Topic: Știri, noutăți, perspective
473 posts, 215143 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: Media9
Nu avem încă un buget al municipiului Cluj-Napoca, întrucât nu s-a votat legea bugetului. După adoptarea ei, consiliile județene și locale au la dispoziție 45 de zile pentru a-și construi propriile bugete. Așa că ce vă spunem aici sunt informații pe surse din interiorul Primăriei, dar încă neoficiale.
Municipalitatea dorește să continue și în 2021 politica de achiziție de mijloace de transport nepoluante. Este sigur că se vor cumpăra noi autobuze electrice care să intre în flota Companiei de Transport Public. Deja aproximativ 50% din parcul CTP este format din vehicule prietenoase cu mediul, iar dorința este ca din 2026 să avem exclusiv mijloace de transport ecologice.
30 de autobuze electrice dorește să achiziționeze Clujul. Atenție, este vorba despre autobuze articulate; până acum s-au cumpărat doar autobuze electrice scurte, nearticulate, 41 la număr. Licitația va fi demarată în 2021.
Banii pentru aceste cumpărături ar urma să fie absorbiți din fonduri europene.
În funcție de buget, Primăria pregătește și o surpriză. Dacă vor exista bani suficienți, Clujul are intenția de a fi primul oraș din țară în care vor circula regulat autobuze cu hidrogen. Un astfel de autobuz a fost prezentat, la București, în premieră pentru România, în 2019.
Sursa: Media9
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: Media9
Clujul va avea autobuze autonome, este un lucru stabilit deja. Proiectul a fost întârziat din cauza pandemiei, dar acum demersurile sunt avansate. Caietul de sarcini pentru licitație este aproape gata, iar în martie există șanse să se lanseze procesul de achiziție. Municipalitatea și Compania de Transport Public au făcut o analiză a pieței europene în ceea ce privește vehiculele fără șofer. Noile autobuze ar urma să asigure mobilitatea pe linia 0, care va lega puncte importante din centrul orașului.
Municipalitatea a invitat în toamna lui 2019 specialiști din străinătate, care să analizeze traseul propus pentru linia 0 și au avut unele sugestii, care vor fi urmate înainte de inaugurarea traseului.
Chiar și amânat cu un an, proiectul situează Clujul printre pionerii transportului public autonom. Există puține orașe care au așa ceva, cum ar fi Paris sau Viena, iar în a doua parte a anului trecut s-a introdus experimental în Gjesdal (Norvegia), Helsinki (Finlanda) și Tallinn (Estonia).
Nu s-a stabilit clar câte autobuze se vor cumpăra, însă existe șanse mari să vedem primul autobuz autonom la Cluj-Napoca încă din 2021.
“Luăm în calcul să facem un acord cadru, iar în funcție de programele de finanțare din fonduri europene să decidem câte autobuze autonome achiziționăm”, a spus Ovidiu Cîmpean, director de dezvoltare în Primărie.
250.000-300.000 de euro este prețul aproximativ al unui mijloc de transport fără șofer.
Municipalitatea avea prevăzută în bugetul pe 2020 suma de 200.000 de lei, pentru studiile necesare implementării proiectului. Contractul a fost atribuit Universității Tehnice. De asemenea, erau prinși 14,5 milioane de lei pentru cumpărarea autobuzelor autonome, adică aproximativ trei milioane de euro. Urmează în câteva săptămâni să vedem ce cuprinde noul buget al Clujului.
Sursa: Media9
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: CTP
Ca urmare a unei avarii majore la o conducta de apa in P-ta A. Iancu (in dreptul statiei de transport public) si a suspendarii partiale a traficului auto pe latura estica a Pietei A. Iancu, in data de 26.02.2021 liniile de autobuze 20, 21, 32,32B, 33, 35, 40, 44, 46, 50, M13, M16 vor circula deviat la mersul spre Centru pe Cal. Dorobantilor – Str. Petofi Sandor – Bd. 21 Decembrie.
De asemenea,transportul pe liniile de troleibuze 3 si 25 va fi inlocuit cu autobuze, care vor circula pe acelasi traseu. Linia 10 va fi suspendata temporar. Statia P-ta A. Iancu va fi inlocuita cu statia Tribunal (Cal. Dorobantilor).
Incepand cu sambata, 27.02.2021, ora 5,30 circulatia mijloacelor de transport se va relua pe traseele de baza. Statia P-ta A. Iancu va fi mutata temporar, pana la finalizarea lucrarilor, cu cca 100m spre intersectia cu Bd. 21 Decembrie.
Pe aceasta cale ne cerem scuze pentru inconvenientele produse calatorilor,cu mentiunea ca acestea au cauze independente de Compania de Transport Public Cluj-Napoca.
Sursa: CTP
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: Facebook - Emil Boc
De notat ca iar s-a razgandit cu termenul pana la care vor sa fie full-electric, acum e 2030.
Clujul se alătură campaniei „Vinerea Verde” - susțin transport public gratuit pentru toți clujenii în fiecare zi de vineri
Astăzi am venit pe jos la serviciu, în mod special pentru a marca susținerea campaniei Vinerea Verde inițiată de Guvern prin Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.
În acest context, am propus să implementăm la Cluj-Napoca, începând chiar din aprilie, câte o zi cu transport public gratuit în fiecare săptămână - vinerea.
Vom analiza împreună cu CTP Cluj-Napoca implicațiile financiare și parcurge procedurile legale pentru elaborarea unei Hotărâri de Consiliu Local în acest sens, de la elaborare proiect la consultare publică etc.
Direcția „verde” este clară pentru Primăria Cluj-Napoca. În ceea ce privește componenta de mobilitate urbană, modernizarea transportului public rămâne o prioritate cheie și continuăm implementarea proiectelor care dezvoltă rețeaua urbană de mobilitate alternativă - crearea de noi piste de biciclete care să interconecteze cartierele orașului, amenajarea benzilor dedicate transportului în comun pe mai multe tronsoane, emiterea de autorizații de taxi pentru mașinile electrice, precum și achiziționarea în continuare de autobuze electrice, tramvaie și troleibuze.
Obiectivul stabilit pentru 2030 este ca toată flota de transport în comun din oraș să fie electrică, nepoluantă, contribuind la reducerea emisiilor de gaze cu efecte de seră din municipiu și zona metropolitană.
De asemenea, în cadrul fiecărui proiect de infrastructură sunt instalate stații de încărcare pentru mașinile electrice sau pentru biciclete și trotinete electrice.
Repet, susțin mersul pe jos și recomand clujenilor să aleagă cel puțin o zi pe săptămână această variantă sau transportul public sau alte modalități alternative la mașină.
Sursa: Facebook - Emil Boc
De notat ca iar s-a razgandit cu termenul pana la care vor sa fie full-electric, acum e 2030.
- Robert
-
Posted:
-
- darius 23
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
darius 23
http://ctpcj.ro/index.php/ro/despre-noi/ ... 021/1425
CTP Cluj-Napoca SA informeaza publicul calator faptul ca incepand cu data de 15.03.2021, ultimele plecari din capetele de linii vor suferi modificari, respectiv vor fi ajustate. Aceste modificari sunt implementate ca urmare a noilor restrictii impuse la nivel national, deplasarea in afara locuintei fiind permisa doar in intervalul orar 05:00 – 22:00.
Pentru a consulta noile orare, va rugam sa accesati site-ul companiei la sectiunea Orare / Linii Urbane / Linii Metropolitane, dar si aplicatia Tranzy.
Va multumim pentru intelegere !
http://ctpcj.ro/index.php/ro/despre-noi/ ... 021/1425
CTP Cluj-Napoca SA informeaza publicul calator faptul ca incepand cu data de 15.03.2021, ultimele plecari din capetele de linii vor suferi modificari, respectiv vor fi ajustate. Aceste modificari sunt implementate ca urmare a noilor restrictii impuse la nivel national, deplasarea in afara locuintei fiind permisa doar in intervalul orar 05:00 – 22:00.
Pentru a consulta noile orare, va rugam sa accesati site-ul companiei la sectiunea Orare / Linii Urbane / Linii Metropolitane, dar si aplicatia Tranzy.
Va multumim pentru intelegere !
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: Monitorul de Cluj
Primarul Emil Boc a declarat că, începând cu luna iunie, transportul public în comun va fi gratuit în zilele de vineri. Măsura a fost anunțată de edil încă din luna martie, însă abia acum a fost găsită soluția legală pentru implementare, care va fi supusă votului consilierilor locali ai municipiului Cluj-Napoca.
Vineri, în cadrul conferinței „Orașe și comunități - viziune 2030”, primarul Clujului i-a cerut ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor, Tánczos Barna, să realizeze un act administrativ prin care toate administrațiile locale care doresc să poată implementa cu ușurință măsuri similare pentru reducerea poluării și încurajarea mobilității alternative în cadrul programului „Vinerea Verde”.
„Domnule ministru, vreau să ne ajutați, pentru că noi ne pregătim, de la 1 iunie, să implementăm Vinerea Verde, ne-ar ajuta o reglementare măcar de o frază de la nivel național, prin care autoritățile locale să fie încurajate. Nu cerem nici bani, nu cerem nimic, că e treaba noastră să facem asta, dar știți cum sunt birocrații români, cer cadru legal. Vrem să avem un oraș sănătos, vrem să avem un oraș verde, vrem să trăiască lumea mai mult, dar nu putem fără o bază legală, fără țidulă, cum se zice pe la noi. Noi am găsit soluția legală, dar ceilalți colegi din țară, pentru că avem o instituție care trece din când în când pe la noi și stă câte două luni, care se numește Curtea de Conturi, ne întreabă dacă avem țidulă legală pentru ce facem. Repet, dacă puteți printr-un act administrativ să prindeți acolo, fără să cerem bani de la nivel central. Am aici pe colegul Ovidiu Cîmpean, care ne-a găsit soluția, pe care am implementat-o și în ședința de consiliu local de săptămâna viitoare o discutăm și cred că o implementăm de la 1 iunie, odată cu trecerea la nivelul următor de relaxare, ca vinerea, în Cluj-Napoca, să se circule gratuit cu transportul în comun, ca o primă modalitatea de a încuraja utilizarea transportului în comun, ca facilitate pentru cetățeni și pentru creșterea gradului de sănătate și siguranță, prin eliminarea treptată a utilizării mașinilor”, a transmis primarul Emil Boc.
Ministrul Tánczos Barna i-a promis edilului clujean că ministerul va modifica legislația privind transportul public în comun.
„De când am lansat Vinerea Verde, merg la serviciu cu metroul și abia aștept să vin și la dumneavoastră la primărie cu metroul, este un proiect ambițios și pot să vă confirm că este cel mai rapid și cel mai verde mijloc de transport în București. M-aș bucura ca în viitorul apropiat să putem circula și în Cluj-Napoca cu metroul. O să analizăm legislația privind serviciul public de transport și vom propune de la minister o completare, astfel încât autoritatea publică, pentru susținerea mobilității verzi, să poată avea programe locale, cred că este cea mai bună soluție și o să propunem de la Ministerul Mediului modificarea legislație privind transportul public local”, a spus ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor, Tánczos Barna.
Emil Boc a anunțat în martie că poartă discuții cu Compania de Transport Public pentru ca toți clujenii să se bucure de gratuitate o zi pe săptămână în mijloacele de transport comun. Implementarea programului a fost amânată, întrucât nu a fost găsit cadru legal pentru acordarea unei asemenea facilități.
„În cadrul proiectului Vinerea Verde, așa cum se numește, Primăria Cluj-Napoca va implementa o zi gratuită pentru transportul în comun în fiecare zi de vineri începând cu luna aprilie. Vom aplica acest lucru doar de luna viitoare, deoarece avem nevoie de timp pentru a pregăti hotărârea de Consiliu Local și să avem transparență decizională pentru a putea fi adoptată de Consiliul Local. Trebuie să ne înțelegem cu CTP să vedem eventualele costuri financiare pentru acest lucru. Am discutat în principiu această temă cu conducerea CTP-ului în calitate de președinte al Asociației Metropolitane. Am căzut de acord că se poate face. Acum doar urmează să stabilim evident pașii procedurali pe care i-am descris. Voi discuta și cu primarii din zona metropolitană și dacă vor cotiza vom extinde această gratuitate și în afara municipiului. Momentan pot spune că doar în Cluj-Napoca o să fie implementată ideea”, spunea Emil Boc în martie, la un post de radio local.
Primarul Emil Boc speră că, prin această gratuitate, îi va convinge pe tot mai mulți clujeni să renunțe la mașinile proprii și să folosească transportul în comun pentru a reduce poluarea și aglomerația din oraș.
Sursa: Monitorul de Cluj
- Costin
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Costin
Cum adica e gratis vineri? In afara de biletele individuale, se ieftinesc abonamentele lunare cu cate vineri sunt in medie intr-o luna (aprox. 13%) si cele saptamanale cu 14%?
Este pretul singurul motiv pentru care lumea NU foloseste transportul in comun in Cluj, iar aceasta ieftinire va convinge, in sfarsit, populația sa il foloseasca?
Era acum niste ani o expresie populara la noi pe forum - basini electorale. Cumva, oare, e vorba de asa ceva, sau sunt eu rautacios?
Cum adica e gratis vineri? In afara de biletele individuale, se ieftinesc abonamentele lunare cu cate vineri sunt in medie intr-o luna (aprox. 13%) si cele saptamanale cu 14%?
Este pretul singurul motiv pentru care lumea NU foloseste transportul in comun in Cluj, iar aceasta ieftinire va convinge, in sfarsit, populația sa il foloseasca?
Era acum niste ani o expresie populara la noi pe forum - basini electorale. Cumva, oare, e vorba de asa ceva, sau sunt eu rautacios?
- Robert
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Robert
Prin faptul că oferi ceva gratuit nu înseamnă neaparat că este ieftin sau prost. Atragi atenția, creezi subiecte de discuție, articole în presă și crești canalele pe care distribui o informație. Este un mod de a promova o știre, o tematică, o direcție, o abordare asupra unei probleme.
Dacă va funcționa sau nu, rămâne de văzut în viitor. Există mijloace de măsurare a eficienței unei astfel de campanii.
Și ca să îți răspund la întrebare, Da, ești răutăcios. Și nu, nu trebuie redus prețul abonamentului deoarece această măsură este adresată oamenilor care nu folosesc deloc sau foarte puțin transportul în comun. Așa ar trebui să facă reduceri și celor care nu folosesc abonamentul în weekend în mod normal sau dacă pleci în concediu să îți dea discount? Hai să fim serioși un pic...
Prin faptul că oferi ceva gratuit nu înseamnă neaparat că este ieftin sau prost. Atragi atenția, creezi subiecte de discuție, articole în presă și crești canalele pe care distribui o informație. Este un mod de a promova o știre, o tematică, o direcție, o abordare asupra unei probleme.
Dacă va funcționa sau nu, rămâne de văzut în viitor. Există mijloace de măsurare a eficienței unei astfel de campanii.
Și ca să îți răspund la întrebare, Da, ești răutăcios. Și nu, nu trebuie redus prețul abonamentului deoarece această măsură este adresată oamenilor care nu folosesc deloc sau foarte puțin transportul în comun. Așa ar trebui să facă reduceri și celor care nu folosesc abonamentul în weekend în mod normal sau dacă pleci în concediu să îți dea discount? Hai să fim serioși un pic...
- Costin
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Costin
Daca abonamentele nu sunt mai ieftine, atunci nu e gratis vineri. Punct. E publicitate falsa, si este o situatie perfect sanctionabila de ANPC
Trecand peste asta, cata vreme pretul este singurul motiv pentru care lumea nu foloseste transportul in comun, atunci da, ai dreptate.
Altminteri, insa, campania este o tampenie. Cu aceleasi resurse puteau incepe o campanie de popularizare a avantajelor transportului public (quick wins - viteza si punctualitatea acolo unde sunt benzi unice, lipsa stresului din trafic, lipsa grijei locului de parcare). Astea sunt toate lucruri adevarate care pot fi promovate de maine, cu efort zero.
Nu zic de chestii mai compexe care ar necesita si alte actiuni in afara de promovarea in sine, cum ar fi suplimentarea liniilor de troleibuz cu cele cateva zeci de vehicule care stau degeaba in garaj (asta daca tot nu extind liniile), si apoi sa o 'vanda' publicului. Nu mentionez curatenia, insa daca aceasta este o problema in Cluj, atunci ar putea investi in imbunatatirea conditiilor si ar putea sa se laude cu asta (ca sa combata argumentul ca 'transportul public este jegos').
Dar desigur, daca pretul era problema, atunci trecem peste toate astea.
Daca abonamentele nu sunt mai ieftine, atunci nu e gratis vineri. Punct. E publicitate falsa, si este o situatie perfect sanctionabila de ANPC
Trecand peste asta, cata vreme pretul este singurul motiv pentru care lumea nu foloseste transportul in comun, atunci da, ai dreptate.
Altminteri, insa, campania este o tampenie. Cu aceleasi resurse puteau incepe o campanie de popularizare a avantajelor transportului public (quick wins - viteza si punctualitatea acolo unde sunt benzi unice, lipsa stresului din trafic, lipsa grijei locului de parcare). Astea sunt toate lucruri adevarate care pot fi promovate de maine, cu efort zero.
Nu zic de chestii mai compexe care ar necesita si alte actiuni in afara de promovarea in sine, cum ar fi suplimentarea liniilor de troleibuz cu cele cateva zeci de vehicule care stau degeaba in garaj (asta daca tot nu extind liniile), si apoi sa o 'vanda' publicului. Nu mentionez curatenia, insa daca aceasta este o problema in Cluj, atunci ar putea investi in imbunatatirea conditiilor si ar putea sa se laude cu asta (ca sa combata argumentul ca 'transportul public este jegos').
Dar desigur, daca pretul era problema, atunci trecem peste toate astea.
- Robert
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Robert
Transportul in comun este curat in Cluj-Napoca, iar partea cu pretul este punctul tau de vedere si il respect, dar nu sunt de acord ca lumea nu merge fiindca e 2,5 lei o calatorie. Plangerea la ANPC, fac pariu cu tine ca ar fi respinsa In cea ce priveste eco vs diesel, doar pe tineri cred ca i-ar interes. Cei +45 de ani din perioada comunista nu prea le au cu astea.
Transportul in comun este curat in Cluj-Napoca, iar partea cu pretul este punctul tau de vedere si il respect, dar nu sunt de acord ca lumea nu merge fiindca e 2,5 lei o calatorie. Plangerea la ANPC, fac pariu cu tine ca ar fi respinsa In cea ce priveste eco vs diesel, doar pe tineri cred ca i-ar interes. Cei +45 de ani din perioada comunista nu prea le au cu astea.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Costin
Am dat curatenia ca exemplu de posibil quick win daca era cazul. Imi imaginam ca nu e
Celelalte insa raman in picioare. Am mentionat suplimentarea troleibuzelor doar pentru ca au de unde, nu neaparat dintr-un considerent de electric versus diesel. Si daca poti face o diferenta in bine mai ales pe 6 si 25 la voi, eu zic ca e ceva ce poate fi foarte usor 'vandut' catre public.
Evident ca nu in 2.5 lei stau cei care folosesc masina. Insa campania vrea sa 'vanda' produsul gresit catre public. Si va esua... Si e pacat ca erau alternative bune pe care nu le exploateaza.
Sigur, we can agree to disagree si chiar mi-ar placea sa nu am dreptate...
Am dat curatenia ca exemplu de posibil quick win daca era cazul. Imi imaginam ca nu e
Celelalte insa raman in picioare. Am mentionat suplimentarea troleibuzelor doar pentru ca au de unde, nu neaparat dintr-un considerent de electric versus diesel. Si daca poti face o diferenta in bine mai ales pe 6 si 25 la voi, eu zic ca e ceva ce poate fi foarte usor 'vandut' catre public.
Evident ca nu in 2.5 lei stau cei care folosesc masina. Insa campania vrea sa 'vanda' produsul gresit catre public. Si va esua... Si e pacat ca erau alternative bune pe care nu le exploateaza.
Sigur, we can agree to disagree si chiar mi-ar placea sa nu am dreptate...
- Robert
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Robert
Clar existau variante mai bune, dar CTP-ul are o echipă de marketing inexistentă, iar conducerea este de dinaintea dinozaurilor. Singurele chestii implementate aparțin cam în totalitate primăriei, la ei pauză.
Clar existau variante mai bune, dar CTP-ul are o echipă de marketing inexistentă, iar conducerea este de dinaintea dinozaurilor. Singurele chestii implementate aparțin cam în totalitate primăriei, la ei pauză.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: Stiri de Cluj
Comuna Chinteni a aprobat majorarea tarifelor de călătorie pe mijloacele de transport în comun.
”Azi a avut loc ședința extraordinară de îndată, a Consiliului local Chinteni, în cadrul căreia au fost aprobate noile tarife de călătorie pentru prestarea serviciului de transport public de persoane de către CTP Cluj Napoca, pe raza comunei Chinteni.
Neaprobarea acestor noi tarife ar fi dus implicit la sistarea serviciului public de transport de călători.
După cum am mai precizat, majorarea tarifelor nu a vizat doar comuna noastră, ci și celelalte comune din Zona Metropolitană.
Joi, 10 iunie 2021, este programată o întâlnire cu directorul general al CTP Cluj Napoca, în cadrul căreia vor fi clarificate următoarele aspecte:
- tariful călătoriilor intracomunale;
- suplimentarea numărului de curse;
- necesitatea oferirii unor condiții decente de călătorie, prin introducerea unor autobuze mai noi și pe această zonă”, a explicat primarul comunei, Lucia Suciu.
Primăria nu vrea să subvenționeze diferența de preț, pentru că nu sunt bani la buget.
Sursa: Stiri de Cluj
📖 Pagination options