Topic: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
348 posts, 153187 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
andrei11
Hai să punctez eu.
Era perfect și capătul de la Ghencea, cu stația terminus și minidepoul acolo - e spațiu cât cuprinde - și mai făceai o linie - ( M 25 ) - din fundul Domneștiului până în Piața Unirii - sunt vreo 15 - 16 km, cu stație suprapusă la Stadionul Steaua.
Cine s-a gândit la ramura VI n-a fost sănătos la cap. Acolo a fost o măreață analiză SWOT falsificată grosolan. Fie vorba între noi - mă uit pe hartă - nici nu știu cum mai poate ajunge M 5.1 la Domnești prin VI. Dar asta e o altă discuție.
M 5 va avea mai mulți călători când va deveni linie de metrou, acum e doar un racod.
Hai să punctez eu.
Era perfect și capătul de la Ghencea, cu stația terminus și minidepoul acolo - e spațiu cât cuprinde - și mai făceai o linie - ( M 25 ) - din fundul Domneștiului până în Piața Unirii - sunt vreo 15 - 16 km, cu stație suprapusă la Stadionul Steaua.
Cine s-a gândit la ramura VI n-a fost sănătos la cap. Acolo a fost o măreață analiză SWOT falsificată grosolan. Fie vorba între noi - mă uit pe hartă - nici nu știu cum mai poate ajunge M 5.1 la Domnești prin VI. Dar asta e o altă discuție.
M 5 va avea mai mulți călători când va deveni linie de metrou, acum e doar un racod.
M 25.jpg (349.94 KB; downloaded 3424 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
sab
Cred ca in Ghencea era loc de un depou adevărat, nu ce avem acum. Ceea ce ar fi scutit atâtea linii de garare prin stații.
Iți arata fostul director Metrorex Cătălin Homor cum se putea prelungi de la VI.
Era o distanta de vreo 2,5 km de la stația din cartierul Brâncuși pana la stația de pe Prelungirea Ghencea. O alta aberație, faci stații inutil de dese in cartier si apoi "trântești" o distanta de genul acesta, pentru ca străbați un cartier de case. Probabil au realizat ca mai trece si un apeduct pe sub parcul Brâncuși, locul preconizatei stații, așa ca s-au lăsat păgubași. Un alt plan trecut la categoria "carioci".
Cred ca in Ghencea era loc de un depou adevărat, nu ce avem acum. Ceea ce ar fi scutit atâtea linii de garare prin stații.
Iți arata fostul director Metrorex Cătălin Homor cum se putea prelungi de la VI.
Era o distanta de vreo 2,5 km de la stația din cartierul Brâncuși pana la stația de pe Prelungirea Ghencea. O alta aberație, faci stații inutil de dese in cartier si apoi "trântești" o distanta de genul acesta, pentru ca străbați un cartier de case. Probabil au realizat ca mai trece si un apeduct pe sub parcul Brâncuși, locul preconizatei stații, așa ca s-au lăsat păgubași. Un alt plan trecut la categoria "carioci".
M5 viitor.jpg (129.52 KB; downloaded 3392 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
subway guru
In Ghencea nu aveai latime suficienta…
In Ghencea nu aveai latime suficienta…
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
sab
Pentru ce nu aveai lățime suficientă ?
Pentru ce nu aveai lățime suficientă ?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
andrei11
Hai Guru, aveai loc de depou pe lățime << normală >> în față la Stadion sau de lățime / lungime infinită pe câmpul spre Rahova.
Bine, s-o lăsăm așa, a trecut timpul << Ghencei >>. Problema e că o continuare spre Domnești plecând de la VI mi se pare improbabilă, poate numai s-o iei pe sub clădiri.
Hai Guru, aveai loc de depou pe lățime << normală >> în față la Stadion sau de lățime / lungime infinită pe câmpul spre Rahova.
Bine, s-o lăsăm așa, a trecut timpul << Ghencei >>. Problema e că o continuare spre Domnești plecând de la VI mi se pare improbabilă, poate numai s-o iei pe sub clădiri.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
subway guru
Nu aveai loc pentru un depou, cel mult o remiza mai lunga gen GdN1.
Fara depou la VI n-ai avea cum sa pui in functiune M5.2
Nu aveai loc pentru un depou, cel mult o remiza mai lunga gen GdN1.
Fara depou la VI n-ai avea cum sa pui in functiune M5.2
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
andrei11
Eu merg pe mâna ta la anumite lucruri.
Revin. Atunci un traseu RD - E 2 și o navetă Valea Ialomiței - Romancierilor.
Pentru intervale decente.
Eu merg pe mâna ta la anumite lucruri.
Revin. Atunci un traseu RD - E 2 și o navetă Valea Ialomiței - Romancierilor.
Pentru intervale decente.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
subway guru
In conditiile actuale s-ar pune mari semne de intrebare privind siguranta circulatiei. Eu am sugerat o solutie mai simpla, un raport doi la unu intre cele doua ramuri.
In conditiile actuale s-ar pune mari semne de intrebare privind siguranta circulatiei. Eu am sugerat o solutie mai simpla, un raport doi la unu intre cele doua ramuri.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
andrei11
Guru ai dreptate, dar pun și eu o întrebare. Mecanicul nu trebuie să treacă un examen psihologic dat pe bune ? Periodic ? Și cel care e la butoane la macazuri ? Ce e greu ? Când e roșu oprești la semnal, când ai altă culoare treci. E ceva neclar aici ? Ce, dacă ești șofer nu faci la fel ?
Cum se descurcau mecanicii de locomotivă în 1900 ? Dar acarii ? Dar șefii de gară ? Omul trebuie să fie sprijinit totdeauna de tehnologie ? Nu mai există oameni responsabili ? Repet, când e roșu oprești, când ai altă culoare treci. Poate fi făcută vreo confuzie ?
La macazuri la fel. N-ai cum să încurci cele două direcții. Că-s doar două. VI sau RD.
Guru ai dreptate, dar pun și eu o întrebare. Mecanicul nu trebuie să treacă un examen psihologic dat pe bune ? Periodic ? Și cel care e la butoane la macazuri ? Ce e greu ? Când e roșu oprești la semnal, când ai altă culoare treci. E ceva neclar aici ? Ce, dacă ești șofer nu faci la fel ?
Cum se descurcau mecanicii de locomotivă în 1900 ? Dar acarii ? Dar șefii de gară ? Omul trebuie să fie sprijinit totdeauna de tehnologie ? Nu mai există oameni responsabili ? Repet, când e roșu oprești, când ai altă culoare treci. Poate fi făcută vreo confuzie ?
La macazuri la fel. N-ai cum să încurci cele două direcții. Că-s doar două. VI sau RD.
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
orex
@subway guru
N-ar mai vrea niciun cuplu (mecanic+ajutor) sa fie arondat pe M5.1 ”lunga”, avand in vedere ca meciul se termina tot timpul 2 la 1, culmea, in defavoarea lor!
@subway guru
N-ar mai vrea niciun cuplu (mecanic+ajutor) sa fie arondat pe M5.1 ”lunga”, avand in vedere ca meciul se termina tot timpul 2 la 1, culmea, in defavoarea lor!
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
sab
Uite ce simplu arata M5 in varianta initiala/ Ghencea :
- depou la Valea Ialomiței. Un depou simplu, FARA STATIE.
- un singur capăt de linie in Ghencea. Se putea si la RD, daca nu am mai vrut Ghencea.
- o remiza la Ghencea. Putea lipsi, daca nu se mai ajungea in Ghencea
Putem spune ca nu era o soluție mai buna pentru circulație fata de prostia bicefala de acum ? Keep it simple, cum spune englezu'. Noi ne-am complicat si avem ce meritam.
subway guru wrote:
Nu aveai loc pentru un depou, cel mult o remiza mai lunga gen GdN1.
Fara depou la VI n-ai avea cum sa pui in functiune M5.2
Uite ce simplu arata M5 in varianta initiala/ Ghencea :
- depou la Valea Ialomiței. Un depou simplu, FARA STATIE.
- un singur capăt de linie in Ghencea. Se putea si la RD, daca nu am mai vrut Ghencea.
- o remiza la Ghencea. Putea lipsi, daca nu se mai ajungea in Ghencea
Putem spune ca nu era o soluție mai buna pentru circulație fata de prostia bicefala de acum ? Keep it simple, cum spune englezu'. Noi ne-am complicat si avem ce meritam.
tot2_118.jpg (76.5 KB; downloaded 3029 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
subway guru
O remiza nu e suficienta pentru numarul de rame prevazut pentru M5.1+M5.2, ramificatia e gandita pentru magistrala completa cap-cap nu ca racord ciunt.
N-au treaba mecanicii ca e 2/1, 3/1 sau infinit la zero, tot acelasi numar de trenuri si de curse si o simpla remiza nici nu permite operatiunile de intretinere curenta.
1900??? Cu cel mult un tren pe ora, idemist cu fanion galben + fluier si confirmari telefonice??? Mai lipseste acarul care sa dea cu ciocanul la roti, fara sa stie de ce si pentru ce!
Mai aveti multe idei cretze de secol trecut?…dar va place la nebunie sa va contragiti ca precupeatza la piata…
Eu va raspund doar din amabilitate cu speranta ca totusi va treziti la realitate…
O remiza nu e suficienta pentru numarul de rame prevazut pentru M5.1+M5.2, ramificatia e gandita pentru magistrala completa cap-cap nu ca racord ciunt.
N-au treaba mecanicii ca e 2/1, 3/1 sau infinit la zero, tot acelasi numar de trenuri si de curse si o simpla remiza nici nu permite operatiunile de intretinere curenta.
1900??? Cu cel mult un tren pe ora, idemist cu fanion galben + fluier si confirmari telefonice??? Mai lipseste acarul care sa dea cu ciocanul la roti, fara sa stie de ce si pentru ce!
Mai aveti multe idei cretze de secol trecut?…dar va place la nebunie sa va contragiti ca precupeatza la piata…
Eu va raspund doar din amabilitate cu speranta ca totusi va treziti la realitate…
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
orex
Au, ca nu participi matale la ”maratonul” dintre cele doua capete ale ramei, la minut!
A...asa ca sa dea burtica jos merge si ritmul asta zilnic, dar nu cred ca s-ar baga multi la galere, sa fi stiut si cum se bate pasul de defilare!
Au, ca nu participi matale la ”maratonul” dintre cele doua capete ale ramei, la minut!
A...asa ca sa dea burtica jos merge si ritmul asta zilnic, dar nu cred ca s-ar baga multi la galere, sa fi stiut si cum se bate pasul de defilare!
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
sab
Repet, depoul rămânea cum este si azi, adică la Valea Ialomiței. Remiza se făcea sau nu se făcea, nu era un "must". Singurul lucru care nu se făcea era STATIA Valea Ialomiței. Ba se câștigau si doua linii in plus in depou, puteam astfel sa scutim doua linii de garare de prin stații, ceea ce ar fi simplificat proiectul si ar fi redus costurile. Se câștiga simplitate si frecventa mare.
Ce se pierdea ? Poate se pierdeau câteva sute de calatori/ zi, daca era mare lenea sa meargă câteva sute de metri pana la cea mai apropiata statie. Neesențial pentru o magistrala de metrou.
Numărul de rame prevăzut este mult supraestimat, doar ca sa rezolve bifurcația. Calatori nu vor fi in veci pentru frecventă de 3 minute, sa fim oameni raționali si sa nu mai visam cai verzi. Somnul rațiunii naște mostri.
Repet, depoul rămânea cum este si azi, adică la Valea Ialomiței. Remiza se făcea sau nu se făcea, nu era un "must". Singurul lucru care nu se făcea era STATIA Valea Ialomiței. Ba se câștigau si doua linii in plus in depou, puteam astfel sa scutim doua linii de garare de prin stații, ceea ce ar fi simplificat proiectul si ar fi redus costurile. Se câștiga simplitate si frecventa mare.
Ce se pierdea ? Poate se pierdeau câteva sute de calatori/ zi, daca era mare lenea sa meargă câteva sute de metri pana la cea mai apropiata statie. Neesențial pentru o magistrala de metrou.
Numărul de rame prevăzut este mult supraestimat, doar ca sa rezolve bifurcația. Calatori nu vor fi in veci pentru frecventă de 3 minute, sa fim oameni raționali si sa nu mai visam cai verzi. Somnul rațiunii naște mostri.
📖 Pagination options