Topic: Tramvaiele SGP E1 ale RAT Craiova
36 posts, 16912 views
📖 Pagination options
- andreir14
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele SGP E1 ale RAT Craiova
andreir14
De prin arhiva personala..
651 - linia 100 - Calea Bucuresti - 29.05.2021
655 - linia 100 - Calea Bucuresti - 29.05.2021
660 - linia 101- Calea Bucuresti - 16.04.2021
De prin arhiva personala..
651 - linia 100 - Calea Bucuresti - 29.05.2021
655 - linia 100 - Calea Bucuresti - 29.05.2021
660 - linia 101- Calea Bucuresti - 16.04.2021
- Darian
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele SGP E1 ale RAT Craiova
Darian
Asa arata tramvaiul 652 după nici o luna de când a ieșit pe traseu
Asa arata tramvaiul 652 după nici o luna de când a ieșit pe traseu
20210806_175743.jpg (1.43 MB; downloaded 3223 times)
- Darian
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele SGP E1 ale RAT Craiova
Darian
#652
#652
20210806_195600.jpg (1.35 MB; downloaded 3179 times)
- Darian
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele SGP E1 ale RAT Craiova
Darian
#651 ElectroputereMall 06.08.2021
#651 ElectroputereMall 06.08.2021
20210806_194751.jpg (868.51 KB; downloaded 3053 times)
- Darian
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele SGP E1 ale RAT Craiova
Darian
#658 cu grafitti
#658 cu grafitti
20210821_162650_026.jpg (1.1 MB; downloaded 2953 times)
- Darian
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele SGP E1 ale RAT Craiova
Darian
Câteva poze puțin mai vechi.
Câteva poze puțin mai vechi.
20210820_144932_022.jpg (1.6 MB; downloaded 2387 times)
20220426_180416_013.jpg (1.73 MB; downloaded 2387 times)
20220113_161243_030.jpg (1.27 MB; downloaded 2387 times)
20210807_182029.jpg (1.38 MB; downloaded 2387 times)
20210807_191709.jpg (567.29 KB; downloaded 2387 times)
20220218_172752.jpg (1.79 MB; downloaded 2388 times)
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele SGP E1 ale RAT Craiova
Dragos31
O serie de tramvaie SGP intalnite acum doua zile prin oras.
651 - Linia 100 - Calea Bucuresti - 28 Iunie 2022
652 - Linia 100 - Calea Bucuresti - 28 Iunie 2022
655 - Linia 100 - Calea Bucuresti/Strada Fratii Golesti - 28 Iunie 2022
658 - Linia 100 - Calea Bucuresti/Strada Fratii Golesti - 28 Iunie 2022
660 - Linia 100 - Calea Bucuresti (Statia ''Piata Centrala'') - 28 Iunie 2022
O serie de tramvaie SGP intalnite acum doua zile prin oras.
651 - Linia 100 - Calea Bucuresti - 28 Iunie 2022
652 - Linia 100 - Calea Bucuresti - 28 Iunie 2022
655 - Linia 100 - Calea Bucuresti/Strada Fratii Golesti - 28 Iunie 2022
658 - Linia 100 - Calea Bucuresti/Strada Fratii Golesti - 28 Iunie 2022
660 - Linia 100 - Calea Bucuresti (Statia ''Piata Centrala'') - 28 Iunie 2022
- andreir14
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele SGP E1 ale RAT Craiova
andreir14
Daca tot a apus era acestor tramvaie, o sa inchei cu un istoric al acestora. Cu aceasta ocazie, rog un administrator sau moderator sa mute topic-urile aferente tramvaielor Tatra KT4D, SGP E1 si Tatra T4D in sectiunea "Istoria transportului public in municipiul Craiova".
Tramvaiele, fabricate in 1971, au circulat, initial, in capitala Austriei, Viena, pana in anul 2001, an in care compania de transport din Rotterdam (Olanda) cumpara 12 astfel de tramvaie (dintre care 2 nu au circulat deloc, fiind descompletate pentru piese). Motivul: parcul rulant activ era insuficient la acea vreme. Acestea au fost, ulterior, renumerotate (651-660, numerotare pastrata si dupa ce au fost cumparate de RAT Craiova). Pe durata "sederii" in Olanda, tramvaiul 656 a fost grav avariat in urma unui accident rutier, fiind casat la scurt timp dupa, de aici si "golul" din lista.
In anul 2003, deoarece au intrat in circulatie 60 de tramvaie Alstom Citadis, SGP-urile au fost retrase din circulatie, fiind cumparate 2 ani mai tarziu de RAT Craiova, regia platind un pret pe bucata de 7000 de euro, conform unui articol din Gazeta de Sud, scris in acea perioada.
Aceste tramvaie n-au creat mari probleme, (exceptand bandajele, problema remediata in stil romanesc, prin adaptarea rotilor de la tramvaiele Timis 2 casate) putand fi vazute zilnic pe trasee. In anul 2011, 4 dintre acestea (654, 657, 658, 659) au fost echipate cu chopper.
In anii 2014-15, SGP-urile au trecut printr-o asa-zisa modernizare, fiind finalizate 6 tramvaie din 9 (ulterior 7, cu 652, dar despre el voi scrie in paragraful urmator). Spre deosebire de KT4D-uri, interiorul n-a suferit schimbari majore, doar vechile banchete de lemn fiind inlocuite cu scaune de pe autobuzele Breda Menarini casate (putin spoite si retapitate partial). La exterior, au primit afisaje electronice LED (mai putin 660), faruri, semnalizari si stopuri noi, partea din fata a fost usor modificata, la final, fiind colantate, ca sa mascheze faptul ca tramvaiele au fost revopsite in mai multe culori pe alocuri, lucru care a inceput sa iasa in evidenta, pe masura ce colantul s-a degradat in timp.
Tramvaiele 652, 657 si 659 au ramas nefinalizate, din lipsa de piese. 652, insa, fiind intr-un stadiu mai avansat, a fost, usor-usor, completat si revopsit (in schema originala, cu putin albastru deasupra). Acesta a fost finalizat in 2021, dupa ce tramvaiul 106 a fost grav avariat in urma unui incendiu din luna mai a acelui an. In ultimii ani, tramvaiele se prezentau intr-o stare nu tocmai buna, mai ales din punct de vedere estetic (lucru care poate fi vazut, de altfel, in pozele postate aici), fiind vandalizate cu graffiti constant. Desi aplicat peste colant, care putea fi dat jos, RAT s-a gandit sa vopseasca.. peste colant, iesind un rezultat "exceptional". Probabil nici nu s-au mai obosit sa faca ceva, stiind ca tramvaiele noi urmau sa soseasca in curand.
SGP-urile au fost retrase definitiv in martie 2023, odata cu introducerea in circulatie a primelor 9 tramvaie Pesa Twist 145N. Toate se afla, momentan, in conservare, alaturi de celelalte tramvaie vechi.
SGP E1: 2005 - 2023
Daca tot a apus era acestor tramvaie, o sa inchei cu un istoric al acestora. Cu aceasta ocazie, rog un administrator sau moderator sa mute topic-urile aferente tramvaielor Tatra KT4D, SGP E1 si Tatra T4D in sectiunea "Istoria transportului public in municipiul Craiova".
Tramvaiele, fabricate in 1971, au circulat, initial, in capitala Austriei, Viena, pana in anul 2001, an in care compania de transport din Rotterdam (Olanda) cumpara 12 astfel de tramvaie (dintre care 2 nu au circulat deloc, fiind descompletate pentru piese). Motivul: parcul rulant activ era insuficient la acea vreme. Acestea au fost, ulterior, renumerotate (651-660, numerotare pastrata si dupa ce au fost cumparate de RAT Craiova). Pe durata "sederii" in Olanda, tramvaiul 656 a fost grav avariat in urma unui accident rutier, fiind casat la scurt timp dupa, de aici si "golul" din lista.
In anul 2003, deoarece au intrat in circulatie 60 de tramvaie Alstom Citadis, SGP-urile au fost retrase din circulatie, fiind cumparate 2 ani mai tarziu de RAT Craiova, regia platind un pret pe bucata de 7000 de euro, conform unui articol din Gazeta de Sud, scris in acea perioada.
Aceste tramvaie n-au creat mari probleme, (exceptand bandajele, problema remediata in stil romanesc, prin adaptarea rotilor de la tramvaiele Timis 2 casate) putand fi vazute zilnic pe trasee. In anul 2011, 4 dintre acestea (654, 657, 658, 659) au fost echipate cu chopper.
In anii 2014-15, SGP-urile au trecut printr-o asa-zisa modernizare, fiind finalizate 6 tramvaie din 9 (ulterior 7, cu 652, dar despre el voi scrie in paragraful urmator). Spre deosebire de KT4D-uri, interiorul n-a suferit schimbari majore, doar vechile banchete de lemn fiind inlocuite cu scaune de pe autobuzele Breda Menarini casate (putin spoite si retapitate partial). La exterior, au primit afisaje electronice LED (mai putin 660), faruri, semnalizari si stopuri noi, partea din fata a fost usor modificata, la final, fiind colantate, ca sa mascheze faptul ca tramvaiele au fost revopsite in mai multe culori pe alocuri, lucru care a inceput sa iasa in evidenta, pe masura ce colantul s-a degradat in timp.
Tramvaiele 652, 657 si 659 au ramas nefinalizate, din lipsa de piese. 652, insa, fiind intr-un stadiu mai avansat, a fost, usor-usor, completat si revopsit (in schema originala, cu putin albastru deasupra). Acesta a fost finalizat in 2021, dupa ce tramvaiul 106 a fost grav avariat in urma unui incendiu din luna mai a acelui an. In ultimii ani, tramvaiele se prezentau intr-o stare nu tocmai buna, mai ales din punct de vedere estetic (lucru care poate fi vazut, de altfel, in pozele postate aici), fiind vandalizate cu graffiti constant. Desi aplicat peste colant, care putea fi dat jos, RAT s-a gandit sa vopseasca.. peste colant, iesind un rezultat "exceptional". Probabil nici nu s-au mai obosit sa faca ceva, stiind ca tramvaiele noi urmau sa soseasca in curand.
SGP-urile au fost retrase definitiv in martie 2023, odata cu introducerea in circulatie a primelor 9 tramvaie Pesa Twist 145N. Toate se afla, momentan, in conservare, alaturi de celelalte tramvaie vechi.
SGP E1: 2005 - 2023
📖 Pagination options