Topic: Discutii generale
138 posts, 94280 views
📖 Pagination options
- ALEXCFRBV
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
ALEXCFRBV
O lista cu numerele de parc al locomotive care sunt la RR ?
Electrice+diesel
O lista cu numerele de parc al locomotive care sunt la RR ?
Electrice+diesel
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
Costin
Daca nu ti s-a raspuns pe 12 octombrie la aceeasi intrebare, ce crezi ca s-a schimbat acum? Ti s-a mai atras atentia privind intrebarile astea!
Daca nu ti s-a raspuns pe 12 octombrie la aceeasi intrebare, ce crezi ca s-a schimbat acum? Ti s-a mai atras atentia privind intrebarile astea!
- Filip Rares
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
Filip Rares
Exista vreun manual/carte tehnica a CFR despre funtionarea/intretinerea locomotivelor electrice? Mai bine zis stie cineva unde pot gasi asa ceva? Ca banuiesc ca nu se transmite informatia numai prin viu grai.
Exista vreun manual/carte tehnica a CFR despre funtionarea/intretinerea locomotivelor electrice? Mai bine zis stie cineva unde pot gasi asa ceva? Ca banuiesc ca nu se transmite informatia numai prin viu grai.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
Utilizator anonim
Da, se gasesc indrumatoare de exploatare la librariile cu specific. Poti incerca la libraria AGIR.
Da, se gasesc indrumatoare de exploatare la librariile cu specific. Poti incerca la libraria AGIR.
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
Cezar210
Pe cineva priceput și cunoscător, îl rog să îmi explice de ce la unele locomotive (electrice) pantograful este orientat cu "ciocul" spre sensul de mers, adică așa și de ce la unele este orientat invers, adică așa
Are vreo importanță? Influențează cu ceva? Ajută cu ceva dacă este într-o direcție sau în cealaltă?
Pe cineva priceput și cunoscător, îl rog să îmi explice de ce la unele locomotive (electrice) pantograful este orientat cu "ciocul" spre sensul de mers, adică așa și de ce la unele este orientat invers, adică așa
Are vreo importanță? Influențează cu ceva? Ajută cu ceva dacă este într-o direcție sau în cealaltă?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
shoppy
Initial se credea ca functioneaza mai bine cu varful inainte pe principiul daca arata bine/firesc atunci si functioneaza bine, apoi a fost o vreme cand s-a crezut ca cel mai important parametru este puterea de apasare pe catenara si s-a masurat ca daca este cu varful inapoi atunci puterea de apasare este mai mare si fricile ca ar fi pe dos sau s-ar da peste cap sunt nefondate la viteze sub 200km/h.
Din seria Siemens stie mai bine, la Smartron este cu varful inapoi deci asa este mai bine la vitezele acelea.
La TGV din ce tin minte exista un pantograf special pentru LGV care este folosit cu varful inainte(si la recordul de 570km/h s-a folosit un pantograf cu varful inainte) si unul obisnuit pentru catenara obisnuita care este folosit cu varful inapoi, deci la peste 200km/h este mai bine cu varful inainte.
Initial se credea ca functioneaza mai bine cu varful inainte pe principiul daca arata bine/firesc atunci si functioneaza bine, apoi a fost o vreme cand s-a crezut ca cel mai important parametru este puterea de apasare pe catenara si s-a masurat ca daca este cu varful inapoi atunci puterea de apasare este mai mare si fricile ca ar fi pe dos sau s-ar da peste cap sunt nefondate la viteze sub 200km/h.
Din seria Siemens stie mai bine, la Smartron este cu varful inapoi deci asa este mai bine la vitezele acelea.
La TGV din ce tin minte exista un pantograf special pentru LGV care este folosit cu varful inainte(si la recordul de 570km/h s-a folosit un pantograf cu varful inainte) si unul obisnuit pentru catenara obisnuita care este folosit cu varful inapoi, deci la peste 200km/h este mai bine cu varful inainte.
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
Cezar210
Mulțumesc pentru răspuns. Deci la noi in Romania inca nu contează cum este așezat, încă nu mergem pe nicio magistrala cu 200km/h+.
Așteptam momentul când de la București la Constanța vom ajunge cu trenul mai rapid decât cu mașina.
Mulțumesc pentru răspuns. Deci la noi in Romania inca nu contează cum este așezat, încă nu mergem pe nicio magistrala cu 200km/h+.
Așteptam momentul când de la București la Constanța vom ajunge cu trenul mai rapid decât cu mașina.
- Aron
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
Aron
Pai in prezent ajungi la Constanta mai repede decat cu masina..... Ai tren care iti merge cu 150-160 constant pe bucati mari de drum, pe autostrada ai limita 130 si este imposibil sa iti iasa media de viteza peste 110-120 pe autostrada, oricat de teribilist ar fi soferul.
Pai in prezent ajungi la Constanta mai repede decat cu masina..... Ai tren care iti merge cu 150-160 constant pe bucati mari de drum, pe autostrada ai limita 130 si este imposibil sa iti iasa media de viteza peste 110-120 pe autostrada, oricat de teribilist ar fi soferul.
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
Cezar210
Ok, interesant. Trenul are un avantaj, că nu oprește la Bariera Cernavodă (eu așa știu).
Ok, interesant. Trenul are un avantaj, că nu oprește la Bariera Cernavodă (eu așa știu).
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
Cezar210
Știți cumva dacă prin GdN și în general la CFR Călători mai există o "simetrică"? Știam de EA 236..
Știți cumva dacă prin GdN și în general la CFR Călători mai există o "simetrică"? Știam de EA 236..
- Gabi23
-
Posted:
-
- Mark 66
-
Posted:
-
Re: Locomotive clasa 410 (ex 41) (Electroputere Craiova Romania)
Mark 66
Mai circula vre-un EA original adica din primele 10 cu licenta Suedeza din ani 60 chiar mijlocul anilor 60 , nu a vazut nimeni una in ultimul timp ??? Din ce am citit doar cateva au mai ramas , unele sunt si abandonate sau incurc clasele si cele dupa 70 sunt alta clasa , daca da scuzati-ma .
Mai circula vre-un EA original adica din primele 10 cu licenta Suedeza din ani 60 chiar mijlocul anilor 60 , nu a vazut nimeni una in ultimul timp ??? Din ce am citit doar cateva au mai ramas , unele sunt si abandonate sau incurc clasele si cele dupa 70 sunt alta clasa , daca da scuzati-ma .
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Locomotive clasa 410 (ex 41) (Electroputere Craiova Romania)
Gabi23
001 (originală) - casată în anul 1990 în urma unui accident între Augustin și Ormeniș.
001 (actuală) - CFR Călători - Depoul București Călători - este la origine fosta 009. Este modernizată în anul 2008.
002 - CFR Călători - Depoul Brașov - fără modernizare -
003 (originală) - CFR Călători - Depoul Brașov - a avut schimbate numerele cu 345 cu mulți ani în urmă. Se regăsește în varianta modernizată din anul 2008.
004 - CFR Călători - Depoul Brașov - este modernizată în anul 2008.
005 - CFR Călători - Depoul București Călători - este modernizată în anul 2020.
006 - Vest Trans Rail - fara modernizare
007 - CFR Marfă - modernizată se regăsește cu nr 474-053
008 - CFR Călători - Depoul Brașov - este modernizată în anul 2008.
009 (originală) - a preluat numerele lui 001.
009 (actuală) - CFR Calatori - Depoul Brașov - este la orginie 931
Dintre aceastea nu circulă 008 care a avut un incendiu în urmă cu ceva timp, dar pot fi sanse să fie reparată...
001 (originală) - casată în anul 1990 în urma unui accident între Augustin și Ormeniș.
001 (actuală) - CFR Călători - Depoul București Călători - este la origine fosta 009. Este modernizată în anul 2008.
002 - CFR Călători - Depoul Brașov - fără modernizare -
003 (originală) - CFR Călători - Depoul Brașov - a avut schimbate numerele cu 345 cu mulți ani în urmă. Se regăsește în varianta modernizată din anul 2008.
004 - CFR Călători - Depoul Brașov - este modernizată în anul 2008.
005 - CFR Călători - Depoul București Călători - este modernizată în anul 2020.
006 - Vest Trans Rail - fara modernizare
007 - CFR Marfă - modernizată se regăsește cu nr 474-053
008 - CFR Călători - Depoul Brașov - este modernizată în anul 2008.
009 (originală) - a preluat numerele lui 001.
009 (actuală) - CFR Calatori - Depoul Brașov - este la orginie 931
Dintre aceastea nu circulă 008 care a avut un incendiu în urmă cu ceva timp, dar pot fi sanse să fie reparată...
📖 Pagination options