Topic: Despre trotinete
81 posts, 26184 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Despre trotinete
andrei11
Tânără spulberată pe trotuar de o trotinetă electrică
27.06.2021 - Digi 24
O tânără din Capitală a fost rănită după ce a fost lovită, pe trotuar, de un bărbat care circula cu trotineta electrică. Incidentul a avut loc joi, în zona Parcului Tineretului, în apropierea unei treceri de pietoni. Fata a fost lovită în plin și a fost pusă la pământ de trotineta care circula cu viteză. A suferit răni la cap și a avut nevoie de intervenția unui echipaj SMURD, dar și de tratament la spital. Bărbatul care a accidentat-o pe tânără este acum cercetat penal pentru vătămare corporală din culpă. Mama fetei, Corina Alexandrescu, a povestit la Digi24 cum s-a petrecut totul chiar sub ochii ei.
____________________________________
Un nou accident provocat de o trotinetă electrică a avut loc în Capitală. În imaginile surprinse de camerele de supraveghere se vede cum un barbat pe trotinetă vine cu viteză pe șosea și nu a oprit la trecerea de pietoni, unde se aflau două persoane care traversau, un bărbat și o femeie.
( Digi 24 ) - 01.07.2021 20:59
Un nou accident provocat de o trotinetă electrică a avut loc în Capitală. În imaginile surprinse de camerele de supraveghere se vede cum un barbat pe trotinetă vine cu viteză pe șosea și nu a oprit la trecerea de pietoni, unde se aflau două persoane care traversau, un bărbat și o femeie.
Conducătorul trotinetei a intrat în plin în unul dintre pietoni și l-a dărâmat, iar acesta a căzut pe asfalt sub privirile șocate ale altor trecători.
Bărbatul care a produs accidentul nu s-a interesat de statarea persoanei rănite, doar s-a oferit să îi plătească cumpărăturile care s-au împrăștiat pe jos și și-a văzut de drum.
Tânără spulberată pe trotuar de o trotinetă electrică
27.06.2021 - Digi 24
O tânără din Capitală a fost rănită după ce a fost lovită, pe trotuar, de un bărbat care circula cu trotineta electrică. Incidentul a avut loc joi, în zona Parcului Tineretului, în apropierea unei treceri de pietoni. Fata a fost lovită în plin și a fost pusă la pământ de trotineta care circula cu viteză. A suferit răni la cap și a avut nevoie de intervenția unui echipaj SMURD, dar și de tratament la spital. Bărbatul care a accidentat-o pe tânără este acum cercetat penal pentru vătămare corporală din culpă. Mama fetei, Corina Alexandrescu, a povestit la Digi24 cum s-a petrecut totul chiar sub ochii ei.
____________________________________
Un nou accident provocat de o trotinetă electrică a avut loc în Capitală. În imaginile surprinse de camerele de supraveghere se vede cum un barbat pe trotinetă vine cu viteză pe șosea și nu a oprit la trecerea de pietoni, unde se aflau două persoane care traversau, un bărbat și o femeie.
( Digi 24 ) - 01.07.2021 20:59
Un nou accident provocat de o trotinetă electrică a avut loc în Capitală. În imaginile surprinse de camerele de supraveghere se vede cum un barbat pe trotinetă vine cu viteză pe șosea și nu a oprit la trecerea de pietoni, unde se aflau două persoane care traversau, un bărbat și o femeie.
Conducătorul trotinetei a intrat în plin în unul dintre pietoni și l-a dărâmat, iar acesta a căzut pe asfalt sub privirile șocate ale altor trecători.
Bărbatul care a produs accidentul nu s-a interesat de statarea persoanei rănite, doar s-a oferit să îi plătească cumpărăturile care s-au împrăștiat pe jos și și-a văzut de drum.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Despre trotinete
aztec
Sunt 2 mari probleme.
1. Trotinetele de închiriat.
Una e sa ai trotineta și să circuli cu ea zi de zi sau regulat, și alta e sa te urci pe una...prima data sau ocazional, depinde și de starea bahică.
Eu unul cele mai multe probleme le-am văzut la cele închiriate. Nu dezvolt că nu are sens.
2. Trotinetele cu limitarea scoasă sau cele ce prind peste 25-27 km/h.
In primul rand cele rapide ar trebui reglementate și să respecte aceiași legislație că și scuterele.
O viteză peste 25-27 km este in primul rand sinucigașă chiar și pt condiția trotuarelor și pistelor de biciclete. Plus că evitarea este dificila.
Și am aproape 2000 km pe trotineta, știu ce zic.
Nu înțeleg de ce sunt unele ce ating 80km/h...
Este un pericol exponențial.
Sunt 2 mari probleme.
1. Trotinetele de închiriat.
Una e sa ai trotineta și să circuli cu ea zi de zi sau regulat, și alta e sa te urci pe una...prima data sau ocazional, depinde și de starea bahică.
Eu unul cele mai multe probleme le-am văzut la cele închiriate. Nu dezvolt că nu are sens.
2. Trotinetele cu limitarea scoasă sau cele ce prind peste 25-27 km/h.
In primul rand cele rapide ar trebui reglementate și să respecte aceiași legislație că și scuterele.
O viteză peste 25-27 km este in primul rand sinucigașă chiar și pt condiția trotuarelor și pistelor de biciclete. Plus că evitarea este dificila.
Și am aproape 2000 km pe trotineta, știu ce zic.
Nu înțeleg de ce sunt unele ce ating 80km/h...
Este un pericol exponențial.
- orex
-
Posted:
-
Despre trotinete
orex
Modificarea Codului Rutier, publicată în Monitorul Oficial: Bicicletele şi trotinetele electrice pot fi utilizate doar cu un act de identitate. Amenzile încep de la 580 de lei
Modificarea Codului Rutier, publicată în Monitorul Oficial: Bicicletele şi trotinetele electrice pot fi utilizate doar cu un act de identitate. Amenzile încep de la 580 de lei
Bicicletele şi trotinetele electrice pot fi utilizate doar cu un act de identitate şi respectând regulile de circulaţie care se aplică şi pentru biciclişti, arată Hotărârea de Guvern de luni, 4 octombrie, şi publicată miercuri în Monitorul Oficial. Cele mai importante modificări care reglementează circulaţia acestor vehicule electrice vizează limita de vârstă de 14 ani, impusă implicit prin obligaţia de a avea un act de identitate şi cadrul legal pentru aplicarea amenzilor.
În fapt, vârsta de 14 ani era stabilită încă de la Ordonanţa de Urgenţă nr. 13/2020 atunci când s-a reglementat pentru prima dată circulaţia trotinetelor electrice, dar fără a avea şi normele de aplicare.
Acum, însă, Hotărârea de Guvern stabileşte clar că „pe timpul circulației pe drumurile publice, conducătorul de bicicletă sau de trotinetă electrică, după caz, este obligat să aibă asupra sa actul de identitate”.
Prezentarea buletinului sau a cărţii de identitate la cererea poliţiei este, oricum, obligatorie, însă, în realitate, limita de vârstă nu se respectă, poliţia nu aplica amenzi pentru că nu avea cadrul legal, iar pe trotuar sau printre maşini se deplasează şi câte două persoane pe o singură trotinetă, riscând să producă un accident.
Noile reguli au intrat în vigoare ieri, la momentul publicării în Monitorul Oficial, iar amenda minimă este de 290 de lei dacă este plătită în 15 zile lucrătoare (jumătate din minimul amenzii).
Practic, poliţiştii rutieri nu puteau amenda utilizatorii trotinetelor electrice care circulau pe trotuar sau nu foloseau pista specială pentru biciclete pentru că nu existau normele de aplicare ale OUG din 4 februarie 2020.
Trotineta electrică interzisă pe trotuar dacă nu sunt piste speciale pentru biciclete
Utilizatorii trotinetelor electrice sunt obligaţi să circule pe prima bandă a carosabilului pe arterele unde viteza de circulaţie este de până la 50km/h:
„Articolul 161 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 161. — (1) Se interzice conducătorului de bicicletă sau trotinetă electrică, după caz:
a) să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificația «Accesul interzis bicicletelor»;
b) să învețe să conducă biciclete sau trotinete electrice, după caz, pe drumurile intens circulate;
c) să circule pe trotuare, cu excepția cazului când pe acestea sunt amenajate piste pentru biciclete;
d) să circule în paralel, cu excepția situațiilor când participă la competiții sportive organizate;
e) să circule în timp ce se află sub influența alcoolului ori a substanțelor psihoactive;
f) să se țină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul;
j) să circule fără îndeplinirea obligațiilor prevăzute la art. 14 și 15; k) să circule atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheață sau zăpadă;
l) să circule cu defecțiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevăzut cu avertizor sonor;
m) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă sau trotinetă electrică, după caz; n) să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordură sau acostament, cu excepția cazurilor în care conducătorii de bicicletă, înainte de intersecție, trebuie să se încadreze regulamentar în funcție de direcția de deplasare;
o) să circule în interiorul localităților în care nu funcționează iluminatul public, precum și în afara localităților fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă; p) să conducă vehiculul fără a menține contactul roților cu solul; q) să circule fără a ține cel puțin o mână pe ghidon și ambele picioare pe pedale, în cazul conducătorului de bicicletă, respectiv fără a ține ambele mâini pe ghidon, în cazul conducătorului de trotinetă electrică”.
- Valentin
-
Posted:
-
Despre trotinete
Valentin
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/ ... -2068779
Si ce am gasit mai important prin regulament:
- minim 14 ani;
- pe pista, iar in lipsa pe sectoare de drum cu limita 50 km/h;
- sistem de franare functional si eficient;
- parcarea acestora in spatii special + sa nu incurce circulatia pietonala;
- casca de protectie obligatorie sub 16 ani;
- sa aiba sistem de iluminare functional (detalii in regulament);
- circulatia se face respecand codul rutier (era deja evident);
- circulatia in sir indian, nu paralel;
- DOAR o persoana pe trotineta electrica;
- esti obligat sa ai carte de identitate la tine;
"Conduita":
- sa nu depasesti autovehicule aflate in mers (??);
- sa nu conduci sub influenta bauturilor sau substantelor (evident deja);
- sa circule pe trotuare, cu exceptia in care sunt amenajate piste speciale sau pe jos pe langa ea;
- interzis pe aleile din parcuri sau gradini publice;
- interzis pe strazi/drumuri din categoria P (pietruite) sau NR (nereabilitate);
- interzis circulatia trotinetelor ce depasesc 25 km/h;
- interzis folosirea dispozitivelor (telefon, tableta, inclusiv casti audio) in timpul folosirii;
Pentru mai multe informatii: https://www3.pmb.ro/institutii/cgmb/dezb ... cte/1593
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/ ... -2068779
Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) anunţă lansarea în dezbatere publică a proiectului de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind condiţiile de utilizare a trotinetelor electrice închiriate în regim self-service prin intermediul platformelor online, pe domeniul public al Municipiului Bucureşti.
Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/ ... -2068779
Informaţiile publicate pe site-ul Digi24.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 120 de caractere.
Si ce am gasit mai important prin regulament:
- minim 14 ani;
- pe pista, iar in lipsa pe sectoare de drum cu limita 50 km/h;
- sistem de franare functional si eficient;
- parcarea acestora in spatii special + sa nu incurce circulatia pietonala;
- casca de protectie obligatorie sub 16 ani;
- sa aiba sistem de iluminare functional (detalii in regulament);
- circulatia se face respecand codul rutier (era deja evident);
- circulatia in sir indian, nu paralel;
- DOAR o persoana pe trotineta electrica;
- esti obligat sa ai carte de identitate la tine;
"Conduita":
- sa nu depasesti autovehicule aflate in mers (??);
- sa nu conduci sub influenta bauturilor sau substantelor (evident deja);
- sa circule pe trotuare, cu exceptia in care sunt amenajate piste speciale sau pe jos pe langa ea;
- interzis pe aleile din parcuri sau gradini publice;
- interzis pe strazi/drumuri din categoria P (pietruite) sau NR (nereabilitate);
- interzis circulatia trotinetelor ce depasesc 25 km/h;
- interzis folosirea dispozitivelor (telefon, tableta, inclusiv casti audio) in timpul folosirii;
Pentru mai multe informatii: https://www3.pmb.ro/institutii/cgmb/dezb ... cte/1593
- subway guru
-
Posted:
-
Despre trotinete
subway guru
Reglementam si suprareglementam dar nimeni nu se oboseste sa mai si implementam, totul ramane litera moarta. E vechea meteahna romaneasca a formelor fara fond…
Reglementam si suprareglementam dar nimeni nu se oboseste sa mai si implementam, totul ramane litera moarta. E vechea meteahna romaneasca a formelor fara fond…
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Despre trotinete
Cristi N
Regulile respective nu sunt rele dar cum le aplicam?
Presupunem ca eu sunt un pusti de 13.5 ani si imi fac de cap cu o trotineta care prinde 50km/h, cum ma prinde PLMB sau PLSx?
Regulile respective nu sunt rele dar cum le aplicam?
Presupunem ca eu sunt un pusti de 13.5 ani si imi fac de cap cu o trotineta care prinde 50km/h, cum ma prinde PLMB sau PLSx?
- aztec
-
Posted:
-
Re: Despre trotinete
aztec
Atentie la nuante.
Regulamentul se vrea pt cele inchiriate..nu cele proprietate.
Daca ai 13.5... e ca bautura vanduta celor sub 18 ani ..raspunde firma.
Daca cele proprietate / închiriate prind peste 25...plateste firma...etc.
Unele din ele se aplica utilizatorilor, altele firmelor ce pun la dispozitie ..
Atentie la nuante.
Regulamentul se vrea pt cele inchiriate..nu cele proprietate.
Daca ai 13.5... e ca bautura vanduta celor sub 18 ani ..raspunde firma.
Daca cele proprietate / închiriate prind peste 25...plateste firma...etc.
Unele din ele se aplica utilizatorilor, altele firmelor ce pun la dispozitie ..
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Despre trotinete
Mircea G
Daca nu impun casca si vesta reflectorizanta , este un " regulament " de doi bani , facut de niste retardati.
Daca nu impun casca si vesta reflectorizanta , este un " regulament " de doi bani , facut de niste retardati.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Despre trotinete
aztec
Si daca te plimbi prin oras si vrei sa inchiriezi o trotineta sa ajungi mai repede undeva.. sau sa te plimbi 200 m...scoti din buzunarul de la spate casca si vesta, ca le ai acolo...just in case...?
Regulamentul e de bun simt.
Ca mai poate fi imbunatatit, da, dar e un inceput.
Si crede-ma, nu am inchiriat niciodata trotineta.
Acum am 3500 km pe a mea.
Si daca te plimbi prin oras si vrei sa inchiriezi o trotineta sa ajungi mai repede undeva.. sau sa te plimbi 200 m...scoti din buzunarul de la spate casca si vesta, ca le ai acolo...just in case...?
Regulamentul e de bun simt.
Ca mai poate fi imbunatatit, da, dar e un inceput.
Si crede-ma, nu am inchiriat niciodata trotineta.
Acum am 3500 km pe a mea.
- subway guru
-
Posted:
-
- aztec
-
Posted:
-
Re: Despre trotinete
aztec
De cand cu pandemia, am zis ca e mai sanatos la aer liber fata de transportul in comun.
Si as fi facut mai mult dar am mai avut probleme cu penele, cauciucuri si...vreme rea.
Oricum, doar pe vreme buna.
De cand cu pandemia, am zis ca e mai sanatos la aer liber fata de transportul in comun.
Si as fi facut mai mult dar am mai avut probleme cu penele, cauciucuri si...vreme rea.
Oricum, doar pe vreme buna.
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Despre trotinete
Mircea G
Da , daca le ai , nu le ai ...pe jos ....
Chestie de bun simt daca vrei sa intri in trafic .
aztec wrote here:
Si daca te plimbi prin oras si vrei sa inchiriezi o trotineta sa ajungi mai repede undeva.. sau sa te plimbi 200 m...scoti din buzunarul de la spate casca si vesta, ca le ai acolo...just in case...?
Da , daca le ai , nu le ai ...pe jos ....
Chestie de bun simt daca vrei sa intri in trafic .
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Despre trotinete
shoppy
Parca si la bicicleta este obligatorie casca si nu spune nimeni ca de unde iei casca daca vrei sa inchiriezi o bicicleta, asta este asa ca daca moare vreunu sa nu faca lumea scandal ca de ce nu era casca obligatorie sau daca face vreunu figuri ii da amenda ca nu are casca si gata discutia.
Parca si la bicicleta este obligatorie casca si nu spune nimeni ca de unde iei casca daca vrei sa inchiriezi o bicicleta, asta este asa ca daca moare vreunu sa nu faca lumea scandal ca de ce nu era casca obligatorie sau daca face vreunu figuri ii da amenda ca nu are casca si gata discutia.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Despre trotinete
Valentin
Eu sunt curios daca aveti "regulamente" si din alte tari cu mai multa apa calda dpdv transport alternativ.
Ultima oara cand am optat sa folosesc o bicicleta casca era recomandata, nu obligatorie, singurele lucruri obligatorii erau lumini spate-fata (rosu-alb) si vesta reflectorizanta doar seara, atat. Daca s-a schimbat intre timp, se poate, mereu se tot schimba legile/codul rutier dupa cum ii convine unui partid sau altul (a se vedea legile cu agresivitatea in trafic).
Eu sunt de acord cu obligativitatea purtarii unei veste reflectorizante pe trotineta, seara, cu amendarea celor care merg "la dublu" pe ele, cu obligativitatea de a avea lumini functionale (fata-spate). Pe timpul zilei nu exista scuze, atat cei pe trotineta cat si cei de la volan trebuie sa fie responsabili, sa se vada unul pe altul. Bine, in mod normal ar trebui sa ai infrastructura, cat sa nu trebuiasca sa mergi cot-la-cot cu masinile (care de obicei ii dau 50+ cand e "liber").
Eu sunt curios daca aveti "regulamente" si din alte tari cu mai multa apa calda dpdv transport alternativ.
Ultima oara cand am optat sa folosesc o bicicleta casca era recomandata, nu obligatorie, singurele lucruri obligatorii erau lumini spate-fata (rosu-alb) si vesta reflectorizanta doar seara, atat. Daca s-a schimbat intre timp, se poate, mereu se tot schimba legile/codul rutier dupa cum ii convine unui partid sau altul (a se vedea legile cu agresivitatea in trafic).
Eu sunt de acord cu obligativitatea purtarii unei veste reflectorizante pe trotineta, seara, cu amendarea celor care merg "la dublu" pe ele, cu obligativitatea de a avea lumini functionale (fata-spate). Pe timpul zilei nu exista scuze, atat cei pe trotineta cat si cei de la volan trebuie sa fie responsabili, sa se vada unul pe altul. Bine, in mod normal ar trebui sa ai infrastructura, cat sa nu trebuiasca sa mergi cot-la-cot cu masinile (care de obicei ii dau 50+ cand e "liber").
📖 Pagination options