarea componență: președinte: Alexandru-Constantin Proteasa – vicepreședinte al Consiliului;  Județean Timiș; membri, consilieri județeni: Cosmin Costa, Lucian Blaga, Vlad Șendroiu, Laura Boldovici, Mihai Ritivoiu și Valentin Korman. De asemenea, din comisie vor mai face parte trei angajați ai CJT de la Serviciul de consultanță și avizare juridică, Direcția de buget-finanțe și Serviciul de dezvoltare teritorială și transport.

Sursa: Press Alert

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Incepand cu data de 01.09.2021, linia 13 va fi prelungită până în zona Solventul, după următorul traseu:
TRASEU TUR: Pasaj CFR/strada Locotenent Ovidiu Balea - strada Locotenent Ovidiu Balea - strada Cloşca - strada Gh. Lazăr - strada Gheorghe Dima - strada Paris - bulevardul Republicii - strada Gării - bucla Solventul.
Staţii tur: “Pasaj CFR”, “Piaţa de Gros”, “Grigore Alexandrescu”, “Vuk Karadjic”, “Piaţa Avram Iancu”, “Cetăţii”, “Timiş”, “Calea Circumvalaţiunii”, “Piaţa 700/Adam Müller Guttenbrunn”, “Piaţa 700”, “Piaţa Regina Maria”, “Jiul”, “Gara Timisoara Nord”, “Gh. Bariţiu”, “Gelu”, “Solventul”.
TRASEU RETUR: bucla Solventul/strada Gării - strada Gării - bulevardul Republicii - strada Sf. Ioan - strada Gh. Dima - strada Gh. Lazar - strada Cloşca - strada Ovidiu Balea - Pasaj CFR/strada Ovidiu Balea.
Staţii retur: “Solventul”, “Gelu”, “Gh. Baritiu”, “Gara Timisoara Nord”, “Jiul”, “Piaţa Regina Maria”, “Piaţa 700/Spitalul C.F.R.”, “Piaţa 700/Adam Müller Guttenbrunn”, “Calea Circumvalaţiunii”, “Timiş”, “Cetăţii”, “Piaţa Avram Iancu”, “Vuk Karadjic”, “Grigore Alexandrescu”, “Piaţa de Gros”, “Pasaj C.F.R.”

Sursa: STPT

 


Re: Știri, noutăți, perspective Dragos31

Ca urmare a evenimentului sportiv “The Color Run”, desfăşurat în data de 11.09.2021
(sau 12.09.2021, în caz de vreme nefavorabilă), între orele 15:00 - 21:00, pe bulevardul
I.C.Bratianu - strada 20 Decembrie - bulevardul Vasile Pârvan, traseele anumitor mijloace de
transport se vor modifica astfel


-Expres 3, pe sensul Gara de Nord - Apicultorilor va avea traseul normal până la
Catedrala Mitropolitană/Pod Mitopolit Andrei Şaguna - apoi, va intra pe traseul modificat
bulevardul Mihai Viteazul - bulevardul Victor Babeş - strada Cluj, şi revine pe traseul normal
până la staţia Apicultorilor. Pe sensul Apicultorilor - Gara de Nord, va avea traseul normal până
pe Aleea FC Ripensia, apoi pe traseul modificat bulevardul Eroilor de la Tisa - bulevardul Victor
Babeş - bulevardul Mihai Viteazul - splaiul Tudor Vladimirescu, şi apoi pe traseul normal, până
la Gara de Nord.
Expres 8, între Prinţul Turcesc şi Piaţa Bălcescu, va avea traseul tur - retur: strada Baba
Dochia - strada Iepurelui - strada Ştefan cel Mare - bulevardul Eroilor de la Tisa - bulevardul
Victor Babeş - bulevardul Mihai Viteazul - Piaţa Bălcescu
Linia 16 troleibuz, pe tronsonul Complexul Studenţesc - strada Traian Grozăvescu (Poşta
Mare), va avea traseul liniei 15 troleibuz.
Expres 7 va avea traseul până la Catedrala Mitropolitană, cu capat de linie la capătul
liniilor 33 şi 33barat).
Totodată, ca urmare a desfăşurării Festivalului Plai, în perioada 10 - 12 septembrie 2021,
la Muzeul Satului Bănăţean, programul de circulaţie al liniei de autobuz 46 se va prelungi până la ora 24.

Sursa: Facebook/STPT - RATT - https://www.facebook.com/407230642774612 ... 8973898/

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Începând de luni, 13.09.2021, odată cu debutul noului an şcolar, programul de circulaţie al mijloacelor de transport în comun va reveni la normal. Astfel, pe raza municipiului Timişoara şi a zonei metropolitane, vor circula 89 de autobuze, 36 de troleibuze şi 41 de tramvaie.
Elevii care studiază în Timişoara au la dispoziţie în noul an şcolar următoarele 15 linii de transport destinat exclusiv lor:
S1: Calea Aradului - Calea Torontalului - Piaţa Dacia
Şcoli deservite: Colegiul “C.D. Loga”, Colegiul Naţional Pedagogic “Carmen Sylva”, Colegiul Tehnic “I.C. Brătianu” (MIU), Colegiul Tehnic “Emanuil Ungureanu”.
S2: Calea Şagului
Şcoli deservite: Colegiul National Bănăţean, Colegiul “C.D. Loga”, Colegiul Naţional Pedagogic “Carmen Sylva”, Colegiul Tehnic “I.C. Brătianu” (MIU), Colegiul Tehnic “Emanuil Ungureanu”.
S3: Prezan -Bd.Sudului
Şcoli deservite: Colegiul “C.D. Loga”, Colegiul Naţional Pedagogic “Carmen Sylva”, Colegiul Tehnic “I.C. Brătianu” (MIU), Colegiul Tehnic “Emanuil Ungureanu”.
S4: Stuparilor - Calea Lipovei
Şcoli deservite: Colegiul “C.D. Loga”, Colegiul Naţional Pedagogic “Carmen Sylva”, Colegiul Tehnic “I.C. Brătianu” (MIU), Colegiul Tehnic “Emanuil Ungureanu”, Liceul Teoretic “J.L.Calderon”.
S5: Calea Martirilor
Şcoli deservite: Colegiul National Bănăţean, Liceul Teoretic “Grigore Moisil”, Colegiul Economic “FS Nitti”.
S6: Plopi – V.Economu
Şcoli deservite: Colegiul “C.D. Loga”, Colegiul Naţional Pedagogic “Carmen Sylva”, Colegiul Tehnic “I.C. Brătianu” (MIU), Colegiul Tehnic “Emanuil Ungureanu”, Liceul Teoretic “W. Shakespeare”, Colegiul “Ana Aslan”.
S7: Calea Aradului - Calea Torontalului
Şcoli deservite: Colegiul National Bănăţean, Colegiul Tehnic “Henri Coanda”.
S8: Freidorf
Şcoli deservite: Liceul Auto, Colegiul National Bănăţean, Colegiul Tehnic “I.C. Brătianu” (MIU), Colegiul Tehnic “Emanuil Ungureanu”.
S9: C. Şagului
Şcoli deservite: Liceul Teoretic “Grigore Moisil”, Liceul “Vlad Tepes”.
S10: Ronaţ
Şcoli deservite: Colegiul “C.D. Loga”, Colegiul Naţional Pedagogic “Carmen Sylva”, Colegiul Tehnic “I.C. Brătianu” (MIU), Colegiul Tehnic “Emanuil Ungureanu”.
S11 Lipovei
Şcoli deservite: Colegiul National Bănăţean, Colegiul Tehnic “Henri Coanda”.
S12 Aleea Ghirodei
Şcoli deservite: Lic. Teoretic “W. Shakespeare”, Lic. Teoretic “J.L.Calderon”.
S13 Cartier Aeroport
Şcoli deservite: Şcoala Gimnazială Nr. 16, Şcoala Gimnazială nr. 21 “Vicenţiu Babeş”.
S14 Ciarda Roşie
Şcoli deservite: Colegiul Naţional Bănăţean, Liceul Teoretic “Grigore Moisil”, Colegiul Economic “FS Nitti”.
S15 Balta Verde
Şcoli deservite: Liceul De Arte Plastice.

Din cauza lucrărilor desfăşurate pe bulevardul Cetăţii, traseul spre unitatea de învăţământ va fi următorul: staţia “Balta Verde”( staţie aferentă tramvaielor), va continua pe bulevardul Cetăţii (conform devierilor actuale) - revine pe traseul normal spre Calea Torontalului – strada Liege – Calea Aradului – strada Amurgului – Calea Sever Bocu – strada Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel – strada Oraviţa – strada Frigului – strada Aristide Demetriade – strada Avram Imbroane – strada Gheorghe Adam – strada Simion Bărnuţiu – strada Renaşterii – până la intersecţia cu strada Lorena.
Staţiile pe traseul dus vor fi: “Balta Verde”, staţie aferentă tramvaielor, „Miresei”, staţie existentă, aferentă liniilor E1, E6 şi M44, situată pe Calea Torontalului, sensul spre strada Liege, „Liege/C.Torontalului”, staţie existentă, aferentă liniei E1, situată la intrare pe strada Liege, de pe Calea Torontalului, „Liege”, staţie existentă, aferentă liniei 17, situată pe Calea Aradului, dupa intersecţia cu strada Liege, „Divizia 9 Cavalerie”, staţie existentă, aferentă liniilor E2, 14 şi M14, situată pe Calea Sever Bocu, dupa intersecţia cu strada Divizia 9 Cavalerie, „Pomiculturii”, staţie existentă, aferentă liniilor E2,14 şi M14, aflată pe Calea Sever Bocu, dupa intersecţia cu strada Pomiculturii, „Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel”, staţie existentă, aferentă liniei E2, situată la intrarea pe strada Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel, de pe Calea Sever Bocu, „Holdelor”, staţie existentă, aferentă liniei E2, „Stuparilor”, staţie existentă, aferentă liniei E2, „V. Economu”, staţie existentă, aferentă liniilor E4, E4b, M30, M35, M11, 11, sensul spre
Punctele Cardinale, „Lorena”, staţie nouă, situată pe strada Renaşterii, după intersecţia cu strada Lorena, în fata Liceului Energetic.

Traseul de întoarcere: punct de plecare strada Renaşterii, intersecţie cu strada Lorena – strada Renaşterii – strada Avram Imbroane – strada Aristide Demetriade – strada Frigului – strada Oraviţa – strada Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel – Calea Sever Bocu – strada Amurgului – Calea Aradului – strada Liege – Calea Torontalului – bulevardul Cetăţii până la intersecţia cu strada Gheorghe Lazar - strada Gheorghe Lazăr - Calea Circumvalaţiunii - Calea Bogdăneştilor.
Pentru mai multe informaţii legate de traseul liniilor şcolare şi orele de plecare înspre şcoală/dinspre şcoală, vă rugăm să accesaţi site-ul societăţii, www.stpt.ro.

Sursa: Facebook - STPT-RATT

 


Re: Știri, noutăți, perspective Dragos31

Transportul școlar va fi suspendat timp de o zi, în 5 octombrie, această zi fiind declarată Ziua Internațională a Educației

În aceste condiții, ziua de 5 octombrie a fost declarată zi liberă pentru elevi, cadre didactice și personalul auxiliar nedidactic din unitățile de învățământ.
Cursele școlare vor fi reluate începând cu data de 6 octombrie.

Sursa: Facebook/STPT - RATT - https://www.facebook.com/407230642774612 ... 0463056/

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

De mâine va fi lansată linia M37, Traian Grozăvescu - Parța.
Un mesaj care atestă acest fapt de pe Forumul STPT:
Florin.B RATT wrote:
Pai nu sunt inca deoarece s-a amanat "lansarea" liniei pentru data de 5 octombrie. Nu le-am pus pe cele ce le am, din cauza ca poate vor mai modifica ceva pe ele maine. Cand primesc verde de la grafice, le pun imediat.

Graficele de circulație, preluate de pe site-ul STPT:
m37a.pdf
m37a.pdf (509.37 KB; downloaded 114 times)
m37b.pdf
m37b.pdf (685.39 KB; downloaded 118 times)

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Solaris Bus & Coach, lider european în producția de vehicule electrice pentru transport public, va prezenta în premieră în România autobuzul pentru transport în comun Urbino 12 cu hidrogen, în cadrul unui tur național. Timp de două luni, autobuzul Solaris cu hidrogen va fi prezent în douăsprezece orașe din România după următorul traseu: Cluj-Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Sfântu Gheorghe, Iași, Galați, Constanța, București, Râmnicu Vâlcea, Craiova, Timișoara și Oradea.

Autobuzul Urbino 12 cu hidrogen va circula timp de câteva zile în fiecare oraș din cadrul turului, pentru a fi testat de administrațiile locale, în vederea familiarizării cu cea mai nouă tehnologie de propulsie și a conștientizării eficienței folosirii hidrogenului ca sursă de energie complet curată și a diminuării emisiilor poluante de dioxid de carbon. Turul autobuzului Solaris Urbino 12 cu hidrogen prin cele douăsprezece orașe din România cuprinse în traseu este realizat în colaborare cu Linde Gaz România, partener care asigură alimentarea acestuia cu hidrogen.

„În premieră națională aducem autobuzul Solaris Urbino 12 cu hidrogen pe străzile mai multor orașe din România, pentru a prezenta administrațiilor publice locale beneficiile achiziționării unor astfel de vehicule inovatoare în industria de transport public pe termen lung, atât din punct de vedere al costurilor, dar și al protecției mediului și a calității vieții locuitorilor. Solaris Urbino 12 cu hidrogen este fără nicio îndoială soluția viitorului, disponibilă deja, iar componenta sa ecologică garantează unicitatea unei experiențe de călătorie sustenabilă, lipsită complet de emisii poluante”, a declarat Daniel Ciolan, General Manager Solaris Bus & Coach România.

Lansat în iunie 2019, la Summitul Global pentru Transport Public (UITP) din Stockholm, Solaris Urbino 12 reprezintă avangarda tehnologică a vehiculelor pentru transportul public fără emisii nocive și totodată o soluție sustenabilă pentru orașele care doresc să investească în calitatea mediului pentru locuitorii lor. Alimentat cu hidrogen, vehiculul inovator oferă o autonomie de până la 400 km, păstrând în același timp toate avantajele unui motor electric.

Autobuzul Solaris Urbino 12 cu hidrogen este caracterizat de un nivel scăzut de zgomot  în timpul deplasării, ce garantează o experiență plăcută de călătorie atât pentru șoferi, cât și pentru pasageri. Mai mult, confortul pasagerilor va fi asigurat și de o serie de beneficii precum: sistemul de climatizare, camerele de supraveghere, dar și un sistem modern de informare. De asemenea, aceștia își vor putea reîncărca dispozitivele mobile în porturile USB disponibile, în timp ce persoanele cu mobilitate redusă vor avea la dispoziție o rampă și un compartiment pentru scaune cu rotile.

În ceea ce privește caracteristicile sale tehnice, autobuzul Solaris cu hidrogen folosește un set de celule de combustie pentru a genera energie. Hidrogenul furnizat celulelor de combustie este transformat în electricitate, care la rândul său alimentează direct sistemul de acționare a autobuzului care constă într-o punte motoare cu acționarea în roți. Autobuzul este, de asemenea, echipat cu o baterie Solaris High Power, care acționează ca o instalație suplimentară de stocare a energiei electrice.

Hidrogenul necesar pentru propulsare, furnizat de Linde Gaz în cazul acestui proiect, este stocat în stare gazoasă în rezervoare de ultimă generație, plasate pe partea superioară a autobuzului. Singurele subproduse generate în timpul funcționării autobuzului sunt căldura și apa sub formă de vapori, fapt pentru care vehiculele nu eliberează substanțe nocive pentru mediu.

Niciun mijloc de transport public cu hidrogen nu circulă în România
Potrivit reprezentanților Solaris în România, până în prezent, nicio municipalitate din țară nu a plasat comenzi pentru autobuzele cu hidrogen, însă există un interes la nivelul mai multor administrații locale pentru achiziționarea unor astfel de vehicule.

La nivel european, compania Solaris a preluat deja comenzi pentru livrarea a zeci de autobuze Urbino 12 cu hidrogen către operatori de transport public din Germania, Olanda, Italia, Suedia și Austria, fiind totodată prima companie care a început producția în masă pentru acest tip de vehicul. De asemenea, autobuze Solaris cu hidrogen au fost  deja livrate și folosite în circuitul de transport public în orașele Köln (Germania) și Bolzano (Italia). Conform previziunilor pieței, segmentul autobuzelor urbane alimentate cu hidrogen va crește exponențial în următorii zece ani, și va constitui până în 2030 o parte substanțială a flotei de vehicule  de transport în comun din Europa.

Linde colaborează deja în Europa cu mai multe municipalități pentru alimentarea cu hidrogen a vehiculelor folosite în transportul comun.

Comisia Europeană își propune ca în intervalul 2024-2030, hidrogenul să devină o componentă intrinsecă a unui sistem energetic integrat, cu un obiectiv strategic la capitolul producție de până la 10 milioane de tone de hidrogen regenerabil în UE. Utilizarea hidrogenului va fi extinsă treptat în transportul public, cel cu camioane, feroviar și la unele aplicații de transport maritime.

Sursa: CT News

 


Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Timiș  • 
Choose destination

Since our 2439 forum members have written 435268 posts in 5427 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use