Topic: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
3301 posts, 519593 views
📖 Pagination options
- sab
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
sab
Traseul M4 era oarecum cunoscut in sensul ca trebuia sa ajungă la Bellu. Deși, daca alegeau varianta recomandata de consultant (optiunea 3+1 Ferentari), rămânea si amorsa asta fără obiect .
Si iți reamintesc ca :
- atunci când a fost făcută amorsa era gândit doar un racord in zona, nu M4
- traseul M4 a fost mult timp pe la Izvor, pana a croit Oprescu noul bulevard pe la Hașdeu
De ce sa se facă economie pe M5.2 ? M5 avea stație si la Hașdeu si la Cișmigiu, daca la asta te referi...Nu cred ca stația Hașdeu a apărut doar pentru ca traseul M4 a fost mutat pe acolo si nu pe la Izvor. Și nu implica demolări, doar subtraversarea Dâmboviței cu un pasaj pietonal, așa cum este figurat in acest plan, făcut de persoane avizate in anii 90.. Nu este deloc o soluție SF, ci una foarte frumoasa si utila.
Pe mine m-ar fi interesat sa înțeleg ce anume au analizat in studiul SPF-SF în zona Izvor, dacă acolo făceau sau nu legătură pe sub Dâmbovița.
In particular este o variantă de traseu care mi se pare foarte interesantă. Este vorba de opțiunea 8. Cică are corespondentă cu M3, dar nu înțeleg unde se gândiseră la stația M4 din zona si cum făceau aceasta corespondentă, pentru că, dacă citesc eu bine traseul, vine pe sub Cobălcescu, dar nu se mai înscrie pe sub Schitu Măgureanu, sa ajungă in zona podului Izvor, ci o ia drept prin Cișmigiu, apoi pe sub clădiri si, mai departe nu mai înțeleg cum este paralela cu M1. Singura varianta care îmi vine in minte este să fi mers pe malul opus al Dâmboviței pana la intersecția cu Calea Victoriei, apoi se înscria spre sud. Si singurul amplasament de stație M4 liber este in zona benzinăriei de la Izvor (zona fostului pod Mihai Vodă). Stația "Izvor" pe M4 este notată cu cifra 6, deci exista o astfel de stație.
Nu cred că săpau pe malul pe care acum este M1, deși văd ca este prevăzută si o stație acolo la Pta Națiunilor Unite. Ar putea fi o stație nouă pe M1, comună/ de corespondenta cu M4. Este stația notata cu 112 (predestinat număr ).
Traseul M4 era oarecum cunoscut in sensul ca trebuia sa ajungă la Bellu. Deși, daca alegeau varianta recomandata de consultant (optiunea 3+1 Ferentari), rămânea si amorsa asta fără obiect .
Si iți reamintesc ca :
- atunci când a fost făcută amorsa era gândit doar un racord in zona, nu M4
- traseul M4 a fost mult timp pe la Izvor, pana a croit Oprescu noul bulevard pe la Hașdeu
De ce sa se facă economie pe M5.2 ? M5 avea stație si la Hașdeu si la Cișmigiu, daca la asta te referi...Nu cred ca stația Hașdeu a apărut doar pentru ca traseul M4 a fost mutat pe acolo si nu pe la Izvor. Și nu implica demolări, doar subtraversarea Dâmboviței cu un pasaj pietonal, așa cum este figurat in acest plan, făcut de persoane avizate in anii 90.. Nu este deloc o soluție SF, ci una foarte frumoasa si utila.
ero_has2_143.jpg (114.58 KB; downloaded 2465 times)
Pe mine m-ar fi interesat sa înțeleg ce anume au analizat in studiul SPF-SF în zona Izvor, dacă acolo făceau sau nu legătură pe sub Dâmbovița.
In particular este o variantă de traseu care mi se pare foarte interesantă. Este vorba de opțiunea 8. Cică are corespondentă cu M3, dar nu înțeleg unde se gândiseră la stația M4 din zona si cum făceau aceasta corespondentă, pentru că, dacă citesc eu bine traseul, vine pe sub Cobălcescu, dar nu se mai înscrie pe sub Schitu Măgureanu, sa ajungă in zona podului Izvor, ci o ia drept prin Cișmigiu, apoi pe sub clădiri si, mai departe nu mai înțeleg cum este paralela cu M1. Singura varianta care îmi vine in minte este să fi mers pe malul opus al Dâmboviței pana la intersecția cu Calea Victoriei, apoi se înscria spre sud. Si singurul amplasament de stație M4 liber este in zona benzinăriei de la Izvor (zona fostului pod Mihai Vodă). Stația "Izvor" pe M4 este notată cu cifra 6, deci exista o astfel de stație.
Nu cred că săpau pe malul pe care acum este M1, deși văd ca este prevăzută si o stație acolo la Pta Națiunilor Unite. Ar putea fi o stație nouă pe M1, comună/ de corespondenta cu M4. Este stația notata cu 112 (predestinat număr ).
Screenshot 2021-07-16 073918.jpg (66.93 KB; downloaded 2469 times)
Screenshot 2021-07-14 162805.jpg (40.42 KB; downloaded 2469 times)
Screenshot 2021-07-16 072844.jpg (480.44 KB; downloaded 2469 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
andrei11
1) La megaintersecția de sub Schitu Măgureanu ar fi dispărut stațiile Hașdeu și Cișmigiu ( de pe M 5 ) și ar fi rămas o singură stație pe M 5 de la megaintersecție. Economie de o stație, dar demolări masive, inclusiv posibil o aripă a Liceului Lazăr. ( care ar fi fost reconstituită ulterior ).
2) Al treilea desen da, e corect, dar M 4 ratează intersecția cu M 5.2 sau îi trebuie un pasaj pietonal de aproximativ 200 metri cu stația Cișmigiu ( M 5.2 ) și altul pentru legătura cu actuala stație Izvor.
1) La megaintersecția de sub Schitu Măgureanu ar fi dispărut stațiile Hașdeu și Cișmigiu ( de pe M 5 ) și ar fi rămas o singură stație pe M 5 de la megaintersecție. Economie de o stație, dar demolări masive, inclusiv posibil o aripă a Liceului Lazăr. ( care ar fi fost reconstituită ulterior ).
2) Al treilea desen da, e corect, dar M 4 ratează intersecția cu M 5.2 sau îi trebuie un pasaj pietonal de aproximativ 200 metri cu stația Cișmigiu ( M 5.2 ) și altul pentru legătura cu actuala stație Izvor.
- sab
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
sab
După mine, ambele stații M5 ar fi fost executate. Hașdeu pentru ca este Facultatea de Drept acolo, iar Cișmigiu pentru ca este parcul, primăria, etc. Si, lucru foarte important, ai loc de ambele stații fără demolări si ne plac stațiile dese. De la Universitate către Iancului stai mai prost cu spațiul pentru a face stații.
Revenind la M4, este foarte important unde preconizau stația. Acolo unde o vad eu, la benzinărie, ar fi mult prea aproape de stația din Pta Națiunilor Unite. Mai degrabă, stația Izvor M4 este in zona Liceului Lazar. In varianta din anii 90 Cobălcescu-Schitu Măgureanu, îmi este clar ca stația M4 era sub Schitu Măgureanu sau in parc la Izvor. In ambele locatii, foloseai acel pasaj de corespondenta Splai- Bd Kogalniceanu.
In varianta asta 8 din SPF-SF , care ratează ambele zone, nu îmi este clar deloc unde este pentru ca pune mari probleme de conexiune si cu M5 si cu M1/3. Nu cred ca ar putea sa facă o statie in Cișmigiu pentru ca...arie protejata, bla, bla, bla. Repet, este o problemă ca se indica doar conexiunea cu "rețeaua existentă" (halal studiu , de parca este important ce este in anul 2020, nu ce va fi când se va construi M4... ). Poate nici nu era preconizată conexiunea cu M5 în aceasă variantă, cine stie...
După mine, ambele stații M5 ar fi fost executate. Hașdeu pentru ca este Facultatea de Drept acolo, iar Cișmigiu pentru ca este parcul, primăria, etc. Si, lucru foarte important, ai loc de ambele stații fără demolări si ne plac stațiile dese. De la Universitate către Iancului stai mai prost cu spațiul pentru a face stații.
Revenind la M4, este foarte important unde preconizau stația. Acolo unde o vad eu, la benzinărie, ar fi mult prea aproape de stația din Pta Națiunilor Unite. Mai degrabă, stația Izvor M4 este in zona Liceului Lazar. In varianta din anii 90 Cobălcescu-Schitu Măgureanu, îmi este clar ca stația M4 era sub Schitu Măgureanu sau in parc la Izvor. In ambele locatii, foloseai acel pasaj de corespondenta Splai- Bd Kogalniceanu.
In varianta asta 8 din SPF-SF , care ratează ambele zone, nu îmi este clar deloc unde este pentru ca pune mari probleme de conexiune si cu M5 si cu M1/3. Nu cred ca ar putea sa facă o statie in Cișmigiu pentru ca...arie protejata, bla, bla, bla. Repet, este o problemă ca se indica doar conexiunea cu "rețeaua existentă" (halal studiu , de parca este important ce este in anul 2020, nu ce va fi când se va construi M4... ). Poate nici nu era preconizată conexiunea cu M5 în aceasă variantă, cine stie...
- punmeister
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
punmeister
Am gasit cateva materiale video de la Amberg Engineering, si anume o simulare de incendiu si alta de incarcare a statiei in timpul orei de varf.
Prima simulare are loc la statia Hasdeu, iar a doua simulare are loc la Hasdeu si la Eroii Revolutiei.
Am gasit cateva materiale video de la Amberg Engineering, si anume o simulare de incendiu si alta de incarcare a statiei in timpul orei de varf.
Prima simulare are loc la statia Hasdeu, iar a doua simulare are loc la Hasdeu si la Eroii Revolutiei.
- orex
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
orex
Smecherie mare la ceva ce inca nu exista, si nu va exista in urmatorul cinicinal!
Smecherie mare la ceva ce inca nu exista, si nu va exista in urmatorul cinicinal!
- andrei11
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
andrei11
Guru, știi foarte bine că pentru incendiu se fac niște calcule, densități de persoane, viteze de evacuare, timpi avuți la dispoziție, calitatea aerului, etc, etc. Nu le știu exact pentru că nu e meseria mea.
Desenele acelea animate sunt pentru publicul larg. Parametrii de acolo care se văd în animație rezultă din calcule. Calculele contează, nu animația !
Guru, știi foarte bine că pentru incendiu se fac niște calcule, densități de persoane, viteze de evacuare, timpi avuți la dispoziție, calitatea aerului, etc, etc. Nu le știu exact pentru că nu e meseria mea.
Desenele acelea animate sunt pentru publicul larg. Parametrii de acolo care se văd în animație rezultă din calcule. Calculele contează, nu animația !
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
subway guru
Elvetienii de la Amberg sunt number one in probleme de incendiu si de ventilatie in spatii subterane, se duce lumea la centrul lor de cercetari mai ceva ca la Mecca!
Aceste lucruri se analizeaza cu programe complexe de simulare in zilele noastre, ce n-as fi dat sa fi avut si noi asa ceva in anii ‘80…
Pentru gugustiuci e suficienta animatia pe rezultate, daca-ti dadea un vfraf de listing cu cifre ai fi priceput ceva?
Elvetienii de la Amberg sunt number one in probleme de incendiu si de ventilatie in spatii subterane, se duce lumea la centrul lor de cercetari mai ceva ca la Mecca!
Aceste lucruri se analizeaza cu programe complexe de simulare in zilele noastre, ce n-as fi dat sa fi avut si noi asa ceva in anii ‘80…
Pentru gugustiuci e suficienta animatia pe rezultate, daca-ti dadea un vfraf de listing cu cifre ai fi priceput ceva?
- orex
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
andrei11
1) Eu nu sunt guguștiuc, la chestii din astea merg strict pe mâna specialiștilor, nu-mi bat capul absolut deloc. Sunt convins că totul e calculat ( inclusiv ventilatoarele stațiilor ) ca totul să fie ținut sub control ( cât este posibil ).
2) Animația NU corespunde standardelor UE, fetele seamănă toate unele cu altele, zici că sunt gemene toate, au rochii numai în două culori, rochii foarte lungi și nu sunt sexy. Deci mai trebuie lucrat la animație.
1) Eu nu sunt guguștiuc, la chestii din astea merg strict pe mâna specialiștilor, nu-mi bat capul absolut deloc. Sunt convins că totul e calculat ( inclusiv ventilatoarele stațiilor ) ca totul să fie ținut sub control ( cât este posibil ).
2) Animația NU corespunde standardelor UE, fetele seamănă toate unele cu altele, zici că sunt gemene toate, au rochii numai în două culori, rochii foarte lungi și nu sunt sexy. Deci mai trebuie lucrat la animație.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
subway guru
Si NASA publica animatii dar mai sunt unii care se incapataneaza sa pretinda ca americanii n-au pus piciorul pe Luna si nici n-au ajuns pe Marte!
Si NASA publica animatii dar mai sunt unii care se incapataneaza sa pretinda ca americanii n-au pus piciorul pe Luna si nici n-au ajuns pe Marte!
- punmeister
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
punmeister
De asta le-am postat aici. Chiar abia astept sa vad rezultatul muncii lor la M4, bineinteles si cu un constructor pe masura.
subway guru wrote here:
Elvetienii de la Amberg sunt number one in probleme de incendiu si de ventilatie in spatii subterane, se duce lumea la centrul lor de cercetari mai ceva ca la Mecca!
Aceste lucruri se analizeaza cu programe complexe de simulare in zilele noastre, ce n-as fi dat sa fi avut si noi asa ceva in anii ‘80…
Pentru gugustiuci e suficienta animatia pe rezultate, daca-ti dadea un vfraf de listing cu cifre ai fi priceput ceva?
De asta le-am postat aici. Chiar abia astept sa vad rezultatul muncii lor la M4, bineinteles si cu un constructor pe masura.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
subway guru
Foarte bine ai facut, sa vada lumea ca proiectarea nu se face din pix
Foarte bine ai facut, sa vada lumea ca proiectarea nu se face din pix
📖 Pagination options