Topic: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
703 posts, 172173 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
subway guru
Costa mai putin sa tii utilajul in santier decat sa-l duci si sa-l aduci inapoi din baza de nu stiu cate ori.
Si un santier care sta, in loc sa mearga costa bani degeaba…
Costa mai putin sa tii utilajul in santier decat sa-l duci si sa-l aduci inapoi din baza de nu stiu cate ori.
Si un santier care sta, in loc sa mearga costa bani degeaba…
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
shoppy
Am inteles foarte bine, sunt mai multe moduri de gandire:
1) gandirea de om gospodar care isi face iarna car / vara sanie si care planifica pana la urmatorul salariu, concediu, sarabatori sau recolta
2) gandirea de zugrav de apartamente la negru care planifica de la lucrare la lucrare
3) gandirea de corporatie care jongleaza cu mai multe lucrari simultan si care are oameni angajati pe contract nedeterminat, care este la concurenta continua si salbatica pe pietele lucrarilor, fortei de munca si investitorilor si care planifica pe urmatorii 2-3 ani
1) si 2) le intelege toata lumea si toata lumea are impresia ca asta le da experienta sa concluzioneze ca si la 3) se pricepe toata lumea pentru ca 3) este asa, un fel de ciorba intre 1) si 2), doar ca daca ar fi asa atunci specialistii in 3) s-ar gasi pe toate drumurile si ar avea salarii de nimic, doar ca practica arata ca nu este asa, deci premiza este gresita, 3) nu este o ciorba intre 1) si 2) la care sa se priceapa toata lumea.
Depinde de utilaj:
- buldo, excavator "mic", buldozer, compactor, basculanta, macara de 20t, astea sunt sculele universale si de duzina pe care pana la urma trebuie sa le aiba orice santier pe toata durata si pentru o saptamana de inactivitate este mai ieftin sa il tii pe santier
- foreze, utilaje grele, excavatoare cu brat long reach, macarale de mare tonaj, TBM-uri si alte scule specializate, astea sunt cum spui tu, cand stau cheltuie bani si nu iti permiti sa stea, astea vin pe santier, isi fac treaba si pleaca, sunt arvunate pe multe luni inainte si chiar datele de incepere si terminare ale santierelor sunt dictate de disponibilitatea si inchirierea lor
Am inteles foarte bine, sunt mai multe moduri de gandire:
1) gandirea de om gospodar care isi face iarna car / vara sanie si care planifica pana la urmatorul salariu, concediu, sarabatori sau recolta
2) gandirea de zugrav de apartamente la negru care planifica de la lucrare la lucrare
3) gandirea de corporatie care jongleaza cu mai multe lucrari simultan si care are oameni angajati pe contract nedeterminat, care este la concurenta continua si salbatica pe pietele lucrarilor, fortei de munca si investitorilor si care planifica pe urmatorii 2-3 ani
1) si 2) le intelege toata lumea si toata lumea are impresia ca asta le da experienta sa concluzioneze ca si la 3) se pricepe toata lumea pentru ca 3) este asa, un fel de ciorba intre 1) si 2), doar ca daca ar fi asa atunci specialistii in 3) s-ar gasi pe toate drumurile si ar avea salarii de nimic, doar ca practica arata ca nu este asa, deci premiza este gresita, 3) nu este o ciorba intre 1) si 2) la care sa se priceapa toata lumea.
Depinde de utilaj:
- buldo, excavator "mic", buldozer, compactor, basculanta, macara de 20t, astea sunt sculele universale si de duzina pe care pana la urma trebuie sa le aiba orice santier pe toata durata si pentru o saptamana de inactivitate este mai ieftin sa il tii pe santier
- foreze, utilaje grele, excavatoare cu brat long reach, macarale de mare tonaj, TBM-uri si alte scule specializate, astea sunt cum spui tu, cand stau cheltuie bani si nu iti permiti sa stea, astea vin pe santier, isi fac treaba si pleaca, sunt arvunate pe multe luni inainte si chiar datele de incepere si terminare ale santierelor sunt dictate de disponibilitatea si inchirierea lor
- andrei11
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
subway guru
In toate situatiile pana la urma banii vorbesc!
In toate situatiile pana la urma banii vorbesc!
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
Chev Celios
Poate ar merge implementat un sistem de punctaj. Adica termini lucrarea mai repede/mai tarziu, primesti/pierzi puncte. Punctele alea sa fie notate intr-o baza de date si sa conteze la licitatii. Astfel am da constructorului motiv sa se miste cum trebuie.
Poate ar merge implementat un sistem de punctaj. Adica termini lucrarea mai repede/mai tarziu, primesti/pierzi puncte. Punctele alea sa fie notate intr-o baza de date si sa conteze la licitatii. Astfel am da constructorului motiv sa se miste cum trebuie.
- oc7avian
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
oc7avian
Sau poți avea bonificații financiare. Evident, atunci trebuie ca supervizarea să fie făcută ca la carte.
Sau poți avea bonificații financiare. Evident, atunci trebuie ca supervizarea să fie făcută ca la carte.
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
Chev Celios
Eu am zis o varianta nonfinanciara pentru a fi cat mai transparenta.
Eu am zis o varianta nonfinanciara pentru a fi cat mai transparenta.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
shoppy
Nu poti face bonificatie pentru ca pentru autoritati ar insemna ca acele bonificatii sa fie prinse in buget, si daca santierele nu se misca mai repede atunci bonificatiile nu se dau si ajungi sa ai fonduri necheltuite care se pierd, chestie foarte rea pentru o administratie.
Si cu punctele trebuie sa fii atent ca altfel ajungi cu cateva firme care elimina concurenta pe baza numarului de puncte.
Cred ca mai bine s-ar imparti lucrarile in categorii, mici, mijlocii si mari iar firmele sunt avansate sau degradate in functie de rezultate, altfel oricine poate incepe la lucrarile mici si sa isi faca o reputatie, poate asa ajungem si noi sa se lucreze ca afara.
Nu poti face bonificatie pentru ca pentru autoritati ar insemna ca acele bonificatii sa fie prinse in buget, si daca santierele nu se misca mai repede atunci bonificatiile nu se dau si ajungi sa ai fonduri necheltuite care se pierd, chestie foarte rea pentru o administratie.
Si cu punctele trebuie sa fii atent ca altfel ajungi cu cateva firme care elimina concurenta pe baza numarului de puncte.
Cred ca mai bine s-ar imparti lucrarile in categorii, mici, mijlocii si mari iar firmele sunt avansate sau degradate in functie de rezultate, altfel oricine poate incepe la lucrarile mici si sa isi faca o reputatie, poate asa ajungem si noi sa se lucreze ca afara.
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
andreiiul
In ochii STB cele 2 videoclipuri nu reprezinta decat risipa de sina buna. Cum adica sa scoti tu sina inca buna si s-o dai la reciclat. Nu mai bine o scoti si refolosesti pt "reciclare" (a se citi carpeala) in reteaua activa.
Atat mobilizarea de forte cat si atentia pt detalii sunt departe de momentul actual de la noi. Prin detalii ma refer la acele panouri plimbate in dreptul cupei excavatorului pt a nu sari resturi in afara zonei de lucru.
In ochii STB cele 2 videoclipuri nu reprezinta decat risipa de sina buna. Cum adica sa scoti tu sina inca buna si s-o dai la reciclat. Nu mai bine o scoti si refolosesti pt "reciclare" (a se citi carpeala) in reteaua activa.
Atat mobilizarea de forte cat si atentia pt detalii sunt departe de momentul actual de la noi. Prin detalii ma refer la acele panouri plimbate in dreptul cupei excavatorului pt a nu sari resturi in afara zonei de lucru.
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
orex
@shoppy
O sa vezi asa ceva cand marmota o mai impacheta ciocolata-n stanoil in Romania vreodata!
@Chev Celios
Constructorul se misca in parametrii contractuali. Isi asuma 12 luni, 24 de luni, conform documentatiei de atribuire si este declarat castigator? Pai daca termina mai repede, conform contract, si e in regula tot, isi primeste pretul c/v. lucrarii! Cat despre bonificatii, astea nu sunt inscrise-n niciun contract de infrastructura mare, cel putin pana acum, ca oricum nu-si au rostul!
PS
Vreau sa vad ce penalitati platesc ASTALDI si AKTOR pentru tergiversarea edificarii A10! Ai auzit ceva si nu sunt la curent?
@shoppy
O sa vezi asa ceva cand marmota o mai impacheta ciocolata-n stanoil in Romania vreodata!
@Chev Celios
Constructorul se misca in parametrii contractuali. Isi asuma 12 luni, 24 de luni, conform documentatiei de atribuire si este declarat castigator? Pai daca termina mai repede, conform contract, si e in regula tot, isi primeste pretul c/v. lucrarii! Cat despre bonificatii, astea nu sunt inscrise-n niciun contract de infrastructura mare, cel putin pana acum, ca oricum nu-si au rostul!
PS
Vreau sa vad ce penalitati platesc ASTALDI si AKTOR pentru tergiversarea edificarii A10! Ai auzit ceva si nu sunt la curent?
- serbanandrei
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
serbanandrei
Salutare tuturor,
Ce vedem in cele 2 video clipuri sunt lucruri care nu se intampla niciodata la noi. Pai nu ai sa vezi atatea utilaje si atat de specializate unele dintre ele. Pai acolo scrie pe panou ca trebuie terminat acel tronson pana la data de .... La noi nici cand scrie cand incepe nu este adevarat . A si vrea sa va minunea ( care nu are cum sa fie adevarata ) ca la o licitatie pentru inlocuire si modernizare linie tramvai ar veni si una din firmele prezente in video clip. Oare ai nostri ar mai avea loc ?
Pai cred ca ar fi ceva inimaginabil . Si sa mai si castige !!!
Salutare tuturor,
Ce vedem in cele 2 video clipuri sunt lucruri care nu se intampla niciodata la noi. Pai nu ai sa vezi atatea utilaje si atat de specializate unele dintre ele. Pai acolo scrie pe panou ca trebuie terminat acel tronson pana la data de .... La noi nici cand scrie cand incepe nu este adevarat . A si vrea sa va minunea ( care nu are cum sa fie adevarata ) ca la o licitatie pentru inlocuire si modernizare linie tramvai ar veni si una din firmele prezente in video clip. Oare ai nostri ar mai avea loc ?
Pai cred ca ar fi ceva inimaginabil . Si sa mai si castige !!!
- Aron
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
Aron
Astăzi cei de la STB au scos gardurile rămase, adică de pe porțiunea Apaca - Bd. Timișoara.
Astăzi cei de la STB au scos gardurile rămase, adică de pe porțiunea Apaca - Bd. Timișoara.
- abc_XC
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
abc_XC
Am observat ca lucrarile de scoatere a sinei au avansat si au depasit intersectia cu Iuliu Maniu. Ritmul este acelasi, 1 excavator si o echipa de 5-7 muncitori. Daca o tin tot asa, pana in septembrie sigur termina de scos toata sina.
Am observat ca lucrarile de scoatere a sinei au avansat si au depasit intersectia cu Iuliu Maniu. Ritmul este acelasi, 1 excavator si o echipa de 5-7 muncitori. Daca o tin tot asa, pana in septembrie sigur termina de scos toata sina.
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
orex
Nicio problema, au un an (12 luni) la dispozitie sa fie totul ”tipla”, nu?
Nicio problema, au un an (12 luni) la dispozitie sa fie totul ”tipla”, nu?
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Modernizarea sistemului rutier și a liniilor de tramvai pe Bd. Doina Cornea și pe Bd. Paul Teodorescu (FINALIZAT octombrie 2022)
•
Choose destination