Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)
6215 posts, 1508765 views
📖 Pagination options
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Discuții despre transportul local din București
Andrei Andraș
messe wrote:
De ce s-a ales indicativul 381 și nu 300?
S-a ales indicativul mai popular / tranzitat / cunoscut.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București
punmeister
BTW, ca tot se vorbea de capatul de la Clabucet, acolo o sa ramana capatul nordic al lui 381 deoarece acolo se va construi o statie de incarcare rapida pentru e-Busuri conform proiectului.
Fiindca am pomenit de ele, noul 381 urmeaza sa beneficieze de 15 e-Busuri (5 cate erau destinate pentru 300 plus 10 cate erau destinate pentru fostul 381).
BTW, ca tot se vorbea de capatul de la Clabucet, acolo o sa ramana capatul nordic al lui 381 deoarece acolo se va construi o statie de incarcare rapida pentru e-Busuri conform proiectului.
Fiindca am pomenit de ele, noul 381 urmeaza sa beneficieze de 15 e-Busuri (5 cate erau destinate pentru 300 plus 10 cate erau destinate pentru fostul 381).
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București
orex
Sunt tare curios care a fost liantul celor doua linii de s-au contopit!
Sunt tare curios care a fost liantul celor doua linii de s-au contopit!
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București
ByOnu
Este axa logică și rațională. Îi conferă lui 381 încă un atu față de metrou, necontinuând spre Aviatorilor. Îi dă un Dumnezeu și lui 300 care murea subit pe Dobrescu. Trecea ca prin BRÂNZĂ prin Piața George Enescu, pe la Ateneul Român, prin Piața Revoluției, fără nicio stație. Ignora TOTAL zona turistică, Calea Victoriei. Nici 381 nu avea nici el un rost cu punct terminus la Victoriei (Asociația propusese ca odată cu troleibuzificarea lui 381, el să ajungă măcar la Gară prin Gh. Manu). Personal, mereu m-a deranjat faptul că după ce că gurile de metrou de la Victoriei sunt proaste, fiind orientate doar spre estul pieței (trebuie îndesite gurile de acces acolo, dar asta e altă poveste), 381 tot acolo oprea. Nici măcar nu te trecea pârleazul să te lase ca omul la un muzeu, la Mihalache, ceva. Se termina și începea pe Catargiu.
Noul traseu elimină suprapunerea dintre cele două și, prin urmare, îndesește vehiculele pe traseu. Dacă înainte, pe porțiunea comună, puteai avea trenuleț 300+381, și apoi pauză la ambele 10 minute, teoretic acum poți avea linia unică la interval de 5 minute pe tronsonul comun, să zicem.
Cine știe, după modernizarea liniei de tramvai de pe Mihalache, poate vom vorbi despre eiliminarea autobuzului și facilitarea transbordării bus-tram la Victoriei.
Este axa logică și rațională. Îi conferă lui 381 încă un atu față de metrou, necontinuând spre Aviatorilor. Îi dă un Dumnezeu și lui 300 care murea subit pe Dobrescu. Trecea ca prin BRÂNZĂ prin Piața George Enescu, pe la Ateneul Român, prin Piața Revoluției, fără nicio stație. Ignora TOTAL zona turistică, Calea Victoriei. Nici 381 nu avea nici el un rost cu punct terminus la Victoriei (Asociația propusese ca odată cu troleibuzificarea lui 381, el să ajungă măcar la Gară prin Gh. Manu). Personal, mereu m-a deranjat faptul că după ce că gurile de metrou de la Victoriei sunt proaste, fiind orientate doar spre estul pieței (trebuie îndesite gurile de acces acolo, dar asta e altă poveste), 381 tot acolo oprea. Nici măcar nu te trecea pârleazul să te lase ca omul la un muzeu, la Mihalache, ceva. Se termina și începea pe Catargiu.
Noul traseu elimină suprapunerea dintre cele două și, prin urmare, îndesește vehiculele pe traseu. Dacă înainte, pe porțiunea comună, puteai avea trenuleț 300+381, și apoi pauză la ambele 10 minute, teoretic acum poți avea linia unică la interval de 5 minute pe tronsonul comun, să zicem.
Cine știe, după modernizarea liniei de tramvai de pe Mihalache, poate vom vorbi despre eiliminarea autobuzului și facilitarea transbordării bus-tram la Victoriei.
intoarcere prin Monetariei.jpg (541.45 KB; downloaded 2855 times)
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București
orex
Metroului nu-i ia nimic intaietate-n Bucuresti, nici barem in Drumul Taberei!
Metroului nu-i ia nimic intaietate-n Bucuresti, nici barem in Drumul Taberei!
- Daddy
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București
Daddy
Conform proiectului, o statie de incarcare ar fi trebuit sa fie si in statia 'Turnu Magurele' capat 313. Care capat nu mai e de doi ani, nu i-a impedicat proiectul sa modifice traseul.
punmeister wrote:
BTW, ca tot se vorbea de capatul de la Clabucet, acolo o sa ramana capatul nordic al lui 381 deoarece acolo se va construi o statie de incarcare rapida pentru e-Busuri conform proiectului.
Conform proiectului, o statie de incarcare ar fi trebuit sa fie si in statia 'Turnu Magurele' capat 313. Care capat nu mai e de doi ani, nu i-a impedicat proiectul sa modifice traseul.
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
Cezar210
Am spus și o sa mai spun, de ce nu se suspendă 66, se deviază 90 pe la Vasile Pârvan și turele din 66 sunt alocate liniei 90? Așa nu vom mai avea dublaj 95% între linii...
Victor92 wrote here:
Linia 66 va funcționa pe un traseu modificat
Având în vedere executarea unor lucrări de asfaltare pe Şos. Colentina, începând de luni, 12.07.2021, linia de troleibuz 66 va funcţiona pe un traseu modificat.
Astfel, troleibuzele acestei linii vor circula între terminalele „Arena Naţională’’ şi „Vasile Pârvan’’, pe următorul traseu: Bd. Pierre de Coubertin, Str. Vatra Luminoasă, Str. Matei Voievod, Bd. Pache Protopopescu, Bd. Carol I, Bd. Regina Elisabeta, Bd. Mihail Kogălniceanu, Splaiul Independenţei, Str. Constantin Noica, Calea Plevnei, cu întoarcere pe Calea Plevnei, Str. Vasile Pârvan, Bd. Mihail Kogălniceanu, Bd. Regina Elisabeta, apoi vor urma traseul de ducere.
Pe traseul modificat, troleibuzele liniei 66 vor efectua opriri în stațiile liniei 90.
Pentru preluarea fluxurilor de călători, va fi înfiinţată linia navetă de autobuze 667, care va funcţiona între terminalele „Spitalul Fundeni” şi „Piaţa Rosetti” (aferent liniei 311), pe traseul: Str. Sportului, Şos. Colentina, Calea Moşilor, Bd. Carol I.
Autobuzele liniei 667 vor efectua opriri în staţiile de pe fostul traseu al liniei de troleibuz 66, precum şi în staţia „Piaţa Rosetti”, comună cu cea a liniei 311.
Sursa: http://www.stbsa.ro/comunicat1?nrcom=1488
Am spus și o sa mai spun, de ce nu se suspendă 66, se deviază 90 pe la Vasile Pârvan și turele din 66 sunt alocate liniei 90? Așa nu vom mai avea dublaj 95% între linii...
- SirVlady
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
SirVlady
În contextul în care ai menționat, asta ar însemna suspendarea majorității liniilor de troleibuz care circulă prin centru.
În contextul în care ai menționat, asta ar însemna suspendarea majorității liniilor de troleibuz care circulă prin centru.
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
Cezar210
Ma refeream exclusiv la aceasta lucrare de pe Colentina, nu la traseul normal.
Ma refeream exclusiv la aceasta lucrare de pe Colentina, nu la traseul normal.
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
Andrei98
După părerea mea este o creștere prea bruscă a tarifului pentru o călătorie cu stb-ul ținând cont că condițiile nu s-au schimbat. Avem în țară regii de transport care oferă condiții mai bune la un preț de 2-2,50 lei pe călătorie.
bgd70 wrote here:Metrorex și Societatea de Transport București își armonizează oferta comercială de la 1 august
De la 1 august, Societatea de Transport Bucureşti și Metrorex își armonizează oferta comercială, ca un prim pas spre integrarea transportului în comun din Bucuresti și zona metropolitană.
Acum biletele comune oferă acces pentru 90 minute în rețeaua supraterană, împreună cu un acces la rețeaua de metrou. Prețul biletelor se aliniază astfel:
● O călătorie cu metroul sau transportul în comun terestru va costa 3 lei, iar un bilet comun STB / Metrorex va fi 5 lei.
● Pentru suma de 5 lei, un călător va beneficia de o călătorie cu metroul și 90 de minute în transportul în comun terestru.
● Un abonament de 24 de ore va costa 8 lei, iar abonamentul comun STB / Metrorex pentru 24 de ore va fi 14 lei.
● Noutatea la abonamentele de 24 și 72 de ore este că acestea vor fi chiar 24 de ore de la momentul emiterii. Se elimină noțiunea de abonament „de zi” care, cumpărat la ora 18:00, de pildă, era valabil doar 6 ore din acea „zi”.
● Ambele societăți introduc și opțiuni favorabile pentru companiile care doresc să își susțină angajații să folosească transportul în comun.
● Vor exista abonamente de o lună, 6 luni și 12 luni. Prețurile lor vor fi de 80 de lei separat pentru fiecare dintre rețele (140 de lei în comun STB / Metrorex), 400 de lei (700 de lei în comun STB / Metrorex), respectiv 700 de lei (1200 de lei în comun STB / Metrorex).
● Ambele companii oferă posibilitatea de recuperare a abonamentelor nominale în caz de pierdere. Titularii se pot prezenta cu actul de identitate, iar abonamentele vor fi emise din nou pe numele acestora.
Armonizarea tarifelor la transportul în comun din București implică și o creștere tarifară. În cazul STB, o călătorie, de pildă, crește de la 1,3 lei la 3 lei (sau 10 bilete pot fi achiziționate cu 25 lei). În cazul metroului, prețul unei călătorii crește de la 2,5 lei la 3 lei.
Menționăm că, în cazul STB, aceasta este prima actualizare a tarifelor de călătorie din 2008. Iar la metrou, ultima ajustare a prețurilor a fost în 2014.
Totodată, potrivit estimărilor, încasările suplimentare generate de această măsură se vor reflecta direct în condițiile de călătorie - prin investițiile pe care cele două companii le vor putea efectua.
Atât Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, cât și Primarul General al Municipiului București, Nicușor Dan, îi încurajează pe bucureșteni să opteze pentru un transport în comun terestru și cu metroul. La fel ca în toate capitalele europene, transportul public în comun reprezintă o soluție pentru degrevarea traficului și o alternativă mai puțin poluantă la traficul auto.
Sursa: FB Primaria Municipiului Bucuresti
După părerea mea este o creștere prea bruscă a tarifului pentru o călătorie cu stb-ul ținând cont că condițiile nu s-au schimbat. Avem în țară regii de transport care oferă condiții mai bune la un preț de 2-2,50 lei pe călătorie.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
punmeister
Cresterea brusca de la 1,3 lei la 3 lei chiar si pentru un bilet de 90 de minute o sa trezeasca nemultumiri MAJORE in privinta transportului de suprafata, avand in vedere ca schimbarile in bine s-au vazut doar la autobuze, NU si la troleibuze si tramvaie.
Yeah.... sure.
Cresterea brusca de la 1,3 lei la 3 lei chiar si pentru un bilet de 90 de minute o sa trezeasca nemultumiri MAJORE in privinta transportului de suprafata, avand in vedere ca schimbarile in bine s-au vazut doar la autobuze, NU si la troleibuze si tramvaie.
Atât Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, cât și Primarul General al Municipiului București, Nicușor Dan, îi încurajează pe bucureșteni să opteze pentru un transport în comun terestru și cu metroul. La fel ca în toate capitalele europene, transportul public în comun reprezintă o soluție pentru degrevarea traficului și o alternativă mai puțin poluantă la traficul auto.
Yeah.... sure.
- dekolor
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
dekolor
Și regionalele ce tarif vor avea? Sau e același?
Și regionalele ce tarif vor avea? Sau e același?
- Daddy
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
Daddy
In deplasarea mea circul cu aceleasi mijloace de transport ca in 2008 numai ca mai vechi si mai ruginite, durata unei curse este mai mare si, bineinteles, intervalul de succedare al vehiculelor este mai mare.
Atunci intrebarea e: de ce sa platesc cel mai scump tarif din tara? Nu zicea primarul ca trebuie rezolvata mai intai problema cu respectarea orarului? S-a rezolvat deja sau a costat prea mult actiunea de spalare a vehiculelor din weekendul trecut?
Va fi o bomba si o munitie oferita unora prin care la urmatoarele alegeri se va schimba iar culoarea politica revenind populistii. 1.5 sau 2 lei era de ajuns, serviciul in buna parte este modest, pe alocuri chiar mizer (puteti consulta unele poze ale vehiculelor postate pe acest forum)
In deplasarea mea circul cu aceleasi mijloace de transport ca in 2008 numai ca mai vechi si mai ruginite, durata unei curse este mai mare si, bineinteles, intervalul de succedare al vehiculelor este mai mare.
Atunci intrebarea e: de ce sa platesc cel mai scump tarif din tara? Nu zicea primarul ca trebuie rezolvata mai intai problema cu respectarea orarului? S-a rezolvat deja sau a costat prea mult actiunea de spalare a vehiculelor din weekendul trecut?
Va fi o bomba si o munitie oferita unora prin care la urmatoarele alegeri se va schimba iar culoarea politica revenind populistii. 1.5 sau 2 lei era de ajuns, serviciul in buna parte este modest, pe alocuri chiar mizer (puteti consulta unele poze ale vehiculelor postate pe acest forum)
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
punmeister
2 lei pentru 90 de minute ar fi fost foarte ok, dar 3 lei raportat la conditiile din prezent este PREA MULT. Cu asta ii trimiti direct la metrou sau la masina personala (la aia 3 lei mai pui inca 3 lei si ai asigurat litrul de carburant!)
So much pentru promovarea transportului de suprafata.
2 lei pentru 90 de minute ar fi fost foarte ok, dar 3 lei raportat la conditiile din prezent este PREA MULT. Cu asta ii trimiti direct la metrou sau la masina personala (la aia 3 lei mai pui inca 3 lei si ai asigurat litrul de carburant!)
So much pentru promovarea transportului de suprafata.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination