Topic: Repartizarea troleibuzelor
417 posts, 132197 views
📖 Pagination options
- Costin
-
Posted:
-
Re: Repartizarea troleibuzelor RATB
Costin
86 e inutil pe Dacia pentru ca vine 133 mai bine si e plin ochi. Cerere exista, ar fi si 86 mai plin daca ar veni mai bine. Si ar fi mai bine pentru toata lumea, ca nu s'ar mai inghesui toti calatorii in primul 133 care vine deja plin...
Si da, este foarte urgenta si necesara alocarea unor bani pentru piese si repararea tuturor troleibuzelor trase pe dreapta. Sau, in cel mai rau caz, canibalizarea unor troleibuze in care nu s'a investit nimic, nu ca 5101, 5121, 5165 care sunt toate donoare de piese, desi au avut RK..
86 e inutil pe Dacia pentru ca vine 133 mai bine si e plin ochi. Cerere exista, ar fi si 86 mai plin daca ar veni mai bine. Si ar fi mai bine pentru toata lumea, ca nu s'ar mai inghesui toti calatorii in primul 133 care vine deja plin...
Si da, este foarte urgenta si necesara alocarea unor bani pentru piese si repararea tuturor troleibuzelor trase pe dreapta. Sau, in cel mai rau caz, canibalizarea unor troleibuze in care nu s'a investit nimic, nu ca 5101, 5121, 5165 care sunt toate donoare de piese, desi au avut RK..
- linia 69
-
Posted:
-
Re: Repartizarea troleibuzelor RATB
linia 69
Sunt de aceeasi parere cum ca ar trebui reparate toate troleibuzele defecte, inclusiv cele de scoala si in paralel RATB-ul sa dea anunt ca face angajari (dupa scolarizare) pentru soferi de troleibuze si atunci se pot folosi si cele trase pe dreapta. Zic asta deoarece am inteles ca nu sunt suficienti soferi, de munca ar fi pentru toti ce vor sa munceasca, daca si aici e vreo problema !!! Sigur ca sunt niste bani de bagat, dar fara sa investesti toata lumea stie ca nu ai profit. Si asta doar in prima faza, ca sa se readuca in circulatie ce se mai poate aduce (si eu subscriu ca din tot ce este retras se mai pot readuce pe linia de plutire o mare parte din troleibuze), iar in faza a doua procesul ar trebui continuat insa la momentul potrivit, in ideea ca undeva in viitor se mai aduc totusi niste troleibuze noi. Sau poate RATB-ul nu mai vrea sa faca angajari (soferi de troleibuze) intentionand sa mai desfiinteze niste linii, sa mai caseze niste troleibuze ... asta e altceva si atunci din pacate e de inteles de ce stau ne reparate. Dar nu de asta avem noi nevoie, transportul electric si in special cel cu troleibuzele trebuie dezvoltat pentru ca nu polueaza, constructia unui troleibuz este mai ieftina decat a unui tramvai si cel mai important reteaua se poate extinde repede si cu costuri mult mai mici decat cea de tramvai. Deci in comparatie cu tramvaiele tot ce este legat de TROLEIBUZE este mult mai ieftin. Da, sigur poate o sa zica cineva ca nu se transporta atatia calatori cu un troleibuz fata de un tramvai, asa e, dar asta nu inseamna ca trebuie sa inlocuim tramvaiele cu troleibuzele, fiecare isi are locul si scopul lui.
Depoul Nitu Vasile cum sta la capitolul troleibuze - soferi? Are ceva tras pe dreata ca donatoare de piese? Ma gandesc ca pana una alta s-ar mai putea lua (transfera) de acolo 2,3,4 troleibuze pentru linia 86.
Interesant ar fi de facut o situatie clara pe depouri cu tot ce este defect si asa zis de ne reparat ca sa vedem si noi care este numarul total de troleibuze (inclusiv cele de scoala) in aceasta situatie si sa deducem cam de cati soferi ar fi nevoie la momentul asta.
Sunt de aceeasi parere cum ca ar trebui reparate toate troleibuzele defecte, inclusiv cele de scoala si in paralel RATB-ul sa dea anunt ca face angajari (dupa scolarizare) pentru soferi de troleibuze si atunci se pot folosi si cele trase pe dreapta. Zic asta deoarece am inteles ca nu sunt suficienti soferi, de munca ar fi pentru toti ce vor sa munceasca, daca si aici e vreo problema !!! Sigur ca sunt niste bani de bagat, dar fara sa investesti toata lumea stie ca nu ai profit. Si asta doar in prima faza, ca sa se readuca in circulatie ce se mai poate aduce (si eu subscriu ca din tot ce este retras se mai pot readuce pe linia de plutire o mare parte din troleibuze), iar in faza a doua procesul ar trebui continuat insa la momentul potrivit, in ideea ca undeva in viitor se mai aduc totusi niste troleibuze noi. Sau poate RATB-ul nu mai vrea sa faca angajari (soferi de troleibuze) intentionand sa mai desfiinteze niste linii, sa mai caseze niste troleibuze ... asta e altceva si atunci din pacate e de inteles de ce stau ne reparate. Dar nu de asta avem noi nevoie, transportul electric si in special cel cu troleibuzele trebuie dezvoltat pentru ca nu polueaza, constructia unui troleibuz este mai ieftina decat a unui tramvai si cel mai important reteaua se poate extinde repede si cu costuri mult mai mici decat cea de tramvai. Deci in comparatie cu tramvaiele tot ce este legat de TROLEIBUZE este mult mai ieftin. Da, sigur poate o sa zica cineva ca nu se transporta atatia calatori cu un troleibuz fata de un tramvai, asa e, dar asta nu inseamna ca trebuie sa inlocuim tramvaiele cu troleibuzele, fiecare isi are locul si scopul lui.
Depoul Nitu Vasile cum sta la capitolul troleibuze - soferi? Are ceva tras pe dreata ca donatoare de piese? Ma gandesc ca pana una alta s-ar mai putea lua (transfera) de acolo 2,3,4 troleibuze pentru linia 86.
Interesant ar fi de facut o situatie clara pe depouri cu tot ce este defect si asa zis de ne reparat ca sa vedem si noi care este numarul total de troleibuze (inclusiv cele de scoala) in aceasta situatie si sa deducem cam de cati soferi ar fi nevoie la momentul asta.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Repartizarea troleibuzelor RATB
Costin
RATB-ul, ca orice institutie de stat, are posturile blocate de anul trecut si nu poate face angajari. Intr'adevar, la troleibuze este o lipsa mare de oameni, de aceea isi si permit depourile sa trateze cu lejeritate problema troleibuzelor defecte. O solutie temporara ar fi transferarea unor soferi de autobuz la troleibuze, mai ales daca se pune problema casarii unor autobuze fara a cumpara altceva in loc.
RATB-ul, ca orice institutie de stat, are posturile blocate de anul trecut si nu poate face angajari. Intr'adevar, la troleibuze este o lipsa mare de oameni, de aceea isi si permit depourile sa trateze cu lejeritate problema troleibuzelor defecte. O solutie temporara ar fi transferarea unor soferi de autobuz la troleibuze, mai ales daca se pune problema casarii unor autobuze fara a cumpara altceva in loc.
- autob368
-
Posted:
-
Re: Repartizarea troleibuzelor RATB
autob368
Mai propun ca solutii urmatoarele:
- desfiintarea liniilor inutile ca 65, 70, 73, 77;
- modificare liniei 76 (readusa pana la Piata Sudului);
- repararea urgenta a tuturor troleibuzelor trase pe dreapta (in total repararea a 9-10 troleibuze defecte nu cred ca ar costa mai mult decat un troleibuz nou sau decat un vagon nou de tramvai );
- realocare parcului pe depouri, astfel ar rezulta intervale mai bune pentru toate liniile:
Depoul Bujoreni- liniile 61,62,69,71,91,93,96 parc total 58 Ikarus415T + 50 Irisbus Citelis + 1 Rocar Autodromo + 1 Rocar
LINIA NR TURE LUCRU/WEEK-END INTERVAL SUCCEDARE LUCRU/WEEK-END MODEL TROLEIBUZ
61 10-12/ 8- 9 7'- 8'/ 9'-11' IKARUS
62 10-13/ 8- 8 6'- 8'/ 10'-10' IKARUS+IRISBUS
69 16-20/12-13 7'- 9'/11'-12' IRISBUS
71 8- 8/ 6- 7 10'- 10'/12'-14' IKARUS
91 9-10/ 8- 8 8'- 9'/10'-10' IRISBUS
93 9- 9/ 6- 7 9'- 9'/12'-14' IKARUS
96 10-14/ 7- 7 5'- 7'/ 9'-10' IKARUS
TOTAL TURE 72-86/55-59 CUP 65%-78% / 50%-54%
Depoul Vatra Luminoasa- liniile 66,79,85,86,90,92 parc total 85 Ikarus415T + 50 Irisbus Citelis
LINIA NR TURE LUCRU/WEEK-END INTERVAL SUCCEDARE LUCRU/WEEK-END MODEL TROLEIBUZ
66 27-40/13-15 2'- 3'/ 5'- 6' IKARUS+IRISBUS
79 15-15/ 5- 9 5'- 6'/ 9'-16' IKARUS
85 12-12/ 7-10 7'- 7'/ 8'-11' IKARUS
86* 5- 6/ 5- 6 10'-11'/10'-13' IRISBUS
90 18-19/12-14 7'- 8'/10'-12' IRISBUS
92 12-14/ 6- 9 6'- 7'/ 9'-13' IKARUS
TOTAL TURE 89-106/48-63 CUP 66%-79% / 36%-47%
Depoul Berceni - liniile 74,76 parc total 20 IKARUS415T
LINIA NR TURE LUCRU/WEEK-END INTERVAL SUCCEDARE LUCRU/WEEK-END MODEL TROLEIBUZ
74 5- 5/3-4 5'-5'/7'-9' IKARUS
76 7-12/5-5 2'-4'/5'-6' IKARUS
TOTAL TURE 12-17/8-9 CUP 60%-85% / 40%-45%
Depoul Bucurestii Noi - liniile 86,97 parc total 35 Ikarus415T
LINIA NR TURE LUCRU/WEEK-END INTERVAL SUCCEDARE LUCRU/WEEK-END MODEL TROLEIBUZ
86* 8- 8/8- 8 10'-11'/10'-13' IKARUS
97 16-20/9-11 4'- 5'/ 7'- 9' IKARUS
TOTAL TURE 24-28/17-19 CUP 69%-80% / 49%-54%
Mai propun ca solutii urmatoarele:
- desfiintarea liniilor inutile ca 65, 70, 73, 77;
- modificare liniei 76 (readusa pana la Piata Sudului);
- repararea urgenta a tuturor troleibuzelor trase pe dreapta (in total repararea a 9-10 troleibuze defecte nu cred ca ar costa mai mult decat un troleibuz nou sau decat un vagon nou de tramvai );
- realocare parcului pe depouri, astfel ar rezulta intervale mai bune pentru toate liniile:
Depoul Bujoreni- liniile 61,62,69,71,91,93,96 parc total 58 Ikarus415T + 50 Irisbus Citelis + 1 Rocar Autodromo + 1 Rocar
LINIA NR TURE LUCRU/WEEK-END INTERVAL SUCCEDARE LUCRU/WEEK-END MODEL TROLEIBUZ
61 10-12/ 8- 9 7'- 8'/ 9'-11' IKARUS
62 10-13/ 8- 8 6'- 8'/ 10'-10' IKARUS+IRISBUS
69 16-20/12-13 7'- 9'/11'-12' IRISBUS
71 8- 8/ 6- 7 10'- 10'/12'-14' IKARUS
91 9-10/ 8- 8 8'- 9'/10'-10' IRISBUS
93 9- 9/ 6- 7 9'- 9'/12'-14' IKARUS
96 10-14/ 7- 7 5'- 7'/ 9'-10' IKARUS
TOTAL TURE 72-86/55-59 CUP 65%-78% / 50%-54%
Depoul Vatra Luminoasa- liniile 66,79,85,86,90,92 parc total 85 Ikarus415T + 50 Irisbus Citelis
LINIA NR TURE LUCRU/WEEK-END INTERVAL SUCCEDARE LUCRU/WEEK-END MODEL TROLEIBUZ
66 27-40/13-15 2'- 3'/ 5'- 6' IKARUS+IRISBUS
79 15-15/ 5- 9 5'- 6'/ 9'-16' IKARUS
85 12-12/ 7-10 7'- 7'/ 8'-11' IKARUS
86* 5- 6/ 5- 6 10'-11'/10'-13' IRISBUS
90 18-19/12-14 7'- 8'/10'-12' IRISBUS
92 12-14/ 6- 9 6'- 7'/ 9'-13' IKARUS
TOTAL TURE 89-106/48-63 CUP 66%-79% / 36%-47%
Depoul Berceni - liniile 74,76 parc total 20 IKARUS415T
LINIA NR TURE LUCRU/WEEK-END INTERVAL SUCCEDARE LUCRU/WEEK-END MODEL TROLEIBUZ
74 5- 5/3-4 5'-5'/7'-9' IKARUS
76 7-12/5-5 2'-4'/5'-6' IKARUS
TOTAL TURE 12-17/8-9 CUP 60%-85% / 40%-45%
Depoul Bucurestii Noi - liniile 86,97 parc total 35 Ikarus415T
LINIA NR TURE LUCRU/WEEK-END INTERVAL SUCCEDARE LUCRU/WEEK-END MODEL TROLEIBUZ
86* 8- 8/8- 8 10'-11'/10'-13' IKARUS
97 16-20/9-11 4'- 5'/ 7'- 9' IKARUS
TOTAL TURE 24-28/17-19 CUP 69%-80% / 49%-54%
- autob368
-
Posted:
-
Re: Repartizarea troleibuzelor RATB
autob368
Argumente:
- troleibuzele liniei 76 dupa Piata Sudului circula aproape goale; existe si 312,313,381 care au pana la Piata Unirii traseu comun, vin mai des si sunt mult mai rapide; de multe ori troleibuzele sunt intrecute de autobuze
- linia 73 poate fi substituita cu brio de 313, care are un interval foarte bun;
- linia 65 la ce interval jenant are... mai bine suplimentata linia 86, traseu 100% acoperit;
- linia 70 este destul de putin ceruta, iar pe zona Popa Nan - Bd Basarabia ar fi 100% acoperita de 79
Argumente:
- troleibuzele liniei 76 dupa Piata Sudului circula aproape goale; existe si 312,313,381 care au pana la Piata Unirii traseu comun, vin mai des si sunt mult mai rapide; de multe ori troleibuzele sunt intrecute de autobuze
- linia 73 poate fi substituita cu brio de 313, care are un interval foarte bun;
- linia 65 la ce interval jenant are... mai bine suplimentata linia 86, traseu 100% acoperit;
- linia 70 este destul de putin ceruta, iar pe zona Popa Nan - Bd Basarabia ar fi 100% acoperita de 79
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Repartizarea troleibuzelor RATB
Dr2005
Păi mai simplu ar fi să se desfiinţeze 76 şi să rămână 77 (cum e acum). Problema e că dacă RATB ar face asta, şi-ar recunoaşte propria incompetenţă (a lor şi a celor din Primărie), care a dus la instalarea unei reţele noi de troleu care duce nicăieri. Poate că o soluţie mai bună ar fi desfiinţarea lui 313 şi ducerea lui 312 la Sf. Vineri (dar cu traseul actual prin Splai şi cu întoarcerea prin Bd. Mărăşeşti - Splai - Văcăreşti şi cu mai multe ture) şi mutarea lui 76 la Bd. Alex. Obregia (cu desfiinţarea lui 73), ca măcar pentru Tineretului şi Alex. Obregia să fie util 76, că pentru Str. Reşiţa ar fi arhi-suficiente 77 la Sudului şi 381.
autob368 wrote:
- desfiintarea liniilor inutile ca [...] 77;
- modificare liniei 76 (readusa pana la Piata Sudului);
- troleibuzele liniei 76 dupa Piata Sudului circula aproape goale; existe si 312,313,381 care au pana la Piata Unirii traseu comun, vin mai des si sunt mult mai rapide; de multe ori troleibuzele sunt intrecute de autobuze
- linia 73 poate fi substituita cu brio de 313, care are un interval foarte bun;
Păi mai simplu ar fi să se desfiinţeze 76 şi să rămână 77 (cum e acum). Problema e că dacă RATB ar face asta, şi-ar recunoaşte propria incompetenţă (a lor şi a celor din Primărie), care a dus la instalarea unei reţele noi de troleu care duce nicăieri. Poate că o soluţie mai bună ar fi desfiinţarea lui 313 şi ducerea lui 312 la Sf. Vineri (dar cu traseul actual prin Splai şi cu întoarcerea prin Bd. Mărăşeşti - Splai - Văcăreşti şi cu mai multe ture) şi mutarea lui 76 la Bd. Alex. Obregia (cu desfiinţarea lui 73), ca măcar pentru Tineretului şi Alex. Obregia să fie util 76, că pentru Str. Reşiţa ar fi arhi-suficiente 77 la Sudului şi 381.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Repartizarea troleibuzelor RATB
Costin
@autob368: O singura obiectie am... dispersia troleibuzelor in raport cu suprafata depoului:
In Vatra Luminoasa abia incap 100 de troleibuze, nu ai unde baga 135.
Dep. Berceni e cel mai mare depou din Bucuresti si tu ii lasi doar 20 de unitati...
De'asta eu propun ca masuri *relativ* urgente unirea retelei din Berceni cu reteaua din Titan, la Baba Novac, + unirea retelelor din Piata Garii de Nord, pentru ca sa se poata imparti liniile uniform intre depouri (cu scopul principal de a elibera Vatra Luminoasa care este aglomerat si care abia face fata mai ales cu linia 66). Ocazie cu care se pot crea niste legaturi destul de interesante, trasee noi, fara sa trebuiasca nici un troleibuz in plus. Dar la ce management prost exista acum in RATB, nu avem nici o sansa.
Cat despre 76, nu il poti desfiinta, ce faci cu reteaua noua, neamortizata inca? Singura directe posibila de dezvoltare a lui 76 e inspre centru, nu inapoi inspre cartier. Si asta numai din motive financiare. Ramane sa vedem si cand se va intampla asta.
@autob368: O singura obiectie am... dispersia troleibuzelor in raport cu suprafata depoului:
In Vatra Luminoasa abia incap 100 de troleibuze, nu ai unde baga 135.
Dep. Berceni e cel mai mare depou din Bucuresti si tu ii lasi doar 20 de unitati...
De'asta eu propun ca masuri *relativ* urgente unirea retelei din Berceni cu reteaua din Titan, la Baba Novac, + unirea retelelor din Piata Garii de Nord, pentru ca sa se poata imparti liniile uniform intre depouri (cu scopul principal de a elibera Vatra Luminoasa care este aglomerat si care abia face fata mai ales cu linia 66). Ocazie cu care se pot crea niste legaturi destul de interesante, trasee noi, fara sa trebuiasca nici un troleibuz in plus. Dar la ce management prost exista acum in RATB, nu avem nici o sansa.
Cat despre 76, nu il poti desfiinta, ce faci cu reteaua noua, neamortizata inca? Singura directe posibila de dezvoltare a lui 76 e inspre centru, nu inapoi inspre cartier. Si asta numai din motive financiare. Ramane sa vedem si cand se va intampla asta.
- autob368
-
Posted:
-
Re: Repartizarea troleibuzelor RATB
autob368
Asa este, sunt constient ca am considerat la Vatra Luminoasa prea multe troleibuze, dar asa cum ai spus si tu reteaua este izolata de Berceni, iar acolo desi este depoul mare, nu prea e nevoie de atatea troleibuze. De acord ca nu este amortizata investitia, dar cate pierderi are RATB asta nu mai conteaza. Dar, cum a spus si Dragos, nu ar desfiinta linia pana la Unirii pentru ca si-ar recunoaste incompetenta in gandirea traseelor a RATB si PMB. Iar la Bujoreni nu am pus mai multe linii pentru ca ar avea accesul / retragerea prea mare. Linia 90 e mai bine sa ramana la Vatra pentru ca ar ajunge astfel si in Drumul Taberei (Valea Ialomitei) troleibuz pe la ora 23.00 dinspre Stadionul National. Eventual 86-le sa fie preluat 100% de Bucurestii Noi.
Asa este, sunt constient ca am considerat la Vatra Luminoasa prea multe troleibuze, dar asa cum ai spus si tu reteaua este izolata de Berceni, iar acolo desi este depoul mare, nu prea e nevoie de atatea troleibuze. De acord ca nu este amortizata investitia, dar cate pierderi are RATB asta nu mai conteaza. Dar, cum a spus si Dragos, nu ar desfiinta linia pana la Unirii pentru ca si-ar recunoaste incompetenta in gandirea traseelor a RATB si PMB. Iar la Bujoreni nu am pus mai multe linii pentru ca ar avea accesul / retragerea prea mare. Linia 90 e mai bine sa ramana la Vatra pentru ca ar ajunge astfel si in Drumul Taberei (Valea Ialomitei) troleibuz pe la ora 23.00 dinspre Stadionul National. Eventual 86-le sa fie preluat 100% de Bucurestii Noi.
- linia 69
-
Posted:
-
Re: Repartizarea troleibuzelor RATB
linia 69
Reteaua dinspre Berceni trebuie dusa pana la P-ta Romana sau macar pana la Universitate - Pta Rosetti cel putin pentru una din linii. Si la Gara de Nord este foarte util racordul cu Grivita. De alfel cu multi ani in urma, inainte sa se construiasca Dep. Bujoreni ea a existat. Tin minte ca la Dep. Bucurestii Noi se retragea 93. Pe atunci stateam si in Bucurestii Noi si de cate ori treceam prin dreptul depoului le vedeam. Eeee ce timpuri ... cu toate ca eram destul de mic totusi mai imi amintesc cate ceva.
Reteaua dinspre Berceni trebuie dusa pana la P-ta Romana sau macar pana la Universitate - Pta Rosetti cel putin pentru una din linii. Si la Gara de Nord este foarte util racordul cu Grivita. De alfel cu multi ani in urma, inainte sa se construiasca Dep. Bujoreni ea a existat. Tin minte ca la Dep. Bucurestii Noi se retragea 93. Pe atunci stateam si in Bucurestii Noi si de cate ori treceam prin dreptul depoului le vedeam. Eeee ce timpuri ... cu toate ca eram destul de mic totusi mai imi amintesc cate ceva.
- GAC
-
Posted:
-
Re: Repartizarea troleibuzelor RATB
GAC
Prelungirea liniei de la Unirii spre Romana sau chiar spre Aviatorilor, ar fi o idee buna, doar ca nu avem troleibuze.
In legatura cu troleibuzele de la Berceni, stim cu totii foarte bine ca acel depou nu a pupat troleibuze noi de foarte multa vreme, multumindu-se cu ce au lepadat celelalte depouri. Nici nu-i de mirare ca troleibuzele 76 erau depasite frecvent de autobuze pe distanta P. Sudului - Unirii. Observ cand mai merg cu troleibuzul ca vechile Ikarus nu prea mai prind viteza asa cum prindeau odata. Deci in conditiile stiune, nu-i de mirare ca 76 mergea cu max 40 pe portiunile drepte, precum vacaresti.
In ceea ce priveste troleele defecte, am mari indoieli ca vor mai fi reparate, mai degraba cred ca vor fi casate, cat de curand, poate daia nici nu se pune problema angajarii/instruirii de noi soferi de troleu.
Ce-i drept, o linie de troleu prin Piata Unirii (pe deasupra), pana la Romana ar avea mult succes doar daca ar avea culoar unic (care sa fie bine patrulat de politie si implicit respectat). Altfel e o risipa de bani si enerie. Momentan, portiunea dintre Unirii si Universitate este destul de ambuteiata la orele de varf, incat se justifica mai degraba sa iei metroul pentru a parcurge acea portinu.
Troleibuzul, autobuzul si tramvaiul cu linie clasica sunt mijloace de transport complet nepotrivite intr-un oras cu trafic salbatic precum Bucurestiul, iar singurul lucru care impiedica tot bucuresteanul sa-si ia masina este nivelul de trai inca relativ scazut.
Eu stiu persoane care desi stau relativ aproape de facultate, si care au si gura de metrou in fata casei dar si o linie ratb directa, totusi se incapataneaza sa vina cu masina mica, chiar daca pierd si zeci de minute in cautarea locului de parcare.
Deci chiar daca s-ar repara toate troleibuzele defecte, it's a little matter.
Si acum daca s-ar repara troleibuzele defecte, conteaza si starea lor generala, ca daca se repara, dar pe urma vor prinde max 30-35 pe ora, nu am facut nimic.
Prelungirea liniei de la Unirii spre Romana sau chiar spre Aviatorilor, ar fi o idee buna, doar ca nu avem troleibuze.
In legatura cu troleibuzele de la Berceni, stim cu totii foarte bine ca acel depou nu a pupat troleibuze noi de foarte multa vreme, multumindu-se cu ce au lepadat celelalte depouri. Nici nu-i de mirare ca troleibuzele 76 erau depasite frecvent de autobuze pe distanta P. Sudului - Unirii. Observ cand mai merg cu troleibuzul ca vechile Ikarus nu prea mai prind viteza asa cum prindeau odata. Deci in conditiile stiune, nu-i de mirare ca 76 mergea cu max 40 pe portiunile drepte, precum vacaresti.
In ceea ce priveste troleele defecte, am mari indoieli ca vor mai fi reparate, mai degraba cred ca vor fi casate, cat de curand, poate daia nici nu se pune problema angajarii/instruirii de noi soferi de troleu.
Ce-i drept, o linie de troleu prin Piata Unirii (pe deasupra), pana la Romana ar avea mult succes doar daca ar avea culoar unic (care sa fie bine patrulat de politie si implicit respectat). Altfel e o risipa de bani si enerie. Momentan, portiunea dintre Unirii si Universitate este destul de ambuteiata la orele de varf, incat se justifica mai degraba sa iei metroul pentru a parcurge acea portinu.
Troleibuzul, autobuzul si tramvaiul cu linie clasica sunt mijloace de transport complet nepotrivite intr-un oras cu trafic salbatic precum Bucurestiul, iar singurul lucru care impiedica tot bucuresteanul sa-si ia masina este nivelul de trai inca relativ scazut.
Eu stiu persoane care desi stau relativ aproape de facultate, si care au si gura de metrou in fata casei dar si o linie ratb directa, totusi se incapataneaza sa vina cu masina mica, chiar daca pierd si zeci de minute in cautarea locului de parcare.
Deci chiar daca s-ar repara toate troleibuzele defecte, it's a little matter.
Si acum daca s-ar repara troleibuzele defecte, conteaza si starea lor generala, ca daca se repara, dar pe urma vor prinde max 30-35 pe ora, nu am facut nimic.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Repartizarea troleibuzelor RATB
Gabi23
Tin sa te contrazic, Ikarusurile dau clasa Irisbusurilor la viteza. Cunosc destule troleibuze Ikarus (de la Bujoreni cel putin) care prind constant 60-70 km/h. Parca Irisbusurile are avea 15 ani atat de jalnic au ajuns sa arate unele. Ikarus in conditiile actuale (fara o super intretinere) mai rezista inca 5 ani.
Tin sa te contrazic, Ikarusurile dau clasa Irisbusurilor la viteza. Cunosc destule troleibuze Ikarus (de la Bujoreni cel putin) care prind constant 60-70 km/h. Parca Irisbusurile are avea 15 ani atat de jalnic au ajuns sa arate unele. Ikarus in conditiile actuale (fara o super intretinere) mai rezista inca 5 ani.
- autob368
-
Posted:
-
Re: Repartizarea troleibuzelor RATB
autob368
Faptul ca pe portiunea Piata Sudului-Unirii troleibuzele sunt intrecute frecvent de autobuze este fie din cauza "incapatanarii" soferului de a merge cu o viteza mai mare sau pur si simplu timpii foarte mari de parcurs (grafice facute pe genunchi, fara sa corespunda cu realitatea - aici a se vedea durata unei semicuse pe liniile 69, 90, etc). Troleibuzele Ikarus, in special cele din a doua serie (Bujoreni si/sau ex Bujoreni) sunt mult mai ingrijite. Este adevarat ca cele de la Vatra Luminoasa sau Bucurestii Noi (prima serie 51xx) arata unele dintre ele jalnic.
O alta dovada de proasta intretinere si / sau delasare, dezinteres, etc o reprezinta troleibuzele 5202 si 5205 care initial au fost si ele ale Bujoreniului, iar dupa ce au fost transferate la Vatra Luminoasa ai inceput sa fie carpite in depou.
Alt lucru care imi displace la troleibuzele din prima serie este lipsa barei centrale de sprijin la usile 2 si 3 cand vrei sa urci si mocheta care au folosit-o pentru a o carpi pe cea veche... la Bujoreni cum se poate folosi acelasi tip de mocheta??
Faptul ca pe portiunea Piata Sudului-Unirii troleibuzele sunt intrecute frecvent de autobuze este fie din cauza "incapatanarii" soferului de a merge cu o viteza mai mare sau pur si simplu timpii foarte mari de parcurs (grafice facute pe genunchi, fara sa corespunda cu realitatea - aici a se vedea durata unei semicuse pe liniile 69, 90, etc). Troleibuzele Ikarus, in special cele din a doua serie (Bujoreni si/sau ex Bujoreni) sunt mult mai ingrijite. Este adevarat ca cele de la Vatra Luminoasa sau Bucurestii Noi (prima serie 51xx) arata unele dintre ele jalnic.
O alta dovada de proasta intretinere si / sau delasare, dezinteres, etc o reprezinta troleibuzele 5202 si 5205 care initial au fost si ele ale Bujoreniului, iar dupa ce au fost transferate la Vatra Luminoasa ai inceput sa fie carpite in depou.
Alt lucru care imi displace la troleibuzele din prima serie este lipsa barei centrale de sprijin la usile 2 si 3 cand vrei sa urci si mocheta care au folosit-o pentru a o carpi pe cea veche... la Bujoreni cum se poate folosi acelasi tip de mocheta??
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Repartizarea troleibuzelor RATB
Dominatrix
Alte cauze mai generale pentru viteza redusa este regulamentul de trecere cu 5 km/h pentru situatiile de traversare a tuturor macazelor si incrucisarilor, inclusiv a celor care permit trecerea cu viteza mai mare (cel putin asa era anul trecut), reteaua prinsa rigid, nu prin suspensii, reteaua "in zg-zag" pe anumite portiuni, de exemplu Sos. Cotreoceni sau str. Baba Novac, platbande care nu sunt netede, ceea ce la viteze sau unghiuri mari poate duce la deraieri etc. etc...
Deci degeaba prinde troleibuzul 60 km/h sau chiar mai mult daca trebuie sa incetineasca din cauzele mentionate mai sus.
autob368 wrote:...la care putem adauga si reteaua montata prost pe acest tronson (Sudului - Unirii), cu console prost tensionate, piesele de separatie proaste si macazele cu inimi de incrucisare improvizate (a fost pusa de curand pe forum o poza de la Piata Sudului in care se vede asta).
Faptul ca pe portiunea Piata Sudului-Unirii troleibuzele sunt intrecute frecvent de autobuze este fie din cauza "incapatanarii" soferului de a merge cu o viteza mai mare sau pur si simplu timpii foarte mari de parcurs
Alte cauze mai generale pentru viteza redusa este regulamentul de trecere cu 5 km/h pentru situatiile de traversare a tuturor macazelor si incrucisarilor, inclusiv a celor care permit trecerea cu viteza mai mare (cel putin asa era anul trecut), reteaua prinsa rigid, nu prin suspensii, reteaua "in zg-zag" pe anumite portiuni, de exemplu Sos. Cotreoceni sau str. Baba Novac, platbande care nu sunt netede, ceea ce la viteze sau unghiuri mari poate duce la deraieri etc. etc...
Deci degeaba prinde troleibuzul 60 km/h sau chiar mai mult daca trebuie sa incetineasca din cauzele mentionate mai sus.
GAC wrote:Nu e chiar asa, avand in vedere ca viteza comerciala la RATB e in jur de 12-13 km/h...
Si acum daca s-ar repara troleibuzele defecte, conteaza si starea lor generala, ca daca se repara, dar pe urma vor prinde max 30-35 pe ora, nu am facut nimic.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Repartizarea troleibuzelor RATB
Dr2005
Este tehnic imposibil, sunt limitate electronic la 55 km/h (când ating 55 se taie acceleraţia). Aceeaşi situaţie e şi la Irisbusuri.
Gabi23 wrote:
Cunosc destule troleibuze Ikarus (de la Bujoreni cel putin) care prind constant 60-70 km/h.
Este tehnic imposibil, sunt limitate electronic la 55 km/h (când ating 55 se taie acceleraţia). Aceeaşi situaţie e şi la Irisbusuri.
📖 Pagination options