Topic: Știri, noutăți, perspective
82 posts, 38660 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
PTMZ
Termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost prelungit până pe 10 iunie.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost prelungit până pe 10 iunie.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
PTMZ
Termenul limita pentru depunerea ofertelor a fost prelungit pana pe 23 iunie.
Termenul limita pentru depunerea ofertelor a fost prelungit pana pe 23 iunie.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
PTMZ
Clarificari - runda 1:
La punctul 2 din raspunsul 4 a aparut o corectura:
Clarificari - runda a 2-a:
Clarificari - runda 1:
Raspuns consolidat remediat.PDF
Raspuns consolidat remediat.PDF (773.33 KB; downloaded 218 times)
La punctul 2 din raspunsul 4 a aparut o corectura:
La punctul 2 din raspunsul la solicitarea de clarificare nr.4 se va citi: Ofertantii vor bugeta 16 buc. schimbatoare de cale si 3 traversari oblici cu 4 inimi de incrucisare, conform documentului atasat.
Remediere raspuns solicitarea de clarificare nr.4 din raspunsul consolidat remediat.PDF
Remediere raspuns solicitarea de clarificare nr.4 din raspunsul consolidat remediat.PDF (356.84 KB; downloaded 204 times)
Clarificari - runda a 2-a:
Raspuns consolidat nr.2 remediat.pdf
Raspuns consolidat nr.2 remediat.pdf (1.15 MB; downloaded 206 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
PTMZ
Licitatia pentru reabilitarea infrastructurii a fost anulata. Din nou, nu a ofertat nimeni.
Licitatia pentru reabilitarea infrastructurii a fost anulata. Din nou, nu a ofertat nimeni.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
PTMZ
Se pare că se încearcă negocierea directă pentru reabilitarea infrastructurii:
Sursa: Monitorul de Botoșani
Se pare că se încearcă negocierea directă pentru reabilitarea infrastructurii:
Municipalitatea botoşăneană se află într-un mare impas cu proiectul vizând reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul. După două licitaţii eşuate, la care nu a fost depusă nicio ofertă, nici procedura de negociere directă la care au fost invitaţi operatorii interesaţi nu a avut succes. Data limită pentru depunerea ofertelor preliminare la primărie, în cadrul procedurii de negociere directă, a fost 15 iulie, ora 11:00. Deschiderea ofertelor şi negocierea urmau să aibă loc în aceeaşi zi, la ora 12:00.
Ieri, 16 iulie, conducerea primăriei a anunţat doar că a fost stabilită o altă dată pentru depunerea ofertelor şi negociere, respectiv 27 iulie.
Cu toate aceste tergiversări, există riscul de a fi pierdută finanţarea europeană, în condiţiile în care lucrările trebuie finalizate până la 31 decembrie 2023.
Dezinteresul firmelor faţă de acest proiect pleacă de la creşterea preţurilor materialelor de construcţie. „Ne confruntăm în continuare cu o problemă foarte gravă din cauza creşterii preţurilor materialelor de construcţie cu până la 300% pe toate licitaţiile pe care le avem şi pe toate investiţiile pe care le avem în desfăşurare”, a declarat primarul Cosmin Andrei.
Costurile acestui proiect sunt foarte mari
Datele prezentate de primar arată că, valoarea lucrările de reabilitare a traseului 101 este de 93.298,149 de lei, contribuţia locală fiind de 1.938.126 de lei. Pe traseul 102, valoarea este de 93.094.525 de lei, iar contribuţia locală de 1.949.193 de lei. Aceste valori sunt din cererea pentru finanţarea europeană, în preţuri la nivelul anului 2017.
În realitate, pe lângă contribuţia locală de peste 1,9 milioane de lei pe fiecare traseu, municipalitatea ar mai trebui să găsească încă 60.000.000 de lei pentru investiţia totală, suma rezultată din diferențele de prețuri și actualizările valorilor la nivelul anului 2021. Practic, cu atât a crescut costul total al proiectului între timp.
„Nu putem să ratăm finanţări europene, chiar dacă unii îşi doresc autobuze electrice, era o variantă să le cumpărăm din bugetul local şi nu ne permitem. Mai mult, transportul public electric nu are o maturitate care să poată să conducă la o concluzie că este extrem de eficient. Nu are nimeni în România autobuze electrice cu o vechime de 20 de ani să facă un calcul pe exploatare să spună este foarte bun”, a explicat Cosmin Andrei.
Sursa: Monitorul de Botoșani
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
ByOnu
Articolul respectiv este foarte subiectiv anti-tramvai. Nu atat articolul, cat autorii.
NOTA: PTMZ a citat doar o portiune din articol. Eu am spus cuvintele de mai sus pe baza intregului articol.
Articolul respectiv este foarte subiectiv anti-tramvai. Nu atat articolul, cat autorii.
NOTA: PTMZ a citat doar o portiune din articol. Eu am spus cuvintele de mai sus pe baza intregului articol.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
PTMZ
Sursa: Știri Botoșani
Municipalitatea de la Botoșani ia în calcul inclusiv varianta renunțării la finanțarea europeană pentru achiziția de tramvaie în municipiu, deoarece contribuția primăriei este foarte mare, iar în următorii ani nu se va mai realiza nimic în municipiu dacă se pune în aplicare acest proiect.
În aceste condiții, Botoșaniul ar putea rămâne doar cu autobuzele electrice pentru transportul în comun, o soluție care ar permite o mai bună întreținere străzilor de pe principalele artere.
Ieri a fost termenul limită de depunerea ofertelor pentru atribuirea contractelor de execuție a lucrărilor de reabilitare, modernizare și extinderea celor două căi de rulare din municipiul Botoșani. Au fost depuse câte două oferte pentru cele două trasee, aceste oferte depășind cu mult valoarea estimată.
Pentru „Reabilitare cale de rulare traseu 101”, valoarea estimată este de 74.533.384,23 lei fără TVA.
Comisia desemnată din cadrul Primăriei Municipiului Botoșani urmează ca în perioada imediat următoare să evalueze ofertele depuse din punct de vedere tehnic și ulterior, să declanșeze rundele de negocieri cu ofertanții cu privire la prețul ofertat. Proiectul ar trebui finalizat până în decembrie 2023 iar șansele ca el să fie implementat scad de la o lună la alta.
Primarul Cosmin Andrei a recunoscut că ia în calcul inclusiv varianta renunțării la finanțarea europeană deoarece contribuția primăriei este foarte mare iar în următorii ani nu se va mai realiza nimic în municipiu.
“Îmi doresc foarte mult să implementăm acest proiect, vreau să negociem cu aceste firme iar dacă rezultatul nu este unul mulțumitor renunțăm la finanțarea europeană. Riscăm să returnăm banii europeni. Trebuie o discuție foarte serioasă, inclusiv cu graficul de lucrări, cu posibilitățile acestor firme de a finaliza până în decembrie 2023. Așteptăm următorul exercițiu financiar, pentru a putea depune același proiect sau altul. Pe următorul exercițiu financiar avem posibilitatea să aducem la Botoșani autobuze electrice.”, a spus Cosmin Andrei.
Sursa: Știri Botoșani
- Puss in Boots
-
Posted:
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
PTMZ
În timp ce licitația pentru tramvaie noi merge înainte, posibilitatea renunțării la proiectele cu fonduri europene care privesc tramvaiul (cele de reabilitare a liniilor de tramvai și cel de achiziție de tramvaie noi) devine tot mai evidentă în ochii autorităților locale. La finalul lunii se va încheia procedura de negociere directă și se va comunica dacă se renunță la proiecte sau nu:
În timp ce licitația pentru tramvaie noi merge înainte, posibilitatea renunțării la proiectele cu fonduri europene care privesc tramvaiul (cele de reabilitare a liniilor de tramvai și cel de achiziție de tramvaie noi) devine tot mai evidentă în ochii autorităților locale. La finalul lunii se va încheia procedura de negociere directă și se va comunica dacă se renunță la proiecte sau nu:
Primarul susține că ia în calcul varianta de a nu mai implementa proiectul privind modernizarea căii de rulare a tramvaielor şi achiziţia de tramvaie noi, în condiţiile în care suma care trebuie finanţată din bugetul propriu se ridică la 60 de milioane de lei.
„Există riscul să primim o ofertă financiară mult prea mare şi să luăm decizia să renunţăm la acest contract, dar acest lucru îl voi comunica la sfârşitul lunii, atunci când se încheie procedura. Valoarea cofinanţării este fabuloasă. Discutăm de 60 de milioane de lei la o finanţare europeană de 180 de milioane de lei, iar voinţa botoşănenilor este de a avea un transport public în comun cu alte mijloace în afară celor pe care le-am avut până acum şi pentru care am primit finanţare europeană, adică transportul cu tramvaiul”, a declarat primarul Cosmin Andrei, citat de Agerpres.
El susţine că procedura de achiziţie publică în urma căreia ar urma să fie desemnată firma care să execute lucrările de reabilitare a căii de rulare este în desfăşurare, două companii de construcţii fiind interesate să încheie un astfel de contract.Sursa: G4 Media
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
Liceul Tehnologic Plopenii Mari a lansat o licitație pentru achiziția unui microbuz / autobuz școlar cu minim 27+1+1 locuri. Bugetul alocat este de 408.907,8 RON, din fonduri bugetare. Se atribuie ofertantului cu cel mai scăzut preț.
Termene limită:
- depuneri oferte: 1 septembrie;
- evaluări: 27 septembrie.
Link E-Licitație: http://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100164987/
Sunt niște cerințe interesante (altfel nu postam un astfel de anunț):
microbuz / autobuz nou, 2020 - 2021; Euro 6, minim 250 cp ; minim 27+1+1 locuri (ăsta e format de autocar, 1+1 fiind loc pentru însoțitor + locul șoferului), două uși laterale; preț: ~ 80.000 euro.
Excluzând microbuzele (din cauza numărului de locuri), m-am dus direct la ceva gen Otokar Sultan sau Temsa Prestij, dar ăstea au doar 150 - 185 cp. Dacă nu se dorea autobuz nou, exista așa ceva.
Liceul Tehnologic Plopenii Mari a lansat o licitație pentru achiziția unui microbuz / autobuz școlar cu minim 27+1+1 locuri. Bugetul alocat este de 408.907,8 RON, din fonduri bugetare. Se atribuie ofertantului cu cel mai scăzut preț.
Termene limită:
- depuneri oferte: 1 septembrie;
- evaluări: 27 septembrie.
Link E-Licitație: http://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100164987/
caiet sarcini semnat electronic.pdf
caiet sarcini semnat electronic.pdf (3.23 MB; downloaded 190 times)
Sunt niște cerințe interesante (altfel nu postam un astfel de anunț):
Excluzând microbuzele (din cauza numărului de locuri), m-am dus direct la ceva gen Otokar Sultan sau Temsa Prestij, dar ăstea au doar 150 - 185 cp. Dacă nu se dorea autobuz nou, exista așa ceva.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
PTMZ
Licitația este în evaluare financiară, cu ofertant unic ANADOLU AUTOMOBIL ROM S.R.L.
___________________________
Între timp, azi se împlinesc 30 de ani de la inaugurarea tramvaiului din Botoșani:
Sursa: Știri Botoșani
Licitația este în evaluare financiară, cu ofertant unic ANADOLU AUTOMOBIL ROM S.R.L.
___________________________
Între timp, azi se împlinesc 30 de ani de la inaugurarea tramvaiului din Botoșani:
Astăzi s-ar fi împlinit 30 de ani de transport public electric cu tramvaiul în municipiul Botoşani, iar Eltrans SA speră ca în cel mai scurt timp să urmeze alţi şi alţi ani în care să sărbătorească circulaţia cu tramvaie.
În data de 06.09.1991 s-a pus în funcţiune în municipiul Botoşani primul tronson de cale rulare (traseu 101) – Luceafărul – Bariera Cătămărăşti, pe care au circulat la acea vreme, pentru prima dată în municipiul nostru, tramvaiele V3A, produse de Uzina de Reparaţii “ATELIERELE CENTRALE” (URAC) Bucureşti în anul 1978.
Deteriorarea căii de rulare până la limita practicabilă, lipsa investiţiilor şi speranţa implementării proiectului “Modernizarea şi reabilitarea transportului public cu tramvaiul în municipiul Botoşani” au contribuit la întreruperea, în urmă cu un an, respectiv la data de 01.08.2020, a circulaţiei tramvaielor şi la punerea în funcţiune a modului de transport cu autobuze, pentru perioada implementării proiectului de modernizare.
“A fost o mare sărbătoare pentru noi toţi! Entuziasmul oamenilor la vremea respectivă şi prezenţa tramvaiului pe străzile municipiului au propulsat Botoşaniul printre municipiile cu ,,ştaif" din România. Printr-o ,,Scrisoare deschisă către botoşăneni”, la 01.08.2020, ca şi acum, vă adresam invitaţia de a circula cu drag, în condiţii de siguranţă şi confort cu noile autobuze puse în circulaţie pe ambele trasee, respectiv 101 si 102, până când viitoarele tramvaie, moderne şi silenţioase, achiziţionate de municipalitate cu fonduri europene, vor începe să circule pe linii noi, cu staţii noi, asigurându-vă dumneavoastră, călătorilor, tot confortul specific unui transport în comun eficient, comod şi ecologic. Vă mulţumim pentru încredere şi pentru faptul că circulaţi cu noi, si sperăm să sărbătorim cât mai curând, împreună, cei 30 de ani de transport public electric în Municipiul Botoşani, după care să urmeze alţi şi alţi ani în care să sărbătorim circulaţia în municipiul Botoşani cu tramvaie”, au precizat astăzi într-un comunicat reprezentanții Eltrans SA Botoşani.
Sursa: Știri Botoșani
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
PTMZ
Sursa: Banul botoșănean
Primăria municipiului Botoșani se pregătește să renunțe la o finanțare din fonduri europene de 40 milioane euro pentru că trebuie să se împrumute cu 13,5 milioane euro pentru a asigura cofinanțarea proiectului.
La un an de zile de când a devenit primar al municipiului Botoșani, Cosmin Andrei a anunțat că în ceea ce privește licitația proiectului de modernizare a infrastructurii de transport ecologic cu tramvaiele s-a ajuns la o situație limită.
Deși nu a anunțat efectiv renunțarea la proiect, primarul Andrei a spus că îi va consulta pe botoșăneni să afle ce vor aceștia, și chiar dacă botoșănenii ar alege să se realizeze proiectul nu mai este timp efectiv pentru implementarea lui.
”Una din firmele cu care am ajuns la negocieri în cazul proiectului de modernizare a transportului cu tramvaie nu a mai participat la negocieri. A rămas doar cealaltă ofertă și asta ar însemna costuri suplimentare de 67,3 milioane lei pentru a duce la bun sfârșit acest proiect. Voi organiza consultări publice să întrebăm cetățenii dacă își mai doresc tramvaie în această situație, cu o contribuție a municipiului de 67 milioane lei, sau dacă renunțăm și așteptăm noua sesiune de finanțări europene unde vom fi eligibili pentru schimbarea sistemului de transport și achiziția de autobuze electrice”, a declarat primarul Cosmin Andrei.
Acesta a precizat că a primit de răspuns de la Agenția de Dezvoltare Nord-Est că nu poate fi suplimentată suma alocată municipiului Botoșani pentru acest proiect și că nici Guvernul nu va acorda un sprijin Primăriei Botoșani în vederea derulării acestui proiect.
”Suma pe care trebuie să o împrumutăm reprezintă de trei ori bugetul anual de dezvoltare al municipiului Botoșani. Este o decizie grea. Municipiului Botoșani nu are o tradiție atât de mare cu circulația de tramvaie, un sistem eficient, modern, necesar dar nu cu orice preț. Nu ne putem împrumuta pentru tramvaie și să nu mai facem nimic în Botoșani, să nu mai avem bani de contribuții pentru viitoarele proiecte europene. Doar la Biserica Sfântul Gheorghe am contribuim cu 2,5 milioane lei deși nu acesta era suma din contract, din cauza scumpirii la materialele de construcții. Dar Botoșani are nevoie și de străzi bune, de școli, de parcuri, de infrastructură sportivă”, a completat Cosmin Andrei.
Primarul municipiului Botoșani recunoaște că după decizia oficială de renunțare la proiectul de modernizare a sistemului de transport cu tramvaiele vor dura câțiva ani buni în care se va face o nouă strategie de transport, cu noi studii, pentru a putea fi depus un nou proiect în vederea atragerii unei finanțări europene. În tot acest timp, se va lucra pe etape la scoaterea actualelor linii de tramvai și a asfaltarea zonelor.
Nu există un termen concret pentru o alternativă la renunțarea la transportul electric cu tramvaiele, și mai există și problema faptului că la nivelul Ministerului Dezvoltării este în curs o licitație pentru achiziția a 9 tramvaie, din fonduri europene, pentru municipiul Botoșani.
Sursa: Banul botoșănean
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
andreiiul
In cazul in care nu se modernizeaza infrastructura, ce se va intampla cu noile tramvaie care sunt licitate?
Mi se pare absurd sa vrei sa cumperi tramvaie noi (ca nu cred ca a decis ministerul peste capul autoritatii locale) si apoi sa-ti dai seama ca esti prea sarac sa mai modernizezi infrastructura.
In cazul in care nu se modernizeaza infrastructura, ce se va intampla cu noile tramvaie care sunt licitate?
Mi se pare absurd sa vrei sa cumperi tramvaie noi (ca nu cred ca a decis ministerul peste capul autoritatii locale) si apoi sa-ti dai seama ca esti prea sarac sa mai modernizezi infrastructura.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
PTMZ
Situația cu tramvaiele ar fi delicată. Finanțarea este asigurată, iar licitația este deja cu câștigător selectat. În principiu, ce urmează depinde în special de producător: evident că renunțarea la proiect cu totul ar implica anularea lotului de tramvaie pentru Botoșani, dar în cazul în care câștigătorul final contestă anularea, o justificare financiară nu prea ține - dovadă cu tramvaiele de 18m de la București, unde CNSC și Curtea de Apel București au arătat că nu poți renunța la achiziție așa, tam-nisam, din lipsă de bani, mai ales pe un proiect multianual. O situație care se întrevede, așadar, e ca responsabilii din primărie să fie și cu banii luați (căci renunță la finanțare), și buni de plată (obligați să ia tramvaiele cu bani integral de la buget, iar 58-62 milioane RON nu e chiar mare diferență față de 67 milioane RON, cât spune că trebuie să plătească acum primăria). Singura lor scăpare ar fi să aștepte să expire oferta, dar cu posibilitatea actualizării prețului din cauza scumpirii survenite la materialele de construcții nu prea pare că le-ar ieși o astfel de șmecherie.
Situația cu tramvaiele ar fi delicată. Finanțarea este asigurată, iar licitația este deja cu câștigător selectat. În principiu, ce urmează depinde în special de producător: evident că renunțarea la proiect cu totul ar implica anularea lotului de tramvaie pentru Botoșani, dar în cazul în care câștigătorul final contestă anularea, o justificare financiară nu prea ține - dovadă cu tramvaiele de 18m de la București, unde CNSC și Curtea de Apel București au arătat că nu poți renunța la achiziție așa, tam-nisam, din lipsă de bani, mai ales pe un proiect multianual. O situație care se întrevede, așadar, e ca responsabilii din primărie să fie și cu banii luați (căci renunță la finanțare), și buni de plată (obligați să ia tramvaiele cu bani integral de la buget, iar 58-62 milioane RON nu e chiar mare diferență față de 67 milioane RON, cât spune că trebuie să plătească acum primăria). Singura lor scăpare ar fi să aștepte să expire oferta, dar cu posibilitatea actualizării prețului din cauza scumpirii survenite la materialele de construcții nu prea pare că le-ar ieși o astfel de șmecherie.
📖 Pagination options